Wond in mond door bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:09

MyWishMax schreef:
Ook die 2 rimpels kan je absoluut niet zo zeggen. Dat wisselt per paard en je moet ook in de mond kijken. Hier hangt het echt te hoog als ik het zou hangen zoals jij zegt. Dat is een ouderwetse regel, tegenwoordig weten de meeste mensen dat het dus wisselt per paard en je vooral van binnen moet kijken of het goed hangt en daarnaast wat paard prettig vindt.


Het bit moet wel in de mondhoek vallen en bij de meeste paarden betekent dat 2 rimpels. Het bit moet niet de mondhoek naar boven "trekken".
Bij het paard van TS zie je ook 2 rimpels, maar geen ontspannen mond(hoek). Kijk maar naar de lippen van het paard. Daar hangt het bit duidelijk te hoog. Dus je moet ook weer geen "rimpels tellen" zeg maar :D , maar natuurlijk altijd zelf altijd goed kijken.
Bij het paard van TS is de kans groot dat het wondje in de mond komt door het te hoog hangende bit.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wond in mond door bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:44

Wat voor een soort bit was het vorige bit? Ik ben niet zo fan van bustrensen, heb daar vaker wondjes door zien ontstaan. Ik zou voor een dubbel gebroken watertrens gaan en idd wat lager hangen. Mondhoek moet nooit zo opgetrokken zijn door een bit.