Schleich paarden [Deel 2]

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AllstarLove

Berichten: 1249
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Nes-Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:09

Sorry maar wat zijn 'Grand Champions'? :o

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:10

iMandy schreef:
Zo, ik heb net al m'n oude grand champions gefotografeerd en op de computer gezet. :) Ik ga ze nu verkopen op marktplaats, van het geld dat ik ervoor krijg kan ik dan weer nieuwe Schleich paarden kopen!

Is er hier iemand die Grand Champions spaart? Ik heb ze vroeger alleen gehad als speelgoedpaarden, nu doe ik er niks meer mee dus vindt ik het een beetje zonde om ze zo te laten staan. :P

ik heb ook nog GC.

Had ze vroeger als speelgoedpaardjes, nu staan ze zielig vergeten op zolder. :(:)

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:20

als ik de paarden ooit compleet heb, wil ik misschien de honden, katten en konijnen sparen.
maar dan denk ik bij mezelf: kan ik nu al beginnen eigenlijk, nu krijg je ze makkelijk en over 5 jaar misschien helemaal niet meer.
wat een redenatie....

SanneLeoni
Berichten: 1105
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 19:24

Ja, lastig he?
Ik zit daar ook mee. Als ik nog 5 jaar wacht, worden ze alleen maar duurder en duurder!

Thats_Me

Berichten: 10956
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:25

Nou ja, dat zal denk ik wel meevallen. Als je nu kijkt naar de modellen van 5 jaar geleden vallen die in prijs ook best mee. Dan heb je net als bij de paarden een aantal die duurder zijn maar dat is verzamelen natuurlijk en heb je ook weer iets om voor te gaan sparen.

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:53

ja en wie weet,
misschien vind ik er over 5 jaar niets meer aan.
maar dat kattenset met die krabpaal MOET ik gewoon hebben ;)

SanneLeoni
Berichten: 1105
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 20:06

Ik heb tijdens mijn sparen ook veel ''pauzes'' gehad!

Mijn eerste paardje kocht ik een hele tijd geleden.. kan me nog goed herinneren dat ik heel veel fjorden zag staan maar uiteindelijk toch de mustang koos. Ik had toen nog geen zakgeld, dus kon ook niet meer paardjes meenemen.

Een paar jaar laten kwam ik weer een aantal van deze paardjes tegen van het jaar 2003. Deze heb ik toen gespaard tot 2007. Toen ben ik weer 2 jaar gestopt en sinds 2010 ben ik weer begonnen met sparen! Nu heb ik bijna alles compleet en ben ik voorlopig niet van plan om te stoppen :o

Roosje01

Berichten: 10758
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:06

ik spaar ook schleich paardjes heb er vandaag nog 2 gekocht dartmoor merrie en hengst.
Verder heb ik.
falabella hengst
rijpony
rijpony grazend
ijslander merrie
arabier merrie
pinto hengst
quarter hengst
lusitano hengst
fries merrie
fries hengst
fjord (helaas heeft mijn hond die vroeger toen ze nog pup was te pakken gehad en nu is 1 beentje eraf)

carmen99

Berichten: 1071
Geregistreerd: 14-01-11
Woonplaats: Friesland

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:09

mijn hond heeft mijin andallusische merrie verkauwt... halve oortjes nu. |(

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:23

:= Toen mijn hond een puppy was hebben de ridders van mijn broertje ook wat te verduren gehad.

Thats_Me

Berichten: 10956
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:25

Ben nu toch wel blij dat wij geen hond hebben gehad als ik jullie zo hoor :D

Roosje01

Berichten: 10758
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:30

Zijn er hier trouwens ook die nog paardjes verkopen of willen ruilen voor een model dat misschien hier nog wel te koop is?
Ik zoek namelijk nog 2 modellen.
Het model van de ijslander hengst/ruin van 2002-2003 nr 13264.
En de speciale uitgave van het dressuur paard satchmo nr 82141.

heb ze wel geprobeerd te vinden op marktplaats maar er worden zo belachelijke bedragen voor gevraagd. Dan komen er ook nog verzendkosten bij van 6,75 omdat er steeds word beweerd dat ze niet door brievenbus passen, maar dit past echt wel heb zo de 2 rijpony's en de ijslander ook verkregen.

Thats_Me

Berichten: 10956
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:14

Wat vind jij belachelijk voor Satchmo? Je zou trouwens nog op modelpferdenversand.de kunnen kijken. Als Stachmo er nog is kun je hem voor 7,50 kopen en dan komen er natuurlijk nog wel verzendkosten overheen. Dus zeg dat je dan op max. 10-15 euro zit.

en nee, hij past zeer zeker niet door de brievenbus. Er zijn wel brievenbussen die groter zijn maar het gaat om de sorteermachine's daar moeten ze doorheen passen ;) Ik heb hier zo'n ding dat net zo groot is als zo'n machine en daar past een Satchmo en ook heel veel andere paarden, pony's en veulens niet door. Die gebruiken ze ook op postkantoren enzo om te testen of het wel/niet kan.

Roosje01

Berichten: 10758
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:21

Ik heb hem daar inderdaad gezien maar weet niet hoe het werkt daar met iets bestellen mijn duits is niet zo goed.

20 euro of meer vind ik wel aan de dure kant zeker omdat de verzendkosten er nog bij komen. En meestal komt het totaal plaatje dan tog rond een euro of 30 uit. Omdat die inderdaad niet door de brievenbus kan.

Thats_Me

Berichten: 10956
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:25

Op zich vind ik de Satchmo ook wel die 20 euro waard excl. verzenkosten. Je kunt die website toch ook omzetten naar het engels? Tenminste zoiets dacht ik.

Ik heb mijn Stachmo samen met de SF met brandmerk gekocht voor 50 euro. 20 euro voor Satchmo en 30 euro voor de hengst. Tja, verzamelen kost geld en dat vond en vind ik ze tot op heden wel waard.

Roosje01

Berichten: 10758
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:29

Ik heb geen internet bankieren of iets dergelijks dus heb geen idee of het dan wel mogelijk is om iets uit het buitenland te bestellen.

Het kost inderdaad een hoop geld en als je geen hoop geld heb lijkt het haast wel onmogelijk je verzameling compleet te maken.

Thats_Me

Berichten: 10956
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:36

Dat is verzamelen Roosje ;) als je er geen geld aan uit wilt geven moet je ook niet willen verzamelen.

Het mooie van verzamelen is wel dat je verzameling de waarde vast houdt. Zeker als je veel modellen hebt. Dus wil je er ooit van af heeft het je uiteindelijk ook nooit echt wat gekost.

Roosje01

Berichten: 10758
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:39

Tussen en kunne en willen ligt een groot verschil ;). En ik ben juist schleich paardjes gaan verzamelen omdat ze niet heel erg duur zijn.

En dat laatste ben ik zeker met je eens.

nevadaladylu

Berichten: 281
Geregistreerd: 14-11-10
Woonplaats: Ergens op de wereld

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:48

Meld me nu ook.

Zelf heb ik niet erg veel paardjes, vanmorgen een repaint gedaan (had niks te doen en moest mijn pastelkrijt uitproberen). Al zeg ik het zelf hijis bestgoed gelukt

SanneLeoni
Berichten: 1105
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 21:49

Ik snap aan de andere kant ook best dat sommige niet zoveel geld uit willen geven aan een model als ze al weinig geld uit te besteden hebben ;) Zonder enige bijverdiensten word het knap lastig!

Thats_Me

Berichten: 10956
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:56

Ik had net wat raars op marktplaats. Iemand bood paardjes aan ik een mailtje sturen waarin ik interesse heb. Wil ze, ze los gaan verkopen op marktplaats. Ik gemeld dat ik hoe dan ok zou mailen of we voor de paardjes waar ik interesse in had een leuke prijs kunnen afspreken (tja, scheelt een hoop verzendkosten en lijkt mij ook voor de verkoper makkelijker om meer in 1x te verkopen dan alles apart). Is na nog geen uur alles verwijderd en staat er ook nog niets aparts op. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik zag er toch best wat leuks tussen staan dat ik graag wou hebben.

nevadaladylu

Berichten: 281
Geregistreerd: 14-11-10
Woonplaats: Ergens op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:58

Thats_Me schreef:
Ik had net wat raars op marktplaats. Iemand bood paardjes aan ik een mailtje sturen waarin ik interesse heb. Wil ze, ze los gaan verkopen op marktplaats. Ik gemeld dat ik hoe dan ok zou mailen of we voor de paardjes waar ik interesse in had een leuke prijs kunnen afspreken (tja, scheelt een hoop verzendkosten en lijkt mij ook voor de verkoper makkelijker om meer in 1x te verkopen dan alles apart). Is na nog geen uur alles verwijderd en staat er ook nog niets aparts op. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik zag er toch best wat leuks tussen staan dat ik graag wou hebben.



Wel raar, anders nog een mailtje sturen. Welke stonden er dan tussen? (nieuwsgierig)

SanneLeoni
Berichten: 1105
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 22:00

Thats_Me schreef:
Ik had net wat raars op marktplaats. Iemand bood paardjes aan ik een mailtje sturen waarin ik interesse heb. Wil ze, ze los gaan verkopen op marktplaats. Ik gemeld dat ik hoe dan ok zou mailen of we voor de paardjes waar ik interesse in had een leuke prijs kunnen afspreken (tja, scheelt een hoop verzendkosten en lijkt mij ook voor de verkoper makkelijker om meer in 1x te verkopen dan alles apart). Is na nog geen uur alles verwijderd en staat er ook nog niets aparts op. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik zag er toch best wat leuks tussen staan dat ik graag wou hebben.


Dat is inderdaad een raar verhaal. Al helemaal omdat je al hebt laten blijken dat je interesse hebt en de paardjes in 1 koop zou willen overkopen. Als verkoper zou ik het juist fijn vinden dat er iemand is die de hele set tegelijk wil kopen. Scheelt enorm veel verzendkosten en verkoop tijd.

Thats_Me

Berichten: 10956
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:02

Daarom dat is dus ook mijn mening. Ze mocht zelfs een tegen bod doen van mij zodat ik daarop kon reageren, omdat ik echt interesse had/heb. Nou ja, jullie horen het we of het nog wat wordt of niet.

Roosje01

Berichten: 10758
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:05

Ik had van de week ook iets raars kreeg mailtje van iemand wat ik wilde bieden voor een paardje. Dus ik gewoon een normaal bedrag terug gemaild excl verzend. Kreeg na 2 dagen nog geen reactie dus nog een mailt gestuurd of diegene nog wilde verkopen krijg ik een mail terug van ik reageer niet op onzin biedingen. Bedoel even een normale reactie terug sturen van sorry vind dat te weinig of een mail met hoeveel je er wel voor wilt hebben.