Kat buren belaagd de mijne

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 15761
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:42

Ha ha, goed punt Pillow. Dan maar water of de zelf de boe-man spelen.

F_Orumster

Berichten: 15447
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 12:47

Of een hond lenen.

Wegjagen is niet zielig maar een kat leren dat dat geen verstandige plek is om te bivakkeren

rien10
Berichten: 15761
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:49

F_Orumster schreef:
Of een hond lenen.

Wegjagen is niet zielig maar een kat leren dat dat geen verstandige plek is om te bivakkeren

Precies.

Earth

Berichten: 8927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:04

MEt wegjagen geef jij ook gewoon je territorium aan, niks mis mee vind ik.

_Mir
Berichten: 1411
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:13

Kattenoverlast... pfff wat een ellende is dat!

Hier ook last van. Ze schijten regelmatig in het speeltuintje waar mijn kinderen graag spelen. In mijn voortuin al enkele keren katten stront kunnen ruimen. Vorig jaar zat er een in mijn konijnenhok (fijn) vorige week zat die kat ook al in mijn tuin. Eigenaren aangesproken, vinden het heel vervelend zouden erop letten, maar helaas beest liep dezelfde dag gewoon weer vrolijk buiten rond.

Gelukkig heeft iemand in mijn fam 2 hele fijne honden die echt een bloedhekel aan katten hebben, die ga ik toch eens een tijdje in mijn tuin zetten straks. :)

Ik heb zelf al eens de gemeente gebeld ivm de stront, maar helaas.. het zijn dieren van mensen gemeente geeft aan daar niks aan te kunnen doen. Ik ben nog aan het denken naar een passende oplossing. Honden lopen ook niet in iedereens tuin en die moeten aan de lijn plus poep opruimen. Waarom gelden er voor katten geen regels? Absurd hoor.. bah.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:02

F_Orumster schreef:
Ik heb indd nav die reactie besloten mijn tuin zo aan te passen dat mijne binnen houdt en anderen buiten. Ik wandel toch 2* per dag met haar dus dan komt ze nog wel wat anders te zien. Lastigste is de nog te vervangen schutting aan 1 kant. Wel jammer dat de egel route dan ook onderbroken raakt, maarja.


Ik denk ook dat je tuin kat proof maken de beste optie is. Als buurkat dan voor de poort gaat zitten kloten mooi een bak water eroverheen.

Je geeft aan dat je ook met haar wandelt dus ze is niet constant gebonden aan alleen de tuin. Al denk ik als ik hét zo lees, dat je kat best blij zal zijn wanneer buurkat niet meer in zijn territorium kan komen.

Cookies
Berichten: 6597
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:10

Tuin katproof maken. heb ik ook gedaan. ik wil niet dat mijn kat bij een ander in de tuin zit. En wil ook niet dat er katten in mijn groententuintje zitten te kakken. {:)-:(

KimD

Berichten: 20765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:14

Earth schreef:
Ik rende gewoon als een dolle Stier op ze af, werkt ook prima :') daardoor komt de buurtkat hier niet meer in onze tuin. Die heb ik een paar keer de stuipen op 't lijf gejaagd.


:') :')

cursebreaker

Berichten: 12278
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:12

Het is heel erg als jij je tuin moet afzetten voor katten van een ander, maar ik zou idd ook kijken of je je tuin niet katproof kunt maken zodat ze er niet meer in kunnen komen - las dat je dat idd dus ook van plan was. Een hond lenen, met water proberen te gooien, e.d. zijn vaak dingen wat wel Kunnen helpen maar soms gewoon echt heel omslachtig zijn en op lange termijn toch niet 100% effectief blijft. Ze hebben namelijk ook heel snel weer in de gaten dat die hond er opeens nooit meer zit bv. en je kunt ook niet elke minuut van de dag klaar staan om met water te gooien (of als een stier erop af te rennen. Sorry het moest even hahahaha) Om echt 100% garantie te hebben en uit te sluiten dat die kat van hun nog zoiets kan doen, zullen of de buren of jij de tuin katproof moeten maken ben ik bang.

Ik zou idd wel ook eerst eens kijken wat de buren zeggen als je met ze in gesprek gaat. Misschien en hopelijk zijn ze schappelijk en proberen ze het zelf te regelen, al is het in de praktijk vaak zo dat mensen die hun katten naar buiten laten en hun tuin niet katproof hebben op dat moment, dat ze dat erna ook niet snel meer zullen doen en vaak zijn ze nog heel irritant in zo'n gesprek ook. Maar misschien heb je geluk en zijn het mensen die er gewoon eerder niet zoveel bij stil hebben gestaan en graag mee helpen met het zoeken naar een oplossing.

Maar echt heel rot dit ja en dan is het je eigen kat die dan idd de meeste stress van zoiets ervaart in eigen huis/tuin door de kat van een ander en dat wil je gewoon niet nee. |(

@Earth
Ik ben echt een beelddenker en moest zooo hard lachen toen ik je reactie zag hahaha. Echt top wel dat dat dus succes heeft gehad :') *\o/*
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 25-08-20 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Berichten: 8927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:15

Gheghe, de kat wtfte m ook redelijk goed toen ik dat deed, maar blijkbaar wsa ik overtuigend genoeg _O-

AaronYve

Berichten: 10512
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:28

Wat mooi om te lezen dat ik niet als enigste als een dolle stier achter de kat van buren aan ren 8-)

mvdende

Berichten: 5881
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:40

Vorig jaar verhuisd naar huis met grote achtertuin. Netjes rondom schutting/ muur dus mijn hond blijft binnen in eigen tuin.

Alleen de kat van de buren heeft nog niet helemaal begrepen dat ze niet meer in mijn tuin mag komen.

Paar weken geleden was het kantje boord, ze kwam van achter in de tuin en wil naar voren lopen, dat had mijn hond ook gezien dus die vliegt er op af (vreet katten op) kat springt op de muur, maar valt er af! Gelukkig viel ze in de dennenboom en kon mn hond er niet bij, maar één meter links of rechts en er was een gevecht geweest tussen hond en buurkat.

Ik zou het zielig vinden als mijn hond de kat zou verwonden, maar ik moet er ook echt niet aan denken dat zn kat mijn hond een klauw geeft (in zn ogen) met alle narigheid tot gevolg.

Heb de buren al meerdere keren gewaarschuwd, maar ze blijven de poes buiten laten.

Waarschijnlijk ga ik (we, mijn vader helpt) volgend jaar stroom op de schutting zetten of draad ofzo, zodat geen één kat meer mijn tuin in kan. Maar ik kan er een klap geld tegenaan gooien voor andermans huisdier -:(-

meggiemeg

Berichten: 12360
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:56

Ja helaas nemen veel eigenaren van huisdieren het niet zo nauw, wij hadden last van de hond van de buren, die vond onze nieuw aangelegde tuin op de oprit erg leuk om te plassen-poepen-gaten graven. Na meerdere waarschuwingen e.d. heb ik er ook maar geld tegen aan gegooid en een stroomapparaatje van Galhager gekocht met wat korte paaltjes erbij. Probleem was daarna over.

Bellex

Berichten: 9322
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:30

Jakkes wat een nare situatie voor de kat zeg! Goed dat je iets voor hem/haar wil gaan doen
Mocht je de edelroute graag in stand houden en echt zitten met het vervangen van de schutting zou je nog kunnen kijken om een kattenren te bouwen, ik heb er hier aan beide kanten van het huis 1 zitten (kat heeft nooit vrij buiten gelopen) en de poes vind het hemel op aarde. Ook de buitenkat van mijn ouders vind het genieten als ze hier in hun vakanties logeert. Niks geen pogingen om te ontsnappen van die ook.

Wat leuk trouwens dat jij je kat uitlaat! Die heeft het goed getroffen _/-\o_

_Mir
Berichten: 1411
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:04

mvdende schreef:
Vorig jaar verhuisd naar huis met grote achtertuin. Netjes rondom schutting/ muur dus mijn hond blijft binnen in eigen tuin.

Alleen de kat van de buren heeft nog niet helemaal begrepen dat ze niet meer in mijn tuin mag komen.

Paar weken geleden was het kantje boord, ze kwam van achter in de tuin en wil naar voren lopen, dat had mijn hond ook gezien dus die vliegt er op af (vreet katten op) kat springt op de muur, maar valt er af! Gelukkig viel ze in de dennenboom en kon mn hond er niet bij, maar één meter links of rechts en er was een gevecht geweest tussen hond en buurkat.

Ik zou het zielig vinden als mijn hond de kat zou verwonden, maar ik moet er ook echt niet aan denken dat zn kat mijn hond een klauw geeft (in zn ogen) met alle narigheid tot gevolg.

Heb de buren al meerdere keren gewaarschuwd, maar ze blijven de poes buiten laten.

Waarschijnlijk ga ik (we, mijn vader helpt) volgend jaar stroom op de schutting zetten of draad ofzo, zodat geen één kat meer mijn tuin in kan. Maar ik kan er een klap geld tegenaan gooien voor andermans huisdier -:(-


Nou, precies.. jammer voor de kat maar als de eigenaren er niks aan doen dan is het pech voor het beest toch. Waarom moeten altijd andere gaan investeren terwijl de katteneigenaren overal schijt aan hebben.. katten horen ook gewoon binnen of thuis gehouden te worden pff.

Hoe maak je je tuin nu het beste kat proof ?

mvdende

Berichten: 5881
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:16

_Mir schreef:
mvdende schreef:
Vorig jaar verhuisd naar huis met grote achtertuin. Netjes rondom schutting/ muur dus mijn hond blijft binnen in eigen tuin.

Alleen de kat van de buren heeft nog niet helemaal begrepen dat ze niet meer in mijn tuin mag komen.

Paar weken geleden was het kantje boord, ze kwam van achter in de tuin en wil naar voren lopen, dat had mijn hond ook gezien dus die vliegt er op af (vreet katten op) kat springt op de muur, maar valt er af! Gelukkig viel ze in de dennenboom en kon mn hond er niet bij, maar één meter links of rechts en er was een gevecht geweest tussen hond en buurkat.

Ik zou het zielig vinden als mijn hond de kat zou verwonden, maar ik moet er ook echt niet aan denken dat zn kat mijn hond een klauw geeft (in zn ogen) met alle narigheid tot gevolg.

Heb de buren al meerdere keren gewaarschuwd, maar ze blijven de poes buiten laten.

Waarschijnlijk ga ik (we, mijn vader helpt) volgend jaar stroom op de schutting zetten of draad ofzo, zodat geen één kat meer mijn tuin in kan. Maar ik kan er een klap geld tegenaan gooien voor andermans huisdier -:(-


Nou, precies.. jammer voor de kat maar als de eigenaren er niks aan doen dan is het pech voor het beest toch. Waarom moeten altijd andere gaan investeren terwijl de katteneigenaren overal schijt aan hebben.. katten horen ook gewoon binnen of thuis gehouden te worden pff.

Hoe maak je je tuin nu het beste kat proof ?



Ja ik baal er flink van.

Buurman blijft volhouden dat de poes haar lesje wel leert als ze Skip mijn hond tegen komt.

Hij vergeet alleen even dat als zijn kat uitvalt, mijn hond schade oploopt. -:(-

Ik weet nog niet precies hoe we het gaan oplossen, maar waarschijnlijk een aantal paaltjes op de schutting En muur met daarop draden op verschillende hoogten. Werkt dat niet, ga ik naar stroomdraad kijken.

Ik wil die kat gewoon echt niet in mijn tuin hebben!

Skip zit in de zomer namelijk ook zeer regelmatig "alleen" in de tuin. Alleen in de zin van dat de tuindeur open staat en hij kan kiezen tussen binnen en tuin terwijl ik in huis aan het rommelen ben. Ook boven.

En als ik boven bezig ben, heb ik geen controle over wat er in mijn tuin gebeurt. Wil gewoon echt niet dat de kat weer een inschatting fout maakt en naast de dennenboom beland. Want dan is Skip de gebeten hond.... hij zal de kat waarschijnlijk niets doen, alleen er met zn neus op zitten en hard blaffen. Maar de jat in paniek.... kan op dat moment wél uithalen naar Skip. En een krabbel in het oog is niet direct zichtbaar, pas als het gaat etteren en dan ben je al laat zat...

Als laatste vernielt de kat mijn mooie planten door door mijn tuin te komen met de hond erachteraan. Want zonder kat in de buurt blijft mijn hond netjes uit de bloemperken. Maar met kat... vliegen beide zo door de plantjes heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:30

F_Orumster schreef:
maras schreef:
Afgelopen weekend logeerde ik bij vrienden die in een woonwijk wonen, rond 04.30 uur zat ik rechtop in mijn bed met bloeddruk 300......er hadden buiten onder het raam 2 katten ruzie!! Die herrie ging zeker een uur door waarin ik dus klaar wakker was en op dat moment vroeg ik me serieus af waarom men het gewoon vind dat katten overal kunnen rond lopen, waarom hoeven die niet net als een hond in de eigen tuin te blijven?

Als katten in hun tuin blijven dan scheelt dat meteen ook een hoop geruzie met de andere katten toch?

Dat zijn vruchtbare katten, als mensen hun dieren zouden steriliseren/castreren zou je die luidruchtige gevechten en geplast niet hebben.

Verder ben ik het wel met je eens. Overigens laat ik haar uit met een poep zakje en ruim ik haar ontlasting op.


Hoe kom je daar nou bij? Mijn kat is hartstikke gecastreerd en kan heel hard vechten met heeeel veel lawaai.. Hij is gewoon best dominant en gaat een andere kat niet uit de weg.. Ik houd hem dus om die reden 's nachts altijd binnen :+

F_Orumster

Berichten: 15447
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 10:36

Ja sorry voor de verwarring, ik had het over dat Krolse gejammer.

@ Mir, op 1 klein stuk na heb ik verticale schutting panelen. Dat scheelt al. Heb enkele stukken groen tegen beton gaas, ik zal daar proberen fijner gemaast paneel bij te zetten. Verder zal ik de ene oude schutting van gaas bovenop voorzien. Die schutting zou ik samen met de andere buren vervangen maar die hebben niet zo'n haast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:43

F_Orumster schreef:
Ja sorry voor de verwarring, ik had het over dat Krolse gejammer.

@ Mir, op 1 klein stuk na heb ik verticale schutting panelen. Dat scheelt al. Heb enkele stukken groen tegen beton gaas, ik zal daar proberen fijner gemaast paneel bij te zetten. Verder zal ik de ene oude schutting van gaas bovenop voorzien. Die schutting zou ik samen met de andere buren vervangen maar die hebben niet zo'n haast.


Dat doet die van mij ook hoor, alsof er kinderen aan het janken zijn :+

F_Orumster

Berichten: 15447
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 10:45

Hm, okee, ik dacht dat dat ritueel met baby gejank hormoongedreven was :)
Weer wat geleerd dan.

superpony
Berichten: 25520
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:53

Wij hadden eerst een kat die met alles ruzie maakte, dus toen de tuin dicht gemaakt. Hij kon niet meer goed springen, dus was niet zo moeilijk.

Later een andere kat die wel de tuin uit ging, maar alleen dan in het bosje ging zitten. Die kon geloof ik met alles en iedereen en nam ook echt de vriendjes mee naar huis. Bij de tuindeur stonden brokjes en stond ie dan samen te eten.......

Er kwam een jonge kat bij die niet geheel spoort, dus tuin hoger dicht gemaakt. Schutting links en rechts waren al 2meter hoog. Achter houtwal en zicht op groen. Daarboven een soort net gemaakt dat ze er niet uit konden en je zicht volledig bleef.

Helaas kon de jonge daar uit, dus rondom stokjes naar binnen gemaakt en daar ook van dat gaas over gespannen. Er kon niks uit en niks in en we hielden zicht op groen.

Hier moesten ze binnen blijven, want het is nog niet afgezet. We wonen aan een rustige weg, maar wat er rijdt, rijdt echt hard en ik neem geen enkel risico.
En bij de paarden lopen veel wilde katten. Die maken inderdaad vaak ruzie, ook met gehouden katten die er rondlopen.

Ze krijgen weer een eigen afgezet stuk met een klimboom etc en dan vermaken ze zich wel weer. Beter dan platgereden worden.