Moderators: Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola, Coby, balance
petitparis schreef:+/- 2/3 tot halsbreedte zou ik denken. Of dat is toch vaak de lengte die ik zie bij paarden die geen sportcoupe hebben en zelden bijgeknipt...
petitparis schreef:@azmay: ik bedoel niet dat de manen niet langer kunnen worden. Maar wel dat dit een veel voorkomende lengte is, waarbij weinig klitvorming of beschadiging voorkomt.
Azmay schreef:Dat is toch ook wel genetisch bepaald, voor mijn Haflinger was dat zeker waar maar mijn PREs hebben 80+cm en daar kom ik nooit aan verder.
Hoe lang zijn de manen nu ts? Of was de meter al van na het knippen?
Anniick schreef:Azmay schreef:Dat is toch ook wel genetisch bepaald, voor mijn Haflinger was dat zeker waar maar mijn PREs hebben 80+cm en daar kom ik nooit aan verder.
Hoe lang zijn de manen nu ts? Of was de meter al van na het knippen?
nu 1 meter inderdaad ik had er voor het voorkomen van opeten maar 5cm afgeknipt ofzo. Jij hebt bij je PREs de manen met 80 cm dus nog los hangen?
Karuna, graaslengte werkt bij mij helaas dus niet aangezien die dan toch nog zijn manen met rollen aftrapt. Misschien omdat het achterste gedeelte van zijn manen te lang is? Misschien is het een idee om alleen het achterste gedeelte schuin naar voren korter af te knippen zeg maar, zijn manen lopen nu van voor naar achter kort>lang. Het is dus nu geen punt.
Anniick schreef:Oh ja precies! Zoals karuna het zegt heb ik het nu ook maar dat werkt dus niet. De optie van jou ilonamandjes zou dan zeker werken, vind het alleen wel erg recht .
Thanks voor de reacties al!