Nieuw in Nederland; manege met twee verdiepingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
huricane
Berichten: 794
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:08

Waarom zou je dit willen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:29

huricane schreef:
Waarom zou je dit willen :n
Als het betekent dat je je boxen twee keer zo groot kunt maken doordat je binnenbaan erboven of eronder ligt, zonder dat je daarbij weiland hoeft op te offeren, waarom zou je het niet willen?

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:30

huricane schreef:
Waarom zou je dit willen :n



Inderdaad. En als je zo iets toch doet zou het dan niet beter zijn om de rijbaan ondergronds te doen en de stallen in het daglicht.

Sintara

Berichten: 7455
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:30

Gevoelsmatig zou ik liever de bak onder hebben. Maar wel een goed concept denk ik

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:35

Sintara schreef:
Gevoelsmatig zou ik liever de bak onder hebben. Maar wel een goed concept denk ik

Heel handig met evacueren bij brand, stallen op de 1e verdieping...

Hoop dat de stallen op de grond staan. Maar dan nog vind ik dit geen goede ontwikkeling.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:36

Kaus schreef:
Cowgirl schreef:
2 paddocks op de bouwtekening : :? .

Tja ik weet niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden


Zag je de 14 weilanden over het hoofd? Op de bouwtekening is het gebouw toch omgeven door weilanden?


Ik ben nog niet vergeten dat we zo'n 5/6 maanden per jaar winter/herfst hebben die ook steeds natter zijn.

Maar ik las al dat de stal zich op zandgrond bevind en daarom weidegang het hele jaar mogenlijk is. Dan zul je mij verder niet horen.
Maar ik blijf het toch een soort van mega stal idee vinden.

Wildgirl

Berichten: 11677
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Nieuw in Nederland; manege met twee verdiepingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:41

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een gedetailleerder ontwerp.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nieuw in Nederland; manege met twee verdiepingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:55

He leuk om iets over ze te lezen. Naar beneden gaan gaat via een ramp en je bent niet per se trager uit de stallen denk ik dan op de begane grond? Serieus complex amai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:17

onpaard schreef:
huricane schreef:
Waarom zou je dit willen :n



Inderdaad. En als je zo iets toch doet zou het dan niet beter zijn om de rijbaan ondergronds te doen en de stallen in het daglicht.


Maar nu zijn de stallen ook bovengronds. Er is niets ondergronds.

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Nieuw in Nederland; manege met twee verdiepingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:25

Eerst dacht ik, das niks.
Maar nu bespaar je veel ruimte door bovenop de stallen de binnenbak te zetten en is er dus extra plek voor paddocks.
Ik zie liever een pp maar dit is een standaard stal alleen de bak erop gebouwd.

Benoite

Berichten: 692
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:26

We bouwen zwembaden boven op wolkenkrabbers.. Ik denk dat we echt wel in staat zijn een bak te bouwen waar het zand niet door de kiertje naar beneden loopt.. Over het dierenwelzijn hoor je me maar niet _-:( dat er anno 2022 nog stallen worden gebouwd gaat mijn pet te boven :r

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:43

Benoite schreef:
We bouwen zwembaden boven op wolkenkrabbers.. Ik denk dat we echt wel in staat zijn een bak te bouwen waar het zand niet door de kiertje naar beneden loopt.. Over het dierenwelzijn hoor je me maar niet _-:( dat er anno 2022 nog stallen worden gebouwd gaat mijn pet te boven :r


ooit de stofwolken gezien wanneer de bak wat droog is, wat omhoog gaat komt ook naar beneden, bij de paarden dus... ondanks sproeien moest ik toch echt vaak mijn lenzen vernieuwen na het rijden in de binnenbak.

996981
Berichten: 9857
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:46

speurneusc schreef:
Benoite schreef:
We bouwen zwembaden boven op wolkenkrabbers.. Ik denk dat we echt wel in staat zijn een bak te bouwen waar het zand niet door de kiertje naar beneden loopt.. Over het dierenwelzijn hoor je me maar niet _-:( dat er anno 2022 nog stallen worden gebouwd gaat mijn pet te boven :r


ooit de stofwolken gezien wanneer de bak wat droog is, wat omhoog gaat komt ook naar beneden, bij de paarden dus... ondanks sproeien moest ik toch echt vaak mijn lenzen vernieuwen na het rijden in de binnenbak.

Een goede bodem die goed onderhouden is stuift niet…

Ik ben heel benieuwd hoe het er in real life uitziet. Denk dat ik er dan pas echt iets van kan vinden

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:53

[***] schreef:
onpaard schreef:
Inderdaad. En als je zo iets toch doet zou het dan niet beter zijn om de rijbaan ondergronds te doen en de stallen in het daglicht.


Maar nu zijn de stallen ook bovengronds. Er is niets ondergronds.



Ok, dat was voor mij niet duidelijk.

Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:53

Ik zal het ook eerst moeten zien voor ik er wat van vindt. Het hoeft echt niet per se een slecht idee te zijn, afwachten dus.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nieuw in Nederland; manege met twee verdiepingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:05

Ik weet het nog niet helemaal. Ik vind de ruimte en de hoogte op veel stallen altijd wel erg prettig, en was blij dat de oude generatie claustrofobische stallen wat uit de mode begonnen te raken. Maar wel ambitieus, en het is vast niet onmogelijk. Ik ben heel benieuwd of er meer tekeningen zijn.

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:19

Ik dacht dat deze eigenaren de Wolfshoeve in Hoogerheide hadden, maar nu wordt manege de Wolf in Huijbergen genoemd?

Op fb zeggen ze dat ze juist plek besparen door de bak op de eerste verdieping te bouwen, waardoor er meer ruimte is voor paddocks etc. Maar ik ben het wel eens met de commentaren hier, dat het best verdrietig is dat er anno 2022 nog zo'n traditioneel gebouw wordt neergezet. Ik ben zelf team paddock paradise, maar zie dit niet snel gebeuren op dergelijke stallen. Echter hadden bijvoorbeeld uitloopjes naar buiten of iets dergelijks wel gekund.

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:29

Niet iedereen wil zijn paard in een paddock paradise zetten. Er is niks mis met een ruime, frisse en lichte stal als de paarden gewoon overdag naar buiten kunnen. Er wordt hier net gedaan of die paarden het meest dramatische leven ever krijgen doordat ze in een stal moeten staan. Er is zo te zien weiland genoeg en ze zullen het welzijn van de paarden ongetwijfeld hoog in het vaandel hebben staan.
Ben reuze benieuwd hoe dit complex er in real life uit gaat zien, het lijkt mij een enorme onderneming!

HorsePassion
Berichten: 988
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:00

Benoite schreef:
Over het dierenwelzijn hoor je me maar niet _-:( dat er anno 2022 nog stallen worden gebouwd gaat mijn pet te boven :r

Wat een enorme rare opmerking zeg -O-
Alsof een paard wat op stal staat nooit buiten komt.
Denk je echt dat alle paarden liever in de bagger of in de brandende zon staan. Die 24 uur buiten staan hebben nl. geen keuze.
We hebben niet allemaal een shetlander of tinker Benoite.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:19

xmarliez schreef:
Niet iedereen wil zijn paard in een paddock paradise zetten. Er is niks mis met een ruime, frisse en lichte stal als de paarden gewoon overdag naar buiten kunnen. Er wordt hier net gedaan of die paarden het meest dramatische leven ever krijgen doordat ze in een stal moeten staan. Er is zo te zien weiland genoeg en ze zullen het welzijn van de paarden ongetwijfeld hoog in het vaandel hebben staan.
Ben reuze benieuwd hoe dit complex er in real life uit gaat zien, het lijkt mij een enorme onderneming!

_/-\o_

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Nieuw in Nederland; manege met twee verdiepingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:31

Heel lastig om hier een mening over te hebben zonder meer details te zien.

Dat gezegd hebbende is er niets mis met stallen, voor sommige paarden werkt dat beter :) voor mezelf vind ik het heel prettig om per paard voer te kunnen managen, zeker als je paarden hebt met heel verschillende voedingsbehoeften en waarbij de verzorging meer vraagt.
Plus dat er daarin ook prima systemen denkbaar zijn waar lucht, licht, ruimte en sociaal contact mogelijk zijn. Verder, als ze voldoende buiten komen, hoor je mij niet klagen.

Het beeld van 24/7 buiten wat of in de modder is of in de brandende zon, lijkt me ook erg gechargeerd.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:42

Paarden die dagelijks in training zijn wil je niet fulltime in de blubber lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:43

elnienjo schreef:
Paarden die dagelijks in training zijn wil je niet fulltime in de blubber lijkt me.
Want elk weiland is idd een blubberzooi. We moeten echt een keer af van dat zwart-wit denken en denken dat de enige twee opties zijn '23/7 binnen' en '24/7 in de bagger.' :roll:

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:44

Ik zag deze foto:
Afbeelding
Lijkt me dat de bak zo vrij veel licht heeft, de stallen lijken wel wat laag en donker zo, maar de andere kant is niet te zien zo.

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:45

Mkango schreef:
elnienjo schreef:
Paarden die dagelijks in training zijn wil je niet fulltime in de blubber lijkt me.
Want elk weiland is idd een blubberzooi. We moeten echt een keer af van dat zwart-wit denken en denken dat de enige twee opties zijn '23/7 binnen' en '24/7 in de bagger.' :roll:

Thank you :+: