Strandrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xChanelx
Berichten: 1924
Geregistreerd: 05-04-13

Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 21:18

Hoi allemaal!

Wij, drie vriendinnen, allemaal volwassen en met voldoende ervaring zouden graag een mooie strandrit rijden. We hebben niet de beschikking over eigen paarden.
We wonen in Drenthe en snappen dat we een stuk moeten rijden voor een leuke rit, maar het zuidelijkste puntje van Zeeland heeft zeg maar niet de voorkeur :D .

We houden alle drie van een actieve/gevorderde rit, zonder dat het ongecontroleerd is. Daarnaast met aandacht voor het paardenwelzijn (ik realiseer me dat dit relatief kan zijn :o) en professionele begeleiding.
En graag een flink stuk door de duinen en het strand, daar gaat het natuurlijk ook om.

Wie o wie weet een fijn adres?

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:12


Whizz
Berichten: 1048
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:14

Daans horses, de friezen Hendrikse dat zijn er twee die ik ken. Ik vond Daans het leukste, dat was kleinschalig en bij de friezen was het een hele grote groep. Wel door een prachtig gebied naar het strand.

Sandlex

Berichten: 9
Geregistreerd: 02-05-23
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:20

Ik heb een paar ritjes gemaakt op Ameland en die waren fantastisch. Het waren ritten van 2 uur voor gevorderden door de duinen, gevolgd door veel galopperen op het strand. Ik was elke keer bij De Blinkert, maar ik heb ook goede dingen gehoord over andere stallen daar.
Het is wel een beetje ver maar in een dag te doen. :)

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:28

Sandlex schreef:
Ik heb een paar ritjes gemaakt op Ameland en die waren fantastisch. Het waren ritten van 2 uur voor gevorderden door de duinen, gevolgd door veel galopperen op het strand. Ik was elke keer bij De Blinkert, maar ik heb ook goede dingen gehoord over andere stallen daar.
Het is wel een beetje ver maar in een dag te doen. :)


Zelfde ervaring. Geweldig bij De Blinkert!

MartinJJ

Berichten: 22
Geregistreerd: 16-03-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:32


xChanelx
Berichten: 1924
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 17:17

Bedankt voor de tips! :j

xChanelx
Berichten: 1924
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 15:25

Nog meer ervaringen? :o

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:23


Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:14

Het hangt er even vanaf waar in Drenthe je zit. Vanuit het noorden is via de afsluitdijk het handigst lijkt me en dan kom je al snel in de kop van Noord-Holland terecht, maar als je in het zuiden van Drenthe is via Amsterdam zeg maar het handigst en dan kom je meer in het zuiden van Noord-Holland of Zuid-Holland terecht.

Poelenburgh is wel een goede optie als je via de Afsluitdijk gaat, daar heb je een mooi breed stuk duin voordat je het strand op gaat.

Let er ook op dat je lang niet overal overdag het strand op mag vanaf 1 mei tot 1 oktober.

Maite2005
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:22

MartinJJ schreef:
https://puur-terschelling.nl/paardrijde ... -en-duinen

Langste strand van Nederland, en de Friese paarden zijn geweldig!


Ja hier ben ik ook geweest, was super leuk.
Verder ook een keer een strandrit gemaakt op Ameland.

Ik denk dat je het vooral bij de waddeneilanden kan vinden, kan je eventueel ook nog een leuk weekendje samen van maken ofzo ;)

Oza04
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-23

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:53

Manege Noot in callantsoog is ook een aanrader! Manege paarden en ponys staan hier in de zomermaanden '24/7' buiten (komen alleen naar binnen voor de lessen) strandritten worden hier gegeven in de ochtend. Je kan hier ook prima overnachten in een huisje op de manege zelf Villa Noot of in een tent/camper/caravan op de camping!

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 23:17


Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 23:32

Oza04 schreef:
Manege Noot in callantsoog is ook een aanrader! Manege paarden en ponys staan hier in de zomermaanden '24/7' buiten (komen alleen naar binnen voor de lessen) strandritten worden hier gegeven in de ochtend. Je kan hier ook prima overnachten in een huisje op de manege zelf Villa Noot of in een tent/camper/caravan op de camping!


Maar bij manege Noot kan je niet door het duin en dat willen ze ook heel graag!

Oskarrino
Berichten: 799
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 06:45

Ik vond Poelenburgh een tijd terug niks… Onvriendelijk personeel dat ons aan ons lot overliet. Ook verliep de strandrit als chaos :')

Zelf goede ervaringen met Manege Groot of Manege de Hoef in Egmond aan Zee.

carrie79

Berichten: 1004
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:40

Stal de Friezen Hendrikse in Wassenaar (zit je dus wel op een Fries) Maar wij hebben daar met een groep van 10 een geweldige strandrit gemaakt, door duingebied en dus strand bij Noordwijk/scheveningen.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:06

Voor Terschelling raad ik echt de Prairie aan. <3 op Ijslanders. Dit was vorige week.
Afbeelding

Afbeelding


Voor Ameland Hollumer Trap.

Ik zou kijken voor ofwel een dagretour, of om het helemaal relaxed te maken een overnachting erbij. Je gaat er geen spijt van krijgen. <3

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:11

Esther_r20 schreef:
Daans horses in Beverwijk/Heemskerk
https://www.daanshorses.nl/


Hier ben ik twee keer geweest, idd heel leuk! Kleinschalig, Daan is een leuke meid en haar paarden staan er super bij.

Oza04
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:07

Jet schreef:
Oza04 schreef:
Manege Noot in callantsoog is ook een aanrader! Manege paarden en ponys staan hier in de zomermaanden '24/7' buiten (komen alleen naar binnen voor de lessen) strandritten worden hier gegeven in de ochtend. Je kan hier ook prima overnachten in een huisje op de manege zelf Villa Noot of in een tent/camper/caravan op de camping!


Maar bij manege Noot kan je niet door het duin en dat willen ze ook heel graag!


Oeps, daar had ik even overheen gelezen. Dan zou ik die overslaan hihi