Beloning voor gouden tip in zaak verminkt paard Luc

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14109
Geregistreerd: 20-04-16

Beloning voor gouden tip in zaak verminkt paard Luc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-22 16:13

Hart van Nederland
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: FEI Photos


Paardeigenaren Virginia en Arnold Ligtvoet uit Eemnes zijn overdonderd door de donaties die zijn binnengekomen om hen te helpen naar diegene die paard Luc heeft verminkt. Het paard werd dinsdag dood aangetroffen in een weiland in Laren. Hij zou op beestachtige wijze zijn bewerkt met een scherp voorwerp.

Na de uitzending van Hart van Nederland heeft Ligtvoet al meerdere telefoontjes gehad van mensen die hem willen helpen met zijn zoektocht naar de dader(s), "Vanochtend belde nog iemand uit Edam die geld beschikbaar wil stellen voor de gouden tip, alles om de dader of daders te kunnen vinden. Echt zo fijn dat mensen met je mee willen leven. Uiteindelijk hoop ik dat iemand bij een bepaald bedrag zijn mond opendoet", laat hij weten aan Hart van Nederland.

Ligtvoet wil uiteindelijk 5.000 euro ophalen en uitkeren aan diegene die gouden tip geeft. "Dat moet dan wel leiden tot de oplossing van deze moordzaak, en niet iemand die uit is op het geldbedrag."

Verminkt
Arnold trof het paard aan nadat de landeigenaar hem belde met het vreselijke nieuws. "Luc stond daar al een jaar of tien. Hij was met pensioen en aan het genieten van zijn bonustijd. Elke ochtend wordt hij gevoerd met een ander paard. En die ochtend kwam er maar een paard aangelopen. We troffen hem helemaal verminkt aan."

Onbetaalbaar
Het ingezamelde geld is volgens Ligtvoet niet om een nieuw paard van te halen. "Luc is en blijft voor ons onbetaalbaar. Daar kan geen nieuw paard aan tippen. Hij is gewoon lid van de familie geworden. Voor mijn vrouw is het gewoon haar kindje", legt Arnold uit.

Virginia verzorgt meerdere paarden, maar Luc blijft voor haar speciaal. "Dit was echt mijn eigen paard. Er reed niemand anders op, alleen ik. Daarnaast blijft het jammer dat ik door de moord nu niet zijn dertigste verjaardag kan meemaken, want dat had hij echt wel gehaald."

Motieven
Over het motief is het nog gissen. Ligtvoet kan zich geen voorstelling maken van de motieven van de dader(s). "We hebben inmiddels wel wat tips binnengekregen, maar die zijn nog niet heel concreet. We hebben onszelf meteen afgevraagd of we met iemand ruzie hebben waardoor dit gebeurd kan zijn, maar wij hebben geen vijanden."

De politie onderzoekt de zaak nog, maar kan verder er nog niets over zeggen.


Gerelateerd artikel:

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Beloning voor gouden tip in zaak verminkt paard Luc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 10:28

Hopelijk wordt de dader gauw gevonden en supersnelrecht op hem toegepast.... bahbah....