[Dienstmededeling] BNB April

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

[Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:10

Afbeelding
Afbeelding

Voor jullie ligt alweer de BNB van april. In de afgelopen maand zijn er weer veel dingen gebeurd, zowel op Bokt als buiten Bokt. Zo is de hele wereld weer opgeschrikt door de vreselijke aanslagen in Brussel, waarbij vele mensen zijn omgekomen. Maar er zijn ook wat luchtigere dingen te melden: de zomertijd is weer ingegaan. De dagen zullen dus weer langer worden en het weer hopelijk wat mooier, waardoor de binnenbak weer verruild kan worden voor de buitenbak, of voor een heerlijke buitenrit.

Op Bokt kan het bijna niemand ontgaan zijn: een van de bekendste Bokt-paarden heeft een veulentje gekregen. Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding, KoudBloedKim en Maarten1987!

Helaas neemt 1 BNB-redactielid afscheid van het Boktteam en de BNB... we willen Anoli bedanken voor al haar tijd en inzet voor de BNB en we verwelkomen [***] bij de BNB-redactie.

We wensen jullie veel leesplezier met deze BNB!

Anoli, Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6, [***] en Paisano


Afbeelding
Topics van de maand
Wil je weten welke topics Topic van de maand zijn geworden, klik dan hier.

Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Ook deze maand zijn er, naast de Topics van de maand, weer andere opvallende topics op Bokt geopend. Welke dat zijn, kan je hier lezen.

Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar BNB@bokt.nl

Afbeelding

Bloemetje van de maand
Afbeelding
Helaas zijn er deze maand ook weer virtuele bloemetjes uit te delen. We hopen onderstaande Bokkers met de virtuele boeketten een hart onder de riem te steken en we wensen ze heel veel sterkte.


Het eerste virtuele bloemetje gaat naar nascha_7. Zij heeft een aantal hele zware en moeilijke jaren achter de rug. Op eigen kracht is ze hier bovenop gekomen. In dit topic lees je haar verhaal.

Het tweede bloemetje is voor Rivendell. Haar merrie heeft een doodgeboren veulen gekregen. Met de merrie gaat het gelukkig weer goed. Hier is haar verhaal te lezen.

Het derde en laatste bloemetje van deze maand is voor Schaduw243. Zij is ongepland, maar niet ongewenst zwanger geraakt. Na heel lang twijfelen en nadenken heeft ze besloten een abortus te ondergaan. Haar verhaal kan je in dit topic lezen.


Afbeelding

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Bokker in de spotlight
Deze maand hebben we 2 Bokkers in de spotlight: BartVB en Heike. 15 jaar geleden heeft Bart Bokt opgericht, samen met Heike. Zonder hen zouden we nu geen uren op kwijt zijn aan topics maken, lezen, reageren, etc.

Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Een dag uit het leven van...
Deze maand verteld Warboel hoe een dagje uit haar dagelijks leven eruitziet. Klik hier om haar verslag te lezen.


Quotes van de maand
Wil je met ons mee lachen met de grappige quotes, klik dan snel hier

Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar BNB@bokt.nl

Bokker achter het topic
Deze maand vertelt Gimme_Spurs haar verhaal. Je leest het hier

Hartekreten

Deze maand hebben we 1 hartekreet ontvangen.

"Omdat je er altijd voor me bent. Bedankt voor alle steun, bedankt dat je deelt in mijn verdriet, en bedankt dat je me altijd weer aan het lachen krijgt. I love you, sestra!"
Van Catnip voor Murthul

Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via BNB@bokt.nl


Bokkers in de media
Waar het sommige maanden zoeken is als naar een speld in een hooiberg, waren er deze maand zomaar 3 medeBokkers in de media te vinden!

Om te beginnen JoSav, zij hield al enige tijd middels een volgtopic Bokt op de hoogte van haar schrijvers-avontuur, en nu is het dan echt "echt"! De nieuwsredactie besteedde er al aandacht aan, maar uiteraard wilden wij van BNB het nog even onder de aandacht brengen.
Gefeliciteerd!!!

Om in het thema 'Friezen' te blijven, schreef MyTinkie haar profielwerkstuk hierover. En... dat haalde de krant!!!

En dan, het zal jullie vast niet ontgaan zijn, hebben we daar Vernon, die oog in oog stond met niemand minder dan "Huntsman Himself" Chris Hemsworth!
Zij was figurant in de "The Huntsman Winter's War" en heeft hier een fantastisch fotoverslag van gemaakt. Stiekem zitten wij hier wel een beetje groen van jaloezie te wezen...

Ken of ben jij een Bokker die ook in de media is benoemd? Stuur dan even een berichtje naar BNB@bokt.nl

Kunstwerk van de maand (volgende maand: Huisdieren in de spotlight)
Ook deze maand hebben jullie weer de prachtigste creaties voor ons gemaakt. Het kiezen voor Kunstwerk van de maand was dan ook weer niet makkelijk.

Voor UK hebben we gekozen voor het topic van aerdenhout1, waarin ze laat zien dat ze prachtige vlinders heeft geschilderd.

Voor FK is de keuze gevallen op 2 topics... Hes_Han is naar Lapland geweest en heeft daar prachtige foto's van gemaakt. _Bitje_ is iets dichter bij huis gebleven... zij is in Londen geweest en heeft daar ook hele mooie foto's gemaakt.

Heb je een suggestie voor 'Kunstwerk van de maand' of het onderdeel 'Huisdieren in de spotlight' , stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Hoe gaat het met... (volgende maand: Bokker in het buitenland)
Deze maand kan je lezen hoe het met Amanda gaat. Zij kreeg NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel) na een ongeluk met haar paard. Haar verhaal staat hier

Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Afbeelding
... [***] bezig is met Sanya beleren, dit tot nu toe heel erg goed gaat. Sanya nergens van onder de indruk blijkt te zijn :+
... pien_2010 eind maart de opening van haar Fermette heeft gehad waar heel veel mensen op af kwamen die unaniem erg enthousiast waren over gîtes de la Fermette. Dat eindelijk voor haar na een jaar het harde werken van de renovatie voorbij is en dat ze daar heel blij mee is.
... Anoli afscheid neemt van haar paarse kleurtje, maar iedereen heel erg wil bedanken voor alle leuke BNB's?
... Neonlight trots is op haar merrie Neon Light, omdat deze het predikaat prestatieschap A heeft behaald. Nu de volgende mijlpaal over een kleine maand, Neon-babe. *\o/*
... Amanda haar debuut als dirigent van een echt fanfareorkest heeft gehad. Alles gelukkig goed ging en ze 2 mooie concerten hebben neergezet.
... Banjer weer naar Duitsland is afgereisd, waar ze haar grote inspiratie, Zumba-oprichter Beto Perez, weer heeft mogen ontmoeten.

Heb jij een leuk Wist-Je-Dat over jezelf of over iemand anders? Mail deze dan naar BNB@bokt.nl en wie weet kom jij in het volgende BNB!

Afbeelding
Huiskamer in de spotlight
Deze maand hebben we de dames van het IJslands vuur-topic een aantal vragen gesteld. Hun antwoorden kan je hier lezen.

Recept van de maand
Deze maand een recept dat je naar eigen smaak kan aanpassen. Banjer geeft hier het recept voor een heerlijke Russische maaltijdsalade.

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Deze maand lees je het verhaal van Lolacabana en Ossi. Klik hier

Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl.

1 april!
Het is niemand ontgaan, de 1 april-grap van Bokt. Hier lees je hoe de drijvende krachten achter de grap het beleefd hebben.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:10

Topics van de maand

Deze maand was de keuze voor de topics van de maand minstens net zo moeilijk als vorige maand, maar we zijn er toch weer uitgekomen.

Voor tabblad Informatief is de keuze gevallen op het topic van Heleennn. In dit topic kunnen de tuttelende-toiletterende Bokkers vertellen over hun tutteltijd, maar ook foto's laten zien.


Op tabblad De Kantine hebben we deze maand een drieluik voor paardenspullen. Ineke2 heeft een hele handige budgettip voor cavaletti's, Smudge denkt terug aan de paardenmode van vroeger en ze blikt ook vooruit in haar topic over paardenspullen van de toekomst.


Voor tabblad Algemeen hebben we gekozen voor het topic van Karuna, waarin ze aan de veganisten onder ons vraagt of ze ook geen eieren van eigen kippen eten, of insecten.


Bij de Young Riders hebben we gekozen voor het topic van lisaguus, waarin ze is herenigd met de pony die ze 2 periodes heeft geleased.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:12

Andere opvallende gebeurtenissen

Deze maand zijn er 2 topics die er voor ons uitsprongen. Hieronder willen we ze graag noemen.

Wendy_Komen heeft na het verlies van haar broer, schoonmoeder en het inslapen van Bambi gelukkig weer een lichtpuntje, haar dochtertje Emmaline rijdt heel keurig rond op de grote Hope.

Het tweede topic waar we jullie aandacht graag op willen vestigen is het jubileumtopic van april. Bokt bestaat 15 jaar en elke maand wordt er teruggeblikt op de geschiedenis. Deze maand wordt er teruggeblikt op de 1 april-grappen. Over de 1 april-grap van dit jaar lees je verderop in deze BNB.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:13

Quotes van de maand

Ook deze maand zijn er weer een paar leuke uitspraken op Bokt gespot. Hieronder zie je welke dat zijn :))

Citaat:
Mijn bikini vliegt en mijn legging is al aan het varen


Citaat:
Eline autocorrect??? :')


Citaat:
Ja, je kan eens een hamster verkeerd terughangen



Citaat:
Maar wetende dat je niet met het 200,- euro dure hamster mag wandelen



Citaat:
Je zou je hamster van goud ter waarde van 1000,- gewoon daar moeten kunnen laten hangen bij wijze van spreken


Sorry maar ik lig rollend van het lachen op de vloer _O-

Goed dat was even heel erg off-topic, maar die was zo leuk.
TS een whiteboard ophangen met de to do dingen erop is mss wel handig voor haar. Mocht je tenminste verder met haar willen. Sommige zijn idd sloddervossen van zichzelf, maar anderen hebben gewoon zoveel aan hun hoofd op die leeftijd dat ze hun kont nog zouden vergeten als die niet vast zou zitten ;)

Maar, en dat is bij mij wel een hele grote, zonder cap/tok rijden is een echte no go. Als ze valt wordt jij in eerste instantie aansprakelijk gesteld. Omdat het jou paard/pony is. Dat hoefde ze bij mij maar 1 keer te doen, waarschuwing, en de volgende keer is het echt exit. Ik heb meer dan 1 cap hier liggen, en ze zijn allemaal verstelbaar, dan doet ze die maar op. Mss een idee om dan voor niet teveel een verstelbare cap te kopen, en die in ieder geval op stal neer te leggen. Heeft ze die uitrede niet meer.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:13

HK in de spotlight
Deze maand hebben we de dames van het IJslands vuur-topic aan de tand mogen voelen.

* Wie praat het meeste in het HK?
Wie het meeste praat wisselt heel erg. Vooral met mooi weer zijn we allemaal aan het rijden, terwijl we met slechter weer ons topic volkletsen.

* Hoe groot is de groep in het HK?
Ongeveer 40 mensen, vanuit het noorden tot het zuidelijkste puntje van Nederland, en België.

* Wie heeft de leukste humor?
De IJslandse paarden… we kunnen in ons topic vaak verhalen lezen over de lollige acties van sommige paarden, zodat we mee kunnen genieten van hun speciale humor en IJslands vuur.

* Wie maakt de meeste grappen?
* Wie kan er goed verhalen vertellen?

Iris (RavenIris) krijgt regelmatig nieuwe IJslanders om te trainen. Zij heeft dan ook regelmatig leuke verhalen over bijzondere karaktertjes of projectjes die zomaar verrassend leuk of uitdagend blijken te zijn.

* Wie is er altijd te laat met reageren?
Franka (_xManadisx_)

* Wie maakt enorme bijleesposten?
Lorene (Vivat) doet regelmatig dappere pogingen om alsnog overal op te reageren. Het valt vaak ook niet mee om alles bij te houden, aangezien we gemiddeld zo’n 6 pagina’s per week vol schrijven.

* Wie is er het laatste bij gekomen?
Nieuw deze maand: Jorien (YoRien) met Vinur, Simone (simoneval) met Yort en Sjaak, Karin (missfalki) met Birningur & Ginny (ginnybjalla) met Bjalla

* Wie is het eerste deel gestart?
Charlie (enya_oud) in 2004

* Bij welk deel zijn jullie nu?
Deel 7: Töltally awesome!!

* Hoe is deze HK ontstaan?
Er was behoefte om met andere IJslandereigenaren te praten over dit prachtige ras.

* Wat willen jullie nog meer kwijt over het HK?
Wat ons IJslandertopic zo leuk maakt is; dat het altijd erg gezellig is, máár wel op een serieuze manier. Er worden vrijwel altijd nuttige dingen gepost waar andere mensen weer iets aan hebben of waar over nagedacht kan worden. Ook wordt er vaak over deze dingen gebrainstormd en dit gaat altijd op een respectvolle open manier

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:14

Recept van de maand

Deze maand het recept dat Banjer heeft leren kennen in haar tijd bij het Groot Russisch Staatscircus.

Russische maaltijdsalade,

Ingrediënten:
* 10 eieren
* 5-6 gekookte aardappels (vastkokend)
* Stukje slagerskookworst
* Klein potje peen en erwtjes
* Peper, zout, kerriepoeder
* Zoetzure augurken
* Bosuitjes (2-5 stuks)
* Zilveruitjes
* Mayonaise (2-4 tubes)
* Vegetariërs kunnen de slagerskookworst vervangen door een vegetarische worst of andere vegetarische producten.

Afbeelding


Bereiding:
Kook de eieren hard en de aardappels gaar. Snijd de eieren en aardappels in kleine stukjes. Snijd de slagerskookworst, augurken, bosuitjes en zilveruitjes ook in stukjes. Gooi alles in een grote schaal.

Afbeelding

Voeg daarna de peen en erwtjes, peper, zout en kerriepoeder toe en maak er een smeuiïg geheel van door de mayonaise toe te voegen. Het klopt dat er weinig aantallen/hoeveelheden in dit recept staan, dit heb ik bewust gedaan omdat het per persoon verschilt wat iedereen lekker vindt. Ik ben zelf bijvoorbeeld gek op kerrie en op bosuitjes, dus daar gebruik ik veel van. Het mooie van dit recept is dat er bij iedereen een andere salade uit kan komen, met dezelfde ingrediënten.

Eet smakelijk!

Afbeelding

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:15

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties

Deze maand vertellen Laura (Lolacabana) en Mark (Ossi) over hun relatie, die dankzij de 1 april-grap van 2013 is ontstaan :)

Lolacabana & Ossi schreef:
Hoe hebben jullie elkaar leren kennen / voor het eerst ontmoet?
Dat is een leuk en best wel lang verhaal. Het is begonnen met de 1-aprilgrap in 2013, Biks and Bytes (http://www.biksandbytes.nl).

Laura: "Ik woonde eigenlijk toen nog samen met mijn ex-vriend. Dat zat al een hele poos niet meer goed en het is een paar dagen daarna uit gegaan. Ik deed mee aan de 1-aprilgrap omdat ik mij verveelde die dag en heb ontzettend veel gechat met een heleboel Tweakers. Voornamelijk onzingesprekken, maar ook wel een paar hele leuke - maar niet met de bedoeling om er een date uit te slepen. Van het één kwam het ander en na een paar dagen was er opeens een chat met een heleboel Bokkers en Tweakers, ontzettend gezellig. Volgens Mark hebben we elkaar daar ook gesproken, maar als ik heel eerlijk ben kan ik mij hem niet herinneren :')."

Mark: "Ik woonde in Groningen samen met Felix. Felix vond het tijd dat er weer eens een nieuwe knuffel in huize Ossi kwam, maar ik vond het wel prima in mijn eentje. Toen de 1-aprilgrap bekend werd op Tweakers (ik had nog nooit gehoord van Bokt...) begon ik eens wat rond te snuffelen in het topic daarover. Ondertussen waren er ook al een aantal Bokkers lid geworden van Tweakers en na veel dom ouwehoeren heb ik besloten om toch eens mee te doen aan biks&bytes. Veel leuke gesprekken gehad met Bokkers en na een tijdje heb ik besloten om mij aan te melden op bokt.nl. Daar was een topic gaande voor de Twokkers. Ondertussen waren er ook Tweakers nerderig genoeg dat er een IRC chat liep en gek genoeg waren daar ook Bokkers te vinden :oo (ja jij Laura!)
Ergens half april is er besloten om een Twokkers-meeting te starten in Borger bij een Bokker thuis. Vele hebben zich aangemeld en vele zijn niet gekomen, maar Laura ging de dag ervoor al naar haar toe om gezellig kennis te maken. Hoe het begonnen is weet ik niet meer, maar op de één of andere manier hebben zij zich weten uit te nodigen bij mij thuis en zou ik koken..."

Laura: "Op donderdagavond laat ben ik in Amersfoort in de auto gestapt en op weg gegaan naar Borger om daar midden in de nacht aan te komen. Ik zou pas de volgende dag vertrekken maar het was nogal een spontane actie om wat eerder te gaan. Daar kennis gemaakt met de Bokker die de meeting organiseerde en na veel geklets in slaap gevallen. De volgende dag wat boodschappen gedaan voor de meeting en aan het einde van de middag onderweg gegaan naar Groningen, want Mark zou voor ons koken. Wat een lol hebben we in de auto gehad dat we een Tweaker zo ver hadden gekregen om voor ons te koken, stiekem verwachtte we een kant-en-klaar maaltijd of een pizza :+. Mark opende de deur en je kon aan hem zien dat hij zo gestresst was als een kip, maar op het aanrecht waren verse ingrediënten te zien, dus hij kon echt koken. Na een lekkere, maar wel wat ongemakkelijke Spaghetti Bolognese plofte we op de bank om een film te kijken. Zoals het een echte Tweaker betaamd zat Mark ook braaf met zijn telefoon in zijn hand (niet dat wij Bokkers anders waren hoor), onderling waren we allemaal aan het WhatsAppen. De andere Bokker wilde vooral graag naar huis, maar durfde dat niet te zeggen. Ik vond dat wel grappig, dus ik zei ook niks. Na een poosje vond zij dat echt niet meer leuk en heb ik maar gezegd dat we er vandoor gingen en dat we hem morgen wel weer zouden zien."

Mark: "Na een lange werkdag moest ik nog snel naar de supermarkt om ingrediënten te halen voor de Spaghetti Bolognese. Druk druk druk, dus snel naar huis om nog wat laatste dingen op te ruimen (hoe houden wij mensen elkaar toch voor de gek hè?) en ben ik begonnen met de voorbereidingen. Toen werd er aangebeld... Oh ooooh, ik ben nog niet klaar met de voorbereidingen... Nou snel handen wassen en opendoen. En daar stonden ze, veel kleiner dan ik dacht :') maar ik kon moeilijk de deur weer dichtgooien, dus liet ik ze maar binnen :P Even voorstellen en wat drinken regelen. Ik ben verder gegaan met de voorbereidingen om daarna het spul op te zetten. Om eerlijk te zijn, ben ik grotendeels vergeten wat er deze avond allemaal gebeurd is, maar wat Laura zei over de film en telefoon kan ik me nog wel herinneren. Nadat de avond voorbij was en we afscheid hadden genomen ging de telefoon weer aan :') om weer verder te appen in de groepsapp. Plus vele 1-op-1 apps die vroegen hoe het was geweest om twee Bokkers over de vloer te krijgen :') Ondertussen was ik ook met Laura aan het appen en toen ik naar bed ging en haar welterusten wenste met kus-smiley's erachter kreeg ik terug te horen "Doe morgenavond maar even echt :* ^^"

Laura: "Haha, zoiets heb ik toen gestuurd ja - vond ik wel grappig. De volgende avond was dus die meeting met een heel stel Bokkers en Tweakers. Ondertussen nog stiekem zo nu en dan een appje met Mark gewisseld. Zelfs toen ik drinken ging halen en een ERNORME! spin tegen kwam en Mark mij hiervan kwam redden konden we nog steeds geen moment vinden met zijn tweeën, elke keer was er wel iemand bij. Dus toen stelde ik maar voor om bij hem langs te komen na de meeting, konden we eindelijk even met zijn tweeën kletsen. Mark was best actief met het terug sturen van berichtjes, maar toen bleef het een poosje stil :')."

Mark: "Het was een erg gezellige avond en Laura kwam lekker dichtbij zitten op de bank :) Een aantal mensen hadden door dat er tussen ons iets speelde en lieten ons geen moment alleen :') Toen Laura heel bang was voor een grote spin, offerde ik mijzelf op om haar te redden van die huisspin. Met knikkende knietjes, een plastic beker en een stukje karton heb ik de spin weten te vangen zonder dat ze door had dat dit ook niet bepaald mijn hobby is... :')
Wederom waren we niet alleen en dan bedoel ik niet de spin :P, dus meer dan een "dank je" zat er niet in...
Wat Laura was vergeten te vertellen na "maar toen bleef het een poosje stil", was dat ik niet op mijn telefoon had gekeken en had het dus echt niet door."

Laura: "Gelukkig reageerde Mark uiteindelijk nog wel en ben ik dus 's avonds ook nog naar Groningen gereden. Hebben de hele nacht zitten praten en ik ben uiteindelijk 's ochtends pas doodmoe naar Amersfoort gereden om mee te gaan jureren. Daarna bleven de appjes heen en weer verstuurd worden en wilden we elkaar graag weer zien. Mark was toen gedetacheerd in Apeldoorn, waardoor de afstand ook goed te doen was. Lang verhaal geworden, maar zo is het dus allemaal begonnen."

Hoe lang hebben jullie al een relatie?
Wij zijn samen sinds 5 mei 2013, dus bijna drie jaar samen. In mei 2014 hebben we de sleutel gekregen van ons huis in Groningen, dus we wonen inmiddels ook al weer bijna twee jaar samen met onze twee geweldig leuke katten Felix en Pip.

Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
Laura: "Ik vond Mark wel een leuke man, maar wel een beetje een reus met zijn 2 meter. En al was ik helemaal niet op zoek naar een relatie en wilde ik daar dus in het begin eigenlijk ook helemaal niks van weten. Heeft hij best knap gedaan dus, maar hij is dan ook wel erg leuk!"

Mark: "Volgens mij heb ik dat al een beetje verklapt in het verhaal hoe we elkaar hebben leren kennen. In eerste instantie vond ik haar vooral erg klein, maar haar grote persoonlijkheid compenseerde dat helemaal. Ik wist dat ze net uit een relatie kwam en wilde geen rebound worden, dus we hebben het in het begin rustig aan gedaan, maar na 3,5 maand zaten we in Italië... Met andere woorden, we zijn als een blok voor elkaar gevallen <3"

Welke interesses delen jullie?
We doen ontzettend veel samen en vinden dat ook heel erg leuk. Zo zijn we vaak samen bezig in de tuin, rijden we in het weekend overal naar toe om op bezoek te gaan bij familie of omdat één van ons weer iets heeft bedacht. Zo zijn we zaterdag bijvoorbeeld alle Actions in de omgeving afgegaan om een groene pot te vinden. Klinkt ontzettend saai, maar een beetje rondtoeren met de auto en nieuwe plekken bekijken vinden we leuk. Vooral als we ook nog eens een beetje ruzie kunnen maken of we nou links- of rechtsaf moeten slaan :'). Ook met vakanties houden we van dezelfde dingen; als we twee uur op het strand liggen dan komt dit omdat geen van ons beide nog heeft aangegeven dat zand niet lekker ligt en we beter wat anders kunnen gaan doen. Een beetje rondtoeren en leuke nieuwe plekken ontdekken, door het historische dorpje of stadje heen slenteren en neer ploffen op een terrasje met een ijskoud biertje en wijntje is meer ons ding. Verder houdt Laura erg van koken en is Mark meestal blij om het te proeven, al komt het er soms op neer dat we beter even langs de snackbar kunnen gaan (al zou Mark dat nooit zeggen <3).

Ook op de bank zitten en dom tv kijken vinden we heerlijk. 'Boer zoekt vrouw', 'Droomhuis gezocht', 'Help mijn man is klusser' en andere soortgelijke programma's vermaken ons na een dag werken. Met films en andere series vermaken we ons ook, soms gezamenlijk maar soms ook zonder elkaar. We doen dus genoeg samen, maar gelukkig doen we ook soms dingen zonder elkaar. Zo heeft Mark zijn wekelijkse serie-avond met een vriend en is Laura vaak bezig met creatieve dingen die ze nooit afmaakt.

Afbeelding

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:16

Hoe is het nu met....

Deze maand het verhaal van Amanda, die na een ongeluk met haar paard Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) kreeg.

Amanda schreef:
3 december 2013. Een dag die ik niet snel zal vergeten. Of eigenlijk, ben vergeten omdat ik me niets meer van die dag (en de week erna) kan herinneren. Zo rond 17.00u was ik klaar met de training met mijn haflinger Jim. Ik liet hem na de training altijd nog even een rondje met lange teugel uitgalopperen, en zo ook die middag. Het was koud, mistig, donker, maar we hadden heerlijk gereden en hij galoppeerde relaxt rond. Tot we in de eerste bocht van de korte zijde kwamen. Hij struikelde en kon zichzelf niet meer omhoog houden. Hij heeft mij gelanceerd en we zijn samen gaan rollen. Ik denk dat ik even out ben geweest, maar ik weet het niet zeker. Ik heb later door verhalen van anderen wat puzzelstukjes op zijn plek kunnen leggen, maar de puzzel heeft nog wat ontbrekende stukjes die ik nooit meer op zal vullen denk ik. Ik was alleen op stal, dus wat er precies gebeurt is weet niemand. Alleen het feit dat we samen helemaal onder het zand zaten (inclusief de knop van mijn westernzadel), mijn cap stuk was en er een glijspoor van een paar meter in de bak te zien was, geeft mij het idee dat het zo gegaan is.

Jim mankeerde gelukkig niets. Die avond moest de veearts komen om te enten en zij heeft hem meteen nagekeken. Volgens haar was ik heel helder, klaagde ik wat over mijn knie en een beetje hoofdpijn. Mijn cap lag in stukken, maar verder viel het wel mee.
Achteraf had ik natuurlijk naar het ziekenhuis gemoeten, maar blijkbaar ben ik dus heel helder met een klap op mijn hoofd. Dit is namelijk niet eerste keer dat ik alle vragen kon beantwoorden ondanks een zware klap, maar er later niets meer van wist.

De dag erna ben ik gewoon gaan werken, maar rond 12 uur werd ik zo beroerd dat ik van mijn collega’s de huisarts moest bellen. De assistente zei dat ik maar naar huis moest gaan en een paar dagen rustig aan moest doen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben uiteindelijk 4 weken thuis geweest en ben daarna weer op gaan bouwen. Omdat ik klachten bleef houden belandde ik 3 maanden na de val bij de neuroloog, maar die kon niets meer zien en klinisch was alles goed, dus verder onderzoek was overbodig. Helaas gingen de klachten niet weg. Ik had een enorm concentratieprobleem, mijn kortetermijngeheugen leek het niet te doen, ik was overgevoelig voor licht en geluid, mijn rechteroog functioneerde af en toe niet (wazig zien) en ik had voor het eerst van mijn leven migraine.

In oktober 2014, bijna een jaar na de val, werd ik door de huisarts doorverwezen naar de revalidatiearts en die constateerde een hersenkneuzing en vergeleek het met een kleine kortsluiting die niet meer te herstellen is. En mijn cap heeft mijn leven gered. Jullie kunnen je voorstellen dat dat een hele klap was. Ik heb een hersenbeschadiging opgelopen door de val van mijn paard en dit komt niet meer goed. Mijn wereld stortte een soort van in. Wat nu met de toekomst?

In januari zijn we een intensief revalidatietraject gestart bij Rijndam Revalidatie. En hier heb ik heel veel baat bij gehad. Met gesprekken en therapie heb ik handvatten gekregen om er mee om te gaan. Ik knapte er enorm van op. In de tussentijd moest ik van de arbo minder gaan werken. Eerst maar halve dagen omdat ik het simpelweg niet vol hield. Ik was kapot aan het einde van de dag, door de slechte concentratie, continu afgeleid worden, enz. Mijn werkgever werkte helaas niet of nauwelijks mee aan de re-integratie en ging er zelfs al vanuit dat ik afgekeurd zou worden. Dit was niet zo, want ik kon nog prima functioneren met wat aanpassingen. Dit leidde uiteindelijk tot pestgedrag en ging uitdraaien op een arbeidsconflict, waardoor ik besloot op zoek te gaan naar een andere baan. Dat kwam er ook nog even bij, na 8,5 jaar daar gewerkt te hebben. Een hectische tijd, alles kwam tegelijk.

Inmiddels werk ik alweer een half jaar bij mijn nieuwe werkgever en ik heb het ontzettend naar mijn zijn. Ik heb bewust een stapje terug gedaan en ben minder uren gaan werken. Ook om meer uren voor mezelf te werken. Want naast een kantoorbaan volg ik de opleiding tot dirigent en werk ik wat uren in de muziek. 1 november ben ik voor het laatst bij de revalidatiearts geweest en hij was enorm verbaasd hoe goed het met me ging. Ik ben dan ook officieel ontslagen en hij hoopt me nooit meer terug te zien :D

En hoe gaat het dan nu?
Uiteindelijk heeft de val ervoor gezorgd dat ik anders naar mijn leven ben gaan kijken. Ik wil vooral tevreden zijn, doen wat ik leuk vind, waar mijn hart ligt en me niet meer door negatieve mensen en energie laten leiden. En dat lukt. Ik heb een erg leuke nieuwe baan gevonden in het onderwijs bij een bestuurskantoor, iets dat ik al heel lang wilde. Mijn opleiding gaat erg goed en ik ben inmiddels meer dan een dag in de week met muziek bezig. Mijn klachten zijn er nog wel, maar veel minder. Ook stress heeft een negatieve invloed gehad op de klachten. Mijn rechteroog doet nog steeds raar als ik moe ben. Gelukkig wist de opticien daar een oplossing voor en heb ik een hele hippe bril met blauwe glazen die helpt de letters stil te zetten als ze bewegen door mijn rechteroog. Concentratie gaat steeds beter, maar blijft een aandachtspunt. Mijn kortetermijngeheugen heet tegenwoordig agenda of notitieboekje, want dat is nog steeds niet zo best. Ik schrijf alles op en dat helpt. De overgevoeligheid voor licht en geluid is ook alleen nog als ik moe ben. Ik kan vooral omgaan met de klachten, waardoor ze wel aanwezig zijn, maar niet mijn leven bepalen.

Ik heb wel bewust een stap terug moeten doen in alles. Tempo ligt wat lager, ik moet wat meer rustdagen/avonden inplannen. Maar als ik dat doe is er eigenlijk prima mee te leven. Ik merk het wel, bijvoorbeeld met autorijden. Ik kan niet met iemand praten en tegelijk lastige situaties inschatten. Dan moet ik echt even geen gesprek hebben en alleen opletten. In een drukke kamer kan ik gesprekken slecht volgen, na een bijeenkomst of verjaardag ben ik dan ook gesloopt. Dus die vermijd ik zoveel mogelijk of plan erna even helemaal niets. Mensen om me heen merken het eigenlijk niet. Ik was altijd heel vlot en snel met dingen begrijpen, verbanden leggen, acties, enz. Dat gaat nu iets minder snel, maar nog steeds snel. De psychologe bij de revalidatie gaf aan: “Als je het in moet delen naar niveaus was je iemand met HBO+ niveau en zit je nu op gemiddeld HBO. Nog steeds heel goed, daar merken de mensen die je niet heel goed kennen niets van.”

Veel mensen vragen of ik nog steeds paardrijd. Ja, dat doe ik nog steeds en ook nog steeds op dezelfde en nog steeds altijd met cap. Jim is mijn maatje, is goudeerlijk en heel betrouwbaar en hij heeft me er niet bewust afgegooid. Uiteraard heb ik hem wel door de medische molen gehaald, want hij struikelde vaker. Maar er was niets schokkends op de foto te zien en nu met goed bekappen en zelf bijvijlen struikelt hij niet meer. Natuurlijk was ik in het begin bang om te rijden en ik heb daar ook wel begeleiding voor gezocht. Zeker alleen in de bak rijden vond ik in het begin doodeng. Maar nu gaat het goed. De angst voor een misstap is weg. Ik doe het wel rustiger aan. Een flinke galop buiten gaat alleen op terrein waar oneffenheden goed te zien zijn en anders doen we dat gewoon niet. Maar behalve dat gaan we gewoon alleen op pad buiten, rijden we shows en hebben vooral erg veel plezier samen.


Afbeelding

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:18

Een dag uit het leven van....

Mijn dag

De leden van de BNB hebben mij gevraagd om als teammie een dag uit mijn leven te beschrijven *\o/*
Ik ben Desiré, 23 jaar en buiten Bokt om studeer ik Illustratie aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Na wat opstartproblemen ben ik intussen tweedejaars.

Afbeelding
Wijze woorden aan de gevel van onze school. Door hoe kan het ook anders, Willem de Kooning, een kunstschilder.

Eigenlijk verloopt elke dag op de academie anders. Vanuit de opleiding wordt er erg veel zelfstandigheid van je verwacht. Op maandag, woensdag en vrijdag is tijd voor de major (illustratie dus) en op dinsdag en donderdag voor onze practice, een soort voorbereiding op je minor voor straks in de vierde. Meestal heb ik ongeveer 3 uurtjes per dag les, heel weinig dus! En dan meestal niet eens alle dagen, over het algemeen ben ik maandag en donderdag vrij. Dit vergt wel wat planning, want met zoveel vrije tijd ben je snel geneigd om uit school gewoon lekker wat anders te gaan doen. De school is eigenlijk elke dag tot 21:00 open, dus er is alle mogelijkheid om daar te werken. Echt vakken hebben we niet.

Ik volg op het moment de practice Branding, dit gaat heel erg over jezelf. Wat je belangrijk vindt, wat je core values zijn en dat soort dingen. Heel interessant! Over het algemeen heb ik maandag en donderdag vrij. Op woensdag is er ook hoorcollege. Niet enkel over kunstgeschiedenis, maar zeer uitlopende onderwerpen. Ook veel sociaal/commerciële vraagstukken komen er voorbij.

Voor branding moesten we een zelfportret maken, deze heb ik eens naast een zelfportret van toen ik 3 was gelegd. Precies 20 jaar zat er dus tussen :')


Afbeelding


De school beschikt over een aantal stations (werkplaatsen) waar wij als studenten in principe vrij gebruik van mogen maken. We hebben een zogenaamde Material Station (metaal, hout, keramiek) een Fabric Station (textiel), Drawing Station (hier staan o.a. ezels en lichtbakken, maar ook computers met tekentablets eraan voor digitaal tekenen) en de Publication Station, waar je allerlei printtechnieken toe kan passen. Van etsen tot zeefdruk, maar ook "gewone" printers, ouderwets letterzetten of juist lasercutten. Ook hebben we een Interaction Station en een Research Station.

Afbeelding
hier ben ik aan het werk in de zeefdrukkerij

Zeefdrukken is heel geschikt om bijvoorbeeld katoen mee te bedrukken. Ik heb in mijn eerste jaar zelf een tas gemaakt; van het bedrukken van de stof tot het in elkaar naaien. Superleuk om te doen! Experimenteren is altijd goed.


Afbeelding

De stof van de tas, ik had hem ook nog in het roze en geel gedrukt.

Mijn dag bestaat voor het grootste deel uit het bedenken van concepten en het uitwerken ervan. Zo heb ik laatst een klein kinderboekje gemaakt met een vooraf aangeleverd verhaal. Dit ging over dieren, en waar vind je nou meer dieren in Rotterdam dan in Blijdorp? :D Dus hop, in de bus naar de dierentuin en observeren. Ik wilde graag nijlpaardjes en flamingo's gebruiken in mijn boek, dus ik heb een hele tijd bij de hokken gezeten om te schetsen en hun gedrag te observeren.

Als je illustratie studeert is realistisch kunnen tekenen helemaal niet het belangrijkste. Ik heb dan ook gekeken naar vormen, deze uitvergroten en overdrijven. Wat maakt het dier nou precies dát dier?


Afbeelding
Afbeelding

Kleine, snelle schetsjes van het dwergnijlpaard en de flamingo

Ik snap dat als je dit ziet dat je dan denkt van nou... studeert die nou illustratie? :))
Maar dit zijn echt hele snelle schetsjes, ik denk van nog geen minuut per schets. Als je geen tijd hebt om allerlei details toe te passen, ben je wel verplicht om alleen naar de "belangrijke" dingen te kijken.

Na deze schetsen - en meer overigens, maar die ga ik niet allemaal laten zien want dan heb ik wel 6 pagina's nodig := - ben ik de illustraties gaan uitwerken. Ik werk best wel traag want ik ben snel afgeleid :') Het boekje zou gaan om 7 illustraties, hier ben ik denk ik ongeveer 3 dagen mee bezig geweest.

Ik werk persoonlijk heel graag met aquarel (waterverf) omdat je daar van die fijne effecten mee kan bereiken. Daarnaast heb ik voor dit boekje de tekst met de hand geschreven.
Hier wat illustraties uit het boekje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast aquarel werk ik graag met gouache. Experiment wordt best wel aangespoord bij ons op school, dus af en toe eens een nieuwe materiaal erbij pakken hoort daar zeker bij! Dat is misschien maar een kleine stap in je persoonlijke ontwikkeling, maar toch kan het heel belangrijk zijn. De voorkant van dit notitieboekje is oorspronkelijk gemaakt met gouache op een vel van 50x70 centimeter, echt enorm voor mijn doen! Ik heb de illustratie in laten scannen (want een A1-scanner heb ik niet even thuis :7 ) en vervolgens is het met een speciale printer, een flatbed printer die in principe op alle vlakke oppervlakten kan printen met UV-inkt, direct op het notitieboekje geprint.

Afbeelding

Wat een ontzettend leuke ervaring was, was het maken van een bandposter voor een festival in Rotterdam. Er zouden een aantal posters geëxposeerd worden en die van mij was gekozen *\o/*

Afbeelding

Ondanks dat ik bijna nooit wat op Uit de Kunst post, denk ik dat jullie wel eens wat van mij langs hebben zien komen. Komen deze jullie bijvoorbeeld bekend voor? :))


Afbeelding


Naast mijn studie heb ik uiteraard ook nog een -soort van- leven en rij ik ook nog paard. Sinds februari 2014 rijd ik Fritz bij, een 9 jarige buckskin Quarter ruin. Hij is mijn grote vriend <3 Ik rij hem meestal 2 dagen in de week.

Afbeelding

Overigens sta ik altijd open voor vragen over de kunstacademie! Daar mogen jullie mij alles over vragen *\o/*

Groetjes,
Desiré

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:19

Bokker achter het topic

Afbeelding


Deze maand in Bokker achter het topic het verhaal van Gimme_Spurs. Zij lijdt aan alopecia androgenetica.

Gimme_Spurs schreef:
1. Voor de mensen die je niet kennen: kan je jezelf voorstellen?

Mijn naam is Susanne en ik ben 29. Ik werk als docent drama op een middelbare school in Purmerend. Bokt-gerelateerd: ik rijd Criollo Fuego bij van Gaucho hier op bokt. We rijden western (reining). Ik rijd hem 6,5 jaar bij inmiddels.

2. Wanneer drong het tot je door dat je alopecia androgenetica kon hebben?

Begin 20 merkte ik dat mijn haar dunner begon te worden. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam door een prednisonkuur die ik had gehad toen ik 18 was. Helaas bleek dat niet het geval. Bij de dermatoloog in het ziekenhuis hoorde ik dat het Alopecia was.

3. Merk je er veel van in je dagelijkse dingen?

Gelukkig niet echt. Als mijn haar nat is valt het wel meer op. En ik moet mijn hoofdhuid insmeren met zonnebrand als ik ga zonnen. Een verbrande hoofdhuid voelt niet echt prettig... Aan het begin van het uitvallen was ik bang dat het kwam door het dragen van een cap, maar gelukkig is dat niet zo.

4. Hoe ben je tot de beslissing voor een haartransplantatie gekomen?

Ik ken iemand die bij Hair Science Institute werkt. Zij vroeg of ik een keer langs wilde komen voor een consult. Ik werd gevraagd als "model" voor het opleiden van artsen voor de kliniek. Dat scheelde best wel in de prijs. Dat heeft mij uiteindelijk doen beslissen om de behandeling te ondergaan.


5. Wil je zelf nog iets kwijt?

Ik ben superblij dat jullie mij mijn verhaal wilden laten doen. Wat ik hiermee wil bereiken is dat het taboe dat rust op alopecia wordt doorbroken. Gelukkig is er na een foto-expositie over vrouwen met Alopecia Totalis wat meer aandacht gekomen. Kaalheid wordt vaak geassocieerd met chemokuren en ziektes. Daarom is de schaamte erg groot. Ik hoop door mijn verhaal te doen, dat vrouwen met dezelfde aandoening de kracht vinden om ook naar buiten te treden en er misschien daardoor ook wat minder schaamte hebben.

Ik sta ook zeker open voor verhalen en vragen van mede-bokkers die met hetzelfde probleem zitten. Het zou tof zijn als ik iemand kan helpen!



Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 15:20

Het is bijna niemand ontgaan: de 1 april-grap van Bokt. Hieronder vertellen de hoofdverantwoordelijken, Jans, Nadia en Warboel, over het ontstaan, de voor- tijdens- en napret van de Top- en Flopknopjes.


Citaat:
De 1 aprilgrap is elk jaar weer een langverwacht en uitgedacht iets.
Wij zijn achter de schermen het evenemententeam, maar zonder de andere teammies zouden we nooit tot een mooie 1 aprilgrap komen!

De voorpret is dit jaar al vroeg begonnen. In januari werd het 1 april topic achter de schermen geopend en kon het brainstormen beginnen!
De eerste reacties bestonden vooral uit dit soort berichten:

Citaat:
Jeetje, wat gaat een jaar toch hard!


Citaat:
Ik ga er eens goed voor zitten :D


Citaat:
Ik gooi maar wat brainfarts in het topic _O-


Al snel kwamen we op de beginfase van het huidige idee, de banknopjes. Omdat er in 2006 al een vergelijkbaar idee was, moest het wel iets speciaals hebben.
Toen kwam ook ineens het idee voor de Paas-puzzel bovendrijven!

Citaat:
Nu ik aan geintjes zit te denken, denk ik aan puzzels....waarom ik aan eieren denk weet ik niet, maar misschien kunnen we met Pasen iets met letters puzzelen.


Hier hebben jullie de uitwerking ook vast van meegekregen, met uiteindelijk 3 winnaars met de ondertitel Blij Bokt Ei :)

Goed, terug naar de banknopjes.
Soms werd er wat getwijfeld aan de haalbaarheid van de 1 april grap:

Citaat:
Klinkt in theorie erg leuk. :j


Na heel wat brainstormen waren we het erover eens dat er een top-post en een flop-post zouden komen, waarbij je zelf geband wordt als je op “floppost" klikt. Als je jezelf dan geband had, dan kwam je op een afgesloten forum terecht. Dat forum moest natuurlijk wel een toepasselijke naam hebben. De naam Buitenbak was volgens ons het meest passend, wie houdt er nou niet van lekker in het zonnetje buitenrijden? En daar konden we jullie in opsluiten 8-)

Uiteraard hebben we ons ook weer kostelijk vermaakt in het 1 april topic op Forumzaken: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=1879270
Waar we jullie lekker op het verkeerde been gezet hebben met onze nutteloze hints }>

Het uiteindelijke idee was een team effort, de technische uitwerking lag voornamelijk in handen van Shadow0 en Bart. Zij hebben het aparte forum en de techniek achter de knoppen mogelijk gemaakt. Daarnaast heeft Jans het ontwerp van de knoppen gemaakt. *\o/*

Al met al was het volgens mij een geslaagde 1 april grap!

Volgend jaar weer :+

Jans, Nadia en Warboel

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:37

Ah lief dames dat jullie mij zo uitzwaaien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:49

Het is weer een mooie samenvatting geworden teammies!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:32

Ja weer heel erg leuk. En interessante topics die ik nog niet kende. En een van mezelf joepie en leuke tekeningetjes. Stijl ligt me wel. En 1 april jullie maar zeggen. Nee we hebben nog niks enz bla bla. Rotzakken :P wat ik me afvraag wat had er bij de uitspraken nu moeten staan behalve hamsters? :')

Recept maak ik al jaren in aangepaste vorm zonder kerrie en soms zonder worst. Heel erg lekker ook om mee te nemen bij een dagje uit. :Y)

Anoli je bent weer zwart. Zal even wennen zijn denk ik.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:10

karuna schreef:
Anoli je bent weer zwart. Zal even wennen zijn denk ik.

Ja zeker even wennen, maar een bewuste keuze geweest :j

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:29

Nogmaals heel erg bedankt voor alles Ilona! :*

Leuke BNB weer dames! *\o/*

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:17

Leuke BNB weer!! :))


Vond het stukje van de kunst academie erg leuk om te lezen!

Bedankt Anoli!

xtinne
Berichten: 214
Geregistreerd: 05-04-16

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:21

Oh wauw, dit is de eerste keer dat ik dit zie.. Maar wat leuk !!

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:30

Echt een super leuke bnb weer! Heb hem met plezier gelezen :)

Gladijs
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-04-14

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:34

Gaaf zeg!! :j had het nog nooit gezien maar dit is cool zeg *\o/*

xxxxs
Berichten: 63
Geregistreerd: 12-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:49

Wat een superleuke BNB weer! *\o/*

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: [Dienstmededeling] BNB April

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:38

Weer met veel plezier gelezen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:42

karuna schreef:
wat ik me afvraag wat had er bij de uitspraken nu moeten staan behalve hamsters? :')


Spoiler:
halster
lijkt me. B-)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:43

O ja op zich wel logisch ja op een paardenforum :)* :o

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:08

karuna schreef:
wat ik me afvraag wat had er bij de uitspraken nu moeten staan behalve hamsters? :')

Rije schreef:
Spoiler:
halster
lijkt me. B-)

Ik dacht dat het over een Chihuahua ging, maar ik vond het al zo vreemd: waarom zou je die ophangen :') _/-\o_ .