Schleich paarden [deel 9]

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 07:56

nieuw topic!
hier nog een kar(van karton) met tuig, wel zonder broek.
Afbeelding
Afbeelding
en ja, het poppetje op de bok is gemaakt van pijperagen, door mijn beste vriendin.
onze oplossing voor het poppetjes tekort :)
edit: pagina twee!

LoverHorses0
Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 07:58

Leuke touwhalsters!
Leuke kar met tuig ook!
Jeeej, heb gister nieuw dik ijzerdraad gehaalt (dat wat ik eerst had was heel dun, zo'n rol met dat groene eromheen haha, moest ik eerst helemaal dat groene plastic eraf halen :+ ) en ook een nieuw tangetje! werkt echt veel fijner! nu dus lekker veel halstertjes maken om m tangetje te testen, en natuurlijk ook om mijn zadelkamer vol te krijgen :D

daf3
Berichten: 397
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: naast de buren :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:07

Jeeej! Dankje telpeva! Ik sta er ook in! Super mooi gemaakt zeg! Jippie! :D deel 9!

@roosvos: leuk gemaakt zeg. Ziet er goed uit, echt heel knap gemaakt! Misschien kan je de kar voor de leukigheid nog schilderen. Maar al heel mooi!

Jolinem

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:18

Roodvos@ Erg leuk bedacht!!! Mss kan je voortaan het leer van het hoofdstel iets dunner knippen, dat ziet er wat realistischer (?) uit. ;)

Leuke touwhalsters! Ziet er goed uit voor de eerste keer. :j

Pbl@ ik ben echt benieuwd naar jouw stapmolen! Voor hoeveel paarden maak je hem?

Ik ga vandaag ook weer lekker schleichen, ik ben van plan om een paar halsters voor mijn paarden te maken!

Oh ja, ik ga binnenkort aan een project beginnen, en dat word een (zoveel mogelijk) realistisch zadel, hoofdstel, en staartriem, van bruin leer. /3 Ik ga het maken voor de knabstrupper hengst. Als het zover is zal ik foto's maken en hier op bokt en op het schleich forum plaatsen!

pebble2000
Berichten: 1335
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:29

In het vorige topic heb ik een roze singeltje geplaatst,
Ik wou er een longeersetje van maken. Maar het lint was op!
Ik heb nieuw lint dus ik heb er al een soort van "halster" bij gemaakt, nu nog de teugels.
Afbeelding

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:59

Ik ben lang weg geweest. Had veeeeel andere dingen aan mijn hoofd ( relatie naar 4,5 jaar uit en Bijoux die met spoed naar de kliniek moest vanwege een hevige koliek) waardoor het Schleichen (ja, ik was het creatieve brein achter dit nieuwe ww) een tijdje op een laag pitje heeft gestaan.

Inmiddels is de rust er weer en ga ik weer hard aan het werk om alle openstaande opdrachten af te maken! Ook zal ik weer proberen wat vaker hier te posten.

Telpeva: super OP!! _/-\o_

Palmbierlove

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Wonderland

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:24

leuke kar roodvos, ga je hem ook nog schilderen?

mijn stapmolen kan voor 4 paarden, hij is dan wel erg vol..

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:47

Shettepret schreef:
Ik ben lang weg geweest. Had veeeeel andere dingen aan mijn hoofd ( relatie naar 4,5 jaar uit en Bijoux die met spoed naar de kliniek moest vanwege een hevige koliek) waardoor het Schleichen (ja, ik was het creatieve brein achter dit nieuwe ww) een tijdje op een laag pitje heeft gestaan.

Inmiddels is de rust er weer en ga ik weer hard aan het werk om alle openstaande opdrachten af te maken! Ook zal ik weer proberen wat vaker hier te posten.

Telpeva: super OP!! _/-\o_


wat vervelend zeg al die dingen!


@ ik moet mijn stal nog schilderen en er dingen uitsnijden en 'stro' erin leggen en dan is hij klaar! ik heb de afscheiding enzo al klaar :D
@ondermij: ik zie niets op je witte paard :o
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 14-04-12 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

pebble2000
Berichten: 1335
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:50


Stephaniexh
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:51

Leuk, een nieuw topic! Wat een gave opening! Leuk gedaan, Telpeva :D

Wauw telpeva, je repaint en dat gave westernsetje zijn echt wel gaaf! Ik vind zelf dat je best meer mag vragen voor die repaint hoor! En hoeveel gaat ongeveer dat westernsetje kosten? :)

Wiekenmeisje

Berichten: 241
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:55

Stephaniexh schreef:
Wauw telpeva, je repaint en dat gave westernsetje zijn echt wel gaaf! Ik vind zelf dat je best meer mag vragen voor die repaint hoor! En hoeveel gaat ongeveer dat westernsetje kosten? :)

Vind ik ook hoor, als je een repaint wilt laten maken, kost het je zoiezo al 20 euro. ;)

SanneLeoni
Berichten: 1105
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:05

Telpeva, ontzettend leuk! *\o/*

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:16

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmbierlove

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:25

handig zo'n paspaard ;)
de frontriem heb je nu direct aan het hoofdstel geplakt, wat ik doe is hem bevestigen met lusjes (wat je ook bij het bit hebt gedaan) dit is bij echte frontriemen ook zo..
en het gespje maak je eerst in het midden vast idd
zadels heb ik zelf nog geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet bij helpen..

ben erg benieuwd naar je circus setje
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 14-04-12 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:28

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14737
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 11:30

:wow: Die kar!!! wat gaaf, heb je daar misschien wat meer foto's van? lijkt me erg lastig om te maken, leuk gedaan _roodvos_! Als je hem nog een kleurtje wilt geven is het misschien lastig om te verven (de inkt op het karton zal je er waarschijnlijk doorheen blijven zien, tenzij je veel lagen verf gebruikt) misschien is scrapbooken een leuk idee, gewoon beplakken met leuk papier zegmaar!! ik vind hem echt leuk, ook met 2 paarden ervoor in plaats van ééntje, veel werk zeg!

anikailove: leuk idee, heb je misschien een foto vanuit een andere hoek? het is wel te zien dat er een bandage omheen zit, maar doordat de foto erg licht is is het detail niet echt te zien, snap je wat ik bedoel?


Stephaniexh & Wiekenmeisje:
Ja en nee, aan de ene kant zou hij (imo) meer waard zijn, maar omdat er schoonheidsfoutjes op zitten vind ik het niet heel eerlijk van mezelf om hem voor het volle bedrag aanbieden :o

Maarja zo leer je elke dag bij, en gezien het aantal pb's dat ik voor de pinto kreeg, denk ik idd dat 15 euro vrij weinig is :o meerdere mensen hebben interesse getoond voor die prijs dus waarschijnlijk is hij ook zo goed als verkocht. Maar ik heb er geen problemen mee hoor! ik heb 15 euro gezegd, dus voor dat geld mag iemand hem hebben +:)+ prijs wat omhoog doen kan eventueel altijd nog met een volgende repaint.

Voor het zadel vind ik het al helemaal moeilijk om een prijs te verzinnen. De tijd die ik daar in heb gestoken ga ik waarschijnlijk toch nevernooit niet terugverdienen, dat geloof ik sowieso niet. Dan zou hij tegen de honderden euro's lopen namelijk :') het kreng!! Ze zijn moeilijker, en kosten véél meer tijd dan een repaint. (even een gokje want ik heb het niet exact bijgehouden, maar het western tuig setje in de OP heeft me +- 7x zoveel tijd gekost als die pinto repaint uit de OP) Maar zoals ik al zei, ik verwacht niet dat ik dát geld er ooit uit ga krijgen. Biedingen zijn welkom, en voor minder dan 25 euro gaat hij écht de deur niet uit. Liever heb ik het dubbele, maar of dat nou een realistisch bedrag is voor zoiets kleins... :+

Nienke98: De zadelzitting is idd wat te groot, wanneer je twijfelt is het soms handig om een boek, of (heel simpel eigenlijk) een zoekmachine als google erbij te pakken, en bijvoorbeeld de zoekterm 'dressage' in te tikken, en dan bij plaatjes te kijken. Zo zie je afmetingen van tuig van mensen die meestal op wat hoger niveau rijden, meestal hebben die de boel wel goed voor elkaar en kun je er vanuit gaan dat bij hun de pasvormen e.d. goed zijn :j



Tjongejongejonge wat een lange post _O- ben weer lekker op dreef op de vroege, en inmiddels late, ochtend

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:34

de kar is nog niet af, er komen nog bankjes in, zoals bij de echte schleichkar, en ik ga 'm ook nog verven.
het hoofdstel is inderdaad te dik, en zit ook voor de ogen.
telpeva: ik vind ook dat je veel meer voor die repaint mag vragen!
en ik kan 'm ook eerst beplakken met wit papier, en dan schilderen, dan zie je de inkt van het karton niet meer, en dan pakt de verf beter.
en meer fotos:Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _roodvos_ op 14-04-12 11:40, in het totaal 2 keer bewerkt

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:37

nienke: ik zie dat je het met blik maakt? dat lukte bij mij ook niet.
ik had de tip gekregen met ijzerdraad te werken.

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:13

Supere mooie opening,
Er komen al veel mooie dingen voorbij!

Onze site is geopend!!! :D

We hebben ook een wedstrijd, dit is de link van de site:
http://schleichdream.weebly.com/

daf3
Berichten: 397
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: naast de buren :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:14

Leuke site Balouarera! Ik wil graag meedoen aan je wedstrijd. Wil je mij erbij zetten? Ik ga vandaag weer schleich foto's aken :j

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:38

Mooie OP!

Ik ben weer van de partij! (vooral als stille meelezer, maar toch ;) )

Ik ga binnenkort ook eens een repaint proberen ;), op de ijslander merrie. Die wil ik graag naar mijn eigen merrie repainten.
Verder ga ik volgende week (nu moet ik eerst nog even leren, dus weinig tijd voor creativiteit) om al mijn modellen eens op de foto te zetten. Ik heb er best wel veel en zou van allemaal wel een foto willen, met een mooie achtergrond.

Ik vind die touwhalsters echt heel vet! Je hebt ze gewoon zo geknoopt zoals je normaal ook een touwhalster zou knopen neem ik aan?

Naomi_JRSB
Berichten: 417
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:06

Mooie opening!!

Na echt heel lang niks meer hebben gepost wil ik graag weer wat posten! :)
Ik heb een aantal dekentjes gemaakt zonder buiksluiting. De foto's moeten nog op de PC gezet worden. (de foto's moeten ook nog gemaakt worden.... :$) Ik ben ook verder gegaan met de repaint op de shetlander hengst. Maar het mislukt alleen maar.... :(

@anikailove : Je tuig word steeds beter!
@_roodvos_ : Leuk dat mentuig, misschien kun je onder de buiksingel ook nog een laagje van dat witte maken. :)

daf3
Berichten: 397
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: naast de buren :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:08

Hey allemaal,

Toenet weer effies lekker buiten geweest, en dan kunnen foto's natuurlijk niet missen! Ik heb even foto's gemaakt van de repaint voor Nardi. Hij is nog niet helemaal klaar. Ik moet de staart nog wat witter maken...

Jeej! :D Lekker naar buiten!
Afbeelding
Ben ik niet schattig? :o
Afbeelding
Mooi natuur hoor :')
Afbeelding
wat ruikt dat ding toch lekker... :)ddd
Afbeelding

pebble2000
Berichten: 1335
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:52

Ik ben net naar de stad geweest en heb twaalf nieuwe stofjes!!! :=
Ik heb geen schleich paardjes gekocht omdat ik een bestelling heb gedaan vorige week zaterdag.
Hij is nu nog niet aangekomen :(

Ik heb ook een vraagje: ik ga op vakantie in Duitsland, wie weet nog een goede schleich winkel in winterberg?

Ik ging vandaag ook naar de V&D, al de schleich paardjes daar zijn daar in het rek gesmeten, echt alle dieren daar zijn beschadigd, echt slecht!

Daf3: leuke repaint!
_roodvos_: echt knap om zo'n wagen te maken, het Mentuigje is ook leuk.

Roosje01

Berichten: 10731
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:15

plaatselijke speelgoed winkels in duitsland verkopen ze meestal wel en dan heb je ook nog drogisterij keten muller zit bijna overal in duitsland die verkoopt ze ook.