Hoe vind je een (normale) dekkater?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRoossie95

Berichten: 1384
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Hoe vind je een (normale) dekkater?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 16:25

Ons 2 jaar oude poesje heeft zin in gezelschap :')

Graag zouden we een nog een nestje van haar nemen voor we gaan steriliseren.
Even voorstellen; Knappe dame die 1/2 Maine Coon is en 1/2 gewoon HTK.
Afbeelding
Ze begint nu toch soms echt wel krols te worden :')


Op marktplaats enzo vind ik wel ras dekkaters aangeboden, maar daar gaat het ons niet eens zo zeer om; we zouden gewoon graag een kleintje van haar willen. Maar de vraag is waar vind je een potentiële papa :? Iemand tips / ervaringen om een gewone (/betaalbare) kater te vinden?
Laatst bijgewerkt door xRoossie95 op 05-02-19 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Hoe vind je een (normale) dekkater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:27

gewoon niet doen. als je graag een kitten wil kun je die overal ophalen. en dat zonder risico voor je eigen poes.
er is al een enorm overschot aan katten, wat ga je met de andere kittens doen dan, want je wil er maar één houden..

als je het echt niet laten kunt, ga dan wel voor een ras kater, dan zijn er iniedergeval testen gedaan voor de gezondheid.

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:29

waarom in godsnaam wil je een htk nest fokken als de asielen al uitpuilen van zo'n katten?

leuk een kitten van je eigen poes ja,maar ze heeft makkelijk 3-4-5 kittens.
ga je die allemaal ook houden?

het is niet voor niets dat er nergens htk katers aangeboden worden....

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:29

Heb je je kat laten testen? Dat zou ik eerst maar eens doen voordat je voor de lol een nestje fokt.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:30

heel eerlijk? niet doen.

er zijn al zoveel van die mix-nestjes.

ik ben van mening dat je alleen moet fokken als je gaat verbeteren. Test beide ouderdieren.
een nestje omdat je het zo graag wilt... voor mij geen goede reden

xRoossie95

Berichten: 1384
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 16:31

Commentaar die niet over het vinden van een kater gaan, heb ik niks aan :')
Alle kittens kunnen hier / bij familie blijven.
Leuk dat er al heel veel kittens zijn; maar ik wil mn eigen. Fijn dat iedereen mee denkt over het welzijn van andere dieren, maar dat heeft geen toegevoegde waarde voor mijn zoekvraag

Mayra_M

Berichten: 90
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:32

Leuk dat je een nestje wil! Ik weet niet waar je een dekkater vandaan kan halen, maar wilde even reageren op de voorgaande reacties. Wij hebben hier een gewone htk kat die 5 kittens kreeg (onbekende vader). We hebben ze op marktplaats gezet en binnen een half uur hadden we meer dan 20 serieuze reacties van mensen die allemaal hopeloos op zoek waren naar een kitten. Over kwijtraken hoef je je dus denk ik geen zorgen te maken. Kittens waren wel netjes geënt en ontwormd

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:33

Ik zou eerder gaan voor een nieuwe kitten gekocht bij een “fokker”. En gewoon niet dekken is ook fijner voor de poes.
Ik snap dat een nestje ideaal klinkt en zo leuk. Maar wat ga je net de overige kittens doen? Want ws krijgt ze er meer dan 1.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:35

Mayra_M schreef:
Leuk dat je een nestje wil! Ik weet niet waar je een dekkater vandaan kan halen, maar wilde even reageren op de voorgaande reacties. Wij hebben hier een gewone htk kat die 5 kittens kreeg (onbekende vader). We hebben ze op marktplaats gezet en binnen een half uur hadden we meer dan 20 serieuze reacties van mensen die allemaal hopeloos op zoek waren naar een kitten. Over kwijtraken hoef je je dus denk ik geen zorgen te maken. Kittens waren wel netjes geënt en ontwormd

Ik zou mij ook geen zorgen maken of je ze wel of niet kwijt raakt. Ik zou mij zorgen maken over de gevolgen als een kat iets mankeert wat voorkomen had kunnen worden door de ouders te laten testen..

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:38

mijn kater is langharig en gezond. Hij wordt echter donderdag gecastreerd. Hij woont in Groningen. Je mag vandaag of morgen langskomen met je poes als je wilt.
Ik vind het zelf vreselijk dat ik hem ga laten castreren maar hij sproeit steeds meer en de geur is afschuwelijk. Mijn kater is twee en half. Als ik hem nu naar buiten laat weet ik niet of hij kittens maakt en of die goed terecht komen. Aan de andere kant ben ik God niet. En is de wereld van ons allemaal.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:40

kiwiwitje schreef:
Mayra_M schreef:
Leuk dat je een nestje wil! Ik weet niet waar je een dekkater vandaan kan halen, maar wilde even reageren op de voorgaande reacties. Wij hebben hier een gewone htk kat die 5 kittens kreeg (onbekende vader). We hebben ze op marktplaats gezet en binnen een half uur hadden we meer dan 20 serieuze reacties van mensen die allemaal hopeloos op zoek waren naar een kitten. Over kwijtraken hoef je je dus denk ik geen zorgen te maken. Kittens waren wel netjes geënt en ontwormd

Ik zou mij ook geen zorgen maken of je ze wel of niet kwijt raakt. Ik zou mij zorgen maken over de gevolgen als een kat iets mankeert wat voorkomen had kunnen worden door de ouders te laten testen..


Mensen ook eerst maar testen voordat ze met elkaar t bed in duiken dan?

Kinke

Berichten: 20575
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:40

Rangeela schreef:
Ik vind het zelf vreselijk dat ik hem ga laten castreren maar hij sproeit steeds meer en de geur is afschuwelijk. Mijn kater is twee en half. Als ik hem nu naar buiten laat weet ik niet of hij kittens maakt en of die goed terecht komen. Aan de andere kant ben ik God niet. En is de wereld van ons allemaal.


Wat denk je zelf? tuurlijk gaat hij kittens maken.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Hoe vind je een (normale) dekkater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:43

Ik ga mee met de bovenstaande adviezen.

maar mocht je nou echt persee alsnog hiermee door willen gaan laat een fiv + felv test uitvoeren en zoek op wat de erfelijke ziektes zijn van de main coon en laat die ook testen. Als je weet met welk ras je wilt dekken kan je via marktplaats vaak wel dekkaters vinden en bij sommige fokkers ben je welkom met een niet raskat. En let erop dat deze ook getest zijn niet dat je straks kittens hebt die de erfelijke dingen van papa's kant erven.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:45

Kinke schreef:
Rangeela schreef:
Ik vind het zelf vreselijk dat ik hem ga laten castreren maar hij sproeit steeds meer en de geur is afschuwelijk. Mijn kater is twee en half. Als ik hem nu naar buiten laat weet ik niet of hij kittens maakt en of die goed terecht komen. Aan de andere kant ben ik God niet. En is de wereld van ons allemaal.


Wat denk je zelf? tuurlijk gaat hij kittens maken.

Ik denk nu. Dat klinkt niet echt vriendelijk misschien had ik mijn bericht anders neer kunnen zetten en een andere reactie kunnen krijgen. Hij is dus binnen en maakt dus geen kittens. Ik heb goed contact met hem maar hij heeft me niet gezegd dat hij kinderen wil.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:46

Rangeela schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik zou mij ook geen zorgen maken of je ze wel of niet kwijt raakt. Ik zou mij zorgen maken over de gevolgen als een kat iets mankeert wat voorkomen had kunnen worden door de ouders te laten testen..


Mensen ook eerst maar testen voordat ze met elkaar t bed in duiken dan?

Leuke vergelijking. Maar ja dit word echt al vaker gedaan dan jij denkt blijkbaar.. :)

Daarnaast ben je in NL gewoon aansprakelijk als het beest wat je fokt iets mankeert wat je met testen had kunnen voorkomen. (als je dan de dekking/dracht niet had laten gebeuren)

xRoossie95

Berichten: 1384
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 16:48

Rangeela schreef:
Ik denk nu. Dat klinkt niet echt vriendelijk misschien had ik mijn bericht anders neer kunnen zetten en een andere reactie kunnen krijgen. Hij is dus binnen en maakt dus geen kittens. Ik heb goed contact met hem maar hij heeft me niet gezegd dat hij kinderen wil.


_O- _/-\o_

Rangeela schreef:
mijn kater is langharig en gezond. Hij wordt echter donderdag gecastreerd. Hij woont in Groningen. Je mag vandaag of morgen langskomen met je poes als je wilt.



Lief aangeboden, maar helaas aan de andere kant van NL en deze dagen geen mogelijkheid :')

Kinke

Berichten: 20575
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:49

Rangeela schreef:
Ik denk nu. Dat klinkt niet echt vriendelijk misschien had ik mijn bericht anders neer kunnen zetten en een andere reactie kunnen krijgen. Hij is dus binnen en maakt dus geen kittens. Ik heb goed contact met hem maar hij heeft me niet gezegd dat hij kinderen wil.


Hij heeft vast ook niet gezegd dat hij geen kinderen wil :roll:

BigOne
Berichten: 38442
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:50

Wanneer je in een huis met tuin woont dan je krolse poes naar buiten doen, reken maar dat er zo genoeg heren in de buurt zijn.

Celine_Famke

Berichten: 6740
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Hoe vind je een (normale) dekkater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:54

Wat je ook gaat doen: Zowel de kater als de poes laten testen zou ik zeker aanraden. Vooral met de kruising die jij hebt. Sowieso fiv/felv(!), HCM en PKD. Het liefst ook nog HD en PL.

Daar wil je toekomstige eigenaren, jezelf én de katten zelf echt niet mee opzadelen!

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:55

xRoossie95 schreef:
Rangeela schreef:
Ik denk nu. Dat klinkt niet echt vriendelijk misschien had ik mijn bericht anders neer kunnen zetten en een andere reactie kunnen krijgen. Hij is dus binnen en maakt dus geen kittens. Ik heb goed contact met hem maar hij heeft me niet gezegd dat hij kinderen wil.


_O- _/-\o_

Rangeela schreef:
mijn kater is langharig en gezond. Hij wordt echter donderdag gecastreerd. Hij woont in Groningen. Je mag vandaag of morgen langskomen met je poes als je wilt.



Lief aangeboden, maar helaas aan de andere kant van NL en deze dagen geen mogelijkheid :')


Helaas pindakaas. Geen sex en geen
kittens voor Pils. Succes met het vinden van een leuke papakater.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:56

Kinke schreef:
Rangeela schreef:
Ik denk nu. Dat klinkt niet echt vriendelijk misschien had ik mijn bericht anders neer kunnen zetten en een andere reactie kunnen krijgen. Hij is dus binnen en maakt dus geen kittens. Ik heb goed contact met hem maar hij heeft me niet gezegd dat hij kinderen wil.


Hij heeft vast ook niet gezegd dat hij geen kinderen wil :roll:


Ook dat niet... Hij is erg mysterieus op het gebied van zijn wensen in voortplanten.

Kinke

Berichten: 20575
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe vind je een (normale) dekkater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:04

ik ken hem niet eens, maar ik weet zeker dat hij heeeeel graag een wippie zou maken met een vrouwelijke soortgenoot :)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:05

Rangeela schreef:
[

Mensen ook eerst maar testen voordat ze met elkaar t bed in duiken dan?


Graag :')

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:10

Mensen vergelijken met dieren? Daar begint het al.

TS, dit geldt voor jou maar ook voor de rest; je dient je verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen dieren en de dieren die je fokt. Als jij een nestje wilt fokken moet je dat vooral doen, MITS je daarbij het welzijn en de gezondheid van je eigen dier en de dieren die je gaat fokken in acht neemt. Dus laat je poes testen. Maine Coons staan bekend als katten waar HCM nogal in het ras zit. Dit is een erfelijke ziekte die het leven van de kat mogelijk al op jonge leeftijd doet beëindigen. Wil jij echt verantwoordelijk zijn voor het op de wereld zetten van zieke kittens? Want dat is wat je mogelijk doet als je niet test. Jij bent het verplicht aan eventuele kittens die je op de wereld wilt zetten dit op de meest gezond mogelijke manier te doen. Dus stop met eigenwijs zijn en test je kat.

maaikemuis
Berichten: 5300
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Hoe vind je een (normale) dekkater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:27

Kat oppakken, deur openen, kat buitenzetten en een uur of 4 wachten. Bij niet het gewenste resultaat zo nodig herhalen.

:)*