Moderators: Coby, Dyonne, balance, Nicole288, Sica, C_arola, Neonlight
XladyX schreef:Je kunt het ook andersom zien, juist als mooie kans om weer meer sociale contacten op te bouwen. Ik heb het juist als heel positief gezien na een verre verhuizing om via de paarden meer onder de mensen te komen. En er is veel mogelijk, vooral in geval van eventuele nood. Inderdaad via stalhouder, maar des noods via instructrice, hoefsmid, een oproep via (dan) stal genoten of Facebook. Als dit een hobby/sport is waar je van geniet en financieel en tijdtechnisch mogelijk is, vooral doen! De rest komt dan in het moment wel.
nouklime schreef:Je kan ook vaak paardenwagentjes huren mag je inrijden zonder E rijbewijs
_Karlijn schreef:@Janine1990: een trailerrijbewijs halen zou wel mogelijk zijn maar ik voel me in een auto zonder iets erachter al te onzeker op de weg, laat staan met 600 kg aan 'leven' achter me. Ik zou het gewoon niet durven
nouklime schreef:Klopt @polly! Toch zou ik begrijpen dat dat fijner rijdt dan met een trailer. En je hebt onwijs veel overzicht in een busje omdat je hoger zit ik denk dat dat best een fijn gevoel geeft als je onzeker bent. en harder dan 90 ga je toch niet en hoe truttiger je rijdt met je paard hoe fijner voor het dier haha!
Maar denk mocht het ooit zover komen dat je met spoed naar de kliniek moet dat het zich vanzelf wel oplost als je op een pensionstal staat. ik zou tenminste niemand aan zijn lot overlaten!