Winkeldiefstal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:43

Ts heb je niet een paar (sterke) vrienden waar je voorlopig even mee naar school en naar huis kan? Dat je in ieder geval niet alleen bent.

En inderdaad aangifte doen.

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 18:02

Net het politie nummer gebeld en mijn verhaal gedaan.
Heb alles uitgelegd en ik heb ook gelijk gezegd dat ik aangifte wilde doen omdat ik nu echt niet meer veilig ben als ik naar school ga.
Ook bij de politie zeiden ze dat ik heel keurig gehandeld heb door naar de AH te gaan en alles eerlijk te vertellen.
Dus morgen om 14:00 heb ik een afspraak voor aangifte bij het bureau hier.
Gelukkig morgen stage dus sowieso niet naar school !

LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:03

Goed gedaan! Jij hebt sowieso goed gehandeld, nare mensen heb je toch.. :n

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:06

Ach jeej wat is dit vervelend geworden zeg. Ik hoop niet dat dit ke voor de toekomst heeft afgeschrikt om het juiste tr doen?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:09

Is ze niet ook het type dat vreemd gaat?
Anders kun je nog je nog zoiets inbrengen bij haar vriend.
Verder zou ik iets in mijn zak doen voor bescherming....

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:18

Sneeuwpop, hoezo? Wat heeft dat er mee te maken? Lekker stoken in een relatie, dan ben je net zo fout bezig....

Goed gedaan TS, je handelt veel volwassener dan die meid.

Mondy

Berichten: 11839
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:14

sneeuwpop schreef:
Is ze niet ook het type dat vreemd gaat?
Anders kun je nog je nog zoiets inbrengen bij haar vriend.
Verder zou ik iets in mijn zak doen voor bescherming....


Dat eerste.... niet mee bezig houden. Je totaal niet verlagen en zeker niet de boel laten escaleren. Buiten dat..die gozer gelooft t da toch niet.

Het tweede...kijk daar heel erg mee uit. Je wilt niet in grotere problemen komen ondanks dat het niet de intentie was. De lijn tussen bescherming en een wapen is snel dunnetjes.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:23

Dat is even schrikken! Goed dat je aangifte doet! Komende tijd maar even niet alleen over straat!

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:30

Jeetje wat een wending.. Goed gehandeld TS! Heel veel sterkte

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:00

Wat een slecht advies om iets bij je te steken voor bescherming. Een wapen (of iets wat daarvoor door kan gaan) bij je dragen is verboden en kan in geval van een conflict ook tegen je gebruikt worden.

Zoals je het nu aanpakt doe je het prima ts.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 01:15

wat een laffe b.itch zeg. Goed dat je je niet laat intimideren en je morgen naar de politie gaat. Mooi dom van d'r; voor die winkeldiefstal had je niet echt meer aangifte kunnen doen(hoogstens melding), aangezien die koeken allang verteerd zijn en ergens in het riool drijven nu. + dat jij ook niet de eigenaar van die koeken was. Maar voor die bedreiging dus mooi wel.

D'r strafblad groeit mooi zo.

Volhouden ts, laat je niet bang maken en morgen met je ouders aangifte doen en school inlichten. Is ze nu helemaal gek geworden? Die denkt met bedreigingen haar zin te krijgen.

En laat tot de politie goed doordringen dat die vriend van d'r zegt dat hij weet waar je woont. Als die vriendin je adres weet zal hij ook inderdaad weten waar je woont, want dat heeft zij wel door gebrieft natuurlijk. Alle appjes en berichten laten zien, van haar en van die vriend van d'r.

Als jullie een wijkagent hebben; die ook morgen inlichten.

9 van de 10 gasten druipen dan wel af; is meestal grootspraak om jou je mond te laten houden.

En zie je hem ineens vaak; weer aangifte/melding doen, maar dan ook van stalking erbij.

En ten alle tijden; licht iedere keer je ouders in + school en politie (mochten die 2 je toch nog een tijdje lastig vallen) want die kunnen je dan bijstaan. Iemand die hulp achter zich heeft staan, maken ze niet zo snel bang namelijk.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 02:25

Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro

JudithGigi

Berichten: 4215
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 02:44

shilady schreef:
Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro


Ik denk dat ze beter nu met "maar" een pak koekjes gepakt kan worden dan iets duurders later. Het begint bij iets kleins he :)

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 07:57

shilady schreef:
Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro


Ik heb haar niet eens zo letterlijk verraden want ze weten bij de AH haar naam niet dus ze kan gewoon binnenlopen zonder dat ze haar eruit plukken.
Daarnaast zijn vriendin 1 en ik wel samen met haar naar binnen gegaan dus wij zijn wel medeplichtig als we niets zouden melden bij de AH. Komt de AH er dan achter en houdt ons na een tijd tegen dan zijn we alle 3 de l*l terwijl vriendin 1 en die andere niets gedaan hebben.

Dat ze me nu gaan bedreigen toont alleen maar aan hoe erg ze ervan geleerd heeft omdat ze nu bang is om naar binnen te gaan en het toont ook nog eens haar ware aard. Het is voor haar eigen bestwil want als ze een keer gepakt word dan is de zwaarder de sjaak want de AH doet ook aangifte dan en je krijgt een boete van 180 euro geloof ik :o

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:26

shilady schreef:
Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro


Zo denk ik ook, je weet dat ze het doet dus dan kon je ook besluiten om niet meer met haar de AH in te gaan.
Ik ging vroeger ook met dat zulk mensen om en zelfs al werden ze gepakt ze gingen gewoon lekker door. Dus denk dat je alleen jezelf ermee heb.

Jolien87

Berichten: 17461
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:33

ilayda schreef:
shilady schreef:
Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro


Zo denk ik ook, je weet dat ze het doet dus dan kon je ook besluiten om niet meer met haar de AH in te gaan.
Ik ging vroeger ook met dat zulk mensen om en zelfs al werden ze gepakt ze gingen gewoon lekker door. Dus denk dat je alleen jezelf ermee heb.


Speciaal voor jullie:
*KLIK*

Afbeelding

luuntje

Berichten: 13982
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Winkeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:26

TS, verstandig om je ouders en de politie in te schakelen.
Je kan een busje deodorant in je tas stoppen. Doet knap zeer als je dat in iemands ogen spuit.

Als je iemand aanspreekt op diefstal en degene gaat jouw bedreigen, zou ik ook aangifte doen.
Ik denk dat wanneer ze sorry had gezegd de situatie heel anders was geweest.

Mensen die mij piepelen, zijn de klos.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:42

ilayda schreef:
shilady schreef:
Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro


Zo denk ik ook, je weet dat ze het doet dus dan kon je ook besluiten om niet meer met haar de AH in te gaan.
Ik ging vroeger ook met dat zulk mensen om en zelfs al werden ze gepakt ze gingen gewoon lekker door. Dus denk dat je alleen jezelf ermee heb.


Ik vind bange schijterds niet tof.....
Daarbij had ze idd ook sorry kunnen zeggen ipv het probleem groter te maken.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:42

Heftig TS !

Verstandig dat je wat gezegd hebt, kunnen velen een voorbeeld aan nemen plaats van je kop in t zand en t negeren. Tenslotte is stelen strafbaar en alles behalve netjes! Als ze het geld er niet voor heeft/had had ze het ook niet mee moeten nemen. Kan je niet betalen voor iets, dan kan je het ook niet nemen.

Naast stelen wat strafbaar is, is ook het dreigen strafbaar. Vriendin en haar vriend maken dus niet veel goeds op deze manier en het telt alleen maar op.

Heel goed dat je je niet van de wijs laat brengen! Betekent dat je ook een sterk persoon bent.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:48

ilayda schreef:
shilady schreef:
Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro


Zo denk ik ook, je weet dat ze het doet dus dan kon je ook besluiten om niet meer met haar de AH in te gaan.
Ik ging vroeger ook met dat zulk mensen om en zelfs al werden ze gepakt ze gingen gewoon lekker door. Dus denk dat je alleen jezelf ermee heb.

Maar volgens mij (ik kan er naast zitten hoor) was dit de eerste keer dat TS het haar zag doen. Dat kan je dan toch niet van te voren weten dat ze iets gaat jatten?

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:12

jorika1986 schreef:
Aha, je mag maximaal 3 keer in aanraking komen met Halt voor het zelfde vergrijp.
Daarna word er zwaarder ''geschut'' ingezet.

http://halt.nl/media/1062/140825-voorwaarden-halt.pdf


Je kunt inderdaad in principe drie keer naar Halt, maar niet voor hetzelfde feit (behalve bij o.a. vuurwerk). Voor een misdrijf (waar diefstal onder valt) kun je maar één keer naar Halt. Die heeft ze dus al gehad. Bij aangifte en aanhouding zal ze dus 'gewoon' het (minderjarige) strafproces in gaan.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:13

En dan nog...
Als 1 van mijn vriendinnen in mijn bijzijn iets jat dan zijn ze per direct vriendin af. Zulke mensen passen namelijk niet in mijn leven, houden er blijkbaar andere normen en waarden op na dan ik.

Dus verraden? IMO niet, ik zie het meer als "bij jezelf blijven"
Dus top gedaan TS, er zouden er meer moeten rondlopen zoals jij.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:14

Druif_01 schreef:
jorika1986 schreef:
Aha, je mag maximaal 3 keer in aanraking komen met Halt voor het zelfde vergrijp.
Daarna word er zwaarder ''geschut'' ingezet.

http://halt.nl/media/1062/140825-voorwaarden-halt.pdf


Je kunt inderdaad in principe drie keer naar Halt, maar niet voor hetzelfde feit (behalve bij o.a. vuurwerk). Voor een misdrijf (waar diefstal onder valt) kun je maar één keer naar Halt. Die heeft ze dus al gehad. Bij aangifte en aanhouding zal ze dus 'gewoon' het (minderjarige) strafproces in gaan.


Had ik het toch niet helemaal juist begrepen dus.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:19

SAKKIA schreef:
En dan nog...
Als 1 van mijn vriendinnen in mijn bijzijn iets jat dan zijn ze per direct vriendin af. Zulke mensen passen namelijk niet in mijn leven, houden er blijkbaar andere normen en waarden op na dan ik.

Dus verraden? IMO niet, ik zie het meer als "bij jezelf blijven"
Dus top gedaan TS, er zouden er meer moeten rondlopen zoals jij.



helemaal mee eens :j .

Plus sommige zag ik geloof ik in het topic zeggen koeken waren maar 1 euro bij wijze van. Vind even erg als iemand iets van 1 euro pikt, als van 100 of 10000 euro. Gaat gewoon om het feit zelf.

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:21

ilayda schreef:
shilady schreef:
Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het niet tof om iemand te verraden. En hiermee heb je dus wel veel problemen op je hals gehaald je zegt dat je je niet meer veilig voelt etc...dus heeft de gezegte snitches get stitches toch wel voor jou gegolden... Toch wel veel gedoe voor een pak koekjes van meschien 1 euro


Zo denk ik ook, je weet dat ze het doet dus dan kon je ook besluiten om niet meer met haar de AH in te gaan.
Ik ging vroeger ook met dat zulk mensen om en zelfs al werden ze gepakt ze gingen gewoon lekker door. Dus denk dat je alleen jezelf ermee heb.

Maar volgens mij (ik kan er naast zitten hoor) was dit de eerste keer dat TS het haar zag doen. Dat kan je dan toch niet van te voren weten dat ze iets gaat jatten?[/quote]


Ja klopt dit was de eerste keer voor zo ver ik begreep maar dan had je dan juist toch kunnen zeggen. Hier ben ik het niet mee eens en met jou wil ik geen winkel meer in.