Winkeldiefstal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:15

chanel1985 schreef:
Denk dat Luuntje niet bedoeld om het iedere keer in haar ogen te spuiten maar in geval van nood, als ze fysiek belaagd wordt, ze zich kan verdedigen. En dan is het zelfverdediging.


Als jij die bus met voorbedachte rade in je tas stopt met de bedoeling die als wapen te kunnen gebruiken is het geen zelfverdediging hoor.
Niet iets roepen waar je niets van afweet..

Ik ben het overigens wel een beetje met Lieveli eens; ik had het denk ik ook gelaten bij het verbreken van de vriendschap.
De waarde van het gestolene maakt wel degelijk uit in het strafrecht en ja, meer pubers hebben wel eens iets gejat. Dat maakt het niet goed, maar ik val vooral over het feit dat ze ts er in betrok.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 11-03-16 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:21

Ik deel de mening van levie wel :j
Uiteindelijk is ts niet de vader van de "vriendin".
Wanneer ze al eerder tegen de lamp is gelopen voor diefstal kun je je ook afvragen waar het in de opvoeding aan schort dat ze duidelijk niet geleerd heeft van de vorige keer.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:25

moyra schreef:
Ik deel de mening van levie wel :j
Uiteindelijk is ts niet de vader van de "vriendin".
Wanneer ze al eerder tegen de lamp is gelopen voor diefstal kun je je ook afvragen waar het in de opvoeding aan schort dat ze duidelijk niet geleerd heeft van de vorige keer.


Dat heeft niet perse zoveel met opvoeding te maken. Waarom ze niet geleerd heeft van de vorige keren is waarschijnlijk omdat die haar tot nu toe meer opgeleverd hebben dan dat ze er problemen van kreeg.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:27

Dus kom je toch weer terug bij de ouders ;)

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:29

moyra schreef:
Dus kom je toch weer terug bij de ouders ;)


Weet niet of je dat zomaar kan stellen := er zijn ook grote criminelen met schatten van ouders. Ik ben het met je eens dat er soms erg veel mankeert aan de opvoeding maar zonder dat je de ouders in kwestie kent vind ik het nogal raar hier zomaar uitspraken over te doen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:33

moyra schreef:
Dus kom je toch weer terug bij de ouders ;)


Want?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110783
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:34

moyra schreef:
Dus kom je toch weer terug bij de ouders ;)


Zo, dat is een ongefundeerde en rare uitspraak := (Tenzij je meegekeken hebt bij de opvoeding van de stelende vriendin, maar dat durf ik te betwijfelen).

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:36

Schatten van ouders, zegt ook niks over hun opvoedingskunsten.
Er is maar een klein deel van de criminelen die een echte afwijking hebben in hun hersenen.
Wel is het zo dat sommige meer kans hebben door hun hersenen om de fout in te gaan.
Maar iig emphatie is aangeboren en door de opvoeding kun je dit vergroten of verkleinen. En hoe de zogenaamde vriendin heeft reageerd, lijkt er iig weinig emphatie te zijn.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:38

lieveli schreef:
Nou dit is bijzonder goed geƫscaleerd. Ik had ook een vriendinnetje dat jatte, zodra ik dat doorhad ben ik de winkel uitgelopen en heb ik nooit meer wat van me laten horen. Ik vind het ook wel suf om er nog extra melding van te maken want uiteindelijk is TS bang en wordt er aangifte gedaan van bedreiging en wat al niet.

Ts had ook gewoon kunnen zeggen dat hij op haar was afgeknapt en het er verder bij laten. Ik keur die bedreigingen niet goed maar jezus, je roept het ook wel over jezelf af.


Ik ben het hier helemaal mee eens.... Als ze al eerder problemen heeft gehad met de politie en halt zal ze waarschijnlijk wel een keer gepakt worden voor het stelen. Je gooit haar uit je vriendenlijst/groepsapp en negeert haar lekker, 't is haar probleem, en laat het er lekker bij. Maar misschien denk ik te moeilijk :')

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:42

Ik zou ook niet veel sympathie hebben voor iemand die mij erbij naait. En ik kan me heel goed indenken dat het meisje dat zo voelt, of dat terecht is, is nog maar een tweede natuurlijk. Maar het heeft geen zin om te discussiƫren over een meisje waar we maar een paar regels informatie over hebben. Ik zet mijn geld in op een heftige pubertijd en verkeerde invloeden van buitenaf maar dat is een gok.

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:47

Ik schrik echt van sommige reacties hier hoor, hoe kun je nou zeggen dat Ts het over zichzelf afroept? Vanwege het feit dat zij niet schuldig wilt bevonden aan een feit waar zij niks mee te maken heeft? Kan me goed voorstellen dat je flabbergasted bent op dat moment in de supermarkt en later pas denkt hoe je het anders had kunnen aanpakken.

Doordat bepaalde mensen dit gedrag gewoon zouden accepteren belanden dit soort mensen juist van de regen in de drup. Ts ik vind je een topper en als iedereen dit zo zou aanpakken zouden we een veel leukere wereld hebben! Veel succes op het politiebureau!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:48

magda_90 schreef:
shilady schreef:
Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro


Dus jij keurt dit gedrag goed? Dat ze nu begint te dreigen? Dat keur jij serieus goed? Wat is er mis gegaan met jouw opvoeding? :wow:


Zeg ik dat ik het goed keur?

Zou het alleen zelf niet waard vinden om een pot met bonje of bedreigingen of een klap op mn kanus te krijgen voor een euro dat zeg ik :D
Maarja ts heeft de keuze gemaakt en ja die moet toch nog derest van het jaar met diegene in de klas zitten voor hetzelfde geld loopt iets zo uit de hand dat je ineens een mes in je lijf hebt.. Dus nee ik zal niet gauw naar de kassa gaan of iets om te zeggen

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:49

Ik kan wel snappen dat TS naar de winkel is gegaan om te zeggen dat hij er niks mee te maken had. Maar daar had ik Truus Trut dan weer niet van op de hoogte gebracht.

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 15:49

@Lieveli Ik kick niet op drama, ik kik op eerlijkheid ;) Meerdere mensen hebben haar gewaarschuwd en ze luistert niet en wij waren bij haar... wij zijn medeplichtig dus wij melden even dat we niets gedaan hebben en vervolgens krijg ik dreigingen naar mijn kop gegooid omdat mevrouw nu niet meer naar de AH durft.
Dat is haar probleem en niet dat van mij.


--

Oke ben net terug van de politie en die hebben alles opgenomen in een document. Gelukkig had ik alle informatie al verzameld dus dat scheelde een hoop werk. ( ook dat de vriend al in het systeem voorkwam...zegt genoeg bij mij -O_ ) Ze zouden contact opnemen en als er wat gebeurd dan mag ik ten alle tijden bellen. Heb nu ook een speciaal nummer gehad wat ik dan moet inspreken dan komt alles gelijk bij het document erbij.

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 15:51

lieveli schreef:
Ik kan wel snappen dat TS naar de winkel is gegaan om te zeggen dat hij er niks mee te maken had. Maar daar had ik Truus Trut dan weer niet van op de hoogte gebracht.


Mevrouw zit bij ons in de klas dus hoe komt het zo "opeens" dat ik en die vriendin weg zijn.
Dus toen wist ze al genoeg. We hebben haar gelijk vanaf die dag genegeerd dus ze kan het niet van ons en niet van iemand anders hebben.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:53

Maar 'zo ineens weg', had toch ook op een ander tijdstip gekund? Ik weet niet in hoeverre je er echt over hebt nagedacht.

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 15:55

lieveli schreef:
Maar 'zo ineens weg', had toch ook op een ander tijdstip gekund? Ik weet niet in hoeverre je er echt over hebt nagedacht.


Waarom zou ik erover na moeten denken wanneer ik naar de AH ga?
Het is geen misdaadserie met stalkers maar gewoon 2 mensen die niet betrokken willen worden in haar gezeur en oneerlijkheid. Ze wist dat we het totaal niet eens waren met haar en dat we het zouden melden zou het het flikken als wij erbij waren...

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:55

Goed gedaan TS ! Kunnen vele een voorbeeld aan je nemen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:57

OutOfTheWood schreef:
lieveli schreef:
Maar 'zo ineens weg', had toch ook op een ander tijdstip gekund? Ik weet niet in hoeverre je er echt over hebt nagedacht.


Waarom zou ik erover na moeten denken wanneer ik naar de AH ga?
Het is geen misdaadserie met stalkers maar gewoon 2 mensen die niet betrokken willen worden in haar gezeur en oneerlijkheid. Ze wist dat we het totaal niet eens waren met haar en dat we het zouden melden zou het het flikken als wij erbij waren...


Het begint anders wel bijna op een misdaadserie te lijken met bedreigingen, aangiftes, een speciaal nummer. Maar als dit jou gelukkig maakt, prima.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:05

Ik hoop dat de politie je nu ook daadwerkelijk verder kan helpen. (en stiekem hoop ik vooral dat die 'vriendin' toch flink tegen de lamp gaat lopen)

friendly
Berichten: 8400
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:27

Lieveli, echt? Ik zou dezelfde keuze gemaakt hebben. Jij begaat een misdrijf, ik zie dat dus ik meld het. En als ik daarbij je naam niet noem en jij bedreigt mij en laat jouw vriend dat ook doen. Ja dan roep toch echt JIJ die aangifte over jezelf af en treft mij geen blaam. Betaal dan gewoon netjes.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:36

Cayenne schreef:
moyra schreef:
Dus kom je toch weer terug bij de ouders ;)


Zo, dat is een ongefundeerde en rare uitspraak := (Tenzij je meegekeken hebt bij de opvoeding van de stelende vriendin, maar dat durf ik te betwijfelen).


Prima dat mag jij vinden ;)

Ouders kunnen schatten zijn (gelukkig maar) maar als jou dochter al eens in aanraking is gekomen met HALT dan is er bij jou als ouder dus bekend dat jou kind steelt.

Mocht ik dat geflikt hebben dan kwam er toch echt een stukje autoritaire opvoeding om de hoek kijken zodat ik het nooit meer in mijn hoofd zou halen.
En toch zijn mijn ouders ook schatten.


Om dit voorval nu gelijk te gaan vergelijken met (zware) criminaliteit vind ik weer te ver gaan.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:40

Ik ben trouwens ook enorm verbaasd over het geloof in de politie/ aangifte door mening bokker.
Maar ondertussen roepen meestal dezelfde mensen " je moet eerst omgebracht zijn voor de politie in actie komt".

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:44

lieveli, wat zou jij doen dan? Je weet het blijkbaar allemaal zo goed.

@TS goed gehandeld, hopen dat het ni verder rustig blijft.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:51

xniieeenke schreef:
lieveli, wat zou jij doen dan? Je weet het blijkbaar allemaal zo goed.

@TS goed gehandeld, hopen dat het ni verder rustig blijft.


Why you ask? You don't read? Domme vraag, dom antwoord.