MarliesV schreef:Ik ben afgelopen zomer bij Manege Bakker in Noordwijkerhout geweest.
Die doen dus geen rengalop, staat ook duidelijk op de site.
Eigenaresse/eigenaar rijden zelf voorop de groep. Paarden waren braaf en we moesten echt zelf aandraven of galopperen op het strand, geen zenuwachtige acties dat ze zelf graag willen, gewoon onder controle en netjes opgevoed.
Hier dus een hele slechte ervaring met deze manege.. Paarden die wij meekregen waren onverantwoord om mee te geven aan ruiters, die je helemaal niet kent. Vriendin is er keihard afgeklapt door een intense rot bok. Kon amper meer lopen na de tijd Die van mij begon ook te bokken in het bos, maar gelukkig voelde ik het aankomen.
Achteraf werd er doodleuk gezegd dat de paarden dat wel vaker deden, dit terwijl wij duidelijk hebben gevraagd om rustige paarden zonder fratsen. We hebben allebei flink wat ervaring ook met eigen/verzorgpaarden, maar op rodeo zaten we allebei absoluut niet te wachten.
Die van mij had ook een flinke karperrug en was zonder zweep niet vooruit te branden. Van het meisje (gok ong. 15 jaar), die als extra begeleiding mee was moest ik hem maar schoppen. Toen ik duidelijk aangaf dat ik schoppen echt te ver vind gaan kreeg ik maar haar zweep.
In de groep na ons is iemand ook met paard en al kopje onder gegaan in de vijver recht tegenover de manege, doordat die schrok van een vrachtwagen. Kan gebeuren dat een paard schrikt, maar er werd alleen lacherig op gereageerd.
Hier ga ik absoluut nooit meer naar toe terug. Helaas las ik andere slechte recensies pas achteraf.
Afgelopen zomer hebben we eindelijk weer de stap gezet voor een herkansing. We zijn naar Stal te Bokkel geweest in Eerbeek. Wauw wat was dat super! Er werd echt meegedacht welk paard geschikt zou zijn voor ons. We hadden een super leuke, spontane, relaxte volwassen begeleidster bij wie wij mochten aangegeven wat we wilden qua tempo ect. Paarden zagen er heel goed uit en waren zacht in de mond en reageerden op lichte kuitdruk en het tuig was netjes onderhouden. Ze gebruiken voor de rit vooral hun eigen gefokte Gelderse paarden, die lekker koel zijn in het hoofd. Achteraf had die van mij misschien toch iets meer pit mogen hebben, maar een relaxte rit hebben we zeker gehad!