Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 20:02

Zo de lek is voor nu weer dicht maar de watermeter verwisselaar moet de boel wel even weer fatsoenlijk monteren. Deze meter bungelt gewoon los in de ruimte en mijn wateraanvoer ook. Daardoor ontstaan de lekken dus. Ik was gelukkig nu niet teveel geld kwijt maar dit gaat wel even wat gedoe opleveren denk ik.

De kamervloer is voor de eerste keer gedweild. Nu het eindelijk droog is is gv aan het grasmaaien. Ik ga zo nog de dakgoot monteren. Komt hij binnen met twee bijna polsdikke preien van de achterbuurman. Aardig

Afbeelding

Tinka

Berichten: 3802
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:08

Trap ziet er netjes uit. Fijn dat je weer water hebt. Ben je niet bang dat dat kasje wegwaait. Ik weet nog in Nederland dat bij de volkstuintjes zo'n soortgelijke kas was weggewaaid, daarbij ons schrikdraad gesloopt. De paarden kwamen gelukkig met de schrik vrij.

speurneusc

Berichten: 5420
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:05

ik heb ook zo iets als kas, heb daarvoor van die pinnen besteld bij de amazon die het frame in de grond vast houden, zeil heb ik onder de houten rand van mijn grondbakken zitten dat doet ook weinig meer
Afbeelding


passen precies om de buisjes heen
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 22:28

Rondom staan nu zware stenen potten dikke hompen beton en stukken graniet rots op het frame, en de vier poten staan nog een eind de grond in ook.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 18:04

Test test tien elf twaalf doet hij het of niet?
Met nog een weigering. Echt pffff maar ik heb internet en tv. Jemig en ja wat een snelheid :oo *\o/*

En een heerlijke hangstoel (ik was er aleen tijdje naar aan het kijken maar ja te duur). en een zonnewijzertje. (Idem) En een gerepareerde watermeter *\o/* de meneer belde vanmorgen en is aan het fatsoeneren geweest. Alles zit weer vast en hopelijk zijn de lekkages nu verleden tijd.

De gekochte plantjes staan hier nu deels in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vol aan het jagen vanmiddag.
Afbeelding

En in de verte bwaaark bwaaark bwaaark kikkers *\o/*

En vandaag in de tuin de eerste waterjuffer en libelle. Beiden bij het vogelbadje bezig.

Maar ja vanmorgen gebeld ja de monteur komt vanmiddag, ik vanmiddag als in na 13.00 en kan ik vanmorgen boodschappen doen. Ja en ja.

Dus wij vroeg en best op een holletje richting grote stad met een leeggepakte camoer want een boel nodig.

Plinten, vitrage voor de deur voor tegen vliegen, een behangrand voor de keuken, cacaodoppen oid om slakken tegen te houden, grind, potgrond, een dorpelbeschermer en nog meer.

Affijn geen cacao doppen wel een soort korrel dat in de biologische landbouw wordt gebruikt. Een scherp soort aarde/klein dat schuurt. Niks gif gelukkig. Ik vermoed iets dat ook bij bloedluis wordt gebruikt.

We waren net klaar telefoon, ik hoorde mijn achterbuurman (jawel nummer 4 8)7 ) nogal mopperen tegen de man dat hij bij 4bis moest zijn, en dat hij dat al eerder had gezegd tegen een monteur. ik hoorde nog een vrouwenstem dat bleek een van de stalmedewerkers/maatschaphouder te zijn :+ ) en de man jaaa ik kwam tussen 12 en 13 en u bent er niet en het huisnummer klopt niet.

Ik tsja ikheb toch echt een bericht met na 1300. Wacht maar we zijn er met een half uur. De man is maar pauze gaan houden. En jawel op zijn schema 12/13. Maar ik na 13. _-:( Hij heeft foto gemaakt en van het huisnummer en zijn baas kan een erg pittig gesprek verwachten.

Maar klik check klik ja hoor daaaag :evaw: 3 minuten was hij binnen. 8)7

Vanmiddag nog een tijd staan beppen met de stal dame. En zo die hebben de laatste tijd investeringen gedaan. Vandaar rustiger en andere werktijden. Volautomatische melkrobot, voerder en ook de kalfjes (als ze van mama afzijn uiteindelijk) krijgen op vraag melk via chip halsband. Ze moeten wel omdat ze geen personeel kunnen vinden. Dus de maatschaphouders doen al het werk met hun familie.

Maar ook zij huisnummer problemen en orange, alles was ooit huisnummer loos en mijn achterbuurman was er niet. Alles van een eigenaar. Mijn huis idd een cafe en voor de paarden en varkens. Het huis van mijn zijbuurvrouw aan de andere kant van de weg het woonhuis en voor het personeel en de rest weiland inclusief het perceel van mijn achterbuurman.

De boel is na overlijden leeg komen staan. Later gesplitst in veel stukjes. Achterbuurman, huis van zijbuurvrouw, mijn huis en garage, en de overbuurman zijn moestuin. Achterbuurman kreeg 4 stal kreeg 6. Toen kwam de zijbuurvrouw en moest een huisnummer hebben. Dat werd 6 en de stal 6 bis. Toen kwam de vorige eigenaar kreegbik uiteindelijk dus 4bis en de achterbuurman had al langer 4. :') ach ja

Ze bood wel heel lief aan te helpen als de tv niet zou lukken, maar die werkt ook.

:') Ik kreeg zojuist deze foto. Even de hangstoel testen, drie minuten en ik sliep :Z


Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:21

Heeeeeeerlijk Karuna <3 dan ben je wel even heel gelukkig in je eigen paradijsje <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 20:08

Echt wel. Nu pootjes hoog en de nieuwe dvd speler testen

Afbeelding

speurneusc

Berichten: 5420
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:10

en maar 1 stoel meegenomen???? ziet er idd heerlijk uit

Siers83

Berichten: 7380
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:43

Oh wauw die stoel! Ik wil m ook, lijkt me echt heerlijk!

Tinka

Berichten: 3802
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:46

Zo'n hangstoel staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Wij krijgen de tv via fibre dus niet aan de praat. Ik moet weer eens chatten met SFR, dan komt er weer ern monteur langs. En ook nog geld terug eisen van die maand dat we geen internet hadden.
Laatst bijgewerkt door Tinka op 07-05-24 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 21:51

De stoel ligt heerlijk. En nog netjes geprijsd ook. :D Anders had ik hem niet gekocht. Maar niet genoeg budget voor twee. Mijn hangmat gaat onder de perenboom en de enorme zitzak gebruik ik soms voor.

Tv was simpel. Stal mevrouw had aangeboden te helpen als het niet lukte. Maar ontvanger aan. Wifi aan keuze draad of via wifi, wifi gekozen even het knopje op de lifebox twee minuten vasthouden en klaar. Dan nee ik wil geen alexa en voila :
Mijn outfit is mijn oude vertrouwde werkkleding :P

Bedtijd nu, morgen volle dag met dodenherdenking om 11 uur met na afloop lunch geloof ik. Dorp verderop. Even een gewurm met de camper parkeren en eindje rollen/lopen nog.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 19:04

He he puf puf. Er volgt vanavond wel een enorme foto update.

Maar vanmorgen eerst wat huishoudelijke klusjes gedaan. Daarna op weg naar de ceremonie. We dachten zal druk vol en afgezet zijn dus de camper een eind verderop gezet. Maar 10 minuten voor tijd nog niemand. Ai zal ik verkeerd staan en is het toch in mijn eigen dorp. Maar nee 5 minuten laterkwam de burgemeester aan.

Uiteindelijk waren er een kleine 20 mensen. Rustig sober maar intens. Alle namen van de overledenen in de oorlog zijn ook opgenoemd. Veel. Heel veel voor twee dorpjes van nog geen 200 mensen in totaal |( . Een mevrouw kreeg het te kwaad en heeft staan uithuilen op mijn schouder :knuffel:

Daarna een simpele lunch waar iedereen heeft zitten smikkelen. Pizza en brioche. Na ongeveer 1,5 uur was alles op en ging iedereen weer naar huis, Wel vooraf al veel handjes geschud en gekus :+ niet mijn smaak maar ach ja. Het doet wel goed. En iemand kwam met mogelijk een pallet pellets korrels voor weinig. Ik hoor daar meer over. Aardig wat telefoonummers over en weeruitgewisseld. Veel mensen die meer wilden weten over het zonnepaneel. :D affijn ik krijg mogelijk best wat mensen op bezoek die willen komen kijken ernaar. De eerste in het dorp. _O- en toestemming ook nu voor een plaatsing voor maar dat is voor veel later,

Wel heel fijn en een opsteker :o de burgemeester moest even officieel complimenten geven van bewoners en voorbijgangers over hoe het huis er nu van buiten aanzicht uitziet. Vooral de parkeerplaats en de aankleding was iedereen heel erg blij mee. Ik voelde me wel even wat ongemakkelijke erover maar het doet wel goed. Toch wel trots. :j

Maar oef wel even plaatsvervangende schaamte voor landgenoten -O- er wonen kennelijk nederlanders, nou ja wonen die zijn er af en toe. Ga je naar de glasbak glas wegbrengen als de namen worden voorgelezen 8)7 . Echt hoe grrrr onbeleefd. ;(

Tenminste we merkten later pas dat het nederlanders waren. Eenzelfde deur als ik heb. Aangebeld of ik even de deur van binnenmocht zien hoe die dicht ging. Nou deur op een kier, chagerijnig. Ja ze waren daar met meerdere families om en om af en toe al 12 jaar. En hop jullie moeten gaan we gaan weer fruitbomen snoeien in de tuin. In dit groeiseizoen. Maar eh 12 jaar zagen we er niet vanaf, :n

Daarna thuis, ik heb plantjes gepland, gv heeft woonkamer plafond schoongemaakt. Daarna met zijn tweeen een kuubszak aan onkruid verwijderd :oo veel ook kleefkruid. Daarna de tweede dakgoot bevestigd en de regenton toch daar. *\o/* Alleen geklooi de erop geplakte kraan en deksel spoorloos verdwenen :? het was even zoeken tot er een andere gevonden was, hopelijk is deze waterdicht, anders moet ik er een kopen. En daarna testen wat er onder kon als verhoging. De oprijplaten van voor pasten precies. Daarna halstertouw werkt goed om de ton vast te zetten zodat hij niet kan kantelen :)

Zo nog eens verse pizza maken en de pootjes hoog.

Morgen water geven veel en de woonkamer zo maken dat mijn papa kan slapen gemakkelijk

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 21:33

Random door elkaar heen.

Die slak is echt mega. Het huisje is groter dan mijn hand en woont kennelijk in deze pot. Met ingebouwde vijver en totaal niet bang <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl ik dit type zijn de overbuurjongens al zeker twee uur aan het voetballen op de weg en ongeveer 6 keer moeten wachten even voor een auto. :')

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 21:58

Die slak is een wijngaardslak zo te zien, huisje kan ruim 5cm groot worden. :D
Ze zijn in NL beschermd, geen idee of dat voor heel Europa geldt trouwens, maar ze worden ook grootschalig commercieel gekweekt voor escargots.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 22:24

Dat haalt deze met gemak. Zo gaaf. Mijn achterbuurman noemt het bos slakken en ja twee dorpen verderop zit een enorme kweker ervan. Binnenkort het feest van de slak. Maar geen feest voor de slak. :(:) ik weet inmiddels dat deze regio massaal de bossen induikt tussen augustus en oktober. Dan mogen ze meegenomen worden mits voor eigen gebruik. De rest van de tijd moet je ze met rust laten. Heel mooie dieren. En na het eerste contact ook heel tam. Vandaag een kleintje moeten verplaatsen die bleef gewoon sprieten uit ontspannen op mijn hand zitten <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 21:12

Zo inmiddels weer en route na een heel volle dag vol werkjes, schoonmaken, inrichten en aanrommelen,

Ik begon met de vitrage. Daarna kamer basis inrichten zodat mijn papa kan zitten en slapen, daarna gemaaid, water gegeven, gv is gaan spitten op het stukje dat al een keer was gedaan met het idee dan kan ik aardappelen gaan poten,

Maar dat liep even anders :') de achterbuurman kwam aanscharrelen. Met de melding ik ga zondag bij mij frezen moet ik het even meenemen hier? Nou heel graag. Hij hop de bosmaaier pakken en meteen een extra stuk gekortwiekt. Had meer gekund maar dat ligt a, afgedekt,

Zondag wordt dat gefreesd en als ik komende week weer kom heb ik een 10 bij 7 stuk mooi klaar voor gebruik. In ruil voor zoute haring hollands gebak en een flesje nederlands bier :+

Daarna en route en gv oh wacht voor moederdag moet ik nog wat hebben, zullen we bij de plantjes stoppen als ze open zijn? _O- Drie kistjes vol geraniums, begonias wat afrikaantjes voor mij in de moestuin, dahlias en twee bosjes piepjonge prei. Een voor mij een voor de vader van gv. De douche staat weer vol plantjes, nu retour en sommigen daarna weer heen :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 12:14

We zijn uiteindelijk vrijdag avond in Thorn terecht gekomen (daar eerlijk gegeten en heel erg mooi en intensief noorderlicht gezien <3 ) en zaterdag eerst een stuk noordelijker om wat vervanging te vinden, dat bleek ondanks telefoon contact niet daar te zijn -O- voor niks dus 60 km noordelijker gegaan. Vanmorgen wel geslaagd voor vervanging

Vervanging van 7 jonge fruitbomen die ik al 8 jaar vertroetel. Kleine zuilboompjes van oude fruitrassen, net de eerste vruchtjes eraan en gv heeft precies 2 minuten nodig gehad woensdag ze allemaal te reduceren tot 2 cm hoge stompjes |( . Ik was eh nogal zo niet heel blij daarmee. Maar vooral heel verdrietig, twee verhuizingen overleefd en dan in 2 minuten verwordt je tot omgemaaide stukjes snipper door een iets te enthausiaste maai actie. -O-

Maar goddank de drie meest waardevolle boompjes heb ik kunnen terugvinden in aanschaf, zowel kwa ras als formaat als leeftijd. Twee even oud als ik had, een is een jaartje of twee ouder. De andere 4 heb ik deels vergelijkbaar kunnen terugvinden gelukkig. Wel een dure lading waar we zojuist mee zijn teruggekomen.

Een groene pruim, een rode peer en morel kers waren het lastigste te vinden, daarvan heb ik zowaar hetzelfde ras kunnen aanschaffen. De groene stoofpeer en de donkere pruim en donkere kers zijn net een ander ras maar vergelijkbare smaak en maat boompje gelukkig.

Die gaan deze week weer mee, samen met aanvullende bessenstruiken, wat hortensia voor mijn boerenhoekje, daar staan dadelijk vier soorten hortensias met vier soorten bloem en blad. En een droogte liefhebbende yucca voor voor in de voortuin.

De geraniums op de foto gaan hier in de grond.

Eerst onze eerste overnachtingsstop


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De plantjes en boompjes


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen de camper schoonmaken vers water erin, bus inpakken deels al en woensdag weer onderweg ik

speurneusc

Berichten: 5420
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:22

is een strook van dat plastice vieze groene borderrand niets voor om je boompjes, ziet iedereen dat daar een boompje staat, ook in hoge gras. Straks ben jij der tijdje niet en gaat behulpzame buurman het gras voor je maaien zijn ze weer weg...

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:24

Wij hebben kokers eromheen staan voor die reden.

Op Goede Grond is een kweker voor oude rassen, misschien dat je er daar nog wat kunt vinden? En anders even naar ze mailen of bellen, Monique weet vast wel waar ze te krijgen zijn als zij ze niet heeft. Balen van je boompjes zeg!

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:27

Nee wat balen altijd zulke dingen.... ellende is dat je dan ook nog niet boos "mag" worden want het was natuurlijk goed bedoeld..... maar dan heeft zo'n GV toch ook niet op zitten letten als hem nooit opgevallen is dat er boompjes stonden.... :?

Fijn dat het toch soort van gelukt is om vervanging te vinden.... maar zonde van alle moeite en het geld nu ook.... :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 13:54

Het was achteraf te verklaren, het zure de boompjes waren al best hoog sommigen (ruim een meter zelfs maar wel slank silouet, wat komt door de boomvorm ook). De achterbuurman stond te zwaaien en hij is er vol enthausiasme heen gegaan. Op de een of andere manier de grasmaaier in de snelste stand gekregen (hoe is nog een raadsel omdat je best een handeling moet doen om hem sneller te krijgen) en zoef in een streep overal overheen, blik op de buurman en daardoor de hele rij over het hoofd gezien. |( hij is er afgelopen jaar steeds netjes omheen gegaan maar nu even niet opletten en dan is het zo gebeurd, de maaier is zo sterk dat zelfs een 3 cm dikke stam versnipperd is alsof het niks is. -O-

Ik was ook niet boos maar vooral heel verdrietig en een hoe dan :? Hij was in eerste instantie een beetje lacherig door de schrik maar daarna voelde hij zich er echt ellendig onder. En heeft ook meteen aangeboden de vervanging te betalen. En ondanks vanmorgen weinig tijd een afspraak verzet en meegegaan met ophalen ervan.

We zijn daarna meteen van die lange metalen gedraaide tomaten groeistaven gaan kopen. En elke kleinere plant heeft er nu een. Een frambozenrijtje heeft voor en achter en in het midden en daar ga ik metaal draad tussenspannen. Vandaar dat op de laatste tuinfotos overal die staven opduiken. :+ en een aantal waren ook duidelijk gemarkeerd met felgroene plastic stukken, bamboe stokken (ook die zijn versnipperd :') )

en mogelijk gaan er meer houten palen met draad komen. De fruitbomen en struiken staan in rechte lijnen gepland. Juist om het maaien wat gemakkelijker te maken :j

Maar ja de sfeer was even iets minder tof zullen we maar zeggen. Maar een snelle zoektocht meteen die avond gaf al wat bestel mogelijkheden. Maar uiteindelijk bleek een kweker te bieden wat ik nodig had.

Helaas alleen eerst naar een verkeerde locatie gestuurd maar vanmorgen ongeveer :wow: :~ rondgelopen. Wat een enorme verzameling aan planten en struiken. Ik heb nog nooit zoveel bij elkaar gezien. En dus gelukkig nog wat oude rassen gevonden in de toch afwijkende smallere vorm. En van ongeveer dezelfde leeftijd als ik had of ietsje ouder. Deze kunnen iets dichter op elkaar gezet worden. Ooit aangeschaft voor een kleinere tuin en nu gaat dat een soort van fruit boom haagje vormen tussen twee hoogstam kersenbomen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 19:14

Douche vol planten en de groentes niet opgegeten zowaar en mijn hangstoel ingepikt

De Chromecast is gekoppeld aan de huis wifi en streamen gaat als een speer *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


:')
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:35

Ha, papseflaps lekker in de hangstoel +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 19:40

Ja ik heb geen kans om erin te liggen geloof ik :P

Nu het roer om kijken samen :+

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:40

Je kan die ouwe toch wel aan zeker....? O:)