Winkeldiefstal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:29

OutOfTheWood schreef:
sadekeshia schreef:
Idd heel rot dat ze jou hierin betrekt, maar ik weet uit ervaring dat je niet schuldig bent :)
Een vriendin van mij heeft een keer iets gejat waar ik bij was, en het alarm ging af.
Toen kwam de politie en moest ik ook mee omdat ik met haar was.
Erg rot omdat ik wel even op het politiebureau moest zitten wachten..
Verder geen taakstraf oid gekregen, want ik was onschuldig, zij had het gedaan :P
Net zoals in jouw geval, jij bent onschuldig :)

Aangeven van je vriendin heeft geen zin lijkt me. Je hebt geen bewijs en ook is het oud.
Ook lijkt het me dat de politie nú nog niet langs gaat komen voor een gestolen pak koeken


Ahh dankje dit stelt me echt gerust !
Samen met vriendin 2 heb ik besloten morgen naar de AH te gaan en alles uit te leggen. Nog niet eens omdat we haar lastig willen vallen maar gewoon omdat we uit principe tegen stelen zijn en ze dit naar het verluid al veel vaker heeft gedaan, ook soms waar wij 2 bij waren zonder dat we het wisten. Dit hoorde ik pas net van iemand anders en als ik dit had geweten zou ik sowieso nooit meer met haar naar de winkels zijn gegaan !

Iedereen heel erg bedankt <3 Houd jullie van morgen op de hoogte :)


Ik vind het heel goed dat je dit doet! ;)

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:36

Dapper!

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:45

Goed bezig TS (en vriendin 2)! Veel succes morgen. Waren er maar meer van jouw soort op de wereld ;)

JenWJarig

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:49

Topper!

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:53

Ik heb laatst per ongeluk, een zak snoep gejat.
Even wennen aan t scannen.... :o
Heb de keer er op 2 zakken gescand en eentje in t mandje gegooid en bij de kassa de boel uitgelegd.
Vonden ze bijzonder sportief, en waren erg blij met mijn eerlijkheid.

Maak je niet te veel zorgen, het goed heus goed.

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:56

Wat goed dat jullie langsgaan bij de AH. Dan kunnen jullie ook weer met een goed gevoel daar komen.
Ik heb ook een keer iemand wat zien stelen bij een supermarkt en heb dat bij de medewerker van de klantenservice aangegeven. Werd helemaal geen actie op ondernomen. Toen heb ik nog een klacht ingediend bij die supermarkt, vond het belachelijk. De bedrijfsleider was blij dat ik het gemeld had en ging het personeel er nog op aanspreken. Ik vind dat iedereen wel zn steentje kan bijdragen om diefstal te voorkomen. En als jij het toen niet het moment vond en nu wel vind ik dat een goede actie van je!

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:03

Vroeger had ik op school een klasgenootje die met mij tijdens een tussenuur naar de stad wilde. Terug op school liet ze trots zien dat ze een vestje had gestolen (kleur-alarm zat er nog aan, maar was op wonderbaarlijke wijze niet afgegaan). Ik was razend en heb haar direct heel duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend was (en nog steeds ben) en dat als zij niet zelf terug zou gaan naar de winkel, dat ik het hoogst persoonlijk zou doen. Daarnaast gaf ik aan dat ik geen vriendschap met een dief wilde en dat het toch geen zin had om het vestje te houden, omdat er een kleur-alarm op zat en dat die hele nare vlekken zou geven. Ze deed er eerst laconiek over, maar de rest van het schooljaar durfde ze niet tegen me te praten. Daardoor weet ik niet of ze het vestje al dan niet heeft teruggebracht, maar ik heb haar wel even met haar neus op de feiten gedrukt. In jouw geval zou ik het dus ook zo hebben aangepakt.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:06

Goed dat je terug gaat naar de AH! Ik zou het dood eng vinden om eerlijk te zijn dus: _/-\o_
Misschien is ze wel heel boos op je, maar je beschermd haar alleen maar voor erger!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:10

Goed dat je terug gaat naar de AH, anders blijft dit echt nog heel lang aan je knagen ook al heb je zelf geen schuld.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:44

Ik heb echt respect voor je Ts! Heel goed van je en ik debk dat de supermarkt het ook erg dapper van je zal vinden.

Jolien87

Berichten: 17459
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:21

Heel goed dat jullie er toch iets mee gaan doen! +:)+ Al is het alleen al voor je eigen gevoel, ik snap heel goed dat je niet niks wilt doen met deze situatie.
En dit hoef je echt niet als klikken te zien, of zoals mijn leerlingen het noemen: 'snitchen'.
Het is een heel bewuste actie van die meid geweest en ik neem aan dat ze wijs genoeg is om te weten wat de gevolgen ervan zijn. En als ik je goed begrijp heeft ze deze gevolgen zelfs al eens aan den lijve ondervonden, dus wees vooral niet bang dat je een dergelijk persoon als vriend kwijtraakt.
Heb je het overigens ook met je ouders besproken?
Veel succes morgen en ik ben benieuwd naar de afloop.

Tarenko

Berichten: 325
Geregistreerd: 26-07-15

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:13

Veel succes morgen! Heel goed dat jullie terug naar de AH gaan +:)+
Dan hoef je daar sowieso niet meer met een naar gevoel te komen :)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 07:43

Heel knap ts!

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:02

Ts: heb je het überhaupt met je ouders besproken? het lijkt me verstandig om dat eerst te doen en met hen te overleggen wat jij/jullie er mee willen doen.

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 11:21

Ja het is besproken :)

Vriendin 1 doet nu moeilijk in de App tegen vriendin 2. Ze zegt dat ze mij met 3 anderen in elkaar gaat slaan en dat ik problemen krijg als ik naar de AH ga. Ook zegt ze dat ze mijn kop gaat verbouwen zodat ik geen modellenwerk meer kan doen en allemaal van dat soort bedreigingen stuurt ze in de app naar vriendin 2. :=

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:22

OutOfTheWood schreef:
Ja het is besproken :)

Vriendin 1 doet nu moeilijk in de App tegen vriendin 2. Ze zegt dat ze mij met 3 anderen in elkaar gaat slaan en dat ik problemen krijg als ik naar de AH ga. Ook zegt ze dat ze mijn kop gaat verbouwen zodat ik geen modellenwerk meer kan doen en allemaal van dat soort bedreigingen stuurt ze in de app naar vriendin 2. :=

Jeetje zeg -O-

Foaly

Berichten: 4885
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:23

Leuke vriendin joh :=

Goed dat je naar de AH gaat, ik zou onderhand zelfs overwegen om aangifte te doen van bedreiging... is ze nou helemaal van de pot gerukt :O

Jolien87

Berichten: 17459
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:24

Ik zou ook zeker je mentor of decaan op de hoogte brengen van deze uitspraken, of ze het nu wel of niet daadwerkelijk gaat doen.
Iets met een kat in het nauw. ;)

Iris82

Berichten: 39852
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:25

Daar was ik al bang voor. Jammer. Een echte vriendin zo te horen. :=

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 11:25

Foaly schreef:
Leuke vriendin joh :=

Goed dat je naar de AH gaat, ik zou onderhand zelfs overwegen om aangifte te doen van bedreiging... is ze nou helemaal van de pot gerukt :O


Ex- vriendin inderdaad !
De andere vriendinnen gaan mee naar de AH. Ze probeert ons er nu in te betrekken zodat we niet meer naar de AH willen doormiddel van allemaal dreigementen naar mij toe te gooien, en te zeggen dat wij medeplichtig zijn omdat we met haar naar binnen zijn gegaan.
Zo in de middagpauze ga ik naar de AH dus dan zal ik hier wel plaatsen hoe het is gegaan !

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:26

Succes, en je kan het misschien aangeven. Ik dacht 'kan dat wel', maar proberen is mogelijk.

verootjoo
Berichten: 35649
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:30

Over wat voor leeftijden hebben we het eigenlijk :=

Zou die appjes bewaren en aan de politie laten zien... Wat een type joh :\

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 11:35

verootjoo schreef:
Over wat voor leeftijden hebben we het eigenlijk :=

Zou die appjes bewaren en aan de politie laten zien... Wat een type joh :\


Categorie 17 - 19 ;)
Apjes heb ik van een vriendin gehad en gelijk een PRT gemaakt voor het geval dat.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:39

Wat een raar mokkel joh... Is ze 18 plus??? Dacht eigenlijk 14 of 15... met zulke uitspraken!
Dan geldt bureau halt namelijk ook niet meer mocht ze gepakt worden.
Dan is het echt eigen schuld dikke bult!

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 11:41

Nee ze is 17 maar is naar wat ik gehoord heb al vaker met halt in aanraking geweest.