Paard leert hond wijze les

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tjaakje

Berichten: 922
Geregistreerd: 16-07-13

Paard leert hond wijze les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 00:15

Op buitenrit met mijn Belgisch trekpaard kwamen we een jonge hond tegen. De hond was van zijn (boeren)erf afgerend en stond midden op de weg naar ons te staren. Mijn paard schrikt van het kleinste stukje plastic in de berm, maar voor honden is hij echt niet bang. De hond was ook niet bang, zag in mijn GVR een speelmaatje. Hij stond kwispelend en blaffend mijn paard uit te dagen. De eigenaresse was hem inmiddels al aan het roepen, maar hij had alleen maar oog en oor voor mijn paard. Ik probeerde de hond met stem bij mijn paard weg te houden, maar hij leek het alleen maar leuk te vinden dat ik zo aan het roepen was. Mijn vriend was op de fiets mee. Hij probeerde het beest zijn aandacht te trekken door met hem te willen spelen. Dat werkte even, maar de hond rende voor mijn vriend hem kon grijpen toch weer naar mijn paard. Dit keer ging hij in de "aanval". Op een speelse manier, niet agressief. Maar jah, als je een paard in z'n achterbenen hapt, kun je reactie terug verwachten. Mijn paard had al die tijd heel braaf stil gestaan, maar toen het beest in z'n achterbenen ging hangen vond hij het wel genoeg. Hij gaf 1 fikse en rake trap naar achteren, waarop hond gillend en kermend naar huis holde. Paard stond nog steeds braaf doodstil, op die ene trap na. We zijn het erf op gereden en hebben samen met de eigenaresse gekeken hoe ernstig de hond er aan toe was. Gelukkig leek het vooral schrik te zijn en heeft hij er niks anders aan over gehouden dan (hopelijk) een wijze les. De eigenaresse bood voortdurend haar excuses aan, dat haar hond van het erf was gegaan en mijn paard had "aangevallen". Dit keer en met mijn paard ging het goed. Maar er zullen vast paarden zijn die zo'n hond wat minder leuk vinden. Hond heeft er hopelijk wat van geleerd.

Eenmaal thuis vergeleek mijn vriend mijn paard met Obelix. Rustig, kalm, super sterk en soms ineens wat nukkig. Onderstaand plaatje gaf mij de slappe lach. Het geeft wel heel erg aan hoe mijn paard reageerde: een "corrigerende tik" die in zijn formaat iets harder aankomt dan gezond is voor een hond...

Afbeelding

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Re: Paard leert hond wijze les

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:25

HAHAH arm hondje! IK had precies hetzelfde gedaan als paard zijnde!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:26

Geweldig paarden kunnen zo leuk zijn dan. Ik heb het ooit meegemaakt in draf, helaas zonder getuigen. Het klonk ongeveer als: Waf waf waf klip klop klip klop wahahafawwaf klippeklop klip klop Grrrrr WAF WAHAF WAFWAFWAFGRRR (jump tegen billen van paard) klip klop KAIKAIKAIKAI klip klop klip klop....
Ben ook nog steeds trots om mijn beest.

tjaakje

Berichten: 922
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 09:38

mrie schreef:
Geweldig paarden kunnen zo leuk zijn dan. Ik heb het ooit meegemaakt in draf, helaas zonder getuigen. Het klonk ongeveer als: Waf waf waf klip klop klip klop wahahafawwaf klippeklop klip klop Grrrrr WAF WAHAF WAFWAFWAFGRRR (jump tegen billen van paard) klip klop KAIKAIKAIKAI klip klop klip klop....
Ben ook nog steeds trots om mijn beest.


Hihi, dat moet maf geklonken hebben.... Sneu voor die hond, maar dat kun je als ruiter op zo'n moment ook echt niet voorkomen.