Slapende paarden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:41

Afbeelding


Afbeelding




Afbeelding

Afbeelding

Hier wordt ook altijd veel gelegen tijdens de dutjes. Zowel op stal als buiten, ik vind het heerlijk dat de paarden zich zo kunnen ontspannen. In de wei slapen doen ze hier niet vaak dan wordt er gegeten. De foto's zijn van vorig jaar. Heerlijk al die slapende paarden leuk al die foto's

Rubs

Berichten: 536
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:35


balance
Moderator Kantine

Berichten: 18217
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Slapende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 16:12

:oo Ik heb er nooit bij stilgestaan dat narcolepsie ook bij paarden voor kan komen maar klinkt nu eigenlijk heel logisch.

Zijn er ook mensen die problemen hebben ontdekt bij hun paard (gedrag/fysiek) met slaapgebrek als oorzaak? Ik vind dit reuze interessant.

Of misschien werden die problemen juist opgelost door slaap?
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat chronisch slaapgebrek bij paarden tot gevaarlijke situaties kan leiden.

Lys_PPA

Berichten: 1362
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:17

Heerlijke plaatjes <3 zo lekker rustgeven.
Ik heb ook allemaal chillerds. Alle 6 mijn beestjes zie ik regelmatig liggend slapen. Bij de meeste mag ik erbij komen zitten.
Mijn rijpaard staat bij andere mensen aan huis. Hun paarden sliepen niet liggend buiten in de paddock, maar nu lijkt mijn paard het over te brengen waardoor 1 van hun paarden ook wel eens in de paddock gaat liggen.

De twee kleinste slapen zelfs hoofd tegen hoofd.
Afbeelding

axel_1997

Berichten: 1810
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Slapende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:21

Op de manege heb ik ook een keer het paard waarop ik was ingedeeld lekker slapend aangetroffen. Had nog ruim een half uur om te zadelen dus ben er lekker bij gaan zitten in het stro. :D

Celebi
Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:40

Al die slaapfoto's zijn zo zoet! Altijd fijn als ze liggend durven te slapen. Hebben ze echt nodig en ze komen er lang niet altijd goed aan toe.

Toen de mijne nog op zijn vorige stal 24/7 in een kudde stond had hij altijd zijn vaste slaapmomentjes op zijn favoriete plek in de paddock. Zal wel lekker zacht geweest zijn daar. Hij sliep ook altijd als het zonnetje op het zand stond. Lekker warm! Ik heb wel eens een uur naast de paddock gezeten wachtend tot hij een keer opstond zodat we konden gaan rijden samen. Dan wilde ik hem niet wakker maken. :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Celebi op 09-10-23 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MallyBelly

Berichten: 3558
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:48

Wat een heerlijke rust Balance <3

Gisternacht nog

voor wie goed kijkt, het veulen schrikt zich inderdaad wezeloos van Mallow die gaat liggen :+

Ik zie ze met regelmaat liggen zowel op de camera's als live.
Ze hebben drie plekken waar ze vaak liggen maar altijd rond om de schuur, behalve t veulen, die gaat overal liggen snurken :+
Afbeelding

Afbeelding

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18217
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Slapende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 20:22

:= arm veulen, tis toch wat als je zelf een dut hebt en dan zakt er ineens iemand door de knieën. Heerlijk.

MallyBelly

Berichten: 3558
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:43

balance schreef:
:= arm veulen, tis toch wat als je zelf een dut hebt en dan zakt er ineens iemand door de knieën. Heerlijk.

Ja die staat samen met mama rustig te eten, mallow kennende is die met best wat geluid en geweld gaan liggen :')

Monique1963

Berichten: 8739
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Slapende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:24

Zo lief allemaal. Ik zou eens een nachtcam moeten ophangen om te zien of ze 's nachts wel gaan liggen. Mijn tinker sliep vroeger wel altijd in haar box in de nacht een paar uur, maar ik hok ze 's nachts niet meer op.

D_akota

Berichten: 684
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Slapende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:24

Heerlijk al die slaap foto’s! Mijn paard ligt ook vaak een hele tijd, helemaal plat, in de wei. Krijg dan wel eens van voorbijgangers de vraag of alles goed is met haar. Ja, doet zee vaak en is gewoon in een diepe slaap _O-

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18217
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Slapende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 22:30

Ben maar blij dat ze er niet gelijk een veearts bijroepen :))

Monique1963

Berichten: 8739
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Slapende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 23:35

We hebben nu al een paar nachten een camera op de meest logische plek gericht staan. Veel activiteit, een van de vier die even rolde, maar verder niemand die gaat liggen. Ik heb wel gezien dat eentje moet hebben gelegen, elders dan, want die zat onder de troepies op haar rug. Vind het wel erg jammer. Het geeft me het gevoel dat ze niet op hun gemak zijn. Ze staan wel te dutten regelmatig, maar liggen bijna nooit.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18217
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Slapende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 23:43

Er zitten zwijnen op jouw terrein toch? Komen die ook in de wei? Ik kan me voorstellen dat ze dan niet op hun gemak gaan liggen. Maar dat is maar een gedachte hoor.

Monique1963

Berichten: 8739
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 23:47

balance schreef:
Er zitten zwijnen op jouw terrein toch? Komen die ook in de wei? Ik kan me voorstellen dat ze dan niet op hun gemak gaan liggen. Maar dat is maar een gedachte hoor.


Dat zou heel goed kunnen ja. Ook herten hebben we zat, die zijn ook eng. Ook vossen. Eigenlijk alle dieren die geen paard zijn of onze honden of katten, is eng. Wat dat betreft, voelt Callas zich in haar box wel veilig daar ging ze vroeger wel slapen in de nacht.