[VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

[VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 19:23

Hi allemaal,
Leuk dat je een kijkje komt nemen.
Ik zal bij het begin beginnen.

Vroeger hadden wij (m'n man, de kinderen en ik) een dwergpincher dame. Cindy heette zij. Het was een enorme kroelkip en lag het liefste de hele dag bij je. Helaas hebben wij haar toen op 5 jarige leeftijd, na een aantal weken proberen in moeten laten slapen. We hadden toen nog een hond (onze huidige hond, Ted) en die is erg reactief tegen andere honden. Hierdoor besloten wij geen andere hond erbij te nemen.

Een aantal jaar geleden kwam mijn man vanwege z'n werk in contact met iemand die een teckel had. Mijn man was opslag verliefd en het was teckel voor en teckel na.... Nu, een aantal jaar later is het teckel virus nog steeds niet overgewaaid.

Inmiddels ben ik met onze huidige hond gaan trainen en gaat het al een stuk beter met andere honden. Ook ben ik erachter dat teefjes beter gaat als reutjes en als we in de trimsalon zijn gaat het daar eigenlijk ook altijd goed (tenzij reu of grote hond, als die te dichtbij komt hapt hij).

Enige tijd geleden was m'n man op fb aan 't scrollen en toen kwam er een nestje teckels voorbij. Waarop hij met een gekke bek zei: Ga je er 1 voor me kopen? Waarop ik zei; Nee hoor, we hebben Ted nog....

Maar het idee was aangewakkerd. Wij hebben 2 volwassen kinderen en een schoondochter in huis en ik heb met hun overlegd. M'n man wordt 50 dit jaar en we zijn ook 12,5 jaar getrouwd dit jaar, dus ik vroeg wat de kinderen er van zouden vinden als we met z'n allen wat geld bij elkaar zouden leggen en een teckel pup voor hem zouden kopen. Dit vonden ze een super leuk idee!

Nou toen begon de zoektocht. Aantal nestjes gevraagd, maar mensen lief wat wordt er een geld gevraagd :wow: daar schrok ik wel even van! Maar goed, uiteindelijk een super leuk nestje gevonden die aan alle eisen voldeed en redelijk betaalbaar was. Afspraak gemaakt om te gaan kijken en ik was helemaal verliefd op de moeder en haar kroost, dus we besloten er 1 te reserveren. Het is een nestje van 7, waarvan 3 teefjes en 4 reutjes. Wij hebben 3e keus voor het teefje, dus degene die overblijft wordt van ons. Helaas mag er pas echt gekozen worden als de pups opgehaald worden, dus heb nog geen idee welke het gaat worden. 11 mei worden er 2 opgehaald en dan weet ik welke van ons wordt en 12 mei gaan wij ons meisje ophalen. Ik heb al een smoes verzonnen naar m'n man dat ik met 2 vd 3 kinderen weg ben en het 3e kind is bij z'n andere ouder. We gaan dan gezamenlijk de pup ophalen en als we terug zijn dan haal ik m'n man en de hond en zeg dat ie even mee moet komen. Op een stukje achter ons huis waar onze eigen hond nog nooit is geweest staat de rest van het gezin (en mijn vader, die doet ook mee) met de pup. Ik ben enorm benieuwd naar zijn reactie! Zeker ook omdat hij het ook steeds vaker over Cindy heeft en dat Ted niet echt een knuffelaar is. Teckels meestal wel heb ik opgezocht. Dus hopelijk is dat zo en anders is het pech. Ik heb de verzekering al geregeld, de afspraak voor de 2e inenting staat ook en de puppy curcus is ook besproken. Alle mandjes en bench en dekentjes zijn ook binnen en verstopt dus alles is gereed.

Toen ik begin april voor 't eerst ging kijken heb ik een doekje meegenomen en daar de puppy's mee geaaid en afgelopen zondag weer. Dat doekje aan onze hond laten ruiken en dat vond hij leuk en interessant. Dus veracht dat het wel goed komt.

Nu nog 12 lange nachten slapen. Die zondag gaan we eerst m'n vader ophalen, dan de pup en dan m'n bonuszoon om daarna de pup thuis te brengen. We moeten om 7.15 uur in de auto zitten. Ik ben onwijs benieuwd hoe hij gaat reageren. Hij kan erg nors zijn, dus ben blij dat er t met z'n allen doen en ik niet de enige 'schuldige' ben, maar denk dat hij het alleen maar heel erg leuk gaat vinden. <3

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:28

Oh teckels zijn zoooo leuk! Sterk karakter maar oh zo geweldig.

Nog even geduld!

Groetjes van Juice de Teckel
Afbeelding

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 19:42

Wat leuk! Een ruwhaar! Dat zou ik ook graag willen, maar manlief wilde graag een kortharige en een rode (zo was Cindy ook) dus aangezien het zijn cadeautje is, hebben we dat maar gedaan. Vandaag zijn ze gechipt en ingeënt.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 07:44

Nog 11 nachtjes *\o/*

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 07:59

Nog 9 nachtjes slapen en over 8 nachtjes weten we welke voor ons wordt. Toen ik 5 april voor 't eerst ging kijken leek het nog zo lang te duren. Toen ging de tijd enorm snel en nu de laatste 2 weken kruipt het voorbij lijk wel. Maar we kruipen langzaam naar de finish. Het meest benieuwd ben ik naar welke voor ons wordt en daarna hoe m'n man gaat reageren. Gisteravond zei hij nog, ach zo'n leuke Teckel... dus ik zeg, nee, jij wilt geen ruwhaar dus er komt er geen... _O-

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 21:20

Vandaag heeft de eerste keus een pup gekozen. Die heeft boor de pup met een wit bandje gekozen. Dan blijft de pup met een paars bandje of een geel bandje over. Zaterdag wordt de 2e keus gekozen en dan weten we welke voor ons overblijft en welke we dus over 3 nachtjes mogen ophalen *\o/*
Ik vind zelf de paarse het leukste, m'n schoondochter de gele en juist daarom dacht ik dat we uiteindelijk wit zouden krijgen, maar niet dus... helemaal blij *\o/*

Ohh en ik heb vandaag een buggy en een fietsmand gekocht. Nu helemaal klaar voor de komst van ons puppekind

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:59

Schiet lekker op nu! Heel benieuwd naar de reactie van je man. Ik duim dat paars voor je overblijft

Koekie73

Berichten: 2693
Geregistreerd: 30-10-16

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:02

Leuk!! Ik heb 2 ruwhaar teckels en als je ze goed opvoedt zijn ze geweldig <3

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 06:37

Leuk Koekie73! Ik had ook liever een ruwhaar gehad, maarja m'n man is helemaal verliefd op een gladhaar en het is zijn cadeautje, dus helaas voor mij :+

Ik ben ook zo benieuwd queensmom!

De afgelopen week best onrustig geslapen en hoe dichter het bij kwam, hoe zenuwachtiger ik werd _O- net een klein kind. Afgelopen donderdag heeft degene die eerste keus had voor een teefje gekozen en die heeft voor wit gekozen.
Zelf vond ik met het kijken de paarse het leukste en m'n schoondochter de gele. Dus had me al helemaal ingesteld op de het de witte wel zou worden. Die was best timide enzo. Maar nee, geel en paars zijn nog in de race **\O/** geel en paars vind ik bijna even leuk dus ala het geel zou worden is dat ook dikke prima. Ik ben heel benieuwd. Rond de middag weet ik welke het wordt en daarmee lijken tot nu toe de zenuwen voorbij <3

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:40

Ik ben inmiddels wel heel nieuwsgierig. Welke is het geworden en is je man blij??

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 20:01

Het wordt paars *\%/*

Morgen gaan we gaar ophalen dus dan wordt m'n man verrast. We hopen hem rond het middaguur te verrassen als alles meezit op de weg.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 18:38

Ze is er *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn man heeft haar Jip genoemd. Hij was eerst heel boos, maar wil haar nu al niet meer kwijt. Onze andere hond vind het nog niks, maar hij bijt niet.

Koekie73

Berichten: 2693
Geregistreerd: 30-10-16

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:07

Ohhhh wat is ze schattig!!! En Jip is een hartstikke leuke naam.
Jammer dat het altijd zo snel gaat met groeien he? Dus nu extra genieten van dat ze nog zo puppy is <3

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 22:00

Boos?? Dat had je vast niet aan zien komen.
Veel plezier met haar en hopelijk komt het snel goed met je andere hond

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 22:04

Nee, dat zag ik zeker niet aankomen... gelukkig was het alleen de eerste reactie en is hij nu helemaal weg van haar. <3

Whizz
Berichten: 1067
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:26

Wat een lief snuitje! Heel veel plezier met haar <3

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] De avonturen van ons teckel meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 06:29

Inmiddels is Jip een aantal dagen bij ons. In de bench naast het bed snachts vind ze echt verschrikkelijk, dan krijst ze echt de hele buurt bij elkaar. De eerste nacht geprobeerd haar bij mij in slaap te laten vallen en dat terug de bench in. Dat ging dan een aantal minuten tot een half uur goed en dan begon ze weer te piepen waarna het ritueel zich herhaalde. Rons 2.00 uur had ik haar al een keer of 15 bij me in bed gehad en weer terug gelegd. Toen was ik zo moe dat ik zelf ook in slaap gevallen was en rond half 4 wakker werd omdat Jip anders ging liggen. Ze sliep toen nog steeds, dus op dat moment besloten dat ze (voorlopig) lekker in bed mag slapen. Dan slaapt ze van ongeveer half 10 tot een uur of half 5. Dan even plassen (en soms poepen) en dan slaapt ze nog een uurtje. Zo komen we allemaal aan onze slaap en dat werkt het beste zo. Wellicht dat als ze straks zelfstandiger is ze alsnog op de grond gaat slapen, maar voornu lekker in bed. We hadden oppas geregeld voor als wij aan het werk zijn, maar dat gaat niet helemaal zoals we hadden verwacht. Er is geen inzicht dat de pup elk uur naar buiten moet.Hierdoor heeft ze inmiddels een paar keer in huis geplast helaas. Ook ben ik bezig met het trainen dat ze in de ren kan zijn omdat onze oude hond niet met haar alleen kan zijn. Hij accepteert haar, maar snauwde nog regelmatig als ze te dichtbij komt. Dus ik had aangegeven dat als ze sliep ze in de ren kon en dat als ik zie dat ze moe is, ik haar in de ren leg en er naast ga zitten en ze dan vrij snel in slaap valt en dat ik het op die manier uit wil bereiden. Maar als de oppas er is en Jip slaapt, is het bij haar. Opzich begrijpelijk, want hie schattig is zon kleine pup, maar zo kunnen we de oppas uiteindelijk niet afbouwen. Door deze dingetjes hebben we besloten dat ze vanaf morgen meegaat met m'n man naar z'n werk. Ze hebben daar een kantoor waar altijd iemand is en waar se los kan lopen en waar ze elk uur even uitgelaten wordt. Hij neemt de bench mee zodat ze zich terug kan trekken als ze wil. Vandaag is manlief vrij, dus morgen gaat ze voor het eerst mee. Ik ben benieuwd. Verder ben ik ook bezig om haar rustig aan de buggy te laten wennen. Altijd makkelijk als we eens wat langer willen wandelen dat ze dan toch gewoon meekan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding