Vrijwilligerswerk buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-16 12:55

Hoi!

Ik ben op zoek naar mensen die hun ervaring met vrijwilligerswerk in het buitenland willen delen met mij. Wat voor werk, waar etc maakt me niet uit, alle info is welkom! Tips & tricks, waar je op moet letten, aanraders en afraders wat betreft organisaties, noem maar op.

Alvast bedankt! :D

Ula Rosa, mijn eerste liefde
Prins, de mooiste ster
Icoon, mijn grootste vriend


Anoniem

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:09

Workaway is een hele goede website!

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:05

Ik ben nu twee jaar op een rij naar Paard in Nood Spanje (Los Caballos Luna) geweest. Echt een super organisatie en super lieve mensen! Ga dit jaar voor het derde jaar op een rij weer terug :+

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

Conquesta
Berichten: 169
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:13

Toevallig ga ik over een paar weken voor het eerst vrijwilligerswerk doen in het buitenland! Ik ga naar Costa Rica om daar eerst een paar weken Spaans te leren en daarna 4 weken vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik heb bewust voor iets gekozen dat in m'n beroepsveld past, namelijk een maatschappelijk project voor jongeren.

Ik heb deze reis via Travel Active geboekt en ben tot nu toe erg tevreden over ze. Ze hebben geregeld infobijeenkomsten op verschillende plaatsen in Nederland, ik ben zelf naar hun toe gereden voor een persoonlijk gesprek omdat dat dichter bij was. Ik vond het een zeer prettig gesprek en voelde me erg op mijn gemak; ik kreeg het idee dat ze wel goed weten waarmee ze zich bezig houden en drongen me niets op.
Morgen ga ik naar een voorbereidingstraining speciaal voor vrijwilligers die in het buitenland gaan werken; dit zat ook in het pakket inbegrepen. Ze bereiden je dus goed voor en je mag altijd met vragen bij hun terecht.

Als ik jou was zou ik eens op hun website kijken, daar staat uitgebreid informatie op over hoe zo'n traject gaat!

Today is going to be great

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:22

Ik ben zelf via projects-abroad naar Bolivia geweest en daar het paardentherapie project gedaan. Ontzettend genoten van mijn tijd daar. Ik zat in een ontzettend vrij gastgezin, was elke avond wel in de stad te vinden met andere vrijwilligers, doordeweeks werken en in de weekenden door het land heen reizen. Echt de meest geweldige ervaring die ik ooit heb gehad. Ik kan project-abroad dan ook zeker aanraden!
Wat ik je vooral kan aanraden is je vooral goed in te lezen over de cultuur waarin je terecht komt, zodat je je snel kan aanpassen, en ook meer geaccepteerd zal worden door de mensen in dat land.
Mocht je meer info willen kan je altijd pb doen :)

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:13

Ik heb recent 2 maanden Engelse les gegeven in Sri Lanka. Ik ben via een Engelse organisatie gegaan (Plan my gap year) omdat dit best wel wat scheelde in prijs met Nederlandse organisaties. Het kan dus best lonen om ook even naar organisaties te kijken buiten Nederland!

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:24

Ik volg dit even!! Schrok beetje van de prijs wat je voor sommige projecten betaald..

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:31

Leuk dat je dit wilt doen :) Misschien kun je hier even kijken ? [BEU] Werken in het buitenland 2015
Dit is een speciaal topic voor bokkers die vrijwilligers werk hebben gedaan of gewerkt hebben in het buitenland.

En heel veel succes met zoeken, hoop dat je wat leuks vind :)

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:51

Gianti schreef:
Ik volg dit even!! Schrok beetje van de prijs wat je voor sommige projecten betaald..

Ik ook inderdaad, 6 weken vrijwilligerswerk waarvoor ik dan €3400 moet betalen :oo

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Anoniem

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:56

Betalen voor zulke projecten is gewoon simpelweg afzetterij imo :') Als je zelf projecten zoekt heb je vaak niet eens iets te betalen. Bijvoorbeeld op workaway dus :)) Lidmaatschap kost 23,- per jaar en is echt wereldwijd :j

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:34

Ik heb zelf vrijwilligerswerk gedaan in Malawi met be-more. Vind het een hele fijne organisatie en zou er zo weer mee vertrekken als ik de kans kreeg. De begeleiding is erg goed, ze zijn transparant over waar het geld heen gaat en werken echt met lokale projecten samen.

En over het betalen voor dit soort vrijwilligerswerk, ik vind dat eigenlijk niet zo heel raar. Je kunt niet naar een ontwikkelingsland gaan waar mensen niks hebben en dan verwachten dat je daar gratis kunt leven. Je helpt daar dan wel, maar zij kunnen niet voor je eten en onderdak betalen dus dan zal je dat zelf moeten doen. En natuurlijk betaal je ook wat voor de organisatie waar je mee reist, die mensen moeten ook ergens van rond komen. Je kunt natuurlijk zelf iets regelen en dan hoef je de kosten voor zo'n organisatie niet te betalen, maar ik vond het toch wel erg fijn om met hun te reizen. Zo heb je iemand om op terug te vallen mochten er dingen zijn, weet je zeker dat je bij een project terecht komt waar alles goed geregeld is, en dat iedereen die je tegenkomt op je reis ook eerlijk betaald wordt (denk aan taxichauffeur, goed hostel, tripjes in vrije tijd, project zelf etc). Ik raad je dan ook vooral aan om voor jezelf uit te maken of je met een organisatie of zelf wil gaan, en als je besluit een organisatie te kiezen dan ook goed uit te zoeken dat je er een kiest waar je zelf volledig achter staat. Dan wordt dat grote geldbedrag het ineens meer dan waard.

Dit geld natuurlijk vooral over vrijwilligerswerk in ontwikkelingslanden, over andere landen weet ik niet zo veel.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:43

Ik begrijp dat er bedrag aan verbonden zit maar voor 3000/4000 voor 2 weken, kan je erg luxe op vakantie.. dus dat vind ik niet in verhouding staan

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Anoniem

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:10

Dat inderdaad. Zie regelmatig projecten waar je een flinke duit betaalt en alsnog zelf eten moet kopen... Ja sorry, maar dat vind ik afzetterij. En voor duizenden euro's eten doe je niet in twee weken.

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:33

Bizzybijtje schreef:
Dat inderdaad. Zie regelmatig projecten waar je een flinke duit betaalt en alsnog zelf eten moet kopen... Ja sorry, maar dat vind ik afzetterij. En voor duizenden euro's eten doe je niet in twee weken.
Zeker niet in ontwikkelingslanden. :+
Je ziet op Workaway wel eens projecten waar wel een bijdrage gevraagd wordt, vaak maar een paar USD per dag. Daar zou ik geen bezwaar tegen hebben, maar duizenden euro's om twee weken vrijwilligerswerk te mogen doen, nah.

Een andere site, enigszins vergelijkbaar met Workaway, is helpx.org. Daar zou je ook kunnen kijken. :)

    Νέων Χαμιου, στρατιότης τέρτη Κυρνακέ, ἐτῶν λʹ.

    — PPUAES IIA 3.349

Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:38

http://www.wwoof.net/

Hoewel het officieel om "organic farms" gaat, kom je ook wel mensen tegen die heel andere bedrijven hebben of particulier ergens mee bezig zijn, die vrijwilligers zoeken.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:03

Gianti schreef:
Ik begrijp dat er bedrag aan verbonden zit maar voor 3000/4000 voor 2 weken, kan je erg luxe op vakantie.. dus dat vind ik niet in verhouding staan


Dat is inderdaad wel heel erg veel ja, dat zou ik er ook niet meer voor over hebben. Ik had het meer over een bedrag van 700 - 1000 euro voor 4 weken inclusief eten. Nog steeds veel, maar dat had ik er wel voor over.

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Vrijwilligerswerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:06

Ik ben in Ghana geweest op een groot project voor kinderen met een verstandelijke beperking. Het werd gerund door Nederlanders icm Ghanezen. Ik hoefde geen projectkosten te betalen, alleen m'n eigen kosten: Vlucht, eten, wonen..

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:07

Ik ben nog op zoek naar mensen die bij ons in de zomer willen komen helpen...... Wij zijn een Nederlands gezin die in Frankrijk wonen. Wij doen pleegzorg voor zowel Nederlandse als Franse kinderen. In de zomer hebben wij er een kleinschalige camping bij. Mocht iemand meer willen weten dan mag je mij een PB sturen.

Kerstmuts

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:33

Ik zoek ook nog vrijwilligerswerk, het liefst iets met honden/ katten of jongeren. Bij voorkeur dieren. Kom alleen veel dingen met paarden tegen op die websites, of ze vragen gigantisch hoge bedragen. Valt me op dat veel websites er een commercieel voordeel uit willen slaan. Particulier iets vinden is nog knap lastig.

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:10

Lavien schreef:
Ik zoek ook nog vrijwilligerswerk, het liefst iets met honden/ katten of jongeren. Bij voorkeur dieren. Kom alleen veel dingen met paarden tegen op die websites, of ze vragen gigantisch hoge bedragen. Valt me op dat veel websites er een commercieel voordeel uit willen slaan. Particulier iets vinden is nog knap lastig.


Daar moet je toch op workaway, wwoof of helpx oid wel iets mee kunnen vinden?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:50

Lavien schreef:
Ik zoek ook nog vrijwilligerswerk, het liefst iets met honden/ katten of jongeren. Bij voorkeur dieren. Kom alleen veel dingen met paarden tegen op die websites, of ze vragen gigantisch hoge bedragen. Valt me op dat veel websites er een commercieel voordeel uit willen slaan. Particulier iets vinden is nog knap lastig.


kijk eens op dierenstages.nl en dierenvrijwilligers.nl; gericht op het buitenland.
Ik heb hier mijn dierverzorgingsstage vandaan, en ook eens vrijwilligerswerk mee gedaan. Hele fijne organisatie, en ze helpen je graag met alles (ook je verblijf daar). Daarnaast hebben ze hele leuke plekken waar je echt nuttig werk kunt doen en iets kunt betekenen.
Je hoeft alleen een kleine bijdrage voor bemiddeling te betalen.

look deep into nature, and you'll understand everything better

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:11

Narya schreef:
Lavien schreef:
Ik zoek ook nog vrijwilligerswerk, het liefst iets met honden/ katten of jongeren. Bij voorkeur dieren. Kom alleen veel dingen met paarden tegen op die websites, of ze vragen gigantisch hoge bedragen. Valt me op dat veel websites er een commercieel voordeel uit willen slaan. Particulier iets vinden is nog knap lastig.


Daar moet je toch op workaway, wwoof of helpx oid wel iets mee kunnen vinden?

Idd :) workaway kost 23 euro per jaar, dat valt dus reuze mee haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers