Windhonden liefhebbers!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:06

Afbeelding

Spaanse kruising, ik denk podenco x herder. Veel windhond trekjes in haar karakter; zachtaardig, gevoelig, speelt als een podenco, is een zichtjager en in staat zelfstandig een haas te vangen, is een sprinter geen duurloper (hoewel lange wandelingen prima zijn, maar dan loopt ze rustig en naast de fiets lopen vindt ze niet geweldig, maar ze kan wel draven in hoog en regelmatig tempo) ze houdt van een warm zacht bedje en niet van regen.

Ik ben niet zo'n fan van windhonden an sich, maar vind de kruisingen vaak wel heel tof, en zeker de Spaanse.

(Op deze foto is ze anderhalf, ze is inmiddels heel wat jaartjes ouder, maar nog steeds superfit)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:15

@Limoen haha jij bent wel heul enthousiast met de hartjes :D

Maar euhm, als jij en @warboel nou naast elkaar gaan wonen, kunnen jullie af en toe een dagje wisselen,hebben jullie allebei ook 'de andere' die je wil :))

Oh, en ja, echt, windhonden lijken op Sid. En soms op Dobby. Otje is volgens mij wel echt de opper-Dobby hier :))

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:28

Ik ken wel veel loslopende galgo's, die wel vaak lief zijn maar ook vaak "snappen" naar andere honden en ook kunnen jagen op plaatsen waarvan je denkt dat er niets te jagen valt >;)
Daarnaast hebben veel een behoorlijke rugzak |(

De Barzoy's die ik heb gekend vond ik niet leuk, want ze zijn niet makkelijk en heb ze zien vechten met andere honden (zij beginnen en zijn bere sterk)
Zelfde geldt voor de Afghaanse windhonden.
Afghaanse vind ik als pup/puber met nog half lang haar echt prachtig, maar helaas blijven ze niet zo en volwassen vind ik ze teveel haar hebben :D

Whippets vind ik heel lief, sociaal en makkelijk.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:30

Ik ben helemaal verliefd op alle honden die hier voorbij komen <3

Hoewel ik niet had gedacht aan windhondenmens te zijn, heeft onze whippet en de greyhound van mijn schoonouders echt mijn hart gestolen. Hier zullen altijd wel windhonden blijven.

@Karina wat grappig dat je ook een cardigan hebt. Wij hebben er ook een en iedereen moet altijd heel erg lachen om de combinatie tussen onze langpootmug en spekpoot.


Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6656
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:07

Nikass schreef:
Ik ken wel veel loslopende galgo's, die wel vaak lief zijn maar ook vaak "snappen" naar andere honden en ook kunnen jagen op plaatsen waarvan je denkt dat er niets te jagen valt >;)
Daarnaast hebben veel een behoorlijke rugzak |(

De Barzoy's die ik heb gekend vond ik niet leuk, want ze zijn niet makkelijk en heb ze zien vechten met andere honden (zij beginnen en zijn bere sterk)
Zelfde geldt voor de Afghaanse windhonden.
Afghaanse vind ik als pup/puber met nog half lang haar echt prachtig, maar helaas blijven ze niet zo en volwassen vind ik ze teveel haar hebben :D

Whippets vind ik heel lief, sociaal en makkelijk.



Niet alle afghanen hebben veel haar. De showlijnen voornamelijk wel. Maar als je de vlakbaanrenners hebt die hebben echt niet heel veel haar. Wij hebben er 1 gehad die had voor een afghaan zo weinig lange haren dat mensen zich wel eens afvroegen of het geen Saluki was.

En barzois zijn echt loeisterkt. In Rusland werden die gebruikt voor de berenjacht. Echter de paar die ik kende waren echt wel schatten.
De afghanen van ons waren ook niet allemaal lieverdjes naar andere honden. Vooral niet renhonden vonden ze maar niks.

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:50

Mag ik mee spieken bij jullie?

Ondanks dat ik een groot hart heb voor molossers en er waarschijnlijk altijd wel een rottweiler hier rond zal lopen, gaan we langzaam over naar windhonden, Galgo's en Greyhounds, de bedoeling is dat we een mooie grote roedel honden ( 6 tot 10 honden) hier een plek kunnen gaan geven, we wonen hier rustig en kunnen ons land prima tot 2 meter hoog omheinen, waardoor ze heerlijk rond kunnen rennen.

Ik lees en kijk graag mee naar jullie verhalen en foto's :) :)

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:05

Dag lieve allemaal, wat veel bekende gezichten hier. Ik ben de dochter van @Karina met de twee whippets, Kesh was overigens mijn eerste grote windhondenliefde (en de reden dat ik zelf windhonden heb, doch nooit een Saluki zal nemen... ). :') Toch ben ik nog steeds heel gek met hem, ondanks dat ik inmiddels alweer flink wat jaren uit huis ben krijgt hij altijd wat meer knuffels en kusjes als ik weer over de vloer ben.

Veel van jullie ken ik al en volg ik trouw op Instagram of Facebook, wat leuk om jullie ook hier te zien en erachter te komen dat we blijkbaar ook een liefde voor paarden delen. ❤️ Wij zijn met z’n vijven thuis dankzij twee whippets en een maine coon. Ik kom zelf uit een gezin met veel huisdieren dus ik wist altijd al dat ik zelf (meerdere) honden en katten zou hebben, maar mijn vriend echt totaal niet. Het was wel even wennen voor hem in het begin, het idee een hond te hebben zat nooit in zijn beleveniswereld.. toch is hij compleet omgedraaid, hij is echt gek met de hondjes. Ik denk dat een windhond dat doet met je leven.. ze weten je te betoveren met iets magisch, iets verslavends. :D Naja, kan het ook niet uitleggen haha.. jullie weten vast wel wat ik bedoel. :') Hoe is dat met jullie partners?

Dit zijn Bondi (whippet x grey, 4 jaar oud) en Louis (whippet, 6 maanden oud):


Afbeelding

Afbeelding

Wij kletsen uiteraard gezellig mee!
Laatst bijgewerkt door Gitta_ op 14-11-20 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:13

kimmie261 schreef:
Mag ik mee spieken bij jullie?

Ondanks dat ik een groot hart heb voor molossers en er waarschijnlijk altijd wel een rottweiler hier rond zal lopen, gaan we langzaam over naar windhonden, Galgo's en Greyhounds, de bedoeling is dat we een mooie grote roedel honden ( 6 tot 10 honden) hier een plek kunnen gaan geven, we wonen hier rustig en kunnen ons land prima tot 2 meter hoog omheinen, waardoor ze heerlijk rond kunnen rennen.

Ik lees en kijk graag mee naar jullie verhalen en foto's :) :)


Wat goed dat je dit wilt doen! Een roedel honden werkt met windhonden erg goed omdat ze gewoon goed met elkaar opschieten en dit vaak al hun leven lang gewend zijn. Gecombineert met hun kalme aard is dit voor de mens ook makkelijk te handhaven. Let er wel op dat het deze honden erg stressgevoelig zijn (echt het tegenovergestelde van een molosser) en gewoon stilletjes kunnen wegkwijnen in een grote groep. Denk bijvoorbeeld dat er een hond word gepest door een andere hond, dat er een hond niet genoeg personal space kan vinden, dat er een hond niet genoeg persoonlijke aandacht krijgt etc. Maar als je honden uitkiest die passen in de dynamiek van je roedel moet het goed gaan.
Laatst bijgewerkt door tempura op 14-11-20 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:15

Gitta_ schreef:
Dag lieve allemaal, wat veel bekende gezichten hier. Ik ben de dochter van @Karina met de twee whippets, Kesh was overigens mijn eerste grote windhondenliefde (en de reden dat ik zelf windhonden heb, doch nooit een Saluki zal nemen... ). :') Toch ben ik nog steeds heel gek met hem, ondanks dat ik inmiddels alweer flink wat jaren uit huis ben. Hij krijgt altijd wat meer knuffels en kusjes als ik hem weer zie.

Veel van jullie ken ik al en volg ik trouw op Instagram of Facebook, wat leuk om jullie ook hier te zien en erachter te komen dat we blijkbaar ook een liefde voor paarden delen. ❤️ Wij zijn met z’n vijven thuis dankzij twee whippets en een maine coon. Ik kom zelf uit een gezin met veel huisdieren dus ik wist altijd al dat ik zelf (meerdere) honden en katten zou hebben, maar mijn vriend echt totaal niet. Het was wel even wennen voor hem in het begin, het idee een hond te hebben zat nooit in zijn beleveniswereld.. toch is hij compleet omgedraaid, hij is echt gek met de hondjes. Ik denk dat een windhond dat doet met je leven.. ze weten je te betoveren met iets magisch, iets verslavends. :D Naja, kan het ook niet uitleggen haha.. jullie weten vast wel wat ik bedoel. :') Hoe is dat met jullie partners?

Dit zijn Bondi (whippet x grey, 4 jaar oud) en Louis (whippet, 6 maanden oud):


[ [url=m/098SP4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BgpPqS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij kletsen uiteraard gezellig mee!



Hey, daar zijn m'n insta-whippet-vriendjes haha <3

Partner, euhm, tjah, ik ben al een aantal jaren alleen, en Toby kwam toen ik alleen was. Dus geen idee eigenlijk. Mijn exen hadden overigens zelf ook honden thuis met opgroeien, die vonden mijn hondenwens in ieder geval niet raar ;) (en wij hadden de spaniel natuurlijk thuis, die beide exen meegemaakt hebben en die ze echt wel leuk vonden ook)

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:25

@ebi_tempura , ik zal nog veel lezen en wellicht tegen die tijd wat vragen kwijt kunnen hier :)

Het plan voor nu is een stuk of 6 a 7 honden een huis geven hier en dan een plek te zijn voor bv noodopvang of honden te hebben voor adoptie, maar het staat voor nu nog een beetje bij het bedenken wat we willen in de toekomst, voorlopig hebben we nog 6 molossers rondlopen :)

8nnemiek

Berichten: 43510
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:30

Nikass schreef:
De Barzoy's die ik heb gekend vond ik niet leuk, want ze zijn niet makkelijk en heb ze zien vechten met andere honden (zij beginnen en zijn bere sterk)
Zelfde geldt voor de Afghaanse windhonden.
Afghaanse vind ik als pup/puber met nog half lang haar echt prachtig, maar helaas blijven ze niet zo en volwassen vind ik ze teveel haar hebben :D

Mijn afghaan was echt een allemansvriend, gek op alles wat beweegt :))
Nog steeds, naar de meeste honden wordt ze helemaal vrolijk en wil vooral ermee spelen en rennen :))

Helaas is ze een aantal keer aangevallen, elke keer door herders of husky kruisingen, waardoor ze nu specifiek die honden echt niet meer mag -O-
Ik heb soms het idee dat andere honden de afghanen niet helemaal begrijpen ofzo, misschien doordat ze hun hoofd en staart zo hoog dragen.

xoranlover

Berichten: 6656
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:38

Dat denk ik ook. Ook de reacties van afghanen op bewegingen wordt niet altijd begrepen. Xoran was heel lief voor kinderen, andere honden, katten. Alleen als hij reageerde op "iets" dan zag je wel eens de verwarring bij andere honden.

Lisitano

Berichten: 4955
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:43

Bondi <3 Wat leuk dat hij er een vriendje bij heeft! Zo'n lief snoetje.

Ik had eerst alleen Manu, mijn husky. Vriend had altijd al een hond gewild dus die vond het wel leuk. Ik wilde er graag een hond bij en keek naar een husky of mechelaar teefje voor erbij. Wel een herplaatser.
Toen kwam er een oproep voorbij van een Spaans asiel dat failliet gegaan was en zo snel mogelijk hun honden in opvang wilde. Een mooie kans voor mij om te zien hoe twee honden zouden bevallen en ik zou gelijk kunnen helpen.
Ik had een ruwhaar Podenco mix gekozen. Helaas bleek zij nog een parasiet te dragen waardoor ze niet kon vliegen. Of het goed was als er een andere teef kwam, wel wat verlegen. Die kop van die hond _O- Nouja prima, zo'n uk kan er wel bij. Ik heb nog proestend haar foto aan mijn vriend laten zien: 'moet je kijken wat ik in huis krijg' :=

En daar was ze dan. Een opgevouwen pakket poot en een beetje hond, bibberend in een hoekje van het vliegkrat. Deze is iets groter dan verwacht, dacht ik nog.
Vriend was mee en nam haar bij zijn voeten omdat ze zo bang was. Ze legde haar kop op zijn schoot, keek hem aan en het was liefde <3

Ik heb er wel twee jaar over gedaan een klik met haar te krijgen. Ze maakte nauwelijks contact met me, deed waar ze zelf zin in had, was echt ongelofelijk lui en luisteren kwam echt niet in haar woordenboek voor. Ze bestaat en daar moet je het mee doen. Denk maar niet dat je iets van haar moet gaan verwachten :+

Uiteindelijk met vriend gaan samenwonen en toen had hij twee honden. Hij en Uma is twee handen op één buik. Ze begrijpen elkaar, ze komt altijd met hem knuffelen en hij mist haar als ze niet bij ons op bed gekropen is :')
Met Manu duurde een stuk langer maar hij is ook echt meer mijn hond.

Nu loopt vriend hond met een aangeklede groot-oor en ik met een stoere, grote wolf :))

Lisitano

Berichten: 4955
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:46

Herders gaan overigens niet goed samen met Uma. Ze gaan toch lopen beuken en happen, ze begrijpen dat ren-spel niet lijkt het wel.
Ik hoor ook vaak van windhondeneigenaren dat husky's niet goed samen gaan. Mijne wel, altijd. Het lijkt wel of hij de taal geleerd heeft. Zijn grootste vriendin is de galgo in de wijk.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:32

Hey, Gitta, wat grappig om jou hier ook te treffen en nog grappiger dat jij de dochter bent van Karina. Wat een kleine wereld :D
Knapperds zijn het ook! :D <3

Kimmie: Wat lijkt me dat heerlijk, om dat te kunnen doen en bieden.

Warboel
Berichten: 14718
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 13:45

Louis en Bondi! <3 Louis zijn gezichtsuitdrukkingen lijken zo erg op die van Ot _O- Jullie insta is echt geweldig! Volgens mij zouden Otje en Louis echt leuk samen kunnen spelen!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:14

Wat een plaatje is Louis <3
En zulke poten heeft mijn mixje ook :) Zij bestond als pup zowat alleen uit poten en oren. Ze is in verhouding gegroeid maar slaapt nog regelmatig met haar achterpoten over haar oren :D tja je moet ze toch ergens laten, die lange stelten ;)
Vanaf de dag dat ik haar uit de opvang haalde is ze ook zo vreselijk trouw aan mij. Als iemand haar wil uitlaten terwijl ik thuis ben, moet je van goede huize komen, want ze gaat demonstratief bij mij zitten en gaat niet met je mee.
Zij is een lot uit de loterij <3

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:35

kimmie261 schreef:
Mag ik mee spieken bij jullie?

Ondanks dat ik een groot hart heb voor molossers en er waarschijnlijk altijd wel een rottweiler hier rond zal lopen, gaan we langzaam over naar windhonden, Galgo's en Greyhounds, de bedoeling is dat we een mooie grote roedel honden ( 6 tot 10 honden) hier een plek kunnen gaan geven, we wonen hier rustig en kunnen ons land prima tot 2 meter hoog omheinen, waardoor ze heerlijk rond kunnen rennen.

Ik lees en kijk graag mee naar jullie verhalen en foto's :) :)


Jaaaa dat zou leuk zijn! Jou roedel is al geweldig! Laat staan met een windhond erbij! <3 net als jou idd normaal gek op molossers, maar deze honden hebben iets wat mij trekt

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:25

Ja ik zeg het al jaren hoor dat ik een Galgo zou willen hebben, ze zijn zo statig en die mooie grote ogen <3 <3

Dus ja, we willen graag een grote groep honden hebben en er zijn zoveel honden die een huis zoeken, dus ik hoop er in de toekomst wel een paar te mogen verwelkomen hier :D :D

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:31

Mijn whippet gaat juist perfect met mijn herder kruising (zit zelfs ook nog husky in...). De herder was toen ze jong was echt van de renspelletjes. Nu is ze al op leeftijd, dus het aandeel renspelletjes is gedaald, maar spelen doen ze nog altijd, de whippet past zich nu qua spel aan, aan de herder.

https://youtu.be/pClTbQ0PwO8

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:50

Lisitano schreef:
Oeh gaaf, die zie je niet veel. Heb je ze voor de kar?
Mijn husky is ook zo'n allemansvriend en voor niets bang. Dat zij zo goed klikken is ook de reden geweest haar aan te houden. Ik vond Podencos's altijd maar lelijk := Hij gaf haar zoveel vertrouwen en rust.


Ik heb ze voor de step (en mtb) en canicross. :)
Ik vind Podenco's echt prachtig, vooral de echte, maar ze kunnen zo lelijk kijken. :') Alsof ze altijd zwaar teleurgesteld in je zijn.
Zora kan zo lekker overdreven doen, en ze is veeél te slim. Daarmee haalt ze het gemiddelde in huis flink omhoog want de hounds hebben allebei 1 hersencel. Daar moest ik wel even aan wennen. :Y)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:42

Borisje schreef:
Lisitano schreef:
Oeh gaaf, die zie je niet veel. Heb je ze voor de kar?
Mijn husky is ook zo'n allemansvriend en voor niets bang. Dat zij zo goed klikken is ook de reden geweest haar aan te houden. Ik vond Podencos's altijd maar lelijk := Hij gaf haar zoveel vertrouwen en rust.


Ik heb ze voor de step (en mtb) en canicross. :)
Ik vind Podenco's echt prachtig, vooral de echte, maar ze kunnen zo lelijk kijken. :') Alsof ze altijd zwaar teleurgesteld in je zijn.
Zora kan zo lekker overdreven doen, en ze is veeél te slim. Daarmee haalt ze het gemiddelde in huis flink omhoog want de hounds hebben allebei 1 hersencel. Daar moest ik wel even aan wennen. :Y)


Ik neem ze die teleurstelling in de mensheid niet zo kwalijk, ik ben zelf meestentijds ook aardig teleurgesteld in het menselijk ras _O-

Maar inderdaad, ze zijn nogal expressief en intelligent, die pods :j
Als Toby iets wil, dan zorgt hij wel dat jij weet wát hij wil én dat je dat even voor hem regelt :')

Warboel
Berichten: 14718
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 00:29

kimmie261 schreef:
Ja ik zeg het al jaren hoor dat ik een Galgo zou willen hebben, ze zijn zo statig en die mooie grote ogen <3 <3

Dus ja, we willen graag een grote groep honden hebben en er zijn zoveel honden die een huis zoeken, dus ik hoop er in de toekomst wel een paar te mogen verwelkomen hier :D :D


Ik volg je roedel ook stiekem al een tijdje als je wat plaatst op bokt en ik denk dat je een fantastisch huis kan bieden aan een roedel Galgo’s! <3 supergaaf hoor dat je plek hebt voor zoveel honden.

Otje is ook superslim trouwens, volgens mij is dat ook wel een windhonden ding!

Mevrouw was weer lekker smerig nadat ze lekker met een Jack Russel door de bosjes gebanjerd had in het park _O- maar blij was ze wel! :D
Afbeelding

Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:01

Bonna schreef:
@Karina wat grappig dat je ook een cardigan hebt. Wij hebben er ook een en iedereen moet altijd heel erg lachen om de combinatie tussen onze langpootmug en spekpoot.


[/img]


Oh grappig, jij ook, ja het kan haast niet verder uit elkaar liggen _O-

@Kimmie261 welkom, dat klinkt als een machtig plan

@Gitta :+: ik had jouw whippies inderdaad al genoemd hier dochterlief, wat leuk! De liefde voor Kesh is ook duidelijk wederzijds als jij hier binnenkomt. En ik ben heel blij om whippet-oma te zijn.

Ahwwww blije Otje <3

Warboel
Berichten: 14718
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 14:18

Mijn moeder wil misschien ook een puppy, ik zal vragen of ze een Kesh wil :D :')

Zo grappig, mn moeder was altijd heel bang voor honden, tot we vorig jaar de tante van Otje 4 maanden te logeren kregen.
Nu we Otje hebben is ze helemaal om. Ze past 1 a 2 dagen in de week op en ze is echt een volleerd trotse honden oma en Otje is ook helemaal gek op haar :+: als ze gaat wandelen met Otje gaat ze altijd “toevallig” bij vriendinnen en familie langs om d’r te showen _O-
Ze gaat zich waarschijnlijk binnenkort op de wachtlijst laten zetten voor een pup! <3