ontherun schreef:Nagelmatrix beschadigd door de ontsteking, dat is ook die rand die je ziet met uitgroeien, dat is een tijdelijke verstoring in de groei geweest. Ziet er op de foto niet uit als een schimmelnagel. Goed oliën en schoon houden, die betaling kan geen kwaad. Maar kan wel inderdaad die verkleuring veroorzaken. Nagels groeien uit vanonder de nagelriem, feit dat er een nagel groeit is wel positief, en de rand zie je vaker bij ontsteking of trauma. Even een verstoring, en de nagel die dan uitgroeit kan wat vreemd zijn. Zou normaal weer goed moeten komen toch. Kan zijn dat het dunne stukje afbreekt als hij uitgroeit.
Ik zie dit wel meer op teennagels, allé, ben dan ook podotherapeut en veel met nagels gedaan al. Je zit wel iets uit de richting, ik zit in Nederland over de grens. Mocht je niemand vinden mag je me wel een pb doen als je wilt.
Bedankt voor dit bericht. Wat is de nagelmatrix?
Ik ga er van uit dat de ‘oude nagel’ er af gaat vallen zodra die uit groeit tot dat witte deel. Dat witte zit nl gewoon los. Hij hangt dus nog maar deels vast zeg maar,
Is bio oil goed of zou jij iets anders aanraden?