Winkeldiefstal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:58

Nikass schreef:
chanel1985 schreef:
Denk dat Luuntje niet bedoeld om het iedere keer in haar ogen te spuiten maar in geval van nood, als ze fysiek belaagd wordt, ze zich kan verdedigen. En dan is het zelfverdediging.


Als jij die bus met voorbedachte rade in je tas stopt met de bedoeling die als wapen te kunnen gebruiken is het geen zelfverdediging hoor.
Niet iets roepen waar je niets van afweet..

Ik ben het overigens wel een beetje met Lieveli eens; ik had het denk ik ook gelaten bij het verbreken van de vriendschap.
De waarde van het gestolene maakt wel degelijk uit in het strafrecht en ja, meer pubers hebben wel eens iets gejat. Dat maakt het niet goed, maar ik val vooral over het feit dat ze ts er in betrok.



Die deo zit toch in mijn tas om af en toe als ik zweet te gebruiken? Wie gaat hier het tegendeel kunnen bewijzen dat ik die voor iets anders in mijn tas heb zitten?

Jolien87

Berichten: 17461
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:27

moyra schreef:
Ik ben trouwens ook enorm verbaasd over het geloof in de politie/ aangifte door mening bokker.
Maar ondertussen roepen meestal dezelfde mensen " je moet eerst omgebracht zijn voor de politie in actie komt".


Ohja joh? Ben jij zo iemand die van iedereen wel weet te vertellen hoe ze in elkaar steken?

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:35

Jolien87 schreef:
moyra schreef:
Ik ben trouwens ook enorm verbaasd over het geloof in de politie/ aangifte door mening bokker.
Maar ondertussen roepen meestal dezelfde mensen " je moet eerst omgebracht zijn voor de politie in actie komt".


Ohja joh? Ben jij zo iemand die van iedereen wel weet te vertellen hoe ze in elkaar steken?


Lezen is een kunst.

Jolien87

Berichten: 17461
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:28

Klopt. En met uitspraken als "Maar ondertussen roepen meestal dezelfde mensen..." lijk je redelijk wat mensenkennis te hebben.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:16

Je kunt als ouders nog zo je best doen en straffen als ze een misstap begaan. Maar in sommige gevallen sta je ook als ouders met je rug tegen de muur. Vaak zie je het wel terug in de groepen (vrienden) waarin ze verkeren. Zo ook bij de vriend van die meid.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:29

lieveli schreef:
Ik zou ook niet veel sympathie hebben voor iemand die mij erbij naait. En ik kan me heel goed indenken dat het meisje dat zo voelt, of dat terecht is, is nog maar een tweede natuurlijk. Maar het heeft geen zin om te discussiëren over een meisje waar we maar een paar regels informatie over hebben. Ik zet mijn geld in op een heftige pubertijd en verkeerde invloeden van buitenaf maar dat is een gok.


Gaat erom dat de sympatie er al niet was toen ze bewust iets nam zonder te betalen wat niet van haar was.
En de empathie was er niet toen haar vrienden lieten blijken dat ze er niet blij mee waren.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:47

Over het algemeen doet de politie geen uitspraken over derden of zij wel of niet al voorkomen in de systemen. Sterker nog, op dit moment komt de TS bij een bevraging ook al uit de systemen als zijnde 'aangever/benadeelde'. Ofwel 'voorkomen in de systemen' zegt nog weinig.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:25

Dat klopt, de politie geeft die info niet

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:32

sneeuwpop schreef:
lieveli schreef:
Ik zou ook niet veel sympathie hebben voor iemand die mij erbij naait. En ik kan me heel goed indenken dat het meisje dat zo voelt, of dat terecht is, is nog maar een tweede natuurlijk. Maar het heeft geen zin om te discussiëren over een meisje waar we maar een paar regels informatie over hebben. Ik zet mijn geld in op een heftige pubertijd en verkeerde invloeden van buitenaf maar dat is een gok.


Gaat erom dat de sympatie er al niet was toen ze bewust iets nam zonder te betalen wat niet van haar was.
En de empathie was er niet toen haar vrienden lieten blijken dat ze er niet blij mee waren.


Maar je kunt toch niet vanaf je computertje beoordelen of zij in het algemeen geen empathie/sympathie heeft? Misschien is het wel een hartstikke leuk kind met een fout vriendje in een moeilijke periode van haar leven. Of een draak van een mens dat volgend jaar bij jeugdzorg loopt omdat ze haar baby verwaarloost.

Je weet het niet.

Nikass schreef:
Dat klopt, de politie geeft die info niet


Hoezeer ik ook twijfel aan Martin's verhaal, de politie doet dat wel hoor. Ik ben eens aangereden door een pestventje op een scooter, oom agent vertelde mij een week later precies wat dat jochie allemaal op z'n kerfstok had en hoezeer hij hem graag wilde oppakken. Het mag misschien niet, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 11-03-16 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:32

Zoe_97 schreef:
nu nog wat gaan melden zal weinign uitmaken. Goed dat je dit afkeurt! Officieel gezien ben jij wel medeplichtig aangezien je er bij stond toen ze het in haar tas stopte en je moedwillig bent weg gegaan zonder wat te melden.

Nee hij was medeplichtig als hij op de uitkijk stond. Hij is in feite enkel een omstander/ooggetuigen.

Stel een groepje van 4 jongens lopen over straat. 1 besluit een meisje aan te randen en 3 staan erbij te kijken, dan word het een ander verhaal. Maar volgens mij kan hij in dit geval niet strafbaar zijn. Nalatig, ja, maar medeplichtig, nee. Hij heeft niet geholpen bij het "misdrijf".

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:35

OutOfTheWood schreef:
Ja het is besproken :)

Vriendin 1 doet nu moeilijk in de App tegen vriendin 2. Ze zegt dat ze mij met 3 anderen in elkaar gaat slaan en dat ik problemen krijg als ik naar de AH ga. Ook zegt ze dat ze mijn kop gaat verbouwen zodat ik geen modellenwerk meer kan doen en allemaal van dat soort bedreigingen stuurt ze in de app naar vriendin 2. :=

Heb je alles nog op je tel staan? Aangifte doen van bedreiging :p want dit is letterlijke bedreiging en moer sirieus genomen worden. Is een misdrijf.

Edit. Spuit 11

Tarenko

Berichten: 325
Geregistreerd: 26-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:44

lieveli schreef:
Het begint anders wel bijna op een misdaadserie te lijken met bedreigingen, aangiftes, een speciaal nummer. Maar als dit jou gelukkig maakt, prima.


TS heeft nergens gezegd dat dit hem gelukkig maakt...
Hij wil dat er met eerlijkheid gehandeld wordt. En als ik bedreigd word, zou ik ook aangifte doe. En TS verwacht waarschijnlijk niet, dat als hij netjes naar de AH gaat om het verhaal te vertellen, dat hij vervolgens bedreigd wordt door het vriendje van.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:52

Lieveli daarvoor kan de agent ontslagen worden.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 03:30

Tarenko schreef:
MarcoBorsato schreef:
Het begint anders wel bijna op een misdaadserie te lijken met bedreigingen, aangiftes, een speciaal nummer. Maar als dit jou gelukkig maakt, prima.


TS heeft nergens gezegd dat dit hem gelukkig maakt...
Hij wil dat er met eerlijkheid gehandeld wordt. En als ik bedreigd word, zou ik ook aangifte doe. En TS verwacht waarschijnlijk niet, dat als hij netjes naar de AH gaat om het verhaal te vertellen, dat hij vervolgens bedreigd wordt door het vriendje van.


Dat hij aangifte gaat doen van die bedreiging, dat snap ik. Maar dat bedoel ik ook met een geëscaleerde situatie. En dat had, in mijn nederige optiek, voorkomen kunnen worden.

Nikass schreef:
Lieveli daarvoor kan de agent ontslagen worden.


De politiemannen van Alkmaar zijn nogal infantiel. Dit voorbeeld is nog het minst erge van mijn ervaringen :') De politie, het zijn net mensen.

ssssuus

Berichten: 3165
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:11

Ik heb ooit een keer aangifte gedaan ( in Alkmaar toevallig ook) van mijn gestolen brommer en ik vertelde ook dat ik wist waar die stond. Ik zei de straatnaam en zei zeiden: Oh bij die en die? Nou dat was dus zo. Vervolgens moest ik zelf met mn vader mn brommer terug gaan halen :+

Succes TS!
Ik begrijp wel waarom je aangifte gaat doen, persoonlijk had ik zelf alleen de vriendschap verbroken.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:46

[quote="lieveli"]

Maar je kunt toch niet vanaf je computertje beoordelen of zij in het algemeen geen empathie/sympathie heeft? Misschien is het wel een hartstikke leuk kind met een fout vriendje in een moeilijke periode van haar leven. Of een draak van een mens dat volgend jaar bij jeugdzorg loopt omdat ze haar baby verwaarloost.

Je weet het niet.[/qoute]

Klopt, dat je de oorzaak niet kan weten. En dat ik de oorzaak zou weten, schreef ik ook niet. Ik schreef dat ze op dat moment wel empatie had kunnen hebben/tonen en het probleem was dan weg geweest.

Over opvoeding....fouten zijn snel gemaakt. Kans is groot dat wanneer er iets kleins mis gaat in "de basis" , deze als een sneeuwbal kan groeien. Veel onbewuste fouten wel te verstaan.
Sommige mensen hebben zelfs genetisch gezien meer kans om in zogenaamd gedrag te vervallen zoals verslaving - gevoelig voor een "kick" die men steeds wil hebben.

Zo kunnen meerdere mensen een moeilijke periode in hun leven meemaken, maar is er maar 1 die daar echt van "ontspoort"

Het is makkelijk m een andere oorzaak aan te wijzen, maar personen maken nog altijd zelf keuzes!
Dus opvoeding is nooit de enige oorzaak.

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:18

Hoe gaat het nu Ts? Afgelopen maandag nog last gehad?