Hoe vind je een (normale) dekkater?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12980
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hoe vind je een (normale) dekkater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:20

Daphara, lekker dat je zo oordeelt, dat is ook zó makkelijk. Wij waren al lang blij dat we op het laatste moment iemand hadden gevonden waar de kat terecht kon. Iemand die ook nog eens met zichzelf in de knoop zat, maar zo goed was om te helpen. Dit was even niet anders, het was onze laatste optie. De kitten deed het in de eerste instantie goed, maar werd de volgende ochtend dood gevonden.
Degene die oppas was, is de hele tijd bij de bevalling gebleven en heeft in de gaten gehouden of het goed ging. Hij had een plekje gemaakt voor de bevalling, maar ze koos zelf voor de kast.

Had ik haar na drie weken bij ons thuis dan maar weer op de strozolder op stal moeten zetten om te bevallen? Die kitten was dan ook overleden en de rest misschien ook.

Je kunt ook zeggen fijn dat je twee zwerfkatten van straat hebt gehaald, dat ze in een huis is bevallen, in plaats van ergens alleen op een strozolder en ook nog fijn dat je ervoor hebt gezorgd dat de vier kittens een goed huis hebben +:)+

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:26

Supervixen schreef:
Daphara, lekker dat je zo oordeelt, dat is ook zó makkelijk. Wij waren al lang blij dat we op het laatste moment iemand hadden gevonden waar de kat terecht kon. Iemand die ook nog eens met zichzelf in de knoop zat, maar zo goed was om te helpen. Dit was even niet anders, het was onze laatste optie. De kitten deed het in de eerste instantie goed, maar werd de volgende ochtend dood gevonden.
Degene die oppas was, is de hele tijd bij de bevalling gebleven en heeft in de gaten gehouden of het goed ging. Hij had een plekje gemaakt voor de bevalling, maar ze koos zelf voor de kast.

Had ik haar na drie weken bij ons thuis dan maar weer op de strozolder op stal moeten zetten om te bevallen? Die kitten was dan ook overleden en de rest misschien ook.

Je kunt ook zeggen fijn dat je twee zwerfkatten van straat hebt gehaald, dat ze in een huis is bevallen, in plaats van ergens alleen op een strozolder en ook nog fijn dat je ervoor hebt gezorgd dat de vier kittens een goed huis hebben +:)+


Ik heb nergens gezegd dat je de kat maar alleen moest laten of iets, dat maak jij er van. Ik heb verder geen oordeel over jou uitgesproken, of gezegd dat jij ook maar iets anders had moeten doen. Ik heb alleen gezegd dat ik het anders doe, een kleine nuance.

Lees je eigen verhaal na, je zegt eerst:
Citaat:
Daar is ze na een week zelf in een hoekje onder een kast bevallen van vijf kittens. Zonder dat die collega of wij kennis hadden van de bevalling van een kat.


Nu zeg je ook nog dat het kitten het eerst goed deed en opeens dood was, maar in je vorige post was ze de kleinste/zwakste?
En even later heb je het over spookverhalen van bevallen, want het kan ook gewoon goed gaan. Zo blijkt uit jouw verhaal? Want ik zie echt niet hoe je dan kunt zeggen dat het ook gewoon goed gegaan is.

Dat je nu je verhaal aan past, tja, daar kan ik echt totaal niets mee.

Nog even ter herinnering je voorgaande post waar ik op reageerde:


Supervixen schreef:
Ik heb twee jaar geleden een stalpoes gevangen met een kitten van drie maanden oud en die in huis genomen.
Naar de dierenarts ermee om te chippen, enten, enzovoort. Bleek dat moeders weer zwanger was.
We zouden rond de uitgerekende datum op vakantie zijn en konden dus geen plek meer vinden in een pension. Die wilden ook geen zwangere zwerfpoes opvangen tijdens onze vakantie.

Uiteindelijk een echo laten maken. De d.a. zag vier of vijf kittens.
Moeders is met haar kitten naar een collega van mijn vriend gegaan tijdens onze vakantie.

Daar is ze na een week zelf in een hoekje onder een kast bevallen van vijf kittens. Zonder dat die collega of wij kennis hadden van de bevalling van een kat.
Na een dag is helaas de kleinste kitten overleden, die was te zwak.

Verder heeft moeders zich prima gered, hebben we de kittens bij ons gehad tot tien weken en zijn ze via marktplaats en kennissen prima terecht gekomen.

Dus al die spookverhalen over bevallingen.. het kan ook gewoon goed gaan hoor.
Moeder en haar eerste kitten wonen nog lekker bij ons.

Mijn standpunt is wel.. er zijn al zoveel katten, zoek een kitten op mp of in het asiel.

Het hele spul bij elkaar. Moeder en de rood witte (eerste kitten) hebben we nog.

[ [url=m/Pr9G3r.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het enige dat ik graag zou willen, is dat als iemand zoals TS bewust voor een nest kiest, diegene ook de verantwoording moet nemen het zo goed mogelijk te doen bij zowel de bevalling als de eerste nazorg en dat diegene niet door jou verhaal denkt, dat een kitten dat dood gaat, normaal is.

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe vind je een (normale) dekkater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:56

Als ik niet had ingegrepen was Thor sowieso overleden de dag erna. Heb de kittens elke 2 uur vanaf geboorte de eerste 2 dagen geprobeerd te wegen zodat je weet of ze wel of niet genoeg binnen krijgeb en daarna elke dag 1 x wegen op een vast tijdstip, zo kan je de groei heel goed bepalen. De kleinste voerde ik zo een 6 tot 10 x per dag bij. Heb ook veel moeten “dwangvoeren” want het ging echt niet. Met zon spuitje beetje bij beetje melk voor kittens en na paar weken astronautenvoer aangelengd met kittenmelk geven, en dan echt zo vaak. Ik vond het vreselijk om naar werk te gaan want er was niemand die hem dan kon voeren :( hij kreeg soms wel gewoon melk binnen maar hij kon het echt niet alleen dus heb hem tot 6 weken, tot hij een beetje op hetzelfde gewicht als de rest was, gevoerd...
heb ook nog even de zusjes bijgevoerd omdat zij afvielen maar dat was niet zo lang. Ik zat er echt boven op :+ ik was denk ik zo een extreme moeder. Had ook een kittenren en ze hadden een bench. Toen ze uit de ren klommen werd het pas echt drama lol.

senna21

Berichten: 11947
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Hoe vind je een (normale) dekkater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 00:54

Misschien hard gezegd, maar de natuur regelt een aantal dingen zelf.

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 02:14

senna21 schreef:
Misschien hard gezegd, maar de natuur regelt een aantal dingen zelf.

Als we het over natuur zouden hebben zouden een hele hoop dieren niet eens bestaan :+ wij zijn als mens verantwoordelijk voor onze dieren. Van natuur is dan geen sprake maar van wat het meest humane is. Als een kitten met open ruggetje of gehemelte word geboren dan zou deze in de natuur na een paar uur, misschien dag overlijden. Wij geven deze dieren de mogelijkheid om op een snelle pijnloze manier in te slapen. Dat is de luxe die wij onze huis en gezeldschapsdieren kunnen gunnen. Heeft je paard haar been gebroken zou deze in het wild een langzame pijnlijke dood ervaren door uithongering of opgegeten worden door roofdieren. Dat is natuur. Gelukkig is dat niet nodig bij onze dieren... zie je dat een dier moeite heeft stop je de leidensweg of doe je er alles aan om het dier er bovenop te krijgen...