Winkeldiefstal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:21

Nu is het een pak koeken van 1 euro volgende week een 6 pak red bull van 8 euro en over een jaar de rolex van de leraar. (bijvoorbeeld.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:00

Dus mensen moeten hun mond maar houden en mensen laten jatten zodat ze zelf niet in de problemen komen?

Ik werk zelf in een winkel en als ik ergens boos om kan worden dan is het stelen.. Wij zouden dan ook heel blij zijn als zoiets gemeld wordt want het gaat niet om die ene euro.. Wij moeten bijvoorbeeld alles natellen als de voorraad niet klopt, dat moet voor of na openingstijd gebeuren dus naast die euro voor de koeken kost het ook tijd en geld (loon) voor het natellen van de winkel. Echt vrolijk word diegene die het kan natellen er ook niet van als dat moet gebeuren.
Het gaat uiteindelijk dus om veel meer dan een euro, en al zou dat niet zo zijn, je blijft met je tengels van andermans spullen af, of dat nou een pak koeken of een dure telefoon is.. Het is niet van jou..

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:02

Precies Dees-daan!

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:17

jorika1986 schreef:
Nu is het een pak koeken van 1 euro volgende week een 6 pak red bull van 8 euro en over een jaar de rolex van de leraar. (bijvoorbeeld.)

Ik denk dat het maar een heel klein percentage is bij wie het zo loopt.

Vaak is het puberale baldadigheid. Niet goed te praten, maar met het volwassen worden nemen die puberale trekjes doorgaans af.
Ik heb ook wel eens iets gejat toen ik jong was, en ik denk met mij vele anderen. Ik denk nu: lekker stom van me, dat had ik niet moeten doen. Ik heb er dus ook niet mijn beroep van gemaakt.

In het geval van TS is het te zot voor woorden dat die meid nu zo op hol geslagen is.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:30

shilady schreef:
Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro


Dus jij keurt dit gedrag goed? Dat ze nu begint te dreigen? Dat keur jij serieus goed? Wat is er mis gegaan met jouw opvoeding? :wow:

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:36

@magda_90 ik las ook al van dat meen je niet....

Ik vind het niet tof dat iemand steelt. En problemen op de hals gehaald? Die "vriendin" en haar vriend, die hebben problemen op hun hals gehaald, en zakken steeds dieper in de put met hun bedreigingen. Telt alleen maar op de strafbare feiten waar ze mee bezig zijn...

Stelen... bedreigen... intimideren etc. En dan achteraf gaan huilen? Kom op zeg. En als die "meschien" 1 euro was, dan hadden ze net zo goed met 1 euro kunnen betalen ;). Scheelde hun zelf een hoop problemen op de hals.

Nee ik vind TS een topper! Goed gehandeld.

Anoniem

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:50

Goed gehandeld TS, en ik heb maar een advies: als je je verlaagt tot haar niveau zal ze je verslaan met ervaring!

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:55

Mioux schreef:
SAKKIA schreef:
En dan nog...
Als 1 van mijn vriendinnen in mijn bijzijn iets jat dan zijn ze per direct vriendin af. Zulke mensen passen namelijk niet in mijn leven, houden er blijkbaar andere normen en waarden op na dan ik.

Dus verraden? IMO niet, ik zie het meer als "bij jezelf blijven"
Dus top gedaan TS, er zouden er meer moeten rondlopen zoals jij.



helemaal mee eens :j .

Plus sommige zag ik geloof ik in het topic zeggen koeken waren maar 1 euro bij wijze van. Vind even erg als iemand iets van 1 euro pikt, als van 100 of 10000 euro. Gaat gewoon om het feit zelf.

Ik gok dat ze in totaal al wel voor een leuk bedragje bij elkaar gejat heeft, als ik de berichten van TS zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:01

luuntje schreef:
TS, verstandig om je ouders en de politie in te schakelen.
Je kan een busje deodorant in je tas stoppen. Doet knap zeer als je dat in iemands ogen spuit.

Als je iemand aanspreekt op diefstal en degene gaat jouw bedreigen, zou ik ook aangifte doen.
Ik denk dat wanneer ze sorry had gezegd de situatie heel anders was geweest.

Mensen die mij piepelen, zijn de klos.

Aangifte doen en anderen inlichten, helemaal prima. Een busje deo in je tas stoppen en elke keer als je haar tegenkomt dat spul in d'r ogen spuiten? Dat is gewoon strafbaar.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:06

Denk dat Luuntje niet bedoeld om het iedere keer in haar ogen te spuiten maar in geval van nood, als ze fysiek belaagd wordt, ze zich kan verdedigen. En dan is het zelfverdediging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:11

chanel1985 schreef:
Denk dat Luuntje niet bedoeld om het iedere keer in haar ogen te spuiten maar in geval van nood, als ze fysiek belaagd wordt, ze zich kan verdedigen. En dan is het zelfverdediging.

TS is nog altijd een man. Daar komt bij dat iedereen waarschijnlijk wel kan bedenken dat de vriendin van de TS een waffel heeft waar je U tegen zegt, maar dat de kans volgens mij erg klein is dat ze ook daadwerkelijk iets zal doen. Mensen die zo'n grote bek hebben over wat ze wel niet met je gaan doen, doen heus niks. Maakt de angst niet minder normaal of minder begrijpelijk, ik zou er ook bang van worden en ik zou ook aangifte doen. Maar dit soort uitspraken zijn wel degelijk gevaarlijk. Als je elke keer je hand om zo'n bus deo klemt als je haar ziet lopen hoef je maar één keer te snel te reageren en dan is het TS die mishandeling heeft gepleegd ipv andersom.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:18

Emmaa_ schreef:
chanel1985 schreef:
Denk dat Luuntje niet bedoeld om het iedere keer in haar ogen te spuiten maar in geval van nood, als ze fysiek belaagd wordt, ze zich kan verdedigen. En dan is het zelfverdediging.

TS is nog altijd een man. Daar komt bij dat iedereen waarschijnlijk wel kan bedenken dat de vriendin van de TS een waffel heeft waar je U tegen zegt, maar dat de kans volgens mij erg klein is dat ze ook daadwerkelijk iets zal doen. Mensen die zo'n grote bek hebben over wat ze wel niet met je gaan doen, doen heus niks. Maakt de angst niet minder normaal of minder begrijpelijk, ik zou er ook bang van worden en ik zou ook aangifte doen. Maar dit soort uitspraken zijn wel degelijk gevaarlijk. Als je elke keer je hand om zo'n bus deo klemt als je haar ziet lopen hoef je maar één keer te snel te reageren en dan is het TS die mishandeling heeft gepleegd ipv andersom.



Niet met je eens ;) Mijn stalker zou ook langskomen, en was niet kwa geweld, maar lastig vallen. Allemaal praatjes, en ja hoor stond snachts voor mijn deur in de tuin te kijken. Dus heus niks doen... klopt lang niet altijd ! Vaak gaat het om intimideren klopt, maar sommige gaat ook wel stapje verder.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:19

Mioux schreef:
TS is nog altijd een man. Daar komt bij dat iedereen waarschijnlijk wel kan bedenken dat de vriendin van de TS een waffel heeft waar je U tegen zegt, maar dat de kans volgens mij erg klein is dat ze ook daadwerkelijk iets zal doen. Mensen die zo'n grote bek hebben over wat ze wel niet met je gaan doen, doen heus niks. Maakt de angst niet minder normaal of minder begrijpelijk, ik zou er ook bang van worden en ik zou ook aangifte doen. Maar dit soort uitspraken zijn wel degelijk gevaarlijk. Als je elke keer je hand om zo'n bus deo klemt als je haar ziet lopen hoef je maar één keer te snel te reageren en dan is het TS die mishandeling heeft gepleegd ipv andersom.



Niet met je eens ;) Mijn stalker zou ook langskomen, en was niet kwa geweld, maar lastig vallen. Allemaal praatjes, en ja hoor stond snachts voor mijn deur in de tuin te kijken. Dus heus niks doen... klopt lang niet altijd ! Vaak gaat het om intimideren klopt, maar sommige gaat ook wel stapje verder.[/quote]

Inderdaad en aangezien hij al eens in de gevangenis heeft gezeten...

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:23

Daarom, vind ik zulke uitspraken ook gevaarlijk om te doen. Niemand hier weet werkelijk of hij naast zijn grote mond ook langs zou komen of komt.

luuntje

Berichten: 14003
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:23

Natuurlijk niet zomaar deodorant in gezicht spuiten.
Maar als de partner van de dief je fysiek wil lastigvallen.
Heb je iets om af te leiden en weg te komen.

Al denk en hoop ik dat hun mond groter is dan hun acties.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:38

Nou dit is bijzonder goed geëscaleerd. Ik had ook een vriendinnetje dat jatte, zodra ik dat doorhad ben ik de winkel uitgelopen en heb ik nooit meer wat van me laten horen. Ik vind het ook wel suf om er nog extra melding van te maken want uiteindelijk is TS bang en wordt er aangifte gedaan van bedreiging en wat al niet.

Ts had ook gewoon kunnen zeggen dat hij op haar was afgeknapt en het er verder bij laten. Ik keur die bedreigingen niet goed maar jezus, je roept het ook wel over jezelf af.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:42

lieveli schreef:
Nou dit is bijzonder goed geëscaleerd. Ik had ook een vriendinnetje dat jatte, zodra ik dat doorhad ben ik de winkel uitgelopen en heb ik nooit meer wat van me laten horen. Ik vind het ook wel suf om er nog extra melding van te maken want uiteindelijk is TS bang en wordt er aangifte gedaan van bedreiging en wat al niet.

Ts had ook gewoon kunnen zeggen dat hij op haar was afgeknapt en het er verder bij laten. Ik keur die bedreigingen niet goed maar jezus, je roept het ook wel over jezelf af.

Ik vind dat je aangifte over jezelf afroept als je gaat stelen.

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:45

Nou wordt hij mooi zeg. Er is maar één iemand die hier fout zit en dat is de dame die steelt.
Oké en het gedrag van haar vriend is ook niet om door een ringetje te halen, maar TS is ook geen enkele manier verkeerd bezig.

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 14:46

Net terug van stage en alle informatie in een document gezet wat ik meeneem naar mijn afspraak zo.
Ik snap het aan de ene kant ook wel waarom mensen hier zeggen dat ik het over mezelf haal maar ik ben wel de persoon die naast mevrouw die winkel inkwam en op de beelden sta. Mijn Mentor heeft ook gebeld naar mijn moeder en die vond het heel goed dat we nu aangifte gaan doen en dat we het eerlijk zijn wezen zeggen. Liever nu even een moeilijke tijd dan straks zelf in de problemen als ze nog eens iets doms doet waar wij bij zouden zijn :=
De mentor ging nu ook de ouders inlichten van vriendin 1 omdat ze nog minderjarig is.

Maandag ga ik gewoon naar school en een andere vriendin heeft dezelfde bus dus die loopt met me mee. :)

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:49

Fish_n_Chips schreef:
lieveli schreef:
Nou dit is bijzonder goed geëscaleerd. Ik had ook een vriendinnetje dat jatte, zodra ik dat doorhad ben ik de winkel uitgelopen en heb ik nooit meer wat van me laten horen. Ik vind het ook wel suf om er nog extra melding van te maken want uiteindelijk is TS bang en wordt er aangifte gedaan van bedreiging en wat al niet.

Ts had ook gewoon kunnen zeggen dat hij op haar was afgeknapt en het er verder bij laten. Ik keur die bedreigingen niet goed maar jezus, je roept het ook wel over jezelf af.

Ik vind dat je aangifte over jezelf afroept als je gaat stelen.


Ik ook. Maar wat is je punt verder?

Jolien87 schreef:
Nou wordt hij mooi zeg. Er is maar één iemand die hier fout zit en dat is de dame die steelt.
Oké en het gedrag van haar vriend is ook niet om door een ringetje te halen, maar TS is ook geen enkele manier verkeerd bezig.


Nee maar hij maakt het zichzelf wel heel lastig. Wat is er mis mee om de vriendschap te verbreken en het daar dan bij te laten? Wat wint hij nu met al die bedreigingen en drama?

OutOfTheWood schreef:
Net terug van stage en alle informatie in een document gezet wat ik meeneem naar mijn afspraak zo.
Ik snap het aan de ene kant ook wel waarom mensen hier zeggen dat ik het over mezelf haal maar ik ben wel de persoon die naast mevrouw die winkel inkwam en op de beelden sta. Mijn Mentor heeft ook gebeld naar mijn moeder en die vond het heel goed dat we nu aangifte gaan doen en dat we het eerlijk zijn wezen zeggen. Liever nu even een moeilijke tijd dan straks zelf in de problemen als ze nog eens iets doms doet waar wij bij zouden zijn :=
De mentor ging nu ook de ouders inlichten van vriendin 1 omdat ze nog minderjarig is.

Maandag ga ik gewoon naar school en een andere vriendin heeft dezelfde bus dus die loopt met me mee. :)


Je zegt 'liever nu een moeilijke tijd dan straks zelf in de problemen komen als nog eens iets doms doet waar wij bij zouden zijn'. Ik snap die tegenstelling niet. Je had toch gewoon je protest kenbaar kunnen maken en gewoon nooit maar dan ook nooit meer met haar naar de winkel gaan? Al deze extra dingen waren toch niet nodig geweest?

Ergens denk ik dat je een beetje kickt op drama.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:05

Ik vind dat je moedig hebt gehandeld ts en ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt. Jij hebt stappen durven te ondernemen en je hebt haar eerst zelf de kans gegeven om naar de AH te gaan om haar excuses aan te bieden. Je had ook niks kunnen doen en je kop in het zand kunnen steken. Daar leert zij niks van. Nu gaat het om koekjes, straks mss wel om duurdere dingen. En hoe dan ook worden er andere mensen door gedupeerd.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:06

@lieveli Zou me schamen hoor om zo te denken... Het er maar bij laten? TS staat ook op beeld, wat als die door de beelden als ze die nakijken en erachter komen medeplichtig lijkt? Is dan het verhaal in ene anders voor jou ?

Nee zou me schamen om zo te denken. Je ziet een misdrijf gepleegd worden en je keert je wang toe? Totaal niet t goede advies!

TS Vind je een topper ! En voel je niet schuldig je bent alles behalve schuldig aan iets. De enige die fout zijn zijn die vriendin tussen haakjes en haar vriend. Jij hebt alles keurig gedaan je mag trots zijn op jezelf ! :)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:07

shilady schreef:
Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro


Het gaat niet om dat pak koekjes, het gaat erom dat ze volgende keer wel gepakt wordt en dat ts er dan naast staat en die heeft dan ook een aantekening op zijn naam.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:09

Nou ik denk dat die soep niet zo heet gegeten wordt Mioux. En zoals ik het lees heeft hij er tijdens de diefstal wat van van gezegd en zijn hij en die vriendin direct de winkel uitgelopen. Dat staat dan toch ook op camera?

Ik schaam me nergens voor, ik vind het een hoop gedoe om niks. Niet dat ik stelen niks vind, zie mijn eerdere berichten, maar ik vind dit echt de drama opzoeken. En dan breed uitmeten op bokt. Leuk.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:10

Het gaat ook niet om wat voor voorwerp, het gaat om het geheel. Diefstal is diefstal, of het nu 1 euro is of 100 euro waarde, het is en blijft diefstal. En dat is gewoonweg strafbaar/een misdrijf. En mensen werken hard daar in de winkels, en elders, en iemand pakt het zo weg? En TS ziet het, en meld het keurig, heeft die "vriendin" zat kansen gegeven maar tevergeefs. Dus ik vind TS een topper!