Schleich paarden [deel 9]

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoverHorses0
Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:50

Supermooie stapmolen!
Leuke layout ook!

Ik maak nu even foto's van wat halsters die ik laatst gemaakt heb met mijn nieuwe ijzerdraad, als ik ze heb gemaakt edit ik dit bericht!

@Edit
Hier de foto's
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XNXYEIAL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-X8DZIYSK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KNBJ4WJA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-R4FEPK6W.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8Z8VJXSA.jpg

En ik vond laatst ook een foto van mijn 1e halster, ik dacht mischien we leuk om erbij te zetten zodat je het verschil kan zien :P

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VZK83EXR.jpg

Whahaha ik vind die niet zo mooi :S
Maar wat vinden jullie van mijn nieuwe halsters?

pebble2000
Berichten: 1335
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:02

Ik vind die halsters echt leuk!

Ik ga een goedkoop speelgoedpaardje tot een modelpaardje maken!
http://www.youtube.com/watch?v=fj6o3n-BUIA
Ik vond namelijk een speelgoedpaardje, en vond dit filmpje!

Ik ben benieuwd...

FrenchFries
Berichten: 850
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:44

anikailove schreef:
Ik vind die halsters echt leuk!

Ik ga een goedkoop speelgoedpaardje tot een modelpaardje maken!
http://www.youtube.com/watch?v=fj6o3n-BUIA
Ik vond namelijk een speelgoedpaardje, en vond dit filmpje!

Ik ben benieuwd...


leuk filmpje alleen niks voor mij...

jullie horen niet zo veel van mij, dat komt omdat mijn moeder al mijn sleich had afgepakt, lang verhaal.

maar ik gs vanavond weer beginnen aan een repaint op het friese veulentje :D

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:48

Hoeveel zouden jullie ongeveer voor deze willen geven? heb namelijk geen flauw idee hoeveel ik ervoor kan vragen :+ Afbeelding heb nog wel meer foto's,, de oogjes zijn nu glanzend helemaal zwart

Telpeva

Berichten: 14737
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:07

Leuk inspirerend filmpje anikailove, ik krijg meteen zin om naar de action oid te rennen om een goedkoop model te halen, haha!! ik zou alleen niet te veel naar de schilder tips uit het filmpje luisteren, ik vind het iig geen goede tips.

MarloesNatje, heb je misschien iets meer foto's? qua prijs, tja... Wat me opvalt is dat het verloop van wit naar bruin bij een voorbeentje niet vloeiend gaat, en er lijken ook geen schaduw of highlights op de hoeven te zitten. Zwarte ogen zonder detail zou ik ook minder leuk vinden als fanatiek spaarder. Daardoor zou hij voor mij (maar da's misschien persoonlijk) toch rond de gemiddelde, of net onder de gemiddelde prijs van een repaint uitkomen :) Van een hogere prijsklasse zou ik (nog) niet uit gaan.

daf3
Berichten: 397
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: naast de buren :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:15

Hey allemaal.

Ik heb de opdracht die ik van Nardi kreeg klaar. Zelf vond ik die witte vlek alleen minder mooi, maar zij wou hem graag zo houden dus, nouja :P
Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Tips zijn welkom, maar wel aardig ;)

MarloesNatje: Leuke repaint hoor! Mooi gemaakt. Idd kloppen de benen niet helemaal, maar hij is wel leuk.

Ik deed vandaag mijn kast open ( zoals alle andere dagen ) Viel er een stomme doos op mijn zadel kamer |( In de doos zit een grote scheur, en 2 rekken zijn kapot gegaan.
Mijn vader is bezig met een schuur bouwen en houd dus veel houd over... Leek mij het leuk om een zadel kamer van houd te maken. K'denk niet dat dat mag, maar ik ga het maar gewoon vragen :D

_Marell

Berichten: 1157
Geregistreerd: 23-08-11
Woonplaats: Enter, Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:18

Hier ben ik weer, mét foto's :D
een paar dingen die ik de laatste tijd gemaakt heb:

Dressuursetje: Afbeelding
Dekentje: Afbeelding
Hoofdstel: Afbeelding

Hondenkussentje van bond met naam: (woef, hoe orgineel? :') )
https://picasaweb.google.com/1168822420 ... 9641759378
hoofdstel:
https://picasaweb.google.com/1168822420 ... 2775360450
halster:
https://picasaweb.google.com/1168822420 ... 5617340594
leren halster:
https://picasaweb.google.com/1168822420 ... 3230638866

Helaas nog geen verbinding op mn tablet, dus de 5 dekentjes en de andere foto's houden jullie nog te goed.

oja, mijn site is in verbouwing, als je gevraagd hebt om een linkje op mijn site: Ik ben jullie niet vergeten hoor! ik moet mijn site nog publiceren vandaar, ook is hij nog niet af. Oh, en wie nog meer een linkje op mijn site wil, pb me maar! :D

edit; @Daf: Balen, misschien kun je bij een bouwbedrijf restjes hout krijgen? daar kun je ook prima stallen van bouwen.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:25

bedankt voor de tips enz van m'n repaint,, dit is mijn eerste repaint van een tijd geleden en jullie hebben idd gelijk :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Album=TEKMKKPB hier staan alle foto's ook van het repainten zelf

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:30

Ga hier maar weer eens wat posten.
Heb een tijdje terug een projectje afgerond.
een Shetland veulen voor bij Kaitlin.
zie hier Dobby
Afbeelding
Ik ben nu bezig met het maken van een cust van de haflinger merrie
Afbeelding
Deze ga ik misschien verkopen aangezien ik al ernstige overbevolking heb.
Verder zijn de foto's gemaakt in mijn nieuwe fotoachtergrond.
Hij is wel leuk en aardig, maar nog een beetje saai.
Hebben jullie misschien ideeen om het wat op te vrolijken?

@MarloesNatje

8,00 ofzoiets, wat de rest al zegt die puntjes vielen mij ook op

daf3
Berichten: 397
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: naast de buren :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:42

@pluisje1998:
Leuke repaint! Bij de 2e zijn de benen wel erg lang... :o Maar al wel heel leuk!! 8-)

@horwse: Oke. Dankje ;) Misschien kan ik daar wel eens langs gaan ja :D

Ik heb vandaag trouwens nog een poppetje proberen te maken, die kan buigen, maar ze is niet echt mooi geworden. Ze kan wel buigen, maar is gewoon super lelijk! }:0 Haha :D

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:45

Mooie repaints en custs hier!
Mooie opening telpeva!
Mooie stapmolen PBL!
En dat koetsje is ook zo leuk!
Hebben jullie ook dat jullie schleich beschadigt doordat het omvalt?
Ik wel en ik word er gek van, ik wil ze netjes houden maar dat lukt gewoon niet!
Daarom heb ik als stalbeddeking wc-papier gebruikt dus vallen ze zacht !

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:58

Sorry voor de verwaring!
Er stond een foute link in mijn onderschrift...

Nu doet hij het wel als het goed is...

Palmbierlove

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Wonderland

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:44

horwse leuke spulletjes, ik vind de stof van je dekentje erg leuk,
ben ook benieuwd naar je andere dekentjes,
en je mag mijn site wel vermelden op je site (zie OS)

pluisje erg leuke repaint, hoe blijft het veulen zo staan?
ben erg benieuwd naar je haf merrie, wat voor kleur gaat ze uiteindelijk worden?
ik ben ook nog steeds bezig om de quarter merrie in rust stand te krijgen,
maar het lukt niet helemaal, kan je me mss wat tips geven (mag ook via pb)

Telpeva

Berichten: 14737
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:53

Ziet er al leuk uit Pluisje1998, door de wat langere benen oogt ze meteen veel meer paard dan pony. Mag ik vragen wat voor klei je gebruikt? en werkt die klei fijn?

Ik krijg meteen kriebels om mijn oude percheron merrie er weer bij te pakken... :D

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:05

Palmbierlove schreef:
horwse leuke spulletjes, ik vind de stof van je dekentje erg leuk,
ben ook benieuwd naar je andere dekentjes,
en je mag mijn site wel vermelden op je site (zie OS)

pluisje erg leuke repaint, hoe blijft het veulen zo staan?
ben erg benieuwd naar je haf merrie, wat voor kleur gaat ze uiteindelijk worden?
ik ben ook nog steeds bezig om de quarter merrie in rust stand te krijgen,
maar het lukt niet helemaal, kan je me mss wat tips geven (mag ook via pb)


Bedankt :D
Het veulen staat op de foto met een beentje tegen het hegje.
Omdat de ondergrond best hobbelig was :)
maar op een vlakke ondergrond is het gewicht zo verdeeld dat hij los blijft staan was wel een rotwerkje, heeft me veel tijd gekost hem in even wicht te krijgen.
De hafmerrie moet eigenlijk en Fjord worden maar misschien dat het toch wat anders wordt, oals Telpeva zegt in de post onder je lijkt ze zo meer op een paard.

Was vergeten in mijn vorige post te zetten dat ik je stapmolen echt geweldig vind.
ben zelf ook met een stapmolen bezig, maar die wordt niet zo mooi als de jouwe.

Telpeva schreef:
Ziet er al leuk uit Pluisje1998, door de wat langere benen oogt ze meteen veel meer paard dan pony. Mag ik vragen wat voor klei je gebruikt? en werkt die klei fijn?

Ik krijg meteen kriebels om mijn oude percheron merrie er weer bij te pakken... :D

Dankje :D
Ja vond nu het een paar keer werd gezegt inderdaad dat ze niet echt ponybenen meer heeft.
Moest eigenlijk een Fjord worden, misschien wordt het toch wat anders .
Ik gebruik heel amateuristisch DAS klei de bruine variant, ben bezig om Apoxie aan te schaffen maar heb geen idee hoe de betaalmethode van MPV gaat na je eerste bestelling.
Het werkt wel fijn maar breekt snel en je moet het goed nat maken.
Haha, die cust vind ik zo leuk, daardoor wilde ik zelf ook een keer een paard helemaal verbouwen :)

Stephaniexh
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:15

Pluisje, wat een leuke customs! Ik ben heel benieuwd hoe die haflinger word. Het lijkt nu inderdaad meer op een paard dan een pony. Was dat ook de bedoeling? :) Staat wel leuk hoor! Welk kleurtje ga je hem geven?

Telpeva,
ben je intussen eigenlijk nog met je percherons opgeschoten? :) Ik ben ook heeeeeel erg benieuwd hoe die zullen worden :D.

Ik denk dat ik mijn webshop ga sluiten. Dat zal nog wel een poosje duren want moet eerst nog wat bestellingen afmaken. Het is gewoon heel erg tijdrovend. En ook gaat het niet goed komen met school.
Ik ga denk ik ook mijn Schleich verkopen. Ik denk dat ik in de toekomst er weinig/niks meer mee zal doen. En dan liggen ze er maar, dus wil ik het liefst er iemand anders blij mee maken.

Telpeva

Berichten: 14737
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 23:10

De percheron merrie ligt nu op tafel, ben nu voornamelijk alleen nog maar bezig om de vacht er weer op te maken (wat een GEDOE man, volgende keer neem ik een model zonder vachtstructuur!) en het veulentje heeft al zijn ledematen er gelukkig weer aan zitten :)

Ben nu momenteel dus vooral bezig met de merrie, en af en toe maak ik tussendoor een foto. Als de klei droog is, zal ik de WIP foto's posten :)

Stephanie, gaat heel je verzameling de deur uit of hou je er nog een paar?

pebble2000
Berichten: 1335
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:57

Pluisje1998: dat veulentje ziet er erg leuk uit. Dat tweede paard ook (wat het ook mag worden)
Stephaniex: ik zoek nog gebruikte paardjes om te repainten!

Dat speelgoed paardje wordt een veulen van de falabella of van de shetlandpony.
Ik moet hem alleen nog verven!

SanneLeoni
Berichten: 1105
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:41

Weet je zeker dat je de gehele collectie gaat verkopen Stephanie?

Ik ben vroeger namelijk ook een paar jaar gestopt met Schleich sparen en ik heb er toen ook over nagedacht om de gehele collectie te verkopen. Uiteindelijk heb ik dit toch niet gedaan en daar ben ik erg blij om!

Roosje01

Berichten: 10731
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:00

wel sonde dat je gaat stoppen stephanie je maakt mooie dingen. maar het is idd erg tijdrovend merk het zelf ook nu ik weer fulltime werk, en als ik vrij ben dan ben ik vaak te moe of heb ik andere dingen te doen.
Maar weet je zeker dat je alles weg wilt doen misschien krijg je daar laten spijt van.

pebble2000
Berichten: 1335
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:25

Ik ben eigenlijk weer thuis, na een lange dag school.
Tijd om het paardje te verven!

Ik ben trouwens vergeten bij te zetten in mijn vorige post dat mijn vader en ik stallen van hout aan het maken zijn! We waren druk bezig met zagen,meten en berekenen, toen we erachter kwamen dat wel een belangrijk onderdeel niet hebben. Dus nu moet ik weer wachten.

Ik heb wel nieuw lint!
Lekker halsters maken. *\o/*

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:52

hey, ik heb nog een vraag hoe maken jullie al die mooie stoffen dingetjes?

Palmbierlove

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:10

ik ben vandaag ook bezig geweest met halsters maken,
ik heb er al 8 gemaakt,
er zitten alleen 2 minder mooie tussen, maar de rest vind ik wel leuk

ik heb nog 7 andere kleurtjes lint,
die ga ik ook nog gebruiken..

dan heb ik genoeg verschillende halsters in verschillende maten om mijn paarden voor te stellen in een filmpje,
niet alle paarden hebben een eigen halster, sommige moeten delen,
anders zou het helemaal zoveel werk zijn (voor ong 94 paarden, niet alleen schleich btw)
dus jullie moeten nog even geduld hebben om mijn halsters te zien ;) :P

daf3
Berichten: 397
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: naast de buren :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:29

@StephanieXh: Niet doen! Je bent nu zo ver... En als je geen paardjes meer hebt, hoe ga je dan verder met de webshop?? Zonde :j

Ben vandaag gelijk uit paardrijden naar de stad gegaan en heb daar een paardje gehaalt voor een repaint. Zo! Ik schrok mij kapot van de prijs! Inplaats 7 euro 7,50! |( Is dat bij jullie nu ook zo duur??

Mijn zus is binnenkort jarig, en ze wil al heel lang een echte mooie schleich fjort, maar ze kan er maar niet aan komen. Nu dacht ik: misschien kan ik er een custumizen voor haar verjaardag! Ik heb alleen nog nooit gecustumt, en heb er dus een aantal vraagjes over...
Welke klei is het beste voor Custumize? Breekt dat snel als je het bijvoorbeeld laat vallen? Waarmee moet je de manen mee wegsnijden? Lukken de eerste custums vaak? Moet je de klei eerst laten drogen en dan met lijm opplakken? Of moet je hem op plakken als hij nat is? En hoe moet je dat klei dan gebruiken....? Nat doog, kan het tegen vernis..... En waar kan je het kopen? En voor hoeveel?

Phoe! Wat een vragen... :P Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij kan helpen. :(:) Zit er al een tijd mee. ;(

Stephaniexh
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:33

Ik denk dat ik niet alle paardjes de deur uit doe. De paardjes waar ik mee bezig ben om te repainten/customizen (en dat zijn er heel veel :o !), hou ik wel gewoon en ik denk dat ik die ook nog af ga maken. En natuurlijk blijf ik gewoon mee posten! Want ik zal denk ik ooit nog een keer een dingetje maken voor de paardjes die ik nog heb. Maar ik ga niks meer in opdracht doen en meer dan de helft van de collectie weg doen. Wel zal ik dus mijn wipjes blijven posten van de customs waar ik nu mee bezig ben! :)

Verkoop vragen (Verkoop je dit paardje, hoe duur is die etc.) kunnen via pb gesteld worden!

Wat zal ik bijvoorbeeld kunnen vragen voor de oude toltende ijslander en de shire merrie enz. ?
Daar ben ik wel benieuwd naar :)

@daf3, mijn webshop gaat 1 mei sluiten ;)