[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:31

met mijn dravertje ga ik volgende week zaterdag ons 4e dressuur wedstrijd doen en ons 2e outdoor best gewaagt met der want ze is niet altijd liefste maar ja we gaan het gewoon weer proberen met der. Benieuwte hoe gaat. En ze vind hoop eng maar ze pas 4. En tijd der uit geweest door blesuren. En dat was eind okt begin november. Maar daar door loopt ze achter in training maar alles goed is is weer bijna terug waar we waren. En ze was keer kreupel achter elkaar. Maar ja nu is ze weer goed en doet ze super. En ze vind vooral springen leuk dus dat doe ook met der soms. En ze is altijd dressuur matig is gereden.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:34

heeft iemand van deze stamboom een draver
dutch revenue is mijn merrie

Dutch Revenue

Dutch Revenue (M)
Bruin
Draver
15-03-10
Revenue (H)
1.10,0
Bruin
Draver
30-06-96
Reve d'Udon (H)
Bruin
Draver
01-01-83
Ejakval (H)
Bruin
Kerjacques (H)

Quadrivalse (M)

Mavia du Vivier (M)
Bruin Ursin L (H)

Traviata III (M)

Hazel Sund (M)

Draver
01-01-90
Sugarcane Hanover (H)
Bruin
Florida Pro (H)

Sugar Hanover (M)

Rare Chance (M)
Bruin Nevele Pride (H)

Rare Scotch (M)

OJ Yankee (M)
1.15,9
Bruin
Draver
02-04-97
Smokin Yankee (H)
Bruin
Draver
23-04-78
Speedy Crown (H)
Bruin Speedy Scot (H)

Missile Toe (M)

Modern Yankee (M)
Bruin Hickory Pride (H)

Petite Yankee (M)

Charlotte H (M)
Bruin
Draver
08-05-85
King Hollandia (H)
Bruin Star Performer (H)

Zenithy Hollandia (M)

Volo Mighty (M)
Bruin Heres (H)

Mighty Myra (M)


http://www.ndr.nl/zoeken_top.php?p=zoek ... =pstamboom

die link is ook haar stamboom
Laatst bijgewerkt door xxpaaardje op 01-05-14 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Berichten: 28344
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:42

Mijn (onze) beide dravers hebben Speedy Crown in de afstamming zitten, maar goed, dat schijnt niet zo gek te zijn, gezien heel veel dravers dat hebben :) Maar verder geen overeenkomsten in afstamming met de jouwe.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:54

RianneH schreef:
Mijn (onze) beide dravers hebben Speedy Crown in de afstamming zitten, maar goed, dat schijnt niet zo gek te zijn, gezien heel veel dravers dat hebben :) Maar verder geen overeenkomsten in afstamming met de jouwe.



dat zal kunnen is 1 van dutch revenue moeder daar 1 ouders en van 1 van ouders hun ouders dus de opa van de moeder van mijnen .

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:34

De link werkt niet, en het geplakte is een beetje onoverzichtelijk, maar ik zie er wel een paar bekende namen tussen staan ja. Maar die zitten in heel veel van de dravers in NL, aangezien die hengsten massaal gebruikt zijn. Opa is Frans, zo te zien?

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:52

Nina_rex schreef:
De link werkt niet, en het geplakte is een beetje onoverzichtelijk, maar ik zie er wel een paar bekende namen tussen staan ja. Maar die zitten in heel veel van de dravers in NL, aangezien die hengsten massaal gebruikt zijn. Opa is Frans, zo te zien?


dat weet niet ik niet weet wel dat haar vader zweets is volgens mijn en haar moeder nl gewoon zelfs is ze ook gewoon van nl de mijn maar waar alles vandaan komt veder weet niet uit me hoofd

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:12

Frans gaat eigenlijk over de afstamming, er zijn eigenlijk twee hoofdlijnen: Frans en Amerikaans. De meeste Nederlandse dravers zijn een mix van beide, maar Frans komt volgens mij toch minder voor dan Amerikaans (o.a. dus door die enorm invloedrijke Amerikaanse hengsten, zoals Speedy Scot).

Ik vind je berichtjes overigens wel lastig te lezen. :o

sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:38

Hier een heel blij baasje.
Vorige week voor het eerst naar het duin geweest en ben zo blij dat ie t zo geweldig en rustig doen. Heel anders dan ik verwacht had! Langs de weg ging super, terwijl dat normaal gesproken ook wel eens een drama is. Ik ben voldaan!

Zelfs geiten, wilde ponys en schotse hooglanders tegengekomen, wat ie dan weer spannend vond. Maar hij en ik hebben genoten!

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:15

Nina_rex schreef:
Frans gaat eigenlijk over de afstamming, er zijn eigenlijk twee hoofdlijnen: Frans en Amerikaans. De meeste Nederlandse dravers zijn een mix van beide, maar Frans komt volgens mij toch minder voor dan Amerikaans (o.a. dus door die enorm invloedrijke Amerikaanse hengsten, zoals Speedy Scot).

Ik vind je berichtjes overigens wel lastig te lezen. :o


Staat ook in me onderschrift hoe zo.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:10

Mijne is vol amerikaans :)
Ik vind het jammer dat je zo weinig Frans ziet, vind ze op de een of andere manier toch wat breder gebouwd dan de Amerikanen.

RianneH

Berichten: 28344
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:12

Ik had altijd het idee dat ze wat groter zijn, niet direct breder..

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:14

Ja dat kan ook. Misschien omdat ze groter lijken dat ze ietsjes breder lijken. Ik dacht dat mijn paard altijd Frans was. Maar blijkt dus een Amerikaan met Obese te zijn :')

RianneH

Berichten: 28344
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:19

Hahaha, dat schijnt wel normaal te zijn voor amerikanen :P
Mijn merrie is ook een stuk ronder dan onze ruin. Terwijl hij groter is, maar ze pas zijn longeersingel niet. Beide amerikanen.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:20

Heimdallr schreef:
Mijne is vol amerikaans :)
Ik vind het jammer dat je zo weinig Frans ziet, vind ze op de een of andere manier toch wat breder gebouwd dan de Amerikanen.


Ik weet niet echt wat mijn is weet alleen dat ze veeeeeel groter is dan haar pa kwq schofthoogte want zij is 167 en haar vader iets van 162 en moeder weet niet want is amper tot niets van terug tevinden.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:25

RianneH schreef:
Hahaha, dat schijnt wel normaal te zijn voor amerikanen :P
Mijn merrie is ook een stuk ronder dan onze ruin. Terwijl hij groter is, maar ze pas zijn longeersingel niet. Beide amerikanen.


Hahaha, ik bedoelde het niet zo. Doelde meer op dat Amerikaanse mensen wat dikker zijn en over het algemeen meer aan diabetes lijden dan de Europeanen. haha.

Mijne is best slank gebouwd, heeft een jaar stil gestaan en toen ik er weer voor het eerst op ging zitten, ik dacht serieus dat ik op een magere arabier zat. Maar hij is weer lekker vol en heeft weer wat spieren dus het voelt meer draver-achtig.

Maar wat raar joh! Heb je trouwens foto's en info over die van jou? Ben wel benieuwd! :j

RianneH

Berichten: 28344
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:27

Ja, dat bedoelde ik ook! Haha, lastig, geschreven woord :P Bedoel je mijn paarden over foto's en info?

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:30

Haha. Ja ik bedoelde je paarden, maar ik heb je profiel al bekeken, stond genoeg info op! Wat een leukers! Vooral die Mo is een mooierd zeg! Mooie aftekening op zijn hoofd! De mijne heeft een saaie kol die een naarmate die groter wordt vervaagd, en een sneb.

RianneH

Berichten: 28344
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:32

Hij weet ook dat ie knap is, een echte charmeur :) Had ook in jouw profiel gespiekt :p Knap paard ook! Staat goed, die manenboog!

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:35

Haha, dat is altijd mooi als ze weten dat ze knap zijn!

Oh leuk joh! Hij heeft nu lange manen, was die spikes een beetje zat. En inderdaad, het staat hem niet mis.
De voorpluk is nu ook weer lekker gegroeid. De foto's op mijn profiel zijn ook van de zomer van 2012, dus 2 jaar terug.

http://instagram.com/p/nVfSfex-Hb/ Dit was hem een vorige week maandag :D Lekker ritje gemaakt. Moest mijn bosal even afleveren bij iemand die hem wilde lenen voor een shoot.

WendyBZ

Berichten: 13168
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:38

Mijn miepje heeft gisteren weer eens voor de kar gestaan, voor het eerst weer sinds een jaar of twee. Hartstikke braaf :) Inspannen en wegrijden. Binnenkort nog maar weer een keertje doen, ze vindt het zo leuk :)
Afbeelding

Afbeelding


RianneH

Berichten: 28344
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:40

Mooi uitzicht zo hoor! Leuk die grote oren, die van Mo zijn ook zo lang :P
Hoe bevalt dat, een bosal? Is misschien ook wel wat voor Mo..

Wat leuk Wendy! Super veelzijdig zijn jullie zeg!

WendyBZ

Berichten: 13168
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:40

valerie2012 schreef:
Nina_rex schreef:
De link werkt niet, en het geplakte is een beetje onoverzichtelijk, maar ik zie er wel een paar bekende namen tussen staan ja. Maar die zitten in heel veel van de dravers in NL, aangezien die hengsten massaal gebruikt zijn. Opa is Frans, zo te zien?


dat weet niet ik niet weet wel dat haar vader zweets is volgens mijn en haar moeder nl gewoon zelfs is ze ook gewoon van nl de mijn maar waar alles vandaan komt veder weet niet uit me hoofd


25% Frans, 75% Amerikaans :) Vader is 50/50 namelijk :)

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:42

Oh echt perfecto. Champ houd echt niet van bitjes, gaat hij alleen maar raar van lopen doen. Loopt continue met zijn mond open, best zielig.

Bosal is scherp, daarom hoef je maar heel weinig te communiceren, want het komt bij het minste en geringste toch wel aan. Heel fijn ik merk ook dat Champ het fijner vind. Als we buiten rijden loopt hij heerlijk ontspannen, halsje laag en rondkijken dat die doet! Met bit totaal niet, met bit zit hij alleen maar te trekken en mond open alsof hij pijn heeft.

Een bosal is zeker aan te raden, maar een natural hackamore werkt ook! Die ga ik over een paar weken halen. :) Wil mijn paard langzamerhand ook weer aan een bitje laten wennen, maar dat duurt nog wel even. Hij vind een dubbelgebroken watertrens al te "pijnlijk" :')

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:44

valerie2012 schreef:
Nina_rex schreef:
De link werkt niet, en het geplakte is een beetje onoverzichtelijk, maar ik zie er wel een paar bekende namen tussen staan ja. Maar die zitten in heel veel van de dravers in NL, aangezien die hengsten massaal gebruikt zijn. Opa is Frans, zo te zien?


dat weet niet ik niet weet wel dat haar vader zweets is volgens mijn en haar moeder nl gewoon zelfs is ze ook gewoon van nl de mijn maar waar alles vandaan komt veder weet niet uit me hoofd


25% Frans, 75% Amerikaans :) Vader is 50/50 namelijk :)[/quote]

ken je haar vader dan?? hoe weet je dat ze dat is hoe kan je daar achter komen?

WendyBZ

Berichten: 13168
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:46

Vader Revenue heeft een Amerikaanse moeder en een Franse vader. Kan het niet simpeler uitleggen :+ Ik herken namen en daar kan je aan zien of het Frans of Amerikaans is.