Moderators: Essie73, Ladybird, Polly, Firelight, Muiz, ynskek, NadjaNadja
zonnebloem18 schreef:Dan zou ik gaan voor een Somali of Abessijn, dat zijn echt de honden onder de katten. Ze zijn ook nog eens prachtig om te zien (vind ik). Fokkers vinden het vaak alleen niet zo geslaagd als ze los naar buiten mogen. Al geldt dat voor de meeste raskatten wel. Dan zou je ze dus wel binnen moeten houden of naar buiten in een een of goed afgezette tuin.
LWDaisy schreef:Ik denk niet dat je enige garantie hebt op een sociale kat, door voor een specifiek ras te gaan.
Ik ben zelf ook een hondenmens, en heb ook ooit geprobeerd dan maar katten te nemen omdat dat haalbaarder was dan een hond toen. Was echt niks voor mij haha. Ze komen idd niet blij op je afrennen als je thuis komt, willen alles spelen als zij daar zin in hebben (mijn kater had daar letterlijk nooit zin in, die sliep 23 uur per dag) en als ze dan wel willen spelen kan je maar beter zorgen dat je een tetanus-prik hebt gehad
Ze zijn vrij ongeïnteresseerd in mensen, het zijn nu eenmaal solitaire dieren Er zullen best katten zijn die graag eens aangehaald zullen worden, maar nooit zo enthousiast en constant als een hond, denk ik. De meeste honden zijn trainbaar, katten daarentegen.. Ik was al blij als ze zindelijk waren haha, maar komen als je hun naam roept, ho maar
Ikzelf zou het nooit meer doen in ieder geval
prugelpiet schreef:Mijn HTK katten zijn net honden hoor. Ze gaan zelfs mee wandelen door het dorp
Het verschilt heel erg per kat. Maar dat is van te voren natuurlijk lastig in te schatten in hoeverre ze dat doen.
Punz schreef:Adopteer (via een betrouwbare stichting/ die goed screent op gezondheid en gedrag) een oude(re) buitenlandse hond ( of liever: 2)
Die honden gaan het dan hoe dan ook beter hebben dan ze het nu hebben, vragen eigenlijk niet zo heel veel, zijn je eeuwig dankbaar.. en jullie hebben gewoon een heerlijk honden in huis.