Wat moet ik doen??

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmXpony
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-03-16

Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 20:25

Bij mij op de manege staat een hele lieve pony die ik soms stiekem poets want hij is best wel schuw bij veel mensen en soms bijt en bokt hij in de stal maar zelf zou ik graag willen dat die pony mijn verzorg pony wordt.

Even het verhaal van de pony:
Ze werd geboren in Friesland op een boerderij en werd ingereden toen ze anderhalf jaar was toen ze drie was ging ze naar een manege en werd er opgereden met lessen. Toen ze vijf jaar was ging ik naar de manege en begon haar al snel te poetsen tot ik te horen kreeg dat deze pony bijt ik ging gewoon door en uiteindelijk hielpen mijn vrienden op de manege ook om te poetsen

Dit was het verhaal van die pony maar ze staat nu te koop en als ze over 4 maanden niet is verkocht gaat ze naar de slacht
Wat vinden jullie er van?
Wat kan ik doen?
En kunnen mijn vrienden helpen

Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:30

Als hij van de manege is, kan je er niet veel tegen doen, denk ik.

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:31

En hoe oud is die pony? En waarom naar de slacht?!
Alleen maar omdat ie schuw is? Dat was mijne ook, todat ik hem een tik gaf (niet al te hard hoor wees maar niet bang) maar sinds die keer is hij geen krengetje meer. Ookal is hij nu naar china....

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:32

Op welke manege staat die pony? Ik heb wel eens vaker ongeveer dit verhaal gehoord.

AmXpony
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-03-16

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 08:40

Deze pony is 5 jaar en hij staat op het een soort paardenboerderij

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:51

5 jaar is nog best jong! als hij niet veel aandacht van mensen heeft gehad en nu ineens p zo'n drukke stal staat is dat denk ik ook wel eng...

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:08

Waarom poets je hem stiekem? Als je het stiekem doet mag het waarschijnlijk niet. En het lijkt me sterkt dat als hij binnen 4 maanden niet word gekocht naar de slacht gaat, maar goed. De pony staat op een manege dus kan je er vrij weinig aan doen behalve hem zelf kopen.

puckboXXXXX
Berichten: 41
Geregistreerd: 30-03-13
Woonplaats: hoeksche waard

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:38

Hoe heet de stal? Mischien kan je een oproep op facebook plaatsen om een nieuw huisje te vinden

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:07

als hij van de manege is, denk ik niet dat het je verzorgpony kan worden haha, maar altijd proberen, gewoon vragen

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:09

Mooi pennyverhaal ;-) Denk niet dat hij met 1,5 is ingereden en ik denk ook niet dat ze naar de slacht gaat als jij haar niet koopt. Manegeverhalen 2.0. Zal wel meevallen. Wel knap dat je haar hebt getemd :+

YOURLOVER

Berichten: 340
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Eijsden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:13

Bonita_Bon schreef:
Mooi pennyverhaal ;-) Denk niet dat hij met 1,5 is ingereden en ik denk ook niet dat ze naar de slacht gaat als jij haar niet koopt. Manegeverhalen 2.0. Zal wel meevallen. Wel knap dat je haar hebt getemd :+


Lijkt mij inderdaad sterk dat hij met 1,5jaar is ingereden. Het zijn namelijk echt nog baby'tjes dan. Maar goed, waarschijnlijk zal TS dat beter weten. Wij kennen het paard namelijk niet.

Ik zou maar een beetje opletten als ik jou was. Als dit paard schopt en bijt en 'gevaarlijk' wordt genoemd, zou ik stoppen met het paard stiekem te borstelen. Al doet het paard op dat moment heel aardig tegen jou, hij kan zich zo omdraaien. Dus stoppen met het stiekeme borstelen.

Wat ik verder wil toevoegen is dat je weinig kunt doen als het paard van de manege is.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:16

wat je hier aan kunt doen?Hem kopen...

Eddie_L_

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-02-11
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:30

Ik zou aanraden met de eigenaar te overleggen (eventueel/bij voorkeur met je ouders) of je de pony mag verzorgen of leasen met eventuele mogelijkheid tot overkopen van de pony...
Verder, zoals al genoemd, is het onverstandig om de pony stiekem te borstelen, maar zou ik je aanraden dit met de eigenaar te overleggen.

Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:59

Bonita_Bon schreef:
Mooi pennyverhaal ;-) Denk niet dat hij met 1,5 is ingereden en ik denk ook niet dat ze naar de slacht gaat als jij haar niet koopt. Manegeverhalen 2.0. Zal wel meevallen. Wel knap dat je haar hebt getemd :+


Haha, dit dus.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:29

sorry voor mijn vorige reactie, fout topic, ik denk niet dat ze naar de slacht gat, ik enk t trouwens niet eens, ik weet t zeker, dat doet je manege echt niet en als ze at doen is it een vreselijke manege, even wat uitleg: als je een pony poetst is het niet je verzorgpony ofzo, het is dan gewoon nog een mnege pony, en er staat een verantwoordelijkheid op jouw, als jij de pony wilt kopen en mag kopen is hij wel van jou, maar als dat niet kan/mag moet je er niet teveel mee bemoeien, het is een manege pony, jij kent haar/hem wel maar hij/zij jouw niet, manege pony's hechten zich aan niemand en hebben dus geen idee wie jij bent, hoe vaak je er oo op rijd, pas als je echt vast 2x per week of 3x per week op haar zit, haar verzorgt en logeert etc. hecht je pony aan je, nu moet je er dus niet zo veel zorgen over maken, het komt wel goed en die pony komt vast bij een goed baasje!