Welke hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:54

sorry cursebreaker, verkeerd gelezen Y;(

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:54

Leo schreef:
Marjo schreef:
Maar zoals ik al zei; ik heb weinig verstand van honden/ hondenrassen dus ben echt aan het oriënteren of er een ras is die bij mij en mijn leefstijl past, en of ik dat dan zie zitten.


Dan dus geen, want zoals eerder gezegd is deze situatie voor geen enkele hond geschikt.

Even ter illustratie. Onze hond is er bewust gekomen omdat we alle dagen thuis kunnen zijn, vrij of thuis werkend. We hebben een actieve leefstijl en daar gaat hij feilloos in mee. Een tophond op veel vlakken. Actief, maar in huis rustig en heeft nooit iets gesloopt.
Hoewel de puptijd volgens het boekje ging, hij kon keurig alleen, heeft hij onvoorzien iets meegemaakt waardoor verlatingsangst is ontwikkeld. Daar zijn we mee gaan werken en inmiddels kan hij een uur comfortabel alleen zijn (hij is nu 2). Genoeg voor een boodschap, maar een bioscoop, theater, concertzaal, cafe of restaurant heb ik al lang niet meer van binnen gezien. Dat geeft niet, we hebben bewust voor een hond gekozen en deze situatie hoeft daarnaast niet blijvend te zijn. Maar we moeten dus wél altijd bewust zijn van; wie kan er thuis zijn. En een back-up voor oppas hebben. Samen naar een feestje is er niet zomaar bij.
Om het probleem te verhelpen zodat hij misschien 2 of 3 uurtjes alleen kan in de toekomst, zijn we bezig met een intensieve en consequente training. Kost tijd, (geld) en energie. Niet erg, wel iets wat kan gebeuren. Ook bij een volwassen hond.


Hier ben ik het mee eens. Het probleem zit m wat mij betreft niet persé in een klein appartement, maar de uren alleen, dat kan echt niet. Dat past bij geen enkele hond.
En er moet altijd enige ruimte zijn om je aan te passen aan onverwachte situaties, zoals jij beschrijft Leo. Zo heb ik een hond die op 6 jarige leeftijd epilepsie kreeg. Dat brengt ineens ook veranderingen mee, en een hoop kosten.

Ts, ik weet niet waarom je niets ziet in oppas of uitlaathonden, maar voor nu zou het juist ideaal zijn. Je kunt dan toch lekker met een maatje op stap, zonder meteen alle verantwoordelijkheid op je te nemen. Je doet lekker ervaring op wat er eigenlijk allemaal komt kijken bij het hebben van een hond. Daar heb je weer baat bij als je in de toekomst meer tijd hebt, en wel een hond kunt nemen.

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:54

Kinke schreef:
sorry cursebreaker, verkeerd gelezen Y;(


No worries, kan gebeuren en heb ik zelf ook wel eens :') Y;(

RanjaRietje

Berichten: 588
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:14

De rassen die je noemt zijn honden die mentaal en fysiek bezig moeten zijn. Het zijn lage tijden alleen thuis, een optie tot oppas? Of een uitlaat service zou wat zijn. Maar als je een pup wil opvoeden is 10 uur alleen niet handig. En vooral met deze rassen die je noemt zou ik ze zeker niet aanraden. Sommige honden hebben veel structuur nodig en kan het lastig zijn als er wisselend gewerkt word. Ik vind het knap dat je de overweging neemt en goed nadenkt!. Al zou ik aanraden nu (nog) niet voor een hond kiezen op dit moment. En anders een hondje die wat makkelijker is qua ras en als er een oppas is als je een dag weg bent. Of een uitlaat service :)

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:38

Ik ben toch wel nieuwsgierig waarom je niet zou willen kijken voor een oppas hond? Kun je toch lekker met een hond wandelen, knuffelen, bezig zijn, je kunt laten weten of je wel of niet kunt als mensen je vragen om op te passen.

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Welke hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:39

Als je precieze vragen heb over een oppashond laat het mij gerust weten dan beantwoord ik ze met liefde

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:17

Gezien je huidige situatie zeg ik: 'niet doen'. Houd het bij de kat(ten) die je hebt.
En verder; wij woonden in de stad en wilden heel graag een hond maar alleen als we in buitengebied zouden wonen. Dus toen we in buitengebied woonden kwam er een hond. We houden echt heel veel van onze hond maar wat mij betreft komt er geen nieuwe als onze huidige hond dood gaat.
Als de hond niet enkel ten dienste van jou in je leven is, vereist het veel tijd en zorgen vooral als de hond ouder wordt en/of iets mankeert. Onze hond wordt echt ongelukkig als we niet minimaal 10 uur per dag aandacht geven. En tja, dat is misschien heel veel (de meeste mensen vinden dat belachelijk) maar wij wilden een hond en wij vinden dat wij in de behoeftes moeten voorzien. Sinds wij onze hond hebben vind ik nog veel meer dan voorheen dat veel honden het niet getroffen hebben met de mensen waar ze bij moeten wonen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:40

Mee eens herr balou, en gelukkig ga jij voor 100% voor je hond. Mag ik vragen waarom je geen nieuwe hond zou nemen? Vindt je het toch te intensief?

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 04:10

Nikass schreef:
Mee eens herr balou, en gelukkig ga jij voor 100% voor je hond. Mag ik vragen waarom je geen nieuwe hond zou nemen? Vindt je het toch te intensief?

Allerlei redenen. Te intensief, prijzen van alles, 95% van mensen met honden, vervuiling/verspilling en nog meer.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Welke hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 05:45

Heeft iemand je al gezegd om geen hond aan te schaffen? Ook mijn advies! Niet aan beginnen, je bent veelsteveel van huis!

Ingrid_ms
Berichten: 212
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Welke hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 06:12

Ik heb 2 honden (bordercollies). Ik kan ze echt niet zomaar 9 uur alleen thuis laten. Het hebben van een hond is super leuk! Ze zijn je beste vrienden. Maar wat veel mensen niet realiseren is (net zoals het hebben van een paard) dat ze wel elke dag op gezette tijden moeten lopen en eten en dat ze veel aandacht nodig hebben. Ook al is het onwijs vies weer. Ze moeten er wel uit. Mijn honden gaan trouwens prima met onze kat (en paarden). Nu heb ik ze wel vanaf pup af aan en zijn ze dat gewend. Als ik kijk naar jouw situatie zou ik niet beginnen aan een hond of je moet hem meenemen naar je werk. Een hond snapt niet dat hij 7 dagen veel alleen is en dan weer 7 dagen veel bij jou. Een hond is geen kat die zijn eigen gang gaat. Trouwens zelfs mijn kat houdt niet van veel alleen zijn.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:47

TS, ik hoefde niet eens jouw hele OP te lezen, want bij het eerste punt van onderstaande punten zeg ik al dat je niet aan een hond moet beginnen. Het arme dier zit dan veel te lang alleen in een veel te kleine en saaie omgeving (is gelijk punt 2). Punt 3 zou geen probleem hoeven zijn, afhankelijk van of de dieren elkaar gewend zijn en ruimschoots de kans hebben om elkaar te ontwijken (en dat is lastig in een - met name klein - appartement). Punt 4 is de zogenaamde hekkensluiter: als jij niet consequent bent, zal een hond zich onveilig voelen en zelf de regie in handen nemen of angstig worden. Dit kan zich op vele manieren uiten, waaronder de hele dag blaffen. Dat is in een rijtjeshuis al een ergernis voor buren, laat staan in een appartement. Waarschijnlijk al door andere Bokkers gezegd, maar ga dan voor een oppashond voor de dagen dat je vrij en de hele dag thuis bent (of het dier mee kunt nemen als je op pad gaat).

Citaat:
Wat het lastig maakt, is het volgende:
* Ik werk 32u in 9u-diensten. Dit is onregelmatig, en ik ben dan met gemak 10-11 uur van huis.
* Ik woon op een appartement, dat relatief klein is.
* Ik heb twee katten die niet weg gaan, en als deze katten overlijden komen er ook zeker nieuwe katten.
* Ik ben van mezelf niet snel streng/consequent richting een hond (of ander dier)

Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:00

vilheide schreef:
Binnen je huidige leefsituatie past in mijn ogen geen enkele hond.
De rassen die je noemt zijn juist rassen die voldoende bezigheden moeten hebben om lekker in huis te kunnen functioneren. Vooral de laatste zal bij te weinig bezigheden, zelf op zoek gaan naar dingen en dat resulteert vaak in ongewenste slooppartijen.


Daarnaast, hoe vinden de katten het... Meegemaakt dat katten de (grote) hond gingen treiteren. Ja, dat doen sommige katten. Hond is dan de dupe, of de katten, als de hond uiteindelijk flipt en 'iets' terug gaat doen...

Warboel
Berichten: 14703
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:28

8nnemiek schreef:
Heb je al eens gedacht aan een windhond? Van jongs af aan kunnen ze prima leren om samen te leven met katten, en windhonden zijn zo vreselijk lui in huis :+ Die van mij kan ik prima alleen thuis laten en uren later ligt ze nog in dezelfde houding te slapen :')
Maar zodra je gaat wandelen zijn ze dan weer lekker actief. Enige nadeel is dat ze meestal niet los kunnen, dus daar moet je rekening mee houden.
Whippets hebben bijvoorbeeld een lekker korte vacht, nauwelijks werk aan, alleen in de winter een trui of jasje nodig. En ze zijn gevoelig, zachtaardig, zeker geen strenge hand nodig.. maar zijn wel ook eigenwijs.


Alleen zijn whippets wel echt Velcro hondjes die echt niet gelukkig worden van 10-11 uur alleen zijn. En vaak ook niet van een opvang omdat ze gewoon snel overrompeld worden door andere honden. En qua katten zou je dan wel echt een pup moeten hebben en dat wil TS net niet… anders zou ik het niet vertrouwen.
Ik denk dat er nu in de huidige situatie van TS geen enkele hond past helaas.

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:16

Marjo schreef:
De rassen die ik genoemd heb zijn absoluut geen harde eisen en ik begrijp dat werkrassen niet geschikt zijn voor een appartement en de tijd die ik voor ze heb. Ik zoek wat dat betreft meer een gezelschapsdier die wel lekker meegaat wandelen. Dus andere rassen zijn ook zeker welkom! Ik vind Franse Bulldogs ook leuke hondjes, maar de platte neus staat me tegen. Dus ik wil dan wel een hondje die geen last heeft van die platte neus.

Maar zoals ik al zei; ik heb weinig verstand van honden/ hondenrassen dus ben echt aan het oriënteren of er een ras is die bij mij en mijn leefstijl past, en of ik dat dan zie zitten.

Kosten worden genoemd; uiteraard is dat geen probleem. Katten brengen ook kosten met zich mee en ik ga geen dieren aanschaffen terwijl ik daar geen geld voor heb.

@8nnemiek: windhonden spreken mij minder aan, voornamelijk vanwege het formaat dat ze hebben.

Ik begrijp ook dat veel mensen een oppashond aanhalen, maar dat zie ik helemaal niet zitten eigenlijk. Ik wil daar niet teveel over uitweiden want ik kan me goed voorstellen dat dit voor anderen een perfecte oplossing is. Voor mij alleen niet :)


Dat gaat niet lukken met jouw werkuren. Daar krijg je verlatingsangst van (of grote kans op) en geloof me. Daar zit je helemaal niet op te wachten :(:)

Tenzij je alle werkdagen een opvang inschakelt zit er gewoon geen hond in als antwoord op je vraag welke hond.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:27

Elin_ schreef:
Marjo schreef:
De rassen die ik genoemd heb zijn absoluut geen harde eisen en ik begrijp dat werkrassen niet geschikt zijn voor een appartement en de tijd die ik voor ze heb. Ik zoek wat dat betreft meer een gezelschapsdier die wel lekker meegaat wandelen. Dus andere rassen zijn ook zeker welkom! Ik vind Franse Bulldogs ook leuke hondjes, maar de platte neus staat me tegen. Dus ik wil dan wel een hondje die geen last heeft van die platte neus.

Maar zoals ik al zei; ik heb weinig verstand van honden/ hondenrassen dus ben echt aan het oriënteren of er een ras is die bij mij en mijn leefstijl past, en of ik dat dan zie zitten.

Kosten worden genoemd; uiteraard is dat geen probleem. Katten brengen ook kosten met zich mee en ik ga geen dieren aanschaffen terwijl ik daar geen geld voor heb.

@8nnemiek: windhonden spreken mij minder aan, voornamelijk vanwege het formaat dat ze hebben.

Ik begrijp ook dat veel mensen een oppashond aanhalen, maar dat zie ik helemaal niet zitten eigenlijk. Ik wil daar niet teveel over uitweiden want ik kan me goed voorstellen dat dit voor anderen een perfecte oplossing is. Voor mij alleen niet :)


Dat gaat niet lukken met jouw werkuren. Daar krijg je verlatingsangst van (of grote kans op) en geloof me. Daar zit je helemaal niet op te wachten :(:)

Tenzij je alle werkdagen een opvang inschakelt zit er gewoon geen hond in als antwoord op je vraag welke hond.



Wat betreft die verlatingsangst, dat is bullshit. Je kan als eigenaar niet zelf verlatingsangst creëren..

https://www.ninavantilbeurgh.nl/artikel ... het-heeft/

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:00

Warboel schreef:
8nnemiek schreef:
Heb je al eens gedacht aan een windhond? Van jongs af aan kunnen ze prima leren om samen te leven met katten, en windhonden zijn zo vreselijk lui in huis :+ Die van mij kan ik prima alleen thuis laten en uren later ligt ze nog in dezelfde houding te slapen :')
Maar zodra je gaat wandelen zijn ze dan weer lekker actief. Enige nadeel is dat ze meestal niet los kunnen, dus daar moet je rekening mee houden.
Whippets hebben bijvoorbeeld een lekker korte vacht, nauwelijks werk aan, alleen in de winter een trui of jasje nodig. En ze zijn gevoelig, zachtaardig, zeker geen strenge hand nodig.. maar zijn wel ook eigenwijs.


Alleen zijn whippets wel echt Velcro hondjes die echt niet gelukkig worden van 10-11 uur alleen zijn. En vaak ook niet van een opvang omdat ze gewoon snel overrompeld worden door andere honden. En qua katten zou je dan wel echt een pup moeten hebben en dat wil TS net niet… anders zou ik het niet vertrouwen.
Ik denk dat er nu in de huidige situatie van TS geen enkele hond past helaas.

Ik zat meer te denken aan een oudere opvang hond die van jongs af aan met katten is opgegroeid, geen pup inderdaad.
Mijn afghaan is echt heel erg zelfstandig.. ik kan prima na een dag thuiskomen en ze tilt alleen d’r kop even op om te zien of ik geen inbreker ben _O-
Nu heb ik vooral ervaring met afghanen, dus ik weet niet welke andere windhonden net zo onafhankelijk zijn. Maar daarom noemde ik al twee hondjes in plaats van eentje, dan hebben ze elkaar. Plus natuurlijk een oppas of uitlaatservice of opvang.
Maar het is inderdaad lastig om de perfecte oplossing te vinden.

anjali
Berichten: 15179
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:11

Zoolgangster schreef:
vilheide schreef:
Binnen je huidige leefsituatie past in mijn ogen geen enkele hond.
De rassen die je noemt zijn juist rassen die voldoende bezigheden moeten hebben om lekker in huis te kunnen functioneren. Vooral de laatste zal bij te weinig bezigheden, zelf op zoek gaan naar dingen en dat resulteert vaak in ongewenste slooppartijen.


Daarnaast, hoe vinden de katten het... Meegemaakt dat katten de (grote) hond gingen treiteren. Ja, dat doen sommige katten. Hond is dan de dupe, of de katten, als de hond uiteindelijk flipt en 'iets' terug gaat doen...

Hier dacht ik ook al aan. Er zijn wel honden die superkatvriendelijk zijn, maar dat zijn uitzonderingen, en dan zou je daar alleen op moeten selecteren. Het probleem bij ts is dat de hond nog aan een heel pakket andere eisen moet voldoen en een hond die aan ALLE eisen voldoet bestaat mogelijk niet of is onvindbaar. Als ik ts was zou ik mijn hondenwens uitstellen totdat ik een andere woon- en leefsituatie had die geschikter zou zijn voor een hond.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Welke hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:22

Katten moeten ook "weg" kunnen van de hond. Bij ons gaan ze heel goed met de hond maar in het begin lagen ze toch graag rustig boven en nog steeds kiezen ze graag voor die rust van tijd tot tijd. In de nacht houden we ze ook gescheiden, voor de rust van de hond (de katten jutten hem graag op) en onszelf. Omdat je nooit weet hoe ze op elkaar interacteren is voldoende ruimte om ze zo nodig even te kunnen scheiden wel noodzakelijk.

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:57

Dat jij graag een hond wil snap ik wel, maar je moet je niet alleen afvragen: ik wil een hond en daar dan een eisenlijstje bij opstellen. Wat veel belangrijker is: wat heb ik een hond te bieden? Kan ik er goed voor zorgen en zal die hond gelukkig zijn bij mij?
Ik heb het al eerder geschreven, naar mijn mening past een hond, welke hond dan ook, op dit moment niet in jouw leven.
Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat je het zelfs maar overweegt

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:13

Veel mensen vergeten ook dat ze naast hun werk, ook nog van huis zijn voor boodschappen/hobby's/sport/vrienden/etc. De hond is dan niet alleen de “werk uren” alleen, maar daarna ook nog in de avond/weekenden.

Met het lijstje wat jij een hond te bieden hebt TS, zou “niet aan beginnen” mijn advies zijn.

Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:36

Susanne schreef:
Veel mensen vergeten ook dat ze naast hun werk, ook nog van huis zijn voor boodschappen/hobby's/sport/vrienden/etc. De hond is dan niet alleen de “werk uren” alleen, maar daarna ook nog in de avond/weekenden.

Met het lijstje wat jij een hond te bieden hebt TS, zou “niet aan beginnen” mijn advies zijn.


Precies, gewoon niet aan beginnen. Hond zit véél te veel alleen, die wordt daar echt niet blij van. En heeft tijd genoeg om thuis dingen te gaan slopen, vreselijk te janken/blaffen, en daar wordt de omgeving ook niet blij van. Je hebt dan mensen die hun hond achterlaten bij de buren, dat deden de vorige eigenaren van mijn hond. Dan weer de ene buur, dan weer de ander, maar de hond trok het gewoon niet, al die verschillende mensen, terwijl hij gewoon bij zijn enige echte baasjes wilde zijn, maar die waren fulltime aan het werk... Dat ging dus niet, hond werd een nerveus wrak dus kwam de hond via via bij mij terecht.

Warboel
Berichten: 14703
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:22

8nnemiek schreef:
Ik zat meer te denken aan een oudere opvang hond die van jongs af aan met katten is opgegroeid, geen pup inderdaad.
Mijn afghaan is echt heel erg zelfstandig.. ik kan prima na een dag thuiskomen en ze tilt alleen d’r kop even op om te zien of ik geen inbreker ben _O-
Nu heb ik vooral ervaring met afghanen, dus ik weet niet welke andere windhonden net zo onafhankelijk zijn. Maar daarom noemde ik al twee hondjes in plaats van eentje, dan hebben ze elkaar. Plus natuurlijk een oppas of uitlaatservice of opvang.
Maar het is inderdaad lastig om de perfecte oplossing te vinden.


Klinkt als een typische Afghaan ja hahah _O- meeste Oosterse windhonden zijn zo zelfstandig natuurlijk :j de meeste westerse dan weer wat minder… Met mijn andere hond samen kan mijn whippet best wel wat uurtjes alleen blijven maar echt helemaal alleen echt maximaal een uur. De meeste whippets die ik ken hebben dat, dat helemaal alleen toch wel erg lastig blijft. Het zijn gewoon enorme plak hondjes.

Galgo’s lees ik wel verschillende verhalen over, misschien dat er net 1 te vinden is die met katten opgegroeid is en goed alleen kan zijn, maar dan nog zou ik wel een uitlaten zoeken voor tussendoor want 10 uur is wel echt lang.

Sowieso kan je ze niet zomaar ineens zo lang alleen thuis laten, dus dan zou je ook moeten opbouwen, en daar mega veel vakantie uren instoppen waarschijnlijk :+ ik denk dat het gewoon onrealistisch is, TS.

Je geeft ook aan geen honden mens te zijn, lijkt het je echt alleen leuk voor wandelen? Anders misschien eens via PetBnB of Pawshake kijken of daar een leuke hond is die je eens mee kan nemen om te wandelen?

noviceh

Berichten: 4802
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:46

Vraag jezelf af wat jij de hond te bieden hebt. Het enige wat ik lees is dat je een hond zou willen om mee te nemen als gezelschap tijdens langere wandelingen of een vakantie. Dus een hond voor af en toe?

Marjo schreef:
Wat het lastig maakt, is het volgende:
  • Ik werk 32u in 9u-diensten. Dit is onregelmatig, en ik ben dan met gemak 10-11 uur van huis.
  • Ik woon op een appartement, dat relatief klein is.
  • Ik heb twee katten die niet weg gaan, en als deze katten overlijden komen er ook zeker nieuwe katten.
  • Ik ben van mezelf niet snel streng/consequent richting een hond (of ander dier)
Bovenstaande roept niet de vraag op welke hond daarvoor geschikt is, maar bevestigt dat hiervoor geen hond geschikt is.

Marjo schreef:
Doordat ik 9u diensten werk, heb ik in 14 dagen tijd, 7 werkdagen. Daarbuiten ben ik vrij en heb ik alle tijd voor de hond.
Wat dus ook betekent, dat je 7 dagen geen tijd hebt voor de hond.

Besef dat je je leven moet inrichten naar de hond. Je kan een hond zeker geen 10-11uur alleen laten. De hond heeft aandacht nodig, zorg, uitdaging en beweging. Die moet je minimaal 4x per dag uitlaten in wind en weer.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 12:35

TS, na alle reacties ben ik heel benieuwd naar de jouwe! :j