Werken in het buitenland 2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 03:22

Zit Kia Ora daar ook niet in de buurt? Die plek is echt mega, wij hebben veel paarden in pre training die daarvan daan komen.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 03:24

Geen idee, ken ik niet..

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:29

Hoi! Ik ben er ook weer, zit inmiddels alweer 7/8 weken in Bonaire als trainer/groom. En heb het super naar mijn zin. Ben alweer bezig met mijn volgende avontuur... :))

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:03

Gaaf Navanja! Bij welke stal? :)

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:14

Je kan mij volgen via Facebook : www.facebook.com/klassiekedressuur en ik werk bij de Horse Ranch. Hier zwemmen ze onder andere met de paarden! De nieuwe plek houd ik nog even geheim omdat ik het een en ander nog moet regelen :)

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:16

Gaaf! Ik ben ook een aantal keer op Bonaire geweest en heb daar ook paardgereden, maar niet bij de zelfde stal als jij. Ik ga je FB eens in de gaten houden!

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:18

Ik denk bij Bregje! dat is Rancho Washikemba, zit aan de andere kant.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:19

Klopt! ;)

Werk jij daar bij die ranch met dat hoge hek? En die honden die daar los lopen? :))

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:34

We hebben geen honden los, wel een hoog hek! Haha. De mensen die hier wonen zitten hier nu zo'n anderhalf jaar, dus nog maar kort, maar ik heb het heel erg naar m'n zin :)

Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:41

Wat een onwijs leuk topic!

Een van mijn dromen is om ooit nog eens te werken op een ranch met paarden. In eerste instantie wilde ik heel graag naar Amerika, maar daar ben ik al eens geweest en Australië/NZ lijkt mij ook heel gaaf om eens heen te gaan. Australië/NZ is ook denk ik iets makkelijker met visum etc.

Momenteel zit ik in het derde jaar van mijn studie en volgend jaar ga ik dus als het goed is afstuderen. Nu lijkt het me heel leuk om na het afstuderen voor 3 maanden (of misschien langer) te gaan werken met paarden in Australië. Bijvoorbeeld het begeleiden van buitenritten. Het filmpje van Nodi in het vorige topic vond ik echt supergaaf! Nu ben ik zelf geen topruiter (beetje B/L) niveau, maar ik wil wel supergraag leren.

Nu dacht ik dus, laat ik me eerst maar eens gaan oriënteren, voordat ik echt een beslissing ga maken. Voordat ik met deze opleiding begon heb ik een jaar college gevolgd in Amerika. Een hele gave ervaring, maar het houdt me soms nog een beetje tegen om alles hier weer achter te moeten laten voor een lange tijd. Maargoed, dit staat nog wel op mijn to do list, dus ik wil op z'n minst gaan oriënteren in de mogelijkheden.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben:

* 3 maanden
* Werken met paarden tegen kost en inwoning
* Australië/NZ
* Liefst dressuur/springen of buitenritten

Wat ik hoop te bereiken hiermee is dat ik in contact kan komen met mensen die hetzelfde hebben gedaan en vooral hoe ze zijn begonnen met het regelen hiervan etc. en waar ze hebben gezeten en wat voor soort werk ze hebben gedaan etc. etc.

Ben niet beroerd om hard te werken, maar moet er wel plezier in hebben. Dus liever niet de hele dag stallen mesten haha.

Ik ga even het topic van 2014 verder doorlezen, als jullie denken dat jullie mij kunnen helpen, hoor ik het graag! Zou het toch wel heel vet vinden om dit eens te doen!

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:51

Australie/NZ is inderdaad makkelijker en goedkoper om een visa aan te vragen dan Amerika. :j
In Australie en NZ zijn er ontzettend veel ranches voor toeristen waar je eventueel als begeleider kan werken.

Een Jackaroo School zou misschien ook nog wel wat voor je zijn!

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 05:40

Werken tegen kost en inwoning zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Het leven is hier al duur zat. :)

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 05:45

Ligt eraan waar je zit, ik heb gewerkt tegen kost en inwoning en echt letterlijk bijna alles werd voor me betaald (tandpasta etc moest ik zelf betalen, maar heb wel cowboy boots gekregen en grootste deel van mn hoed werd betaald en toen we naar de bios gingen werd dat ook betaald).
Daarbij zat ik ver genoeg van de écht bewoonde wereld af om verder geld uit te geven.

Zoveel heb ik persoonlijk dus niet gemerkt van het dure leven in die periode.
Het hangt er dus vanaf wat precies je doel is dat je dit doet.
Wil je echt werken om geld verdienen? Of n onwijs gave tijd hebben en daar iets geld aan kwijt zijn?

redbutton
Berichten: 1001
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 05:56

Wat een leuk topic! Ik meld me ook, zit vanaf november tot maart in Nieuw zeeland waar ik aan Massey university mijn master thesis schrijf (en dus onderzoek doe). Nieuw Zeeland is echt geweldig!

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:36

Hoi! Nou ik ga definitief naar curacao begin maart! Nu zoeken we waar ik nu werk een working student, of iemand die wil werken hier op Bonaire tegen kost en inwoning, zo ongeveer drie maanden vanaf maart.
Liefst vanaf 21, met ervaring in natural horsemanship, die rijervaring heeft, en liefst ook een beetje in het rechtrichten. Die het leuk vind om voor de paarden te zorgen, trainen en ook goed met kinderen om kan gaan.
Als je meer wilt weten hierover kan je even op mijn Facebook kijken, of mij een berichtje sturen!

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:43

Oh gaaf Navanja! Ben stiekem erg jaloers want heb m'n hart wel verloren aan dat eiland... :)

Wat ga je precies doen? En waar?

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:55

Klinkt als een mooie plaats!

Ik ben aan het overwegen om van de zomer mijn TEFL certificaat te halen, zodat ik aan de slag kan gaan als docente. Is er iemand die dit al eerder gedaan heeft, geheel toevallig?

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:55

loesje166 schreef:
Wat een leuk topic! Ik meld me ook, zit vanaf november tot maart in Nieuw zeeland waar ik aan Massey university mijn master thesis schrijf (en dus onderzoek doe). Nieuw Zeeland is echt geweldig!


November 2015 of zit je er al? :D
Ik zit vanaf februari iets boven Palmerston North!

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:14

hallo :) ook ik meld me!
ik ben opzoek naar een plan B voor het geval ik niet ingeloot wordt bij de studie Diergeneeskunde :)
ik zou dan heel graag een paar maanden tot een jaar in het buitenland aan de slag gaan met paarden maar gezien mijn vrij jonge leeftijd (7 aug word ik 18) heb ik tot noch toe niks kunnen vinden.
als iemand tips voor me heeft?
ps. vloeiend engels en ruime ervaring met paarden dus dat is geen probleem

redbutton
Berichten: 1001
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:25

Resfeber schreef:
loesje166 schreef:
Wat een leuk topic! Ik meld me ook, zit vanaf november tot maart in Nieuw zeeland waar ik aan Massey university mijn master thesis schrijf (en dus onderzoek doe). Nieuw Zeeland is echt geweldig!


November 2015 of zit je er al? :D
Ik zit vanaf februari iets boven Palmerston North!

Ik zit er al drie maanden ondertussen. Ik doe onderzoek naar parasieten bij pasgeboren herten dus dat is super leuk
Laatst bijgewerkt door redbutton op 13-01-15 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Piekosjj

Berichten: 5471
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:30

Oh leuk, ik meld me ook! Ik ga dan wel niet in 2015, maar in januari/februari 2016 ga ik een half jaar (minor) in het buitenland studeren en een half jaar stage. Ik heb nu twee mogelijke minors op het oog, een in Denmark en een in Wales. Het liefst zou ik naar Canada gaan maar dat vinden de financien iets minder leuk -O- Ik ga m'n stage waarschijnlijk ook in de buurt van m'n minor doen, dus of UK/Ierland of Scandinavie :)
edit; ik heb overigens van augustus-november drie maanden stage gelopen in Estland, dus buitenlandse 'ervaring' is er al!

Ik lees de topic titel nu trouwens eens goed. Telt dit mee als werken of niet? :+

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:39


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:44

Ik wil mij ook graag melden! Ik heb gister besloten te stoppen met mijn studie diergeneeskunde.. In juni rond ik enkel nog de laatste 2 vakken van mijn bachelor af. Maar de master heb ik dus al gestopt. En eigenlijk zou ik nu ook wel een tijdje naar het buitenland willen. Nu kan het tenslotte zonder werk nog en bijna zonder studie. Nadeel is mijn kot en paard die gewoon betaald moeten worden. Dus elk klein beetje wat ik kan verdienen terwijl ik weg ben is mooi meegenomen. Paard mee zou natuurlijk nog idealer zijn, maar geen prioriteit. Daarbij moet het voor hem ook leuk blijven in afstand.

Helaas weinig ervaring in de paarden. Heb mijzelf in vakanties het rijden aangeleerd vroeger. Snap niet dat mijn ouders die ritten in Frankrijk ok vonden, maar de manege niet :') Ondertussen rijd ik wel al 10 jaar op ijslanders. Heb die van mij zelf ingereden. En heb in die jaren wel een aantal weekendcursussen gehad. Maar dus erg beperkt verder qua ervaring. Dus weet niet of iets in de paarden een optie is. Zou wel graag meer leren weer en ook eens op wat groters stappen. Want dat ben ik totaal niet meer gewend.

Qua bestemming sta ik iig voor alles open. Dat scheelt misschien iets in mijn zoektocht :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-15 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:45

Actieve mee lezer (geniet van jullie avonturen!!) Als ik nog jong was en geen 'verplichtingen' zoals huis, kids, werk... Dus veel verhalen aub!

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 01:08

Hee wat een leuk topic, natuurlijk vind ik hem weer lekker laat.

Zelf heb ik vorig jaar 3,5 maand in Portugal een manege gerund (zie m'n profiel voor foto's) en zondag vertrek ik lekker dichtbij naar Duitsland om daar een paar maanden op een dressuurstal te werken (kei veel zin in! *\o/* ). Helaas kan ik niet te lang weg blijven want in juni moet ik weer naar Tsjechië om daar een maand te werken. Niet dat ik het erg vind om betaald te krijgen om te reizen O:)
Voor eind augustus als ik weer terug ben zoek ik nog een baan voor een langer termijn, een jaar ofzo maar dat zie ik dan wel weer.
Vind het een heerlijk leven! Heb dus ook alleen de middelbare school gedaan en kom rond van baantjes over heel Europa