Werken in het buitenland 2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
myrt3

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:44

Alweer een 2015 topic!
Ik vermaak me nog opperbest in nieuw zeeland! Heb alleen maar een maandje gewerkt bij de farm waar ik heen ging. Het werk was ontzettend leuk. Kalveren voeren, koeien melken, paard rijden, groomen, vee verplaatsen etc. Alleen was mijn host familie echt niet leuk. Eerst kon ik dat nog wel delen met de andere backpackers, maar die gingen allemaal verder reizen, waardoor ik er dus alleen zat. En mijn host familie vond dat opzich wel prima aangezien er niet super veel werk was, dus prima te doen voor 1 persoon. In mn eentje vond ik het dus alles behalve leuk meer. 7 dagen per week hele dagen werken tegen kost en inwoning, en lange avonden alleen zitten vond ik uiteindelijk niet opwegen tegen het leuke werk. Dus met oud en nieuw maar besloten verder te reizen. Leuke mensen ontmoet en ben nu lekker aan het backpacken. Wel al aan het zoeken naar nieuw werk, want t leven hier is best duur hihi. Waarschijnlijk ook al wat gevonden, werk als groom op een springstal. Laatste details moeten nog even afgesproken worden, en anders begin ik 28 jan al :).
Hoop dat t met mijn mede bokkers in t buitenland ook allemaal goed gaat!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:54

Ik meld me ook, onder voorbehoud nog, maar met een beetje mazzel zal ik vanaf mei voor 6 maanden in Londen gaan wonen. Voor stage. Als receptionist in een hotel. :)

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:05

Ja, in dit topic wil ik me ook graag melden!
Ontzettend leuk om al jullie ervaringen te lezen, de combinatie die myrt3 doet, van backpacken en werken, spreekt mij ook heel erg aan :)

Mijn vriend en ik willen graag begin 2016 voor een paar maanden werken en backpacken naar het buitenland vertrekken. Iemand van jullie dit dit wel eens samen met vriend heeft gedaan? Ik heb al het één en ander gevonden op yardandgroom maar het blijft toch wel lastig wat mijn vriend dan zou moeten doen. Hij heeft niks met paarden dus iets in de paarden gaat het niet worden :))
Ook twijfelen we nog over de bestemming, het liefst willen we naar Amerika, Australië of Nieuw Zeeland. Ik hoor graag ál jullie ervaringen :))

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:43

@myrt3: Jammer dat je hostfamilie minder leuk was. Via WOOFF er terecht gekomen? Waar zit je nu? :)

@Sabine: Kijk eens op WOOFF. Hier maken onwijs veel backpackers gebruik van.
Neem in je landkeuze ook mee wat de kosten van het ov, visa, huren van een auto, etc zijn. Verschilt erg per land.

myrt3

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 07:18

K ben ook erg tevreden met mijn combinatie, Sabine. Kijk ook eens op backpackerboard of helpx.
Ik ben dan ook aan mijn baantjes gekomen via backpackerboard.co.nz
@resfeber, ik ben momenteel in Napier (leuk stand met echt een toffe uitstraling, verder helaas niks te beleven echt). Ga morgen waarschijnlijk al liftend richting Clevedon voor m'n baantje. Waar zit jij precies??

abbycootje

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:07

Dat ik dit topic nu pas tegen kom :oo
Ik meld me ook maar eventjes!

Momenteel ben ik 2e jaars bij de opleiding paardensport.
Mijn plan was om na de opleiding werk te vinden in het buitenland als Groom/Rider.
En daar hopelijk een aantal jaar te kunnen werken. En wanneer ik de mogelijkheid heb zelf een (kleinschalige) trainings/handelstal te beginnen in New-Zealand (dit ivm. mijn dubbele nationaliteit dus dat hier voor mij meer mogelijkheid ligt om te kunnen gaan wonen en wat op te zetten.)

Helaas zijn er een aantal dingen van de opleiding die mij zwaar tegen vallen, wat ik vooral heel erg slecht vind is dat imo het welzijn van de paarden hier niet op 1 staat ronduit belachelijk.
Dit mede door andere omstandigheden zie ik het steeds minder zitten om nog 2 jaar te gaan hier op school.

Vandaar dat ik een beetje aan het rondzoeken ben naar wat er mogelijk is aan werk in het buitenland.
Al een aantal leuke bedrijven gesproken waar ik via de e-mail contact mee heb gehad wat mij erg leuk lijkt.
(oa. in Engeland, Minnestoa USA, Australië ..)

Mocht er nog iemand zijn die een adres zeer kan aanraden hoor ik dit graag natuurlijk O:)

Verder ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen in het buitenland dus zal ik zeker blijven meelezen :D

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:40

Ik zit op het moment in Aruba, als au pair. Heb het onwijs naar mijn zin. :)

Afbeelding

Samsie

Berichten: 1941
Geregistreerd: 02-01-07

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 01:58

@Ntlie_ Ik mis de 'Vind ik leuk' knop, wat gaaf zeg! :D

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:16

Fijne foto hoor!! Nog vier weekjes en dan vlieg ik naar Curacao... En ik wil veeeel te veel! ben bezig met mijn planning daarna.. Ik moet voor september nog terug naar Nederland, dus denk dat ik dat in Juni ga doen.. En dan koppel ik dat met werk in Frankrijk. En wat is dan mijn volgende bestemming? Toronto? Ik ben er mee bezig...
Als iemand suggesties heeft voor een volgende bestemming? :))

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:16

ik heb de geweldige kans gekregen om bij Karin Donckers (Belgische Amazone, 5x Olympische spelen) in Belgie een jaar te gaan werken! nee het is niet echt "buitenland" maar ik wilde het toch even delen :)

fleurtjeuh
Berichten: 10357
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:01

Wat super gaaf!
Ik heb de advertentie an vaak bekeken op yardandgroom, maar heb nooit wat gestuurd.
Ik ben super benieuwd!
Maak je ook een volgtopic?

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:16

Gaaaaf baroeg!!! Echt een super kans hoor :)) ben benieuwd naar je ervaringen!

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:56

@myrt3: Ik vertrek naar het Noordereiland van Nieuw-Zeeland. Studiegenootje as donderdag naar Curaçao. :)

irisloove

Berichten: 725
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:06

ik meld me ook! Ik zit nu bijna 3 weken in Polen en heb het onwijs naar mijn zin. Ik blijf hier tot augustus. Het is een tinkerstoeterij en recreatiestal. Heerlijk hier!

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:30

irisloove schreef:
ik meld me ook! Ik zit nu bijna 3 weken in Polen en heb het onwijs naar mijn zin. Ik blijf hier tot augustus. Het is een tinkerstoeterij en recreatiestal. Heerlijk hier!


Haha dan ken ik jou! Van die advertentie van Portugal :) Leuk dat je toch een stekkie hebt gevonden!

sMieke

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: 't mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:23

ik meld me ook!!

Sinds 2011 al emigratie plannen voor Scandinavië (Denemarken voornamelijk)
vorige week rondgetourd in Frankrijk om te verbreden maar dat was het niet. gister terug gekomen uit DK en nog steeds verliefd.. dus tijd om stappen te ondernemen.

Mijn vakgebied is Veehouderij dus moet toch te doen zijn.. netwerk is er opzich wel.

dus mocht er iemand een vacature in DK weten?! ik wil! :Y) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:31

Ik weet er alleen 1 in de paarden in Denemarken. Die in de veehouderij heb ik helaas zelf ook nog niet gevonden in Noorwegen/Zweden/Denemarken -O- Volgend weekend is de emigratiebeurs, misschien is die ook handig om te bezoeken?

sMieke

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: 't mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:32

Ja daar ga ik inderdaad heen! Paarden zou ook mooi zijn maar ik ben geen anky.. en zit nu ook in de koeien en geiten :D

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:56

Nog mensen intresse in nieuw-zeeand?

Advertentie: Wij zijn op zoek naar backpackers/woofers met een "can do" mentaliteit die tegen kost en inwoning ons willen helpen met het fit houden van onze paarden - rij ervaring is een pre !- en alle aanverwante jobs. Mocht je interesse hebben, message ons zsm. Jannette

contact: https://www.facebook.com/eurostables

abbycootje

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:51

Ik heb direct een berichtje gestuurd! :)

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:57

Iemand op zoek naar baan van de zomer zonder paarden in een zonnig land?
Betreft werken in toerisme ( geen animatie ) van minimaal Juni tot eind augustus, liefst eerder wanneer mogelijk.
Kan bij PB meer informatie doorsturen :)

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:39

Ik ga zeker een volgtopic maken zodra alles rond is en ik klaar ben met mijn examens!

vaxie

Berichten: 285
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:53

Hallo allemaal!

Voor mij wordt deze week bekend voor welke bestemming ik geselecteerd ben om 5 maanden te gaan studeren (maar dat is niet werken dus éigenlijk hoort dat hier niet.. ;) ) Ik hoop echt enórm erg dat ik naar singapore of canada mag, maar dat is afwachten. Ik wil in Singapore erg graag gaan reizen, en mocht ik naar canada gaan dan zou het erg gaaf zijn om eerder te gaan/ langer te blijven om nog ergens evt een paardenadresje te vinden om tegen kost en inwoning te gaan werken.

In juli ik weer een paar weekjes in het prachtige Italië met paarden, dus mijn buitenland plannen zitten wel goed!

Leuk om iedereen zijn verhalen te lezen. Ik zit hier deze week in ieder geval te duimen :o

vaxie

Berichten: 285
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:54

@baroeg gaaf joh, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? zal hard werken zijn, maar ook heeel veel leren! gaaf, heel veel plezier alvast

sMieke

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: 't mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:56

gaaf vaxie en baroeg!! vaxie via workaway.info kun je veel van zulke hosts vinden ;)