Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10789
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:32

Ook ik geef de voorkeur ook hoge schoenen. Zelf draag ik graag meidls maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Zomers heb ik wandel sandalen van Keen en hier in de polder loop ik bij goed weer ook nog wel op mijn trail schoenen die zijn wat luchtiger. Maar de langere wandelingen pak ik echt mijn meindls. Ik heb er ook lage van die ook wel fijn zitten trouwens maar ik pak toch het meest de hoge.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:27

Welkom Wendy. Ik draag ook hoge schoenen. Ik heb de mijne gewoon bij Scapino vandaan, waterdicht. Je zou ook bij Decathlon kunnen kijken. Bij een echte outdoorzaak kun je ook goed slagen maar kun je zo 300 euro voor een paar betalen. Ik heb dat ook altijd gedaan, maar sinds ik weet dat ik op een paar van rond de 80 euro max net zo lekker loop, koop ik ze niet meer voor zoveel geld.

BeFunny

Berichten: 10789
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:36

In die van Decathlon kreeg ik me stinkvoeten. En bleken ook niet echt waterdicht toen het een keer echt nodig was. Mijn meidls heb ik van een Dump zaak. Zijn meindls m2 het zelfde als de meindl Island alleen zwart en hebben mij nieuw 125 euro gekost. Maar voor dat ik deze had had ik meindls uit een outdoor winkel die waren idd 300 euro maar daarna wist ik de juiste maat. En als je slim koopt hoeven ze dus geen 300 euro te kosten en toch de juiste schoenen ;)

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:44

Qua wandelschoenen geef ik de voorkeur aan lage schoenen. Ik heb jarenlang hoge lowas gehad en met veel plezier op gelopen. Maar nu krijg ik last van mijn achillespezen met hoge schoenen. Daardoor heb ik gloednieuwe Meindls weg kunnen doen en gebruik ik de gloednieuwe lowas voor paardrijden....
Ik loop nu met adidas terrex van goretex. Zijn al een aantal keren in de aanbieding geweest bij Bever voor rond de 50 euro.
Doe er ongeveer een jaar mee.
Bestel ze vaak online.
Ik heb al een paar keer alle modellen die er op dat moment waren bij de decathlon aangehad maar er zat tot nu toe nooit iets voor mij tussen helaas.

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:50

Bedankt! :D ik snap dat het persoonlijk is hoor, hoge of lage schoenen, maar ik vind wat evaring vergelijken en het waarom iets wel of niet prettig is wel fijn om in de keuze mee te nemen :j
Hoge waterdichte lijkt me erg handig bij natte paden en idd ivm verzwikken, maar dan misschien weer sneller warm/zweterig in de zomer.
En waterdicht en ademend vind ik toch wel echt belangrijk :j koop dan liever meteen goede schoenen. Heb ook vrij grote voeten, maat 42/43, maar wel smal. Dus dames modellen zijn vaak te klein in lengte, maar heren modellen te breed waardoor ik ga schuiven.
In Alkmaar zit een decathlon, dat is goed te doen kwa reistijd :j daar zit ook een anwb winkel, die hebben ook wandelschoenen, maar daar heb ik 2 keer outdoor laarzen gekocht die heel snel stuk gingen. Als ik dan na een half jaar weer iets nieuw moet kopen a 100eu dan geef ik liever in 1x 200 uit en waar ik dan langer plezier van heb zeg maar.

BeFunny

Berichten: 10789
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:11

Ik heb ook smalle voeten en ook dezelfde schoenmaat als jij eigenlijk 42. En de meindle m2 is een herenmodel en die heb ik in 42. En die zitten mij als gegoten. Hiervoor meindl lady vacuüm gehad ook 42 en die zaten ook als gegoten geen verschil merk ik in maat. Dat was een B schoen dus lichter. Deze zijn C schoenen een stuk zwaarder en stugger met oog ook op vakanties en bergen enz. Maar loop er hier net zo makkelijk op. De lichtere schoenen waren wel sneller stuk (te snel imo) de zool liet los en dat schijnt wel vaker voor te komen vandaar heb ik nu voor dit model gekozen dat schijnt hiermee niet te kunnen omdat de zool van binnen ook massief is en niks tussen gespoten. Ook de duurdere modellen kunnen snel stuk gaan helaas. Maar deze heb ik nu al een tijd en zijn niet kapot te krijgen wel heel lomp en lelijk dus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:16

Het is echt heel persoonlijk, passen is heel belangrijk. Ik vind Meindls niet fijn, te weinig demping in de zool. En op het moment kan ik alleen maar lopen op schoenen als mijn eigen zooltjes erin passen. Anders heb ik pijn met lopen.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:16

Ik lees weer mee en hopelijk ook weer meepraten! Ben 1 april bevallen van ons tweede kindje en ben nu heel voorzichtig het wandelen weer aan opbouwen na weer een zwangerschap met heftige bekkenpijn.

Ik heb zelf Lowa Renegade schoenen. Zijn ook hoge, wel aan de prijs ook. Maar ze zien er na vijf jaar veel gebruik nog steeds super netjes uit. En al eens een route gewandeld waarbij ik meermaals tot m’n kuiten door de modder moest, maar m’n voeten waren aan einde wandeling nog steeds droog!
Ben alleen bang dat ik nieuwe moet, na twee zwangerschappen zijn m’n voeten een maat groter geworden >;)

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:29

Ik heb dat met Lowa's, kan er geen vrienden mee worden. Blaren, pijnlijk hielbot... jaren terug ben ik eens gaan passen, heel last minute een dag voor we naar de VS vlogen omdat ik tóch nog goede nieuwe schoenen wilde. Dat werden een bepaald type, geen duur merk, maar nooit een blaar gelopen. Als gegoten om mijn voeten. Die koop ik nu iedere paar jaar opnieuw en altijd goed. Ben heel blij dat ze nog steeds verkrijgbaar zijn (ik kom even niet op de naam).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:32

O ja van Lowa's krijg ik ook blaren, op mijn kleine teen. En maat groter is geen optie want dan schuif ik teveel. Hanwags vind ik wel lekker zitten maar o zo duur.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:37

Ik meld me ook, ik wil meer en langer gaan wandelen, tochten van zo tussen de 10 en 20 km maar manlief heeft daar helemaal geen zin in. Hebben jullie ook wandelclubjes waarbij ik aan zou mogen/kunnen haken? Ik woon op de grens van Overijssel en Drenthe, maar reis ook met gemak richting de Veluwe. Lijkt me leuk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:41

Ik spreek even voor mezelf, ik ben absoluut niet van de wandelclubs. Ik wandel het liefst samen met de hond. Maar ook zonder hond ging ik vaak alleen erop uit. Ik heb dus geen idee waar je dat zou kunnen vinden. Anders gewoon eens kijken of er in je regio iets te vinden is.

Faringo
Berichten: 8260
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 13:43

Ik ben door Lowa's zelfs m'n teennagel verloren na een flinke schuiver in m'n schoen. Ik heb altijd Meindl. Die vinden m'n voeten het meest prettig.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:54

karrij schreef:
Ik meld me ook, ik wil meer en langer gaan wandelen, tochten van zo tussen de 10 en 20 km maar manlief heeft daar helemaal geen zin in. Hebben jullie ook wandelclubjes waarbij ik aan zou mogen/kunnen haken? Ik woon op de grens van Overijssel en Drenthe, maar reis ook met gemak richting de Veluwe. Lijkt me leuk!


Ik ben eind mei pas weer in NL. Maar ik vind het altijd leuk om met mensen te wandelen. Mijn vriend ook. Dus kunnen altijd een keer wat afspreken.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:58

Sure_lee schreef:
karrij schreef:
Ik meld me ook, ik wil meer en langer gaan wandelen, tochten van zo tussen de 10 en 20 km maar manlief heeft daar helemaal geen zin in. Hebben jullie ook wandelclubjes waarbij ik aan zou mogen/kunnen haken? Ik woon op de grens van Overijssel en Drenthe, maar reis ook met gemak richting de Veluwe. Lijkt me leuk!


Ik ben eind mei pas weer in NL. Maar ik vind het altijd leuk om met mensen te wandelen. Mijn vriend ook. Dus kunnen altijd een keer wat afspreken.


Leuk! Laat maar weten als je weer terug bent

BeFunny

Berichten: 10789
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:48

karrij schreef:
Ik meld me ook, ik wil meer en langer gaan wandelen, tochten van zo tussen de 10 en 20 km maar manlief heeft daar helemaal geen zin in. Hebben jullie ook wandelclubjes waarbij ik aan zou mogen/kunnen haken? Ik woon op de grens van Overijssel en Drenthe, maar reis ook met gemak richting de Veluwe. Lijkt me leuk!


Ik ga regelmatig naar Gelderland voor een wandeling en vind het helemaal niet erg om met iemand samen te wandelen. Zo lang het niet te warm is gaan wel mijn hondjes mee. En als die weer thuis blijven doen ik weer trailen. Maar wil daar best eens een uitzondering in maken. Ik wandel wel altijd v.a een station.

gaucho

Berichten: 9561
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:20

karrij schreef:
Ik meld me ook, ik wil meer en langer gaan wandelen, tochten van zo tussen de 10 en 20 km maar manlief heeft daar helemaal geen zin in. Hebben jullie ook wandelclubjes waarbij ik aan zou mogen/kunnen haken? Ik woon op de grens van Overijssel en Drenthe, maar reis ook met gemak richting de Veluwe. Lijkt me leuk!


Ik vind het sowieso gezellig om een keer samen te wandelen. Leuke wandelclub bij jou in de buurt is greenshoes uit Dalfsen, heb ik ook een paar keer mee gewandeld. Ik woon in Apeldoorn, Sallandse Heuvelrug of Noord-veluwe heeft voor mij de voorkeur.

Vwb schoenen: ik liep altijd op hoge meindls maar nu ik wat langere afstanden loop op hoger tempo vind ik die veel te warm. Heb nu ook veel meer kracht en stabiliteit, dus hoog is niet nodig. Ik loop het liefst op mijn trailrunning schoenen, daar loop ik ook bergtochten mee. Alleen op asfalt of als het s winters echt heel koud en nat is loop ik op lage Meindl gtx.

lizard
Berichten: 5329
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:26

Ik heb het liefst lage wandelschoenen.
Ik heb wel hoge,maar voor mijn gevoel zijn die meer voor de winter.

lizard
Berichten: 5329
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:42

Ik Ben vandaag naar Luxemburg geweest.
Iedereen heeft het maar over de mullertrail.
Ik denk Dan loop ik ook een stukje,Dan kan ik ook meepraten. :)

Geparkeerd bij de perekop.
Afbeelding
Lange smalle trap.
Afbeelding
En Daar boven een lus gelopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tot ik weer bij de auto was.
Afbeelding


Drie wandelaars gezien.

Toen de straat overgestoken.
Dat is de mullertrail.
Dat pad is ook breder,en Daar zijn ook veel meer mensen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Muis.
Afbeelding
Eekhoorn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En daarna naar de Irreler wasserfalle.
Daar Ben ik eerder geweest.
Daar was een houten brug over de Irreler.
Maar die is 2 jaar terug met het hoogwater meegesleurd.
En Daar is nu een mooie nieuwe hangbrug.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Berichten: 28938
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:45

Heel mooi daar. Je hebt een goed weekend zo Lizard!

BeFunny

Berichten: 10789
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:47

Mooi Lizard <3

Mandyy

Berichten: 30504
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:53

Lijkt ook perfect weer voor een weekend weg? :D

gaucho

Berichten: 9561
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:02

Prachtige en inderdaad bekende plekjes Lizard. De irreler wasserfalle ben ik geweest toen de houten brug er nog was. Deze is wel heel anders maar ook mooi.

Wij hebben vandaag gefietst.

Faringo
Berichten: 8260
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 17:09

Prachtig lizard!

Ik vind het ook gezellig om weer eens richting de Veluwe te rijden voor een gezamenlijke wandeling.

Ik was vanmiddag even met m'n vader naar het Voornes duin. Kort rondje maar weg even lekker en gezellig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizard
Berichten: 5329
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:10

Ook weer mooie foto's, faringo.