Winkeldiefstal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:48

Even meegelezen ;)
Laat je niet te gek maken door de dreigementen, zoals ik het nu lees heb je bewijs en kan ze dus niks..
Superstoer dat je terug naar de AH gaat, ik weet zeker dat ze je niks kwalijk nemen en inderdaad blij zijn dat je het vertelt ;)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:50

OutOfTheWood schreef:
Foaly schreef:
Leuke vriendin joh :=

Goed dat je naar de AH gaat, ik zou onderhand zelfs overwegen om aangifte te doen van bedreiging... is ze nou helemaal van de pot gerukt :O


Ex- vriendin inderdaad !
De andere vriendinnen gaan mee naar de AH. Ze probeert ons er nu in te betrekken zodat we niet meer naar de AH willen doormiddel van allemaal dreigementen naar mij toe te gooien, en te zeggen dat wij medeplichtig zijn omdat we met haar naar binnen zijn gegaan.
Zo in de middagpauze ga ik naar de AH dus dan zal ik hier wel plaatsen hoe het is gegaan !


Ah zal heel blij zijn met jullie, echt waar. *\o/*

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:51


Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:52

Ik vind dat je het heel netjes en volwassen oplost! Mijn complimenten!

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:56

Wat een raar kind joh!

Vind je een topper dat je toch naar de AH toe gaat in de pauze. Laat je niet gek maken door zo'n meid.
En je vriendin natuurlijk ook!

Ben je echt bang dat ze je wat aan wil doen? Vaak ben je als man fysiek wel in staat om dat af te weren maar kan mij voorstellen dat je daar geen zin in hebt.
Mocht het overkomen als loze dreigementen dan lekker links laten liggen die griet.

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:13

Je bent goed bezig TS. Diefstal houdt alleen maar op als er directe consequenties aan verbonden zijn. Blijkbaar is dat meisje niet bang voor de pakkans, dus het is heel erg goed dat jullie haar dwingen na te denken over haar daden door haar op haar plaats te zetten. Als ze nogmaals dreigt met je in elkaar slaan, dan moet je haar maar laten inzien dat winkeldiefstal én mishandeling het vast niet beter doen bij de politie. Ik vind het echt goed van je dat je jouw normen en waarden boven 'groepsdruk' zet, dat zullen niet veel mensen je nadoen.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:21

Als ik jou was zou ik het tegen je ouders vertellen en samen met jou ouders naar de ouders van dit meisje gaan. Denk namelijk dat het veel belangrijker is dat haar ouders van dit gedrag en het dreigen op de hoogte is als het melden bij de Ah dat kan achteraf nog.
(wel te hopen dat de ouders jullie geloven en niet dochterlief hand boven hoofd houden)

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:12

Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om ook een tripje via de politie te doen. Dit zijn gewoon directe dreigementen. Je zal het maar treffen dat ze ze ook uitvoert, dan sta je direct sterk als er al een aangifte/melding ligt.

Wbt de AH...Ik denk niet dat je je daar zorgen om moet maken, ze zullen jullie eerlijkheid waarschijnlijk enorm waarderen waardoor het geen gevolgen voor jullie zal hebben. Denk ik, dus pin mij er niet op vast. Ik zou het in elk geval op die manier doen. Waarschijnlijk gaan ze wel om haar gegevens vragen dus dat is een moreel vraagstuk. Ben jij bereid haar niet alleen indirect te verraden maar ook haar gegevens te verstrekken?

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:51

Jeetje het wordt steeds raarder...

Ik zou naar ouders, mentor of vertrouwenspersoon gaan wat betreft de appjes. Politie vind ik nog te 'ver' gaan. Ook omdat ze het niet in een appje tegen jou zei, maar over jou tegen iemand anders?

verootjoo
Berichten: 35649
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:03

Isabel_k schreef:
Jeetje het wordt steeds raarder...

Ik zou naar ouders, mentor of vertrouwenspersoon gaan wat betreft de appjes. Politie vind ik nog te 'ver' gaan. Ook omdat ze het niet in een appje tegen jou zei, maar over jou tegen iemand anders?


Te ver? Het is gewoon een regelrechte bedreiging nadat ze zelf een strafbaar feit heeft gepleegd... Nu is het nog klein, maar ze heeft al vaker zulke fratsen uitgehaald en wie weet waar ze TS over een paar jaar mee gaat chanteren als hij hier nu niks mee doet.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:03

Isabel_k schreef:
Jeetje het wordt steeds raarder...

Ik zou naar ouders, mentor of vertrouwenspersoon gaan wat betreft de appjes. Politie vind ik nog te 'ver' gaan. Ook omdat ze het niet in een appje tegen jou zei, maar over jou tegen iemand anders?


Ik vind de politie niet te ver gaan. Als de TS een meid was en de vriendin geen vriendin maar een vriend dan had niemand gezegd dat aangifte te ver ging.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:17

Nee precies. Omdat TS een jongen is moet hij het maar zelf redden? Het is juist heel goed als hij d.m.v. de aangifte duidelijk de grens aangeeft. Wie weet gaat ooit het lampje dan bij dat meisje branden.

Zoolgangster

Berichten: 9649
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:22

MarliesV schreef:
Wat een raar kind joh!

Vind je een topper dat je toch naar de AH toe gaat in de pauze. Laat je niet gek maken door zo'n meid.
En je vriendin natuurlijk ook!

Ben je echt bang dat ze je wat aan wil doen? Vaak ben je als man fysiek wel in staat om dat af te weren maar kan mij voorstellen dat je daar geen zin in hebt.
Mocht het overkomen als loze dreigementen dan lekker links laten liggen die griet.


Hoe denk je dat buitenstaanders reageren, als een jongen/man een vrouwelijke aanvaller aanpakt? Precies, dan krijgt hij de schuld... als man heb je al snel de schijn tegen, vooral als voorbijgangers de ware toedracht, niet kennen, die zien alleen een boze knul een "arme meid" aanpakken, daarbij loopt TS het risico dat een andere kerel hèm in elkaar tremt, om die "arme jongedame" te verdedigen en reken maar dat die griet daar misbruik van weet te maken.. ik kan me voorstellen dat TS daar niet op zit te wachten.

Die griet inderdaad in ieder geval links laten liggen, ze steelt niet alleen, ze dreigt, manipuleert en chanteert. Dat is geen vriendin, maar een achterbaks typ waar je lelijk door in de problemen raakt.

Naar AH/politie gaan kun je zeker doen, vooral omdat ze jullie bedreigt en chanteert. Bewaar haar berichtjes, dan heb je bewijs van de bedreigingen.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:23

Los daarvan geven de berichtjes - kijkend naar de inhoud - vermoedelijk steun aan zijn stelling dat hij er niks mee te maken heeft. Dus mocht de AH nav de melding aangifte doen en hij wordt wel aangemerkt als medeverdachte, dan kan het mogelijk ook nog een zinvolle bijdrage leveren in die zin.

Zoolgangster

Berichten: 9649
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:23

verootjoo schreef:
Isabel_k schreef:
Jeetje het wordt steeds raarder...

Ik zou naar ouders, mentor of vertrouwenspersoon gaan wat betreft de appjes. Politie vind ik nog te 'ver' gaan. Ook omdat ze het niet in een appje tegen jou zei, maar over jou tegen iemand anders?


Te ver? Het is gewoon een regelrechte bedreiging nadat ze zelf een strafbaar feit heeft gepleegd... Nu is het nog klein, maar ze heeft al vaker zulke fratsen uitgehaald en wie weet waar ze TS over een paar jaar mee gaat chanteren als hij hier nu niks mee doet.


Inderdaad.

Zoolgangster

Berichten: 9649
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:24

M_i_R schreef:
Los daarvan geven de berichtjes - kijkend naar de inhoud - vermoedelijk steun aan zijn stelling dat hij er niks mee te maken heeft. Dus mocht de AH nav de melding aangifte doen en hij wordt wel aangemerkt als medeverdachte, dan kan het mogelijk ook nog een zinvolle bijdrage leveren in die zin.


Zeker!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:13

verootjoo schreef:
Isabel_k schreef:
Jeetje het wordt steeds raarder...

Ik zou naar ouders, mentor of vertrouwenspersoon gaan wat betreft de appjes. Politie vind ik nog te 'ver' gaan. Ook omdat ze het niet in een appje tegen jou zei, maar over jou tegen iemand anders?


Te ver? Het is gewoon een regelrechte bedreiging nadat ze zelf een strafbaar feit heeft gepleegd... Nu is het nog klein, maar ze heeft al vaker zulke fratsen uitgehaald en wie weet waar ze TS over een paar jaar mee gaat chanteren als hij hier nu niks mee doet.



Dat idd + dat ze dan ook alleen maar gaat denken dat het dreigen geholpen heeft, dus zal dat gedrag een volgende keer ook weer versterken. Want tja; de vorige keer hielp een dreigement ook, dus dan dit keer ook wel. En zo niet; dreig ik wel ff nog harder.

Gemmeke

Berichten: 1107
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Leiden

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:30

Knap dat jullie naar de ah gaan on het te vertellen! Ik zou wel ook school inlichten over de gang van zaken. Met name hoe ze jullie bedreigd, is ze helemaal gek geworden! En doet ze nog meer lastig aangifte doen bij de politie!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:32

Hoe is het gegaan daar TS?

BigOne
Berichten: 38303
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:33

Ts, petje af. Laat je niet bedreigen maar zorg dat deze ex vriendin de justitie wederom op haar dak krijgt, misschien is ze nu nog te redden. Als ze dit nu gewoon vind dan is het met dertig iemand die ergere criminele zooi uithaalt. De meeste kids pikken wel eens wat(appels bij de buren, een euro van je ma,koekje uit de trommel) maar hier lijkt sprake van een structureel probleem.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:42

Ik snap inderdaad de reden waarom jullie wel zouden gaan. Het was mijn eigen mening. ;)
On topic: TS hoe ging het?

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 20:03

Oké ik ben dus met de andere vrienden naar de AH gegaan en heb alles aan een medewerker uitgelegd.
Toen ging ze de leidinggevende halen en daar heb ik hetzelfde tegen verteld, dat ik me er niet goed bij voelde en ik haar gewaarschuwd heb. Ze houden ze nu in de gaten en ze waren heel blij dat ik het heb komen melden.

Ze pikt niet zomaar een euro van haar ma maar steelt gewoon bijna elke dag van haar moeder en dat vertelt ze dan aan mensen in de klas. Ook heeft ze wel vaker gestolen want de laatste tijd had ze allemaal energiedrank in haar tas terwijl ze geen geld had := Dus toen wij erbij waren heeft ze het dus al vaker gedaan vermoeden wij nu, omdat het telkens zo was nadat wij naar de AH waren geweest dat zij allemaal blikjes had.

Vanmorgen zat persoon 1 nog via de app bij vriendin 2 te stoken dat we niet moesten gaan naar de Ah want dan zouden we een strafblad krijgen, dan waren we mede-betrokkenen en allemaal van dat soort onzin. Ook liegt ze dus weer, want ze is volgens haarzelf gisteren naar de AH geweest om te betalen en haar excuses te maken en bij de AH wisten ze van niks. En dan die bedreigingen, ja ik weet niet wat ik ermee moet als ik heel eerlijk ben. Ik geloof sowieso niet dat zij zomaar met 3 vriendin mij in elkaar komt slaan en aan de andere kant ben ik benieuwd wat de politie eraan zou doen, mocht ik het eventueel melden.

Ik ben totaal niet bang voor haar want ze is bijna een halve meter kleiner als mij, maar ik vind het gewoon niet prettig dat ze zulke banketstaaf dingen naar allemaal mensen gaat sturen terwijl zij de persoon is die gestolen heeft en niet ik -O_

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:27

Wat fijn dat ze zo positief waren bij de AH! Erg netjes opgelost! _/-\o_

En wat veel Bokkers al zeiden: ga op gesprek met je mentoor (met je vriendinnen samen) om je verhaal te doen en screenshots te laten lezen. Dan neemt de school misschien wel maatregelen.

*kruipt weer onder de meelees steen*

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:29

Goed gedaan ts! En ze is gewoon bang daarom bedreigd ze jullie. Ik weet niet of ze een geweldadige verleden heeft? Maar als je niet bang bent voor dr, zou ik me niet zo'n zorgen maken. Wel melden bij je ouders en school! Dan zijn ze in iedergeval op de hoogte

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:40

Haar verwijderen uit de app en haar geen vriendin meer noemen, vreemd mens zeg :=
Maar goed van jullie!!