Moderators: Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola, Coby, balance
LadyAnna schreef:Het 1e belang is volledige rust gedurende een tijd (je), als dit niet kan vanwege welke reden dan ook, komt dat het genezingsproces niet ten goede. Dit wanneer het paard duidelijk kreupel, in het geval van TS.
Lekker laten lopen, echter geen bij voeding in de vorm van hardvoer.
Oehlala schreef:Als ze niet kreupelt en dus gewoon in haar kudde kan functioneren, en gezien het feit dat ze dus eigenlijk met semi pensioen is, zou ik haar gewoon lekker de tijd en rust geven om te kunnen genezen. Op oudere leeftijd duurt het langer en blijkbaar heeft ze er toch weinig last van. Of heb je het idee dat ze wel echt pijn heeft?
Utixo schreef:Kan het geen oude blessure zijn? Vooral het verhaal dat er geen verbetering zichtbaar is doet me denken aan iets wat er mogelijk al langer zit.
Verder, als ze niet kreupel loopt, lekker laten lopen en een beetje een staprondje maken.
Marije_1997 schreef:Zolang ze geen pijn heeft, lekker laten staan. Zo nu en dan even lekker wandelen. Misschien zelfs al volledig pensioen geven, of in ieder geval tijdelijk?
Mijne heeft ook een peesblessure maar staat lekker buiten. Ik hou niet zo van paarden 24/7 binnen opsluiten
Megamutsj schreef:Marije_1997 schreef:Zolang ze geen pijn heeft, lekker laten staan. Zo nu en dan even lekker wandelen. Misschien zelfs al volledig pensioen geven, of in ieder geval tijdelijk?
Mijne heeft ook een peesblessure maar staat lekker buiten. Ik hou niet zo van paarden 24/7 binnen opsluiten
Goed om te horen dat er meerdere mensen zijn die hun paard met een peesblessure toch de wei op laten!
Ik rij nu al ruim 1,5 maand niet meer op haar omdat ik de bult niet vertrouw, en nadat ik de diagnose te horen kreeg voelde ik mij er sowieso niet prettig bij om op haar te rijden. Dierenarts raadde dat overigens ook niet aan.
dioni schreef:Is zoiets als de minipulse wat voor je? Die kun je huren en zo vaak je wil gebruiken. Je doet hem er een half uurtje om heen en klaar.
Heeft mijn merrie met een tussenpeesblessure erg geholpen.