Winkeldiefstal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-16 17:30

Hay,

Ik was vandaag super vrolijk naar school gegaan omdat we lekker vroeg uit waren en een tussenuur zouden hebben. In dat tussenuur is er iets voorgevallen waar ik me echt totaal niet goed over voel.

Met 2 vriendinnen ( in het verhaal 1 & 2 ) van me gingen we naar de AH omdat ze wat lekkers wilden halen.
Zo gezegd zo gedaan, we zijn naar de AH gegaan en eenmaal binnen hebben we wat lekkers uitgezocht. Vriendin 1 wilde nog wat koekjes kopen dus ik en vriendin 2 liepen met haar mee naar de koekafdeling.
Eenmaal daar aangekomen had vriendin 1 heel weinig geld bij ( heeft altijd weinig geld ) maar ze wilde ook nog een andere rij koeken meenemen. Toen pakte ze haar portemonnee en telde haar geld, te weinig... !
Toen pakte ze uit het schap de koeken die ze nog extra wilde hebben maar geen geld genoeg voor had, en stopte deze onderin haar schooltas. Ik heb gelijk tegen haar gezegd dat ze normaal moest doen en die koeken terug moest leggen en anders moest betalen, maar dit deed ze niet en ze liep naar de kassa.
Omdat ik en vriendin 2 niets gingen kopen zijn we naar buiten gelopen omdat we niet betrokken wilde zijn van haar diefstal. Eenmaal buiten hebben we een stukje hardgelopen en daarna kwam vriendin 1 lachend achter ons aan met de gestolen koeken. Ik heb gelijk gezegd dat ik er totaal niet oke mee was en vriendin 2 vind het ook belachelijk.

Vriendin 1 zit met vriendin 2, nog 2 vriendinnen en mij in een Groepsapp en ik ben toen we op school aankwamen ook naar vriendin 2 en 3 gegaan en heb verteld wat vriendin 1 had gedaan waar wij bij waren en dat we hier totaal niet oke mee waren. Vriendin 2 en 3 vonden het ook totaal niet oke omdat vriendin 1 al veel vaker heeft gestolen en wij hier alle 4 niet mee betrokken willen zijn. Vriendin 1 zag in dat het echt fout was en gooide de koeken weg en zou naar de AH gaan om eerlijk het verhaal te vertellen.
Toen waren we dus uit en is vriendin 1 niet meer naar de AH geweest en zijn we allemaal naar huis gegaan.

We komen elke dag wel even bij de AH en de mensen zijn altijd enorm vriendelijk naar ons toe. Ik voel me nu echt medeschuldig omdat ze gestolen heeft waar ik in principe bij was en daardoor ben ik ook medeplichtig (?) Ik vind het echt totaal niet leuk was er is gebeurd en ik voel me er echt rot over. Zelf heb ik nu het idee dat ik niet meer gewoon naar de AH kan omdat er zoiets is gebeurd waar ik bij was, en waar vast ook wel beelden van zijn.

Wat kan ik doen ?
Morgen naar de AH gaan en alles eerlijk vertellen ? Niets zeggen en met een schuldgevoel blijven rondlopen ? Ik weet het echt niet meer...wat zouden jullie doen in zo een geval ? :(


Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:36

Ach meid toch. Daar hoef jij je toch niet schuldig over te voelen? Jij hebt niks gestolen en jij hebt je best gedaan om te zorgen dat die vriendin dat niet deed/terug zou gaan.

Ikzelf zou persoonlijk wel tegen die vriendin wat koeltjes gaan doen en wellicht zelfs aangeven dat ik niet bevriend hoef te zijn met iemand die steelt.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-16 17:38

Maartje1990 schreef:
Ach meid toch. Daar hoef jij je toch niet schuldig over te voelen? Jij hebt niks gestolen en jij hebt je best gedaan om te zorgen dat die vriendin dat niet deed/terug zou gaan.

Ikzelf zou persoonlijk wel tegen die vriendin wat koeltjes gaan doen en wellicht zelfs aangeven dat ik niet bevriend hoef te zijn met iemand die steelt.


Ik ben geen meid, maar bedankt :+
Het is meer het idee dat we samen op de camera staan en er ontiegelijk veel camera's hangen en ik geen problemen wil als ze erachter komen.
Ondertussen zijn we ook geen vrienden meer omdat ze boos is op vriendin 2 en mij omdat wij niet blij voor haar zijn dat het is gelukt.
Het is een raar figuur maar voor de hardwerkende mensen in de winkel die altijd heel erg aardig naar ons zijn vind ik het echt oneerlijk ><

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:39

Oh martin ik dacht meteen al je bent geen meid ik volg voor je reactie even XD

Ik denk dat jij misschien ook mee kan gaan uitleggen voor je problemen hebt met de camera net wat je zegt maar niet te druk maken je probeert alles! :)

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:40

Ik zou het niet gaan vertellen. Ik denk dat je daarmee niets oplost.

Ze zullen echt nu niet meer hun camera's gaan bekijken.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:41

Volgens mij is TS een jongen, toch? :)

Ik zou er met een volwassene over gaan praten, zonder namen te noemen.
Je verhaal kwijt kunnen is heel belangrijk.
Ik persoonlijk vind niet dat jij medeplichtig bent.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:44

Overleg het eens met je ouders. Denk dat ze trots zullen zijn op jou.
Je moet van dit gevoel af! Dit is niet jouw schuld.

Denk dat het beste is om met die zogenaamde vriendin te breken, of ze moet naar de ah gaan en het goed maken.

Vind het wel top dat jij en jullie niet mee zijn gegaan in het gedrag van die zogenaamde vriendin. Was zelf niet zo sterk toen een zogenaamde vriendin niet eerlijk was met het wegen van snoep helaas.
Was toen ook klaar met die meid. Die was overgens wel ouder en ik was niet sterk genoeg om er tegen in te gaan.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:47

Ik vind dat je best even naar een medewerker toe had kunnen lopen om te vertellen wat er gaande was. Niet alleen omdat de mensen van de winkel zo aardig zijn, maar ook omdat die vriendin zal moeten leren dat dit niet kan. Beter dat ze nu een keer gigantisch op d'r lazer krijgt en dat ze het dan wel uit haar hoofd laat, maar ook omdat dit gedrag zich straks ook voort gaat zetten in sieraden, kleding en make-up (andere dure dingen dus).

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:52

nu nog wat gaan melden zal weinign uitmaken. Goed dat je dit afkeurt! Officieel gezien ben jij wel medeplichtig aangezien je er bij stond toen ze het in haar tas stopte en je moedwillig bent weg gegaan zonder wat te melden.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:56

Sorry TS dat wist ik niet, meeste zijn hier dames en gezien het ook niet duidelijk wordt uit je naam nam ik aan dat je een meisje was. De rest van mn post blijft natuurlijk hetzelfde.

Ik zou me verder geen zorgen maken over de camera's hoor :)

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-16 18:18

Sorry dat ik het niet gelijk gemeld heb in de winkel, dit vond ik op dat moment nogal raar en aangezien er meerdere bekenden bij waren leek het me nogal vreemd als ik een eigen vriendin aangeef.
Inmiddels is dit echt geen vriendin meer nadat ze me dingen ging sturen zoals dit; Als jullie me aangeven krijgen jullie ook een taakstraf hé ! Jullie waren erbij en je pakt er dus alleen jezelf mee

Ze is namelijk al vaker gepakt hoorde ik net van vriendin 1 , die haar al langer kent. En ze heeft al eens een taakstraf gehad voor winkeldiefstal. En nu wil ze ons er dus in mee gaan nemen ><

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:22

Je kunt toch gewoon naar de betreffende ah gaan en je zegje daar doen? Denk dat de winkel het alleen maar knap van je vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:31

Nu ik dat laatste lees, zou ik haar wel aangeven bij de winkel. :o
Iemand die mij op die manier bedreigt, pak ik terug. :j
Kunnen ze haar gelijk beter in de gaten houden als ze weer eens langs komt.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:36

OutOfTheWood schreef:
Sorry dat ik het niet gelijk gemeld heb in de winkel, dit vond ik op dat moment nogal raar en aangezien er meerdere bekenden bij waren leek het me nogal vreemd als ik een eigen vriendin aangeef.
Inmiddels is dit echt geen vriendin meer nadat ze me dingen ging sturen zoals dit; Als jullie me aangeven krijgen jullie ook een taakstraf hé ! Jullie waren erbij en je pakt er dus alleen jezelf mee

Ze is namelijk al vaker gepakt hoorde ik net van vriendin 1 , die haar al langer kent. En ze heeft al eens een taakstraf gehad voor winkeldiefstal. En nu wil ze ons er dus in mee gaan nemen ><


Eerst dacht ik nog, laat gaan, jouw probleem niet. Maar met zulke taal zou ik mooi voor het zuiveren van je eigen geweten gaan en het gaan uitleggen bij de winkel. Vertel gewoon hoe het gegaan is, dat jullie het niet wilden en weg zijn gegaan en dat je vriendin de koekjes zomaar heeft meegenomen.

[o]

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:41

Ik zou het, naar aanleiding van jou laatste post, gaan melden bij de AH. Leg gewoon rustig uit aan een medewerker (vraag even naar de leidinggevende) hoe het gegaan is en dat jullie haar ervan hebben willen weerhouden, maar dat zij hier niets mee deed en jullie toen besloten hebben om te gaan omdat jullie niets met haar te maken willen hebben op deze manier.

Die persoon zal ook wel begrijpen dat het in zo'n situatie ook lastig is om een vriendin op dat moment aan te geven.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:42

Ik denk dat het idd het beste is om het te vertellen, ze begrijpen je vast wel :)

[o]

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:46

1 ding wil ik zeggen. Laat ze het in hemelsnaam nou nooit in jouw tas of wat dan ook stoppen, je hebt er je leven lang ''last'' van.
Ze wordt vanzelf een keer gepakt.
De boete voor winkeldiefstal begint bij 131 euro en een paar uurtjes plantsoenen schoffelen, ze krijgt vanzelf een keer haar verdiende loon.

Als het je echt zo dwars zit meld je bij de klantenservice van de betreffende ah en regel een gesprekje met de winkelmanager.
Ze kunnen dan actie ondernemen in verscherpte tassencontrole bij de kassa bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door jorika1986 op 08-03-16 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:47

jorika1986 schreef:
1 ding wil ik zeggen meissie. Laat ze het in hemelsnaam nou nooit in jouw tas of wat dan ook stoppen, je hebt er je leven lang ''last'' van.
Ze wordt vanzelf een keer gepakt.
De boete voor winkeldiefstal begint bij 131 euro en een paar uurtjes plantsoenen schoffelen, ze krijgt vanzelf een keer haar verdiende loon.

Als het je echt zo dwars zit meld je bij de klantenservice van de betreffende ah en regel een gesprekje met de winkelmanager.
Ze kunnen dan actie ondernemen in verscherpte tassencontrole bij de kassa bijvoorbeeld.


Psssssssssst, de TS is geen meissie ;)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:49

Wat een k*t streek van 1 om jou er op deze manier bij te betrekken. Maar wel goed van je dat jij niet gevoelig bent voor de groepsdruk en bent weggelopen.

Ik zou haar wel aangeven. Niet om haar te pesten, maar juist om haar te beschermen tegen zichzelf. Eventueel bespreek je dat samen met vriendin 2. Nu zijn het koekjes, en daarna worden het duurdere zaken..

Succes! Mijn PB staat iig open! ;)
Laatst bijgewerkt door Isabel_k op 08-03-16 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

IG: @arabierjoep

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:50

Vjestagirl schreef:
jorika1986 schreef:
1 ding wil ik zeggen meissie. Laat ze het in hemelsnaam nou nooit in jouw tas of wat dan ook stoppen, je hebt er je leven lang ''last'' van.
Ze wordt vanzelf een keer gepakt.
De boete voor winkeldiefstal begint bij 131 euro en een paar uurtjes plantsoenen schoffelen, ze krijgt vanzelf een keer haar verdiende loon.

Als het je echt zo dwars zit meld je bij de klantenservice van de betreffende ah en regel een gesprekje met de winkelmanager.
Ze kunnen dan actie ondernemen in verscherpte tassencontrole bij de kassa bijvoorbeeld.


Psssssssssst, de TS is geen meissie ;)


Whooops! Was in het profiel ook niet te zien! Sorry TS!

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:56

Idd heel rot dat ze jou hierin betrekt, maar ik weet uit ervaring dat je niet schuldig bent :)
Een vriendin van mij heeft een keer iets gejat waar ik bij was, en het alarm ging af.
Toen kwam de politie en moest ik ook mee omdat ik met haar was.
Erg rot omdat ik wel even op het politiebureau moest zitten wachten..
Verder geen taakstraf oid gekregen, want ik was onschuldig, zij had het gedaan :P
Net zoals in jouw geval, jij bent onschuldig :)

Aangeven van je vriendin heeft geen zin lijkt me. Je hebt geen bewijs en ook is het oud.
Ook lijkt het me dat de politie nú nog niet langs gaat komen voor een gestolen pak koeken

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:01

Nadat ze zo doet zou ik (eventueel met vriendin 2) naar de AH gaan.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:04

sadekeshia schreef:
Idd heel rot dat ze jou hierin betrekt, maar ik weet uit ervaring dat je niet schuldig bent :)
Een vriendin van mij heeft een keer iets gejat waar ik bij was, en het alarm ging af.
Toen kwam de politie en moest ik ook mee omdat ik met haar was.
Erg rot omdat ik wel even op het politiebureau moest zitten wachten..
Verder geen taakstraf oid gekregen, want ik was onschuldig, zij had het gedaan :P
Net zoals in jouw geval, jij bent onschuldig :)

Aangeven van je vriendin heeft geen zin lijkt me. Je hebt geen bewijs en ook is het oud.
Ook lijkt het me dat de politie nú nog niet langs gaat komen voor een gestolen pak koeken


Maar als je het aangeeft zit TS nog wel een tijdje met dit gevoel vast, ik heb dat ook wel eens en dan ben ik ontzettend opgelucht als het eruit is :j

[o]

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:22

verootjoo schreef:
OutOfTheWood schreef:
Sorry dat ik het niet gelijk gemeld heb in de winkel, dit vond ik op dat moment nogal raar en aangezien er meerdere bekenden bij waren leek het me nogal vreemd als ik een eigen vriendin aangeef.
Inmiddels is dit echt geen vriendin meer nadat ze me dingen ging sturen zoals dit; Als jullie me aangeven krijgen jullie ook een taakstraf hé ! Jullie waren erbij en je pakt er dus alleen jezelf mee

Ze is namelijk al vaker gepakt hoorde ik net van vriendin 1 , die haar al langer kent. En ze heeft al eens een taakstraf gehad voor winkeldiefstal. En nu wil ze ons er dus in mee gaan nemen ><


Eerst dacht ik nog, laat gaan, jouw probleem niet. Maar met zulke taal zou ik mooi voor het zuiveren van je eigen geweten gaan en het gaan uitleggen bij de winkel. Vertel gewoon hoe het gegaan is, dat jullie het niet wilden en weg zijn gegaan en dat je vriendin de koekjes zomaar heeft meegenomen.


Nou idd, met zulke berichtjes zou ik juist naar de ah gaan. Jullie zijn zeker niet medeplichtig en zou het zeer waarderen, toen ik nog in een supermarkt werkte.

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-16 19:27

sadekeshia schreef:
Idd heel rot dat ze jou hierin betrekt, maar ik weet uit ervaring dat je niet schuldig bent :)
Een vriendin van mij heeft een keer iets gejat waar ik bij was, en het alarm ging af.
Toen kwam de politie en moest ik ook mee omdat ik met haar was.
Erg rot omdat ik wel even op het politiebureau moest zitten wachten..
Verder geen taakstraf oid gekregen, want ik was onschuldig, zij had het gedaan :P
Net zoals in jouw geval, jij bent onschuldig :)

Aangeven van je vriendin heeft geen zin lijkt me. Je hebt geen bewijs en ook is het oud.
Ook lijkt het me dat de politie nú nog niet langs gaat komen voor een gestolen pak koeken


Ahh dankje dit stelt me echt gerust !
Samen met vriendin 2 heb ik besloten morgen naar de AH te gaan en alles uit te leggen. Nog niet eens omdat we haar lastig willen vallen maar gewoon omdat we uit principe tegen stelen zijn en ze dit naar het verluid al veel vaker heeft gedaan, ook soms waar wij 2 bij waren zonder dat we het wisten. Dit hoorde ik pas net van iemand anders en als ik dit had geweten zou ik sowieso nooit meer met haar naar de winkels zijn gegaan !

Iedereen heel erg bedankt <3 Houd jullie van morgen op de hoogte :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, GoogleAdsense, zonneglans en 32 bezoekers