En dan wordt er een bom gedropt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 08:29

Eens met de vorige posts van Sabri en Prairy. Als eerste natuurlijk veel sterkte. Dit is verschrikkelijk. Maar de afhankelijkheid waar je jezelf in hebt weten te manoeuvreren is enorm. Financieel, operationeel en emotioneel.
Hier zal je snel volwassen in moeten worden helaas. Niet leuk, maar er is er maar eentje met wie je het je hele leven moet doen en dan ben je zelf. Een pluspunt is dat je ingeschreven bent blijven staan, dat is top. Je kan dus snel naar een huurwoning. Lees je goed in over de verschillende toeslagen die je kunt aanvragen. En ik snap dat het fijn is als je ex aangeeft voor je paard te willen blijven betalen maar geloof me, dit is een vloek en geen zegen. Zeker als hij binnenkort een ander heeft of er zich andere dingen voordoen. Je moet zo snel mogelijk onafhankelijk worden van hem, anders trek je jezelf nog veel dieper de ellende in. En het zou kunnen dat daar nare keuzes aan vasthangen, ik weet het want heb het allemaal meegemaakt. Maar uiteindelijk is de prijs die onafhankelijkheid, die enorme vrijheid. Die nu nog eng voelt maar je uiteindelijk zo sterk maakt. Dikke knuffel. Als je wilt praten mag dat altijd. Ik ben voor onze gemeente ervaringswerker op dit vlak.

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:28

Bellatrix schreef:
Interessante hobby. := Ik doe het omdat het moet maar liever niet. :')
Ik ben ook alleen dus ik moet het wel zelf doen. (heb wel een paar keer per jaar hulp van iemand met verstand van Excel :') )


Wij betalen iemand voor de belastingaangifte :') Beiden niet goed met (en nul interesse in) cijfertjes en willen graag de zekerheid dat het goed gebeurt.

Enne klussen en koken kun je leren :D, je kunt vanalles, maar soms weet je gewoon nog niet hoe het moet!

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:33

pien_2010 schreef:
Selina schreef:
Ik kom vast ook heel triest over met wat ik allemaal niet kan :=
Ach dan heb ik in ieder geval genoeg ruimte voor groei. Ben heel benieuwd waar ik over een jaar sta.


That's the spirit. Hahahaha heerlijke opmerking!!


Iemand die grapjes maakt over eigen onkunde heeft humor en zelfinzicht en dat geeft mij vertrouwen dat er een inhaalslag zal komen.
Daarbij, mijn belasting administratie bv heb ik nog nooit zelf gedaan maar altijd een boekhouder. Dat heeft veel geld opgeleverd en nog nooit ben ik in de problemen geraakt.
Dus niet alles hoeft zelf gedaan worden. TS alles heeft zijn tijd nodig en uiteindelijk komt alles op zijn pootjes terecht.

BigOne
Berichten: 38442
Geregistreerd: 03-08-09

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:45

Selina, verander ik kan het niet naar ik zoek het wel uit! Beetje Pipi Langkous spirit en komt vast goed. Die lijst maken zoals iemand zei is prima.
Mijn man regelt ook alle zaken mbt financiën en alle andere zaken. Lekker makkelijk tot hij jaren geleden plots in het ziekenhuis kwam, weken lang en niet echt aanspreekbaar, ik ben erin gedoken en het lukte mij ook( met vallen en opstaan).
Jij kunt dit gewoon!!

pateeke
Berichten: 2240
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:50

Het is niet triest, TS. Het is ergens logisch dat als jij niet weet hoe bepaalde dingen moeten en je ex wel dat je die dingen aan hem toevertrouwd hebt.
Je kunt vaak meer dan je denkt of dan je verteld wordt door anderen.
Ik heb vroeger te horen gekregen dat ik niet volledig zelfstandig zou kunnen wonen omdat ik niet alles zelf kan enz. Ik heb, uit noodzaak, op korte tijd veel geleerd. Gaande van administratie ed tot kleine reparaties (lek hersteld bv) enz. Is het allemaal zo goed gedaan als een pro? Nee, absoluut niet, maar het is wel goed genoeg. Dat gaat onvermijdelijk met "fouten" maken, maar daaruit kan je net heel veel leren.
En inderdaad: dat wil niet zeggen dat je alles zelf moet (kunnen) doen. Aan sommige dingen begin ik ook niet omdat ik weet dat dat te uitdagend is voor mij. Maar ook dat is zelfstandigheid: een realistische kijk op je eigen mogelijkheden, sterke en minder sterke punten, grenzen enz. Bewuste keuzes maken over waarvoor je hulp inschakelt en de juiste mensen inschakelen is ook zelfstandigheid.

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:58

Ik heb van Marley spoon nog wel wat vouchers liggen die ik je kan doorsturen via e-mail. Dan heb je wat nieuwe recepten voor een aangenamere prijs wellicht.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:10

Hi TS,

Wat een rotsituatie, wat moet je je hopeloos voelen :(:) Wat een lieve reacties in dit topic, zoveel mensen die hulp aanbieden: tof!

Ik kan me voorstellen dat de situatie wat overweldigend is. Begin met de basisdingen; zorg dat je bankzaken etc op orde zijn, zoek op je gemak naar een huisje en leer langzaamaan eten voor jezelf te koken. Klussen is geen terugkerend evenement en met een verhuizing is het ook niet gelijk een Amerikaanse verbouwingsshow. :+ Wees niet bang om om hulp te vragen, daar kun je van leren.

Ik kan nog geen spijker in de muur slaan bij wijze van en ik red het toch al een jaar of 14 op mezelf.

StonedRomy schreef:
Ik heb van Marley spoon nog wel wat vouchers liggen die ik je kan doorsturen via e-mail. Dan heb je wat nieuwe recepten voor een aangenamere prijs wellicht.

Ik heb hetzelfde van Greenchef en Hellofresh, stuur maar een pb als je ze wil, TS!

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:22

Jeetje ik had dit topic even gemist geloof ik, maar wat schrikken Selina. Jullie relatie leek altijd heel fijn, dus ik snap dan des te meer de klap.
Heel veel sterkte met alles, een een dikke knuffel :(:)

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 11:57

Aan maaltijdboxen ga ik niet beginnen. Ik ben een vrij lastige eter dus ik lust al die gerechten toch niet :+

We hebben voor nu besloten het te gaan proberen met een mediator. Hebben er ook een gevonden waar we contact mee op willen nemen.

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:18

Goed zo.

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 15:19

Allereerst: wat een schok! Heel veel sterkte voor de komende tijd!

Zelf ben ik 7 jaar geleden gescheiden met behulp van een mediator en dat is echt prima verlopen. Zolang jullie on speaking terms zijn en elkaar alleen het beste wensen kan dat echt prima!

Kijk inderdaad ook goed naar partneralimentatie, als het goed is zal de mediator je daar ook op wijzen. Ex-man en ik hebben daar afstand van gedaan, ook omdat we ongeveer gelijk verdienden. Leuk ook dat je toekomstige ex-man wil blijven bijdragen aan je paard, maar laat dit inderdaad zwart op wit zetten! Uiteindelijk gaan jullie beiden door met jullie leven en hoelang wil hij dan nog blijven betalen aan het paard van zijn ex? En, wil jij dat zelf ook wel? Op die manier blijf je namelijk wel afhankelijk van hem. Allemaal dingen om goed over na te gaan denken de komende tijd.

Voor wat betreft koken, ik ben ook echt geen held, maar wij koken vaak uit een kookboek van ‘lekker en simpel’. De naam zegt het al, het is echt super simpel en veel variatie (ook allemaal snel klaar, vind ik ook een vereiste haha).

Oh! En schilderen had ik ook nog nooit gedaan (inmiddels een nieuwe relatie met een handige Harry), maar een tijd terug voor het eerst geschilderd en toevallig van de week voor het eerst de kozijnen in de grondverf gezet *\o/* ik was best trots op mezelf haha! Dus sommige dingen zijn ook gewoon proberen.
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 21-04-24 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_88

Berichten: 14108
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 15:21

Ik wil je toch meegeven om proberen in oplossingen te denken. Ik lees nu toch regelmatig: "kan ik niet" of "lust ik niet" en "weet ik niet"
Het zal je verder helpen om voor alles open te staan, zo zul je jezelf ontwikkelen.
Zet hem op!

Furst
Berichten: 667
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 15:52

marleen_88 schreef:
Ik wil je toch meegeven om proberen in oplossingen te denken. Ik lees nu toch regelmatig: "kan ik niet" of "lust ik niet" en "weet ik niet"
Het zal je verder helpen om voor alles open te staan, zo zul je jezelf ontwikkelen.
Zet hem op!


Niet helemaal mee eens. Ik zeg ook vrij snel lust ik niet omdat ik gewoon heel gevoelig ben aan textuur en smaak door autisme. Dus ik houd het graag bij dingen die ik ken. Wat dat betreft ga ik mee in de mening van TS dat ze daarom geen HF wil. Hoe vaak ik niet gewoon een boterham gegeten heb omdat HF voor mij niet te vreten was.... heel veel. Misschien voor vele mensen "belachelijk" maar voor mij niet.
Denk dat TS verder wel goed openstaat voor alles en dat ze goed bezig is!

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:00

Citaat:
Denk dat TS verder wel goed openstaat voor alles en dat ze goed bezig is!


Dank je wel Furst. Die mening heb ik ook.
Geef inderdaad een ander even de tijd om bij te komen van de paniek en de wending die het leven heeft genomen zo niet verwacht.

Emj_23
Berichten: 1212
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:12

Wat een rot situatie! Ik zie al heel veel goede tips langskomen. En dat jouw partner eerst dingen deed en jij het nog nooit hebt gedaan wil niet zeggen dat je het niet kan hè! Je hebt het gewoon nog niet eerder gedaan! Misschien blijk je talent te hebben voor koken, de administratie, efficiënt poetsen of voordeel scoren in de supermarkt. En je hoeft ook niet meteen alles te kunnen, gewoon stap voor stap!

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:31

Denk niet dat TS nu moet bezig zijn met "openstaan" voor andere dingen als het gaat over eten etc. Haar potje zit al overvol met deze aanpassingen die ze zal moeten aanvaarden. Voor alles een plaats en tijd. Nu is de eerste zorg om stabiliteit te behouden ondanks alles wat op haar zal afkomen en ik denk dat ze er al zo goed als mogelijk mee probeert om te gaan.

Veel sterkte met de situatie. Neem de hulp aan die je krijgt aangeboden, je moet dit allemaal niet alleen doen.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 17:37

Ja precies dat. Nieuwe gerechten leren komt wel. Ik kan momenteel 2 gerechten koken. Pasta spinazie en broccoli met krieltjes. Pannenkoeken moet ik vast ook wel kunnen. En naar de snackbar gaan vast ook wel :+ Dus ik kan me in ieder geval levend houden.

Als ik straks een huisje heb en kan koken moet ik maar een Bokt housewarming geven :+

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:38

Ik kook ook altijd creatief met Hello Fresh, zoek alleen dingen uit die ik lust. Ik lust weinig groente, hebben ze me nooit geleerd te vreten. :')
Maar wat Tieneke zegt lijkt me waarheid als een koe. Gewoon in je comfort zone dingen ontdekken, TS!

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:39

Hi, gelukkig lees ik langzamerhand steeds meer zelfredzaamheid en soort van initiatief, goed van je!

Mbt als 'goede vrienden' uit elkaar gaan, dat is mooi. Maar even een waarschuwing, ik vind dat jij nog niet overkomt als iemand die weet hoe alles werkt, qua zelfstandigheid en inzicht in financien. Met alle respect hoor, maar dat is wat ik teruglees.
Ga dan niet uit van wat jouw vriend / man allemaal beweert maar probeer echt zelf inzicht te krijgen of je te laten adviseren.
Het zal wellicht niet uit 'kwade' wil zijn dat hij bepaalde dingen op een bepaalde manier ziet, maar soms kunnen mensen zeker mbt financiën dingen totaal anders dan hoe het echt zou horen zien omdat ze denken dat het zo zou moeten / kunnen zijn.

En mbt koken, dat wordt een ontdekkingsreis maar vast wel een leuke hoor :j
En als je iets nog nooit hebt gedaan (bijv zorgverzekering uitzoeken) wil niet zeggen dat je het niet kunt he. Ik had ook járen geen zorgverzekering of verzekeringen uitgezocht, nou zo ingewikkeld was dat niet, dat lukt jou ook :j

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:48

Selina schreef:
Ja precies dat. Nieuwe gerechten leren komt wel. Ik kan momenteel 2 gerechten koken. Pasta spinazie en broccoli met krieltjes. Pannenkoeken moet ik vast ook wel kunnen. En naar de snackbar gaan vast ook wel :+ Dus ik kan me in ieder geval levend houden.

Als ik straks een huisje heb en kan koken moet ik maar een Bokt housewarming geven :+


_O- _O- precies. En sla maken kan ook iedereen. Dus heb je al 3 dagen eten! Hahaha

Furst
Berichten: 667
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:54

Selina schreef:
Ja precies dat. Nieuwe gerechten leren komt wel. Ik kan momenteel 2 gerechten koken. Pasta spinazie en broccoli met krieltjes. Pannenkoeken moet ik vast ook wel kunnen. En naar de snackbar gaan vast ook wel :+ Dus ik kan me in ieder geval levend houden.

Als ik straks een huisje heb en kan koken moet ik maar een Bokt housewarming geven :+


Ik heb gisteren nog pannenkoeken gemaakt. Dat is inderdaad easy. Je komt er wel en zo ver ik lees heb jij heel veel steun aan de mensen hier op Bokt. Ik woon wel in Belgie, maar mijn steun heb je alvast :D Je bent goed bezig!

BeFunny

Berichten: 10823
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:57

Als je broccoli kan koken kan je ook worteltjes, sperziebonen,snijbonen etc koken

En als je aardappels kookt op dezelfde manier alleen iets langer kun je ook stamppot maken, dat is ook makkelijk als èèn pans getecht.

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:49

Selina schreef:
Ja precies dat. Nieuwe gerechten leren komt wel. Ik kan momenteel 2 gerechten koken. Pasta spinazie en broccoli met krieltjes. Pannenkoeken moet ik vast ook wel kunnen. En naar de snackbar gaan vast ook wel :+ Dus ik kan me in ieder geval levend houden.

Als ik straks een huisje heb en kan koken moet ik maar een Bokt housewarming geven :+



Sorry, meelezer hier, alvast heel veel sterkte gewenst.


maar pannenkoeken kunnen verdomd lastig zijn! Ligt niet aan jou als ze de 1e keer mislukken.

Een makkelijk recept vind ik een pot doperwtjes opwarmen en daar een zakje aardappel puree doorheen roeren. Vleesje erbij bakken en klaar.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:04

Heb zelf nooit problemen gehad met mijn pannenkoekenrecept, ging 20 jaar goed. Totdat we verhuisden en ik het probeerde op mijn inductiefornuis. Het lukt voor geen meter meer :+

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:04

Ik vond pannenkoeken bakken toch echt hogere wiskunde, een vriendin heeft me een masterclass moeren geven. :')