Dankjulliewel
Na het fietsongeluk eigenlijk niet meer echt buiten geweest met Liberty. Terwijl het bos tegenover stal ligt, maar ik bouwde spanning op, Liberty nam het over en ik werd dan bang voor een explosie.
Hij mag dan wel klein en schattig zijn, hij komt heel hoog (springt met 4 benen tegelijk omhoog)
In februari een clickertraining gevolgd en daar wat handvatten gekregen.
Die heb ik dus toegepast tijdens het wandelen.
Ik heb er normaal een hekel aan als ze lopen te snaaien tijdens het wandelen, maar hapje stapje zorgt bij ons beide voor afvloeiing van spanning dus het braaf zo gedaan.
Vond Bam helemaal niet erg
Minimus schreef:Ik heb jullie gezien in Bennekom! Je wilde de weg oversteken en ik kwam op de motor langs haha. Leuk te lezen dat je een fijn weekend hebt gehad en dat je paardjes en jij genoten hebben van de omgeving
Haha grappig. Kleine wereld zo
criollo_yess schreef:Wat leuk, ook voor de ponnies om fijn samen mee te gaan. Heb wel een vraagje. Hoe voorkom jij dat ze constant proberen te grazen tijdens de wandeling? Die van mij moet ik al wandelend kort op het halstertouw vasthouden, met een lang touw is het voortdurend bekkie in het gras
Bam leerde zichzelf aan om voorop te lopen, later evolueerde zich dat naar voorop lopen, grazen, dan haalde ik hem in en gaf hem een teken dat hij door moest lopen.
Dan draafde hij naar voren om weer te snacken.
Zolang hij mij niet stoort in mijn tempo accepteer ik het.
Liberty snapt dit concept niet zo en trekt mij opzij om iets te pakken.
Dat accepteer ik dus niet.
Maar nu hebben we dus hapje stapje geleerd. Tijdens het wandelen, of dat nou 10 meter is of 1 meter, neus in het gras om even de spanning af te laten vloeien.
Dat heb ik dit weekend toegepast, ging totaal tegen mijn gevoel in maar ik merkte dat het bij ons allebei werkte.
hannelot schreef:doe je dit in eigen omgeving of ben je echt op vakantie?
Ik heb jaren in Bennekom gestaan en ben dus bekend met de omgeving. Ik kon zelf ook blijven overnachten, maar ik woon dichtbij en sliep liever in mn eigen bed
Maar met Bam ben ik op vakantie geweest in Duitsland, Luxemburg en België.
Toen Liberty oud genoeg was kwam Covid en zijn we dus nooit meer geweest. Nu wil ik dit weer gaan oppakken.
Kaatje_S schreef:Echt zo'n fijne boost voor jullie, konden jullie goed gebruiken!
Vond het mooi om te zien dat de rest ze ook echt even de ruimte gaf om bij te komen
Ja ben echt zo blij met onze paardjes