Moderators: Coby, Dyonne, balance, Nicole288, Sica, C_arola, Neonlight
Tinka schreef:De laatste tijd heb ik weer veel angst om te gaan rijden. Zo erg dat ik al dagen van te voren super zenuwachtig ben, geen fijn gevoel.
Ik heb 4 paarden. Op 2 rijd ik niet, 1 heel soms, en de andere het meest, maar ook niet vaak. Misschien 1 keer per 1 of 2 weken.
Eigenlijk is dat paard heel braaf, maar het blijft een levend dier die wel eens opzij kan springen ofzo.
Nou heb ik sinds kort een ander zadel en voel ik mij daar heel onzeker in. Ik reed altijd met ern western zadel, boomloos, maar mijn osteopaat raadde een boomloos zadel voor haar af. Dus nu heb ik een gewoon model zadel, en daat zit geen knop op bijvoorbeeld.
Nou gebruikte ik die knop eigenlijk nooit, dus leek mij dat geen probleem. Maar ik ben gewoon een verschrikkelijke doemdenker, die overal gevaren ziet.
In ieder geval twijfel ik of ik de paarden hobby niet helemaal moet opgeven. In ieder geval het rijden. Ik heb net een ander huis gekocht, met nog betere mogelijkheden voor paarden, dus dat zou wel erg zonde zijn. Ik zou ook bijvoorbeeld alleen kunnen gaan fokken, maar ik weet dat dat ook weer heel veel stress gaat opleveren.
Moeilijk dus, ik heb straks met iemand afgesproken om te gaan rijden, kijken hoe dat gaat.
Tinka schreef:Paarden maken wel een belangrijk deel uit van mijn leven, als dat wegvalt ben ik bang dat ik me dood ga vervelen en maar ga eten ter compensatie.
Mijn merrie is eigenlijk heel braaf, springt hoogstens de lucht in als ze ergens van schrikt, aan de kletter is ze nog nooit gegaan.
Een paar weken geleden ben ik er wel bijna afgevallen omdat mijn zadel was gaan glijden, had niet genoeg aangesingeld, was het zadel van mijn andere paard. Ze bleef keurig staan en ik kon zo afstappen. Maar als ik dan bedenl wat er kon gebeuren als ze wel aan de ren was gegaan.
Dat ik niet vaak rijd maakt voor mijn paard niet uit, die doet altijd hetzelfde.
Ik woon in Frankrijk, les nemen is dan ook lastig, misschien als ik verhuisd ben. Mijn instructrice in Nederland kon mij altijd wel goed helpen met dit soort dingen. Online les kan ook bij haar, maar dat werkt niet voor mij.
DubbelFun schreef:Dit lijkt me niet iets wat je met mindfulness kunt verhelpen.Citaat:Ik heb daar ook ern permanente beperking aan over gehouden. En problemen met mijn evenwicht.