Schleich paarden [deel 9]

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:51

hee, ik ga schilderijtjes maken voor in de zadel kamer/kantine van stickers!
stephanie: ik snap het wel maar het blijft jammer.
pien: wat wil je weten? stuur me anders maar een pb'tje

Telpeva

Berichten: 14737
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 19:53

daf3 schreef:
@StephanieXh: Niet doen! Je bent nu zo ver... En als je geen paardjes meer hebt, hoe ga je dan verder met de webshop?? Zonde :j

Ben vandaag gelijk uit paardrijden naar de stad gegaan en heb daar een paardje gehaalt voor een repaint. Zo! Ik schrok mij kapot van de prijs! Inplaats 7 euro 7,50! |( Is dat bij jullie nu ook zo duur??

Mijn zus is binnenkort jarig, en ze wil al heel lang een echte mooie schleich fjort, maar ze kan er maar niet aan komen. Nu dacht ik: misschien kan ik er een custumizen voor haar verjaardag! Ik heb alleen nog nooit gecustumt, en heb er dus een aantal vraagjes over...
Welke klei is het beste voor Custumize? Breekt dat snel als je het bijvoorbeeld laat vallen? Waarmee moet je de manen mee wegsnijden? Lukken de eerste custums vaak? Moet je de klei eerst laten drogen en dan met lijm opplakken? Of moet je hem op plakken als hij nat is? En hoe moet je dat klei dan gebruiken....? Nat doog, kan het tegen vernis..... En waar kan je het kopen? En voor hoeveel?

Phoe! Wat een vragen... :P Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij kan helpen. :(:) Zit er al een tijd mee. ;(


Je hebt meerdere type klei, de meesten gebruiken zelf hardende klei omdat je model hiervoor niet in de oven hoeft, en je ook niet spul in de oven hoeft te verhitten, dan weer opplakken en bijwerken etc.

Mogelijke keuzes voor klei:
- Apoxy: De meest gebruikte klei (eigenlijk 2 componenten kunsthars) voor dit doel, hardt redelijk tot zeer snel uit, en wordt heel hard. Te koop in speciaalzaken, o.a. MPV heeft het. Prijs weet ik niet, heb er nooit echt naar gekeken :o
- DAS klei: Een (veel) goedkopere variant, zit in een luchtdichte plastic verpakking en hoef je niet van tevoren te kneden, kan je meteen gebruiken. Veel kwetsbaarder, laat sneller los, en kan niet tegen water. Te koop in speelgoed zaken, hobbywinkels, volges mij ook bij de v&d. Action heeft een nog goedkopere variant. Onder de 5 euro kan je dit ZEKER krijgen, volgens mij kost het zelfs veel minder. Exacte prijs weet ik niet.
- Greenstuff: Een 2 componenten klei die bijna niemand gebruikt (behalve ik :') ) Deze werkt net zoals apoxy, is alleen een stuk stugger. Van tevoren goed mengen, en hardt na 6+ uur uit. Afhankelijk van de hoeveelheid klei die je gebruikt blijft het na het uitharden buigbaar. De duurste van de 3, maar deze is makkelijker om in huis te krijgen omdat meerdere winkels het verkopen. Games workshops, of grotere speelgoed winkels waar ze Warhammer verkopen, zullen dit in het assortiment hebben. +- 10 euro


Qua nat en droog:
-Apoxy: droog aanbrengen, nat maken kan (dacht ik, weet ik niet 100%) de boel laten krimpen tijdens het uitharden omdat de chemische samenstelling veranderd.
- DAS: Werkt prima met water! Deze droogt snel uit, maar kan je een beetje natmaken om weer beter kneedbaar te maken en om meer detail in je boetseerwerk te krijgen.
- Greenstuff: Net als apoxy krimpt ook deze wanneer je het mengt met water.
Zelf gebruik ik greenstuff, met apoxie heb ik geen ervaring en DAS vind ik niet fijn om mee te werken.

Overige vragen:
- Eerste customs: mijn eeste custom heeft mijn genadeloze hobby-woede helaas niet overleefd.
- Waarmee snijden: ik gebruik een simpel afbreekmesje. Pas wel op voor rondvliegend plastic en mesjes die mogelijk afbreken, bescherm je ogen!



Update Percheron Merrie:
Afbeelding

Afbeelding
Groen is klei (greenstuff 2 componenten klei :) ) en ik ben vooral bezig geweest aan het rechter achterbeen, rechter schouder, en de keel. En ik ga zo weer lekker verder knutselen :D want er moet nog veel, héél veel gebeuren aan de merrie :) Maar eerst ga ik een zekere ex-3benige shetlander hengst in de primer zetten, kijken of mijn reparatie goed gelukt is. Als hij netjes gelukt is zal ik daarvan ook foto's plaatsen!


Jeetje wat een lange post

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:54

Jammer dat je stopt stephanie... Maar ik snap het ook wel.
Mooi Telpeva!!!

Wij hebben dus een probleem, als je meer wil weten of als je ons wil helpen moet je even een pbtje sturen...

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:10

jammer stephanie. pfff ben echt hartstikke on schleich actief haha! wil iets van een kantine ofzo maken die uitkijkt op mijn bak.

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:03

Jammer stephanie...
Wat ziet de percheon er goed uit Telpeva!
Ik zat eigenlijk ook al na te denken mijn paardjes de deur uit te zetten, maar ik kan het gewoon niet!
Dus ik hou ze maar ik blijf steeds nadenken... "als ik ze ga verkopen wil ik de pinto hengst houden, de knabstrupper merrie, de camurgue hengst, dartmoor merrie+hengst, tinker merrie, haflinger merrie en die en die en die..." dat word nooit wat!
Ik zou bijna mijn hele collectie houden!
En paardjes/beestjes die ik gekregen heb is ook banketstaaf om te verkopen!

daf3
Berichten: 397
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: naast de buren :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:45

@Telpeva: Wouw! Echt heel erg lief dat je dat wil typen! Nu ben ik stukke verder! Heel erg bedankt :D
Welke klei is denk je het beste voor een fjort? Liever eentje dat niet kan breken en tegen water kan... Echt super aardig van je! Mooie custum wordt het, die persheron merrie ;)

carmenbrum

Berichten: 1084
Geregistreerd: 07-03-11
Woonplaats: Twente

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:08

Repaint besteld bij daf3 voor me vriendin die binnenkort jarig is, ben erg benieuwd! :P
Verder niet zoveel te melden, dit topic gaat al weer hard! Niet zo schleich actief haha

Telpeva

Berichten: 14737
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 14:50

daf3 schreef:
@Telpeva: Wouw! Echt heel erg lief dat je dat wil typen! Nu ben ik stukke verder! Heel erg bedankt :D
Welke klei is denk je het beste voor een fjort? Liever eentje dat niet kan breken en tegen water kan... Echt super aardig van je! Mooie custum wordt het, die persheron merrie ;)


Dan zou ik toch kiezen voor Greenstuff of apoxie, beiden hebben wel voor en nadelen en het is net een kwestie van proberen wat je fijn vind werken, en ook of je er wel aan kan komen want er zijn maar weinig winkels die het verkopen.

Green stuff
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od1380024a

Overigens, misschien niet geheel onbelangrijk, de percheron merrie hierboven daar zit al 1 volledig pak greenstuff in verwerkt, ik ben al aan een 2e pakje bezig. Dus als je echt heftige customs wilt maken, zal dit duur uitvallen. Maar om alleen manen te sculpten zul je aan één pakje wel ruim voldoende hebben :)

En! ik heb vandaag de hannover hengst gescoord :D blij

pebble2000
Berichten: 1335
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:36

Lijkt leuk, dat customizen! Misschien doe ik het ook een keer, maar ik wil eerst repainten.
Dan moet ik ook reprint dellen hebben. (voor Intresse kijk in mijn onderschrift)

Het veulentje dat ik ging verbouwen, wordt zwart met een kolletje en drie witte voetjes, hij is nu helemaal zwart.

Mijn stal kan afgemaakt worden! *\o/* Ik heb nog maar een onderdeel nodig, die gaan we vanavond halen.

Ik heb mijn bureau op mijn kamer verbouwt in een schleich studio!

Telpeva: wordt al leuk, die pecheron merrie!

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:06

ja die percheron wordt ook leuk heb er iets van gezien toen ik net kwam.
heb zin om een mooie houten nstal te maken ofzo heb alleen geen matriaal

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:10

die percheron merrie kijkt nu zo schatig<3
liliekska: je kan het toch ook met karton doen?

Roosje01

Berichten: 10731
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:13

apoxy kan je ook in nl bestellen trouwens gewoon ff googelen das goedkoper dan het uit duitsland halen
heb mij repaints en cust ook weer opgepakt gister. Was een paar dagen niet helemaal lekker beetje verkouden enzo(tis nog nie helemaal over) en ben nu 2 dagen vrij dus ipv hele middag op stal hangen in de kou wind en regen ben ik lekker thuis gebleven om te repainten en relaxen.
Ga nu weer even verder zal later foto's uppen op mijn site

pebble2000
Berichten: 1335
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:15

Dit is een plattegrond van hoe mijn stallen worden.
Afbeelding
Hoe vinden jullie dit ontwerp?

Ik heb ook. Og een vraag over halsters maken. Bij halsters heb je van die ringetjes, ik kan ze nergens vinden om te kopen. Waar kan ik dat krijgen?

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:21

die ringetjes kan je bij de xenos halen.
en ik vind het ontwerp opzich mooi maar ik zou hem zelf anders hebben gemaakt ;)

Palmbierlove

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:22

ik heb de vorige keer ook de hele stad afgezocht naar ringetjes,
maar uiteindelijk heb ik de ringetjes gevonden in een hobbywinkel,
en bij de xenos hebben ze ze idd ook..

ik ga zo nog een vliegenfrontriem voor bij een van mijn halsters,
ik heb een nieuw maniertje bedacht, s even proberen of dat wel wil lukken,
ook ga ik er nog een bijpassend halstertouw bij maken
en nog 4 halsters te gaan

oja eclair ik heb nog niks ontvangen..

pebble2000
Berichten: 1335
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:28

Bedankt!
Ik vind dat hem wel leuk.
Ik had graag ook meer stallen maar mijn hout is bijna op.

_Deniise_

Berichten: 717
Geregistreerd: 11-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:09

Hoi!

Ik ben er sinds kort achter wat voor leuke dingen er gedaan worden met de schleich beestjes.
Vroeger had ik er een heleboel, gewoon om mee te spelen. Helaas zijn er een paar kwijt, maar ik heb er wel weer wat terug gevonden.

Nou wil ik ook graag gaan repainten, ben al begonnen aan een gladharige teckel (1995? Tenminste als daar het nummertje voor staat haha). Is het zonde dat ik deze ga repainten? Omdat het een redelijk oude is?
Ik heb ook nog een paard uit 1993, ik vind hem zelf heel erg lelijk, maar als jullie mij kunnen vertellen dat het zonde is om hem te repainten.. Dan hoor ik dat graag! Ik heb trouwens ook nog oude koeien, lammetjes en geitjes. Ook die (vooral de koe, oh geintje, het is een stier) wou ik gaan repainten...

Ik heb er verder helemaal geen verstand van hoor, daarom dat ik ook eerst op mijn lelijkste wou uitproberen haha.

Dit is het paardje waar ik het over had
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:12

die oude modellen leveren erg veel geld op hoor!
maar zonde dat je er een paar kwijt bent!
en trouwens: WELKOME!

Telpeva

Berichten: 14737
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 18:18

Is dat niet een oude shire?

Ik zou eerst rondkijken wat huidige prijzen zijn voor oudere modellen, sommige verzamelaars willen er misschien meer voor betalen omdat ze zeldzamer zijn.

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:20

dat is inderdaad de oude shire! niet de manes up, maar zijn tweelingbroer. oude modellen zou ik zoiezo niet repainten, veel verzamelaars zoeken ze nog, en elk gerepaint model, is weer een oud model minder dat iemand in huis heeft.
die stal is leuk, maar, als er zadels in de zadelkamer hangen, kunnen de deurtjes dan nog open? ringetjes kan je ook kopen bij de pipoos.

_Deniise_

Berichten: 717
Geregistreerd: 11-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:24

Oh, haha is het dan zonde dat ik dat teckeltje al heb geprimed?

Hij lijkt wel het meest op de Shire die ik heb, 2000, hij is alleen een stukje kleiner
Waar zou ik kunnen vinden wat die prijzen zijn? Ik ben echt nog een sukkel op dit gebied merk ik wel :D

Edit: Ik had dus even moeten wachten met mijn teckel ;(

Edit 2: Een beetje op Ebay gekeken, daar wordt ie aangeboden tussen de 12,- en 19,- euro
Afbeelding

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:08

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SanneLeoni
Berichten: 1105
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:11

Ik zou beide modellen niet gebruiken voor het repainten. Ze zijn beide aardig wat waard, vooral de oude shire hengst.

Ze zien er beide overigens erg netjes uit, waardoor de verzamelaar er meer voor wil betalen.

Nathas

Berichten: 946
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:51

Als e die teckel nog helemaal mooi schoon kan krijgen zou ik hem dolgraag van je willen overkopen.... dat is namelijk nog een model dat ik zoen *zucht*
Laatst bijgewerkt door iefke op 18-04-12 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Roosje01

Berichten: 10731
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:49

word steeds hetzelfde quoten en bovendien is foto's quoten niet toegestaan ik tem!