Sterk jong paard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VrevenFemke
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-04-24

Sterk jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 08:20

Recent heb ik een 5 jarige merrie gekocht deze kent goed zijn basis, zijn nu naar de balans aan het werken.

Nu zit het zo als ik haar in draf wil zetten wil ze meteen in galop gaan en reageert ze niet meer op mijn stem of moet ik hard in de mond trekken waar ik geen voorstander van ben.

Rij met een dubbelgebroken bit. Als ik voel dat ze wil aanspringen in galop dan zet ik haar terug in stap en probeer ik het opnieuw.

Iemand tips?

Koekie73

Berichten: 2673
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Sterk jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 08:44

Hoe gaat dit aan de longe?
Ik zou zorgen dat je dit aan de dubbele longe goed traint, incl stemhulpen en het dan verder oppakken ohz

Ik ben zelf niet van een 'sterker' bitje bij zoiets (omdat je een dubbelgebroken bit benoemd)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Sterk jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 08:53

Overgangen kleiner maken, aan de longe puur op stem trainen en dan onder het zadel enkel met stem aan laten draven en daarna pas weer been erbij gaan geven, aan de lange lijnen aan deze overgang werken.
dat zijn een paar ideetjes wat je zou kunnen doen.

Verder zou ik zeggen vooral idd niet in galop aan laten springen, zo gauw je voelt dat hij niet aan draaft, diep zitten en terug naar een normale stap en weer opnieuw proberen en zo door. Het is mogelijk dat het paard een beetje in de war is met jouw beenhulpen en daardoor aan galopeerd dus zorg zelf ook dat je goed recht zit en met het aandraven niet 1 been achter de singel gaat leggen.

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Sterk jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 08:55

Is dit paard rontgenologisch gekeurd incl. rug? Wat is het voor een ras? hoelang ohz en welk niveau?

Het klinkt een beetje als vlucht gedrag..