Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Gummybear
Berichten: 1818
Geregistreerd: 01-08-12

Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:03

Heey, Bokkers!!
Ik heb mijn shetlandermerrie Jetske nu net een jaartje, en jeetje wat is dat beestje vooruitgegaan! Toen ik met mijn moeder op een zaterdag naar Jetske ging om te bekijken of dit iets was voor mij was er meteen een klik, alleen ze kon niks. Ik mocht niet eens ergens anders dan op haar hoofd en hals aaien! We maakte een deal dat ze bekapt zou worden en een paar dagen later op maandag naar de door mij gevonden stalling gebracht werd. Ik was heel blij! Er was gelukkig een plekje vrij bij de stalling dus die maandag kwam ze. We zetten haar in de shetlander-weide en het was eerst natuurlijk even de rang bepalen. Jetske was de baas over de 2 andere shetlanders die meteen met haar bevriend raakte. Door de staleigenaresse werd mij meteen de volgende dag een mee loop les aangeboden, zodat Jetske en ik elkaar beter leerde kennen en ze gewoon met mij meeliep zonder problemen. Het ging aan het begin nog wat minder maar later ging het heel goed. Ik oefende heel veel want eind van de maand was er een wedstrijd en ik deed mee (aan showmanship at halter). Ik oefende bijna elke dag en het resultaat was redelijk goed. Ik werd 5de van de (uhh...) 11. De foto is een beetje vaag sorry ingezoomd.
Afbeelding
Een tijdje daarna een vriendin en mijn moeder meegenomen en er voor het eerst zonder zadel opgestapt. Ik had geen ervaring met jonge pony's dus had haar alleen een beetje mak gemaakt met een sjabrakje en een elastieke dekensingel en een bitje.. Ze kon nog niet longeren en was ook niet zadelmak. :') Maar, het ging heel goed, na een paar rondjes afgestapt en flink beloond. Later van mijn beste vriendin haar verzorgpony een zadeltje geleend en haar zadelmak gemaakt, en dus eerst leren longeren. Later ging mijn vriendin er ook op rijden.
Afbeelding
Ook kocht ik een mentuig met het doel later naar minidraverijen te gaan. Ze kreeg het tuig op en we begonnen met langelijnen.
Afbeelding
We gingen dat oefenen. En ik had voor het eerst op haar gegaloppeerd met het rijden. Ze was heel braaf alleen in de draf wou de niet sturen. We begonnen in de winter opnieuw met inrijden maar dan western. Ik kocht een zadeltje en hup, we gingen weer rijden.
Afbeelding
Het ging heel goed, ook het sturen, alles. In het voorjaar kreeg ik door dat ze met haar hoofd heel hoog draafde, dus kocht ik een longeersingel en bijzettouw en begon haar met bijzet te longeren, ze zakte eerst alleen in de stap, en niet in de draf. Sorry voor de kwaliteit, in de binnenbak maakt mijn camera geen mooie foto's en het was al laat in de middag.
Afbeelding
Nu, na een heel voorjaar en begin zomer oefenen zakt ze ook al in de draf en loopt ze heel mooi. Ook met het rijden gaat het heel goed. Ik heb haar (nog in de winter) ook al een paar keer voor de sulky gezet met een stalgenoot, jammer genoeg was die verhuisd dus kon die me niet meer helpen. Maar, ik heb het nu (in de zomer) zelf met een vriendin in een rare bui van me toch ineens met z'n tweeën geprobeerd voor mijn sulky te zetten die ik in het voorjaar gekocht had. Het ging heel goed, en Jetske is voor de kar lekker voorwaarts. We stapten met mij op de sulky en mijn vriendin ernaast. En gisteren ging ik met mijn beste vriendin Jetske weer voor de sulky gezet en hebben we ook gedraafd en zelf deed ze een paar passen galop. Ze leep opeens aan de teugel in de stap, en ook in de draf! Het was heerlijk. Alleen stuurde ze heel moeilijk, je moest heel lang de teugel vasthouden met erg veel druk voor dat ze ging, en dan had ze ook nog de ring van het bit in haar mond. Vanochtend had ik daarom meteen 2 bitringen gehaald en iemand van stal zei dat ik wel een stangetje mocht lenen omdat dat makkelijker stuurde. Hier ben ik echt heel blij mee want we gingen op buitenrit langelijnen (zonder sulky dus) en het sturen ging al véél beter, en ze kauwde veel minder op het bit. Op de foto heb ik geen cap op, maar die had ik alleen die dag niet op voor de rest doe ik die altijd op!
Afbeelding
Dit was mijn verhaal, ik zou het leuk vinden als jullie een reactie achterlaten! :)
Bye! xx
Afbeelding

lisa_water
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-06-13

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:10

wauww.
leuke pony, ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten!

_Gummybear
Berichten: 1818
Geregistreerd: 01-08-12

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:11

Dankjewel! Dat hoop ik ook.

Esmeechabo

Berichten: 47
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:16

wat een leuke shet heb jij! en wat een vooruitgang ! :)

_Gummybear
Berichten: 1818
Geregistreerd: 01-08-12

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:17

Bedankt Esmeechabo! Ja, ik ben echt heel trots op mijn kleine meissie!

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:18

Echt een mooie shet zeg! Jullie hebben duidelijk al veel bereikt! Ga zo door +:)+

_Gummybear
Berichten: 1818
Geregistreerd: 01-08-12

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:26

Dankjewel TrIjNiE :)

suus_elviera

Berichten: 1785
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:37

leuk verhaal meis nu nog een topic met polly en jetske zamen hahah

_Gummybear
Berichten: 1818
Geregistreerd: 01-08-12

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 21:41

Ja inderdaad! Binnenkort nog maar wat foto's maken ! :) Help jij dan ook met foto's maken ? het zou wel echt heel gaaf zijn als ze in tweespan zouden gaan he... :( maarja.. geld he .. xd

Kayleigh

Berichten: 846
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Zuid-Scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:53

Leuk om te zien hoe jullie vooruit zijn gegaan !
Misschien kun je ook een topic maken van die foto's die ik laatst van Jetske en Polly heb gemaakt !

X

Anoniem

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:57

Leuk hoor, alleen om erop te rijden ben je wel te groot.

_Gummybear
Berichten: 1818
Geregistreerd: 01-08-12

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:17

Kayleigh; ja, ik zal wel ff kijken ! x
Lasca_1987; Ik rij er niet meer op hoor ;)

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:06

Lonneke wat ga je goed vooruit, het ziet er super uit met jetske!! Ga zo door ! :)

_Gummybear
Berichten: 1818
Geregistreerd: 01-08-12

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 10:17

Thanx Mandy!

maceooliver
Berichten: 130
Geregistreerd: 09-03-12
Woonplaats: op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:39

Leuk om te zien en te horen dat je zo lekker bezig bent met je knappe pownie :j

_Gummybear
Berichten: 1818
Geregistreerd: 01-08-12

Re: Jetske's vorderingen in 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 10:41

Dankje, k ga straks weer heen! :D