Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36840
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 23:58

Vangkooi regelen en niet meer buiten laten lopen.

Damelza

Berichten: 4682
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 12:24

Wat een stilte hier :(

Fijne feestdagen allemaal! Verwennen jullie de katten nog ergens mee?

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 12:34

Fijne dagen!!
Kusjes, ze krijgen heel veel kusjes :D :D

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:27

Hier niks meer om te verwennen, Nova is 30 november ingeslapen.
Ze had een blaasontsteking, wat blaasgruis en haar nieren gingen ook al achteruit. Dus toen besloten om haar niet verder te laten tobben.

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:00

Asterix gaat morgen naar zijn nieuwe huis. Lilou blijft tot 2 januari. Ik heb nog een zakje met speelgoed liggen en ze krijgen lekkers (lees van de gourmet) :')

Marcella

Berichten: 36840
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:06

Afbeelding
Deze 2 verhuizen zaterdag als er geen rare dingen meer gebeuren.

Castor en Chanel. <3

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:21

Wat verdrietig Purny. Sterkte

Wat een dotjes Marcella <3

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:23

Ach arme Nova :'(
Heel veel sterkte Purny :(:)

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:58

Ja rustig hier! Ik heb wel wat bij moeten lezen, maar niet zo gek veel ondanks dat ik al tijden hier niks gepost heb.

@CupCakes: Hoe is het inmiddels met je schuwe kat?

@Purny: :( Altijd een gemis hè? Wil je later nog wel weer een kat om te verwennen of niet?

Ik heb de afgelopen week met de kerstlampjes gespeeld. Jethro was de inspiratie voor kerstfoto's met een donkere achtergrond met gekleurde lampjes, dus hij mocht (moest :D ) natuurlijk model zitten. Dat vond hij helemaal niet erg, want hij liep al rond bij de studio toen ik nog druk bezig was om de lampjes netter op te hangen en dergelijke.

Uiteraard kon mijn ragdoll Famous niet achterblijven, dus ook mijn topmodel was van de partij. Zo blij hoe goed hij weer in zijn haar zit nadat ik hem afgelopen zomer grotendeels heb moeten laten scheren i.v.m. artrose. Nu goed proberen bij te houden, maar zichzelf wassen gaat nu ook veel beter met de medicatie, dus dat scheelt ook al een boel.

Iedereen fijne feestdagen! <|-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Damelza

Berichten: 4682
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:35

Het is hier al een hele lange tijd heeeeel stil.

Onze Mickey is vandaag onder narcose geweest voor een gebitsbehandeling en is nu wat tanden armer.... De komende twee weken mag hij alleen nog maar zachtvoer.

Nu wilde ik zijn voer weer een keer beter onder de loop nemen en wellicht aanpassen. Wat zijn nou echt de fijne merken voor zowel zachtvoer als hardvoer? voorkeur wel voor iets wat ook makkelijk verkrijgbaar is.

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:45

Ik kopieer even heb gisteren een verhaal over voer getypt.

Wat je in de gaten moet houden is dat katten vleeseters zijn. Ze drinken heel weinig omdat ze hun vocht uit vlees halen. Bovendien met brokken heb je veel meer kans op tandplak. Ik voer mij katten rauw vlees van carnibest in combinatie met vlees in blikjes van schesir en almo. In vlees (en ook in brok trouwens) wil je hoogwaardig vlees en geen slachtafval. Pezen en spieren mag en taurine is ook belangrijk. Door het juiste voer te geven heb je al een belangrijk stuk gewonnen om later problemen zoals blaasgruis en diabetes te verminderen. Je kunt er brok bij voeren maar zoek naar een brok die producten erin heeft zitten met hoge kwaliteit, zo veel mogelijk vlees en ik zelf vind cranberry’s erin ook belangrijk want daardoor wordt de zuurte graad op een natuurlijke manier wat verhoogd wat ten goede komt van blaasgruis. Ik voer carnis brok erbij maar dat is niet het belangrijkste. Alle kittens die hier geboren worden krijgen rauw vlees als basis.
Mijn volwassen katten krijgen de carnis kittenbrok. Dit is een brok oo kalkoen basis en er zit geen verschil met volwassen brok alleen het formaat van de brok. De kip vinden ze niet zo lekker om regelmatig te eten en de zalm hetzelfde. Die krijgen ze wel eens ter afwisseling. De kalkoen xl vinden ze veel te groot vandaar de keuze om kittenbrok te geven.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:17

Je kan Kattenweetjes op FB volgen. Zij heeft complete voerlijsten. Echt super handig!