Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Zoolgangster schreef:Ik kwam een interessant, maar tegelijkertijd ook triest filmpje (nou ja film van 46 minuten) tegen van een euthanasie congres met als thema "vergeten honden." Honden die gebeten hebben, maar nergens terecht kunnen. Vond het behoorlijk toepasselijk. Niet om nou per se een hond die ooit beet dood te willen hebben, maar waar men tegenop loopt bij bepaalde problematiek, en dan daarbij erachterkomen dat een probleemhond nergens maar dan ook nergens terecht kan.
[ Video ]
Petpa schreef:En waarom stel je mij de vraag waarom ik Mowgli niet zelf op haal? Ik zie het causaal verband niet!
maralyn schreef:Petpa schreef:En waarom stel je mij de vraag waarom ik Mowgli niet zelf op haal? Ik zie het causaal verband niet!
Dus jij hebt alle wijsheid in pacht om een instantie als ervaren te achten? juist...
Je weet waarom ik die aanhalingstekens heb gebruikt?
Lekker blijven aanvallen op ts. Siert je om dat te doen. not.
Waarom wij dit vragen? Als jij het allemaal zo sneu vind en weet ik het. Neem jij, gezien jij die ervaring en wijsheid wèl in pacht blijkt te hebben...?! De verantwoordelijkheid toch?
Dan is dit hele punt opgelost.
Jouw mening over ts en haar handelen leveren niks meer op! En een extra trap na geven is helemaal niet netjes.
TinkerTreas schreef:Zoolgangster schreef:Ik kwam een interessant, maar tegelijkertijd ook triest filmpje (nou ja film van 46 minuten) tegen van een euthanasie congres met als thema "vergeten honden." Honden die gebeten hebben, maar nergens terecht kunnen. Vond het behoorlijk toepasselijk. Niet om nou per se een hond die ooit beet dood te willen hebben, maar waar men tegenop loopt bij bepaalde problematiek, en dan daarbij erachterkomen dat een probleemhond nergens maar dan ook nergens terecht kan.
[ Video ]
Dit is dus ook Yvette van hond veilig Nederland. Die ook bij mij is geweest.
Little_Gift schreef:De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
Shadow0 schreef:Little_Gift schreef:De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
Ben je nu expres aan het stoken of lijkt het je echt een goed idee dat honden elkaar gaan aanvallen om elkaar een lesje te leren?
Shadow0 schreef:Little_Gift schreef:De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
Ben je nu expres aan het stoken of lijkt het je echt een goed idee dat honden elkaar gaan aanvallen om elkaar een lesje te leren?
Little_Gift schreef:De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
De aangelijnde hond kan toch niet de tol betalen voor de eventuele loslopende honden die hij zou kunnen tegen komen hé... Dat is de omgekeerde wereld.
Little_Gift schreef:Iedereen spreekt hier over gebeten in het gezicht en doorbijten in het gezicht...
Waaruit maken jullie dat op?
Kind is volgens mij niet gehexht moeten worden noch naar de SEH gemoeten dus hoezo doorgebeten?
Gesnapt en gehapt ja... Doorgebeten niet... Dan zou er een half gezicht ontbreken of zou er heus gehecht moeten geweest zijn...
Deze hond heeft dus niet zichzelf verloren in aanvallen maar heeft gecorrigeerd.
Dat dat in het gezicht is, is niet zo verwonderlijk in deze aangezien het een jong klein kind betreft en hond en kind elkaar kruisten dus hond met kop al bijna ter hoogte komt van gezicht kind...
Hond heeft dus ook niet opgesprongen en moeite gedaan om het gezicht te halen, het was gewoon hetgeen dichtbij was om naar te corrigeren...
Een beetje relativering mag dus wel !
Deze hond kan prima een leuke hond zijn voor mensen die geen kinderen wensen en geen boodschap hebben aan andere honden en kinderen.
De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
De aangelijnde hond kan toch niet de tol betalen voor de eventuele loslopende honden die hij zou kunnen tegen komen hé... Dat is de omgekeerde wereld.
Zoolgangster schreef:Little_Gift schreef:Iedereen spreekt hier over gebeten in het gezicht en doorbijten in het gezicht...
Kind is volgens mij niet gehexht moeten worden noch naar de SEH gemoeten dus hoezo doorgebeten?
Gesnapt en gehapt ja... Doorgebeten niet... Dan zou er een half gezicht ontbreken of zou er heus gehecht moeten geweest zijn...
Deze hond heeft dus niet zichzelf verloren in aanvallen maar heeft gecorrigeerd.
Dat dat in het gezicht is, is niet zo verwonderlijk in deze aangezien het een jong klein kind betreft en hond en kind elkaar kruisten dus hond met kop al bijna ter hoogte komt van gezicht kind...
Hond heeft dus ook niet opgesprongen en moeite gedaan om het gezicht te halen, het was gewoon hetgeen dichtbij was om naar te corrigeren...
Deze hond kan prima een leuke hond zijn voor mensen die geen kinderen wensen en geen boodschap hebben aan andere honden en kinderen.
De banketstaaf dat deze hond een gevaar is voor andere loslopende honden die naar hem toe komen... Nou dan leren mensen misschien eindelijk eens dat ze hun loslopende honden moeten bijhouden!
Ik ben in mijn pols en onderarm gebeten. Hoefde niet naar het ziekenhuis, en hechten doen ze hondenbeten niet zo snel, ivm infectie, dan is openhouden beter. Heb daar littekens aan overgehouden.
Hond van TS heeft vaker gebeten, en niet zo zachtjes ook. Dus ik snap dat TS niet gaat zitten wachten tot die hond eens flink het gezicht van haar zoontje grijpt. Kind moet 80 jaar ermee rondlopen. Dat wil je niet. Bovendien is het kind erg bang voor de hond. Dat is niet normaal, de meeste kinderen zijn ontzettend loyaal naar de familiehond, en zo'n hond moet erg zijn best doen om eng gevonden te worden. Een klein hapje maakt een kind niet bang.
En ja, IK was persoonlijk naar de SEH gegaan als mijn kind in het gezicht gebeten was door mijn hond. Had ik wel het risico gelopen dat Veilig Thuis was ingeschakeld, je wordt namelijk serieus aan de tand gevoeld door de artsen, wat voor hond het was, of die van jou is, en als een kind van je bij hun terechtkomt met bijtwonden kan dat gróte consequenties hebben. Tot en met uithuisplaatsen aan toe, in het uiterste geval.
Zoiets is ook in de film genoemd.
Misschien kan de hond levenslang op pijnstillers en rustgevende pilletjes, en is dat waar sommige dierenartsen naartoe willen...
Maar goed, ik denk dat discussieren verder zinloos is. Ik heb zelf gezien hoe het kan lopen met een ogenschijnlijk leuke hond uit de opvang...
Little_Gift schreef:Iedereen spreekt hier over gebeten in het gezicht en doorbijten in het gezicht...
Kind is volgens mij niet gehecht moeten worden noch naar de SEH gemoeten dus hoezo doorgebeten?
Little_Gift schreef:Je kan het natuurlijk ook totaal uit de context trekken hé *zucht*
Het gaat erom dat deze hond toch niet afgemaakt moet worden omdat er in de toekomst misschien eventueel eens een loslopende hond in zijn 1m persoonlijke ruimte zou kunnen komen en dan gegrepen zou kunnen worden?
Allemaal zou kunnen, kan, en misschien... Op een hypothese beeindig je geen leven.
En wie weet, voor hetzelfde geld wordt hij geadopteerd door mensen met een groot erf en komt hij daar nooit af omdat hij daar dag in dag uit vrij rond kan lopen ongestoord...
Zomaar een andere hypothese die zomaar zou kunnen!