[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15927
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:06

noordje schreef:
Bedankt dat we met je 'mee' mochten.
Ik heb genoten van je verslagen.
Ik snap je wel met dat wildkamperen. Ik lig nu in de daktent en al is dit de 4e nacht, ik begin er nu een beetje aan te wennen :')
En ik heb nog een hond bij me die me echt wel waarschuwt als er wat is :D


Is een verslagje van je reis een idee ? ;)

MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:18

Citaat:
Het ligt helaas ook aan het soort snot of je het gemakkelijk kan lozen zonder jezelf te raken heb ik geleerd.


En de windrichting denk ik ook _O- _O- _O-

Maar serieus, alle respect voor jou en hoe veerkrachtig je deze reis hebt gemaakt. Heel veel mensen waren afgehaakt en hadden zichzelf niet zo kunnen herpakken. Zo knap!
Stoere bikkel-award voor 2023 gaat absoluut naar jou _/-\o_

Tot morgen :)F

noordje

Berichten: 2253
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:07

@Maris,ik plaats berichten met foto's in het wandeltopic.
Ik ga er zo vaak op uit in eigen land, misschien is het een idee.
Ik heb eigenlijk niet idee dat men daar op zit te wachten :') :D

Maris
Berichten: 15927
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:26

noordje schreef:
@Maris,ik plaats berichten met foto's in het wandeltopic.
Ik ga er zo vaak op uit in eigen land, misschien is het een idee.
Ik heb eigenlijk niet idee dat men daar op zit te wachten :') :D


Juist super leuk ! Kunnen wij met je meegenieten.

Ibbel

Berichten: 49261
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:39


miccamaaike

Berichten: 8689
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:26

Ik las net dat artikel en moest aan je denken. Gelukkig ben je weer veilig thuis! Leuk verslag ook weer van je laatste dagen.

Suliko

Berichten: 4359
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 19:31

@mysa, dat is inderdaad een idee dat ik ook al in mijn hoofd had, maar kost ook tijd en je moet maar net een goed stuk land/huis tegenkomen en eerlijk vind ik het soms ook best spannend om zomaar bij vreemden aan te kloppen. :=

@BeFunny, naar de Noordkaap fietsen gaat me dan natuurlijk niet enkel om de Noordkaap, maar vooral de hele weg ernaartoe (door Lapland). :D Wel goede tips van de films, die ga ik onthouden. Camp4night ken ik inderdaad, heb ik nu ook af en toe op gekeken, samen met de app iOverlander.

@Tiahastrona, tof dat je alles nog hebt bijgelezen!

@noordje, met een hond moet wel een fijn gevoel zijn! Met dat idee speel ik ook wel eens in mijn hoofd, als ik een hond zou hebben en dan op fietsreis gaan, maar dan moet je wel net een hond hebben die daar ook van kan genieten en het maakt de bepakking wel nog zwaarder want dan moet je ook een karretje meenemen voor de hond. Wel heerlijk hoor, zo met de auto op pad! Ben je nog steeds weg en hoelang ga je nog? Waar zit je precies?

@Ibbel, ik las het! Echt absurd, ik had geen idee van het faillissement dat boven hun hoofd hing. :') Had ik toch nog wat geluk aan mijn zijde, mijn god, ik zou niet weten wat ik had gedaan als mijn boottocht opeens werd gecanceld. Dan was ik toch op het vliegtuig aangewezen ben ik bang.

Inmiddels ben ik een week thuis en ik wilde graag nog even een afsluitend bericht posten. Pas toen ik écht thuis was voelde ik hoe een uitputtingsslag ik op mijn lichaam had gedaan door ziek door te gaan en pas afgelopen donderdag kwam ik weer wat meer tot leven. Ik kon helemaal niets, het enige wat ik deed was een stukje wandelen, even langs stal en mijn moeder en verder sliep ik en keek ik wat series. Mijn horloge bleef ook lange tijd waarschuwingen geven van overbelasting en behoeften aan herstel, dus daar heb ik naar geluisterd. Inmiddels kan ik zeggen dat ik teruggekeerd ben op aarde en me ook heel fit voel. Afgelopen vrijdag heb ik mee gedaan aan een bootcamp, gister heb ik 5 km hardgelopen en vanochtend had ik weer een bootcamp. Dus langzaamaan ben ik weer dingen aan het oppakken en gelukkig kan ik zeggen dat ik ondanks de uitputtingsslag wel fitter thuis ben gekomen dan toen ik vertrok. :') Vooral met het hardlopen voel ik dat mijn spieren en longcapaciteit meer aan kunnen, ik vloog het rondje door, heerlijk! En maar goed ook, want 1 oktober doe ik mee met de singelloop van 10 kilometer. Mijn fietsschoenen zijn voorlopig ingeruild voor hardloopschoenen. Afijn, misschien vinden jullie dit allemaal niet zo interessant om te horen, dus ik zal nog even bij het onderwerp fietsreis blijven hangen.

Poeh, wat een ervaring weer. Ondanks de tegenslagen en het moeten wijzigen van plannen, kijk ik vooral terug op een prachtige reis. Ik blijf me verbazen over hoeveel emoties en perspectieven er naast elkaar kunnen bestaan in een ervaring en vooral, hoe bevrijdend het is als je die allemaal omarmt. Toevallig las ik van het weekend een post van een fietser over de veelgestelde vraag aan solo fietsers: ‘But you travel alone? Don’t you feel alone?’ En hij gaf een prachtig antwoord, waar ik het volmondig mee eens ben, dus ik ga proberen die in mijn eigen woorden te herschrijven. In het Nederlands kennen we enkel het woord eenzaamheid, terwijl je in het Engels het woord ‘loneliness’ en ‘solitude’ hebt. Waar de eerste een expressie weergeeft van een innerlijke leegheid, iets tekort komen en ongemak. Terwijl de tweede gaat over aan jezelf toebehoren, jezelf zoeken en de vrijwillige keus om met jezelf te zijn. Natuurlijk heb ik mezelf op momenten eenzaam gevoeld, vooral als je uren op een weg zit waar je niemand tegenkomt en enkel met de natuur bent en niemand die jij kent precies weet waar je je eigenlijk bevind, zo ver weg. Tussen fjorden, bomen en watervallen die duidelijk een eigen ritme hebben in de tijd en waar ik volledig nietig en betekenisloos ben. Op de momenten waarop ik niet meer kon, vermoeid en doorweekt, maar ook niet zomaar kon stoppen. Ondertussen zijn het precies die momenten waarop ik me zo levendig heb gevoeld. Dat is waar ik mezelf ontmoet, mezelf leer kennen, mezelf verlies en weer vind. Waar de regen en zon me eraan doen herinneren dat ik leef, waar het ongemak en de vermoeidheid in mijn lichaam me eraan doen herinneren hoe sterk ik ben, waar de fjorden, bomen en watervallen me eraan doen herinneren dat ik er ben. Voor mij laat dat al het gevoel van eenzaamheid vervagen en maakt het plaats voor een volledigheid. In de zwaarte in mezelf, in de lichtheid in mezelf en alles wat ik van mezelf bij me draag. Voor mij legt het ook de kern bloot waarom ik dit doe en doorga in omstandigheden die misschien niet ideaal zijn, omdat het een helende ervaring is. Ik heb mijn portie aan therapieën gehad en zal daar nog lang mee bezig zijn, ik ken mijn onopgeloste trauma’s en rouw en die zijn niet zachtzinnig, maar niets brengt je zo dicht bij verwerking en het kunnen dragen van pijn als leren om met jezelf te zijn, met alles wat er is en zich aandient. Dat laatste is lastig in het dagelijks leven en alles waar we in verwikkeld zijn, het brengt ons vaak tot weglopen en wegdrukken van pijn en het maakt ons vooral ook angstig voor alle ingewikkelde stukken in onszelf. Daarom kan ik het van harte aan iedereen aanbevelen, ga met jezelf op pad, op een langzame manier, neem jezelf mee door landschappen. Want dat is waar je jezelf ontmoet en leert hoeveel je kan dragen (en dat is echt veel, ook als je plannen moet wijzigen en dingen niet lopen zoals je had gehoopt!). Zoals ik al in het begin van het topic zei, ik voel me niet stoer dat ik dit onderneem. Ik schijt nog altijd zeven kleuren en ben gemakkelijk angstig, zie veel beren op de weg en maak me eindeloos zorgen. Ik ben gewoon net als iedereen een kwetsbaar mens, maar juist in die kwetsbaarheid zit zo’n kracht! Door gewoon alles er te laten zijn en soms in het diepe te springen en te zien hoe iets je afgaat en hopelijk ergens in het proces er ook van te genieten. En ik heb genoten! Want als ik terugdenk aan alles, krijg ik een enorme grijns op mijn gezicht en alle herinneringen koester ik. Ik heb zoveel blij en gelukkig op de fiets gezeten, juist gezamenlijk met tranen en ongemak.

En als je niet van zulke zweverige emo praat houd, dan kan ik het alsnog aanraden om op pad te gaan, omdat een langzame manier van reizen je zo fantastisch laat genieten van de natuur. :D

Heel erg bedankt, tack så mycket, tusen takk iedereen nogmaals voor het meeleven en meegenieten en tot het volgende fietsavontuur!

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:38

Wat een mooie afsluiting! Prachtig. Ik vind je wel echt heel stoer hoor. Ik heb heel veel respect voor je, vooral voor je doorzettingsvermogen maar ook je moed, om dit alleen te gaan doen.
Er zit inderdaad veel verschil tussen ‘alleen zijn’ en ‘eenzaam’ zijn. Ze kunnen samen gaan maar dat hoeft niet. Ik ben graag alleen, maar voel me dan echt niet eenzaam.

Whizz
Berichten: 1076
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:55

Wat een prachtige afsluiting! Ik vind je een dapper mens en ik heb genoten van je avonturen! Respect voor alles dat je hebt ondernomen en hoe je met alles bent omgegaan. Tot een volgende keer hoop ik!

noordje

Berichten: 2253
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:41

Goede afsluiting en je hebt echt gelijk.
Het is echt een aanrader om eens alleen op pad te gaan.
Ik vind het heerlijk alleen en ik voel me nooit echt eenzaam.
Ik ben nu weer even thuis (moet toch gewerkt worden :D), maar het weekend gaan we weer even op pad <3
Tot de volgende keer :)

jeetje77

Berichten: 3492
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:44

Wat een prachtige afsluiter. Bedankt. En wie weet ben je ons nog eens mee in zon fietsavontuur. Ik volg wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110898
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:58

Jeetje wat een bikkel ben je om nu alweer vooruit te denken aan je volgende uitdagingen!
De volgende keer dat je weer verslag gaat doen van een fietstocht spring ik graag weer achterop!

Maflinger_S
Berichten: 12180
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:48

Ik heb heerlijk virtueel mee gefietst (dat extra gewicht was ik) en genoten. Je afsluitende gedachten zijn herkenbaar: op het moment zelf vervloek je alles en later denk je dat dat toch wel heel gaaf was.

Independence
Berichten: 1388
Geregistreerd: 05-01-14

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:55

Mooi hoe je dat schrijft, over jezelf ontmoeten en leren kennen. Ik zou willen dat ik het lef had om zoiets ooit te doen. Dan wel wandelend, want ik haat fietsen :')

Prairy
Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 00:38

Ik heb eigenlijk alleen maar dit: <3

Match

Berichten: 439
Geregistreerd: 10-05-05

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 09:45

Zo jong en al zoveel wijsheid :D
Ik zou willen dat ik dit allemaal al had ervaren op jouw leeftijd.

Geniet, ontwikkel en wees jezelf mooi mens!

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 20:02

Ik ben later in dit topic in stilte mee gaan lezen en vind je verhalen van je avonturen heel boeiend geschreven.
Je hebt me ook geïnspireerd. Ik ben momenteel namelijk het Pieterpad aan het lopen en de bedoeling was om dat via 'Vrienden op de Fiets' adressen te doen. Jouw kampeerverhalen maakten de avonturier in mij wakker en redelijk last minute heb ik dan ook besloten om een klein trekkerstentje aan te schaffen en lig ik nu de meeste nachten op de camping en ik vind het echt geweldig <3
Dus bij deze: een dikke dank je wel :+:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110898
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 20:05

Danseresje schreef:
Ik ben later in dit topic in stilte mee gaan lezen en vind je verhalen van je avonturen heel boeiend geschreven.
Je hebt me ook geïnspireerd. Ik ben momenteel namelijk het Pieterpad aan het lopen en de bedoeling was om dat via 'Vrienden op de Fiets' adressen te doen. Jouw kampeerverhalen maakten de avonturier in mij wakker en redelijk last minute heb ik dan ook besloten om een klein trekkerstentje aan te schaffen en lig ik nu de meeste nachten op de camping en ik vind het echt geweldig <3
Dus bij deze: een dikke dank je wel :+:



Oooooooh, waar is dit volgtopic? Ik ben voor! *\o/*

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 20:22

Cayenne schreef:
Danseresje schreef:
Ik ben later in dit topic in stilte mee gaan lezen en vind je verhalen van je avonturen heel boeiend geschreven.
Je hebt me ook geïnspireerd. Ik ben momenteel namelijk het Pieterpad aan het lopen en de bedoeling was om dat via 'Vrienden op de Fiets' adressen te doen. Jouw kampeerverhalen maakten de avonturier in mij wakker en redelijk last minute heb ik dan ook besloten om een klein trekkerstentje aan te schaffen en lig ik nu de meeste nachten op de camping en ik vind het echt geweldig <3
Dus bij deze: een dikke dank je wel :+:



Oooooooh, waar is dit volgtopic? Ik ben voor! *\o/*


Echt? Is daar interesse in?
Morgen is dag 15, maar ik kan de 14 verslagen en wat foto's in een topic zetten als er animo is hoor. Heb namelijk alle dagverslagen op mijn Facebook staan :')

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 21:35

Danseresje schreef:
Cayenne schreef:


Oooooooh, waar is dit volgtopic? Ik ben voor! *\o/*


Echt? Is daar interesse in?
Morgen is dag 15, maar ik kan de 14 verslagen en wat foto's in een topic zetten als er animo is hoor. Heb namelijk alle dagverslagen op mijn Facebook staan :')


Ja hoor! :D *\o/*

Ik ben aan het afkicken van dit topic en het avontuur van de Musiqolog, dus kom maar door :D
Ik vind het een van de leukste soorten topics om te volgen.