[Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

[Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:47

Afbeelding
Afbeelding

Het getal 15 is momenteel veelgebruikt, zo is 2015 voorbij en zitten we inmiddels alweer 15 dagen in het nieuwe jaar. Maar Bokt bestaat ook 15 jaar en dat konden wij van de BNB niet aan ons voorbij laten gaan. Daarom in deze eerste editie van 2016 extra aandacht voor 15 jaar Bokt!

Inmiddels is dit ook de tweede editie met de nieuwe lay-out en zijn er ook nieuwe onderdelen bij gekomen. Zelf zijn we daar erg blij mee en we hopen dan ook dat jullie deze mening delen.
Dan rest ons nu niks anders meer dan iedereen veel leesplezier te wensen!
Anoli, Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6, [***] en Paisano



Afbeelding

Topics van de maand
We beginnen gelijk goed met een zeer gevarieerde keuze aan topics die deze maand het gehaald hebben tot topic van de maand. Wil jij meer weten over longeren, of lijkt het je leuk om je eigen paard een jaar lang te volgen? Lees dan hier verder.

Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl


Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Ook deze maand benoemen we weer wat opvallende gebeurtenissen in de BNB. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar BNB@bokt.nl


Afbeelding

Bloemetje van de maand
Afbeelding

Uiteraard geven wij ook deze maand een virtueel bloemetje aan een paar Bokkers die dat op dit moment wel even kunnen gebruiken.
Om hen sterkte te wensen en te laten weten dat er aan ze gedacht wordt.

Deze maand is er bijvoorbeeld een bloemetje voor Flups, die hard aan het knokken is om te herstellen van en eetstoornis.
Op het moment van haar meest recente post in dit topic, was ze net 4 dagen bezig, maar het begin is gemaakt! Flups, wij hopen dat er heel veel euro's in je spaarpot terecht komen!

Osanta heeft al behoorlijk wat te verduren gehad en net toen zij dacht de boel weer redelijk op de rit te hebben, gebeurde er iets vervelends. Dit kun je hier lezen. Osanta, wij hopen dat je deze keer wel de juiste hulp gaat vinden! Sterkte!

Bokker Snollygoster heeft niet één, maar maar liefst twee keer een ongelooflijk heftige ervaring meegemaakt.
In haar topic vertelt ze hierover en krijgt ze van andere Bokkers veel steun. Ook wij van de BNB willen je heel veel sterkte wensen.

In het topic van Dessino kun je lezen hoe zij uit een verleden met verkeerde mensen om haar heen en nare gebeurtenissen, toch de kracht heeft gevonden om een weg hieruit te vinden. Inmiddels begint het leven er weer wat zonniger uit te zien en is zij in verwachting van haar eerste kindje! Gefeliciteerd!


Afbeelding
Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl


Bokker in de spotlight
Deze maand hebben we verscheidene bokkers in de spotlight, namelijk: Bellatrix, Ylvy, Maureen95, jepsica, Seven, xJurdyWonanx en Silver_Bolly

Soms zit het gewoon even niet mee en kom je ongewild alleen te zitten met Kerst. Of je hebt geen partner of gezinslid in huis met wie je Kerst viert. Daarvoor hebben verscheidene bokkers hun huis open gesteld om andere Bokkers met Kerst in huis te nemen of voorstellen om iets met Kerst te doen, zodat zij niet alleen Kerst hoeven te vieren. Na een succesvolle Kerst vorig jaar bij Bellatrix hebben dit jaar meerdere bokkers hun huis opengesteld. En zelfs met oud en nieuw waren er Bokkers welkom bij Silver_Bolly. Wat een warm hart hebben zij. Zo hoefden enkele Bokkers deze Kerst niet alleen te zijn. In het topic van Bellatrix is te zien dat het weer een geslaagde dag was. :j

Heb jij een suggestie voor Bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl


Quotes van de maand
Ditmaal vooral quotes met en over dozen. Er zaten weer leuke opmerkingen tussen van jullie!

Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar BNB@bokt.nl


Hartekreten
Afbeelding

Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via BNB@bokt.nl


Bokkers in de media
Op 9 januari jl. stond Bokker gohya in de Telegraaf! Gohya heeft een opvang voor verwaarloosde pony's. Zij heeft een paar spannende maanden achter de rug ivm onzekerheid over de plek waar zij staat met de pony's, dus deze positieve aandacht is vast en zeker even een steuntje in haar rug!
De link in haar topic doet het niet voor niet-abonnees, maar de tekst en foto uit het artikel staan beiden in de OP van dit topic.

Ken jij of ben jij een Bokker in de media? Laat het ons dan even weten via BNB@bokt.nl!


Huisdieren in de spotlight (volgende maand: Kunstwerk van de maand)
Deze maand helaas geen huisdieren in de spotlight vanwege alle drukte rondom het jubileum van Bokt. Volgende maand kunnen jullie weer lezen over het kunstwerk van de maand.

Heb je een suggestie voor 'Kunstwerk van de maand' of het onderdeel 'Huisdieren in de spotlight' , stuur deze dan naar BNB@bokt.nl


Bokker in het buitenland (volgende maand: Hoe gaat het met...)
Deze maand dalen we af naar het zuiden van Europa. Een heerlijk klimaat, vriendelijke mensen en veel rust heeft deze Bokker er voor doen zorgen dat ze nooit meer terug wil naar Nederland. Nieuwsgierig geworden over welk land en welke Bokker het gaat? Lees dan hier verder!

Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl


Afbeelding
Wist je dat.........

Van de teammies en redactieleden...
... Paisano nog maar een half jaartje hoeft te wachten voor ze met haar Seb8iaan gaat trouwen?! ^&+
... Anoli Na het afscheid van de ijslandse oma's afgelopen voorjaar weer een nieuw bijrijdpaard heeft gevonden? *\%/*
... Duhelo opnieuw aan het studeren is?
... [***] een hele leuke shetlander erbij heeft gekocht? Het om een zwarte merrie gaat van twee jaar oud.
... sans6 ein-de-lijk haar tattoo met de naam van haar zoon heeft laten zetten?!
... Nayomie haar schaatsen dit jaar op natuurijs heeft mogen zetten?
... de kat van Aurora3 graag peren eet?
... Banjer een vkb reconstructie heeft gehad en een stukje meniscus weggeknipt? Napijn valt alleszins mee.. :)
... :D Urielle nu twee paardrijdende kinderen heeft: Gioya (9) rijdt alweer een paar jaar maar Enya (5) heeft 8 januari 2016 haar eerste les gehad op Spetter van de manege. Weer een toekomstige Bokker!
... Er teammies zijn die last hebben van impulsieve ponyaankoperitus?
... [***] en Lous allebei een zwart Shetlanderbolletje hebben gekocht.

De Bokker...
... AmkeVH's bijnaam Amcum is
... AmkeVH bang is voor lichamelijk contact
... Stonedromy een creepy theelepel obsessie heeft
... xmissdaphx de mama van de groep is
... Simoonzel niet normaal op groepsfoto's kan
... Simoonzel en AmkeVH bang zijn voor de dagelijke orgies


Heb jij een leuk Wist-Je-Dat over jezelf of over iemand anders? Mail deze dan naar BNB@bokt.nl en wie weet kom jij in het volgende BNB!


Afbeelding

HK in de spotlight
Deze maand aandacht voor een heel bijzonder huiskamertopic. Soms is het al moeilijk genoeg om uit de kast te komen en aan je omgeving te vertellen dat je homo/lesbi/bi bent, maar als je dan ook nog eens erg jong bent is dat (soms) nog lastiger. Gelukkig is Bokt een plek waar mensen elkaar steunen en een luisterend oor bieden. Dit wordt dan ook gedaan in dit bijzondere topic


Recept van de maand
Deze maand hebben wij een leuke bijdrage gekregen van RianneH, die haar heerlijke quiche deelt met ons. Van eigen bodem tot zelfgemaakte vulling, lees hier hoe je deze lekkernij zelf kan maken!


Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Vrienden maak je soms voor even en soms voor een heel leven. Vaak deel je dezelfde passie of hobby en dat is op internet niet anders dan in het echte leven. Menig Bokker heeft een vriendschap die ontstaan is op Bokt en ditmaal is het de beurt aan twee dames die ondanks de virtuele en letterlijke afstand een hechte vriendschap hebben opgebouwd. Lees hier welke Bokkers ditmaal hun verhaal doen.

Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl.


Doorgeefstokje
In de vorige BNB hebben wij Ladybird het allereerste stokje gegeven, zij heeft het stokje doorgegeven aan Lieveli.

Hieronder staan de antwoorden van bokker Lieveli.

1. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader )
Nee, ik kreeg al vrij vroeg een eigen pony, dus een echte penny inclusief de fantasieën ben ik nooit geweest. Ik was een fanatiek wedstrijdruitertje. Ik heb 1 keer zonder zadel gegaloppeerd en dat was omdat ik zonder zadel aan het uitstappen was en mijn broer mijn pony opjoeg. Ik ben trouwens blijven zitten, mijn broer had gelijk dat onze pony comfortabel zat in galop.

2. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Pittige discussies op LZP en NM. In de paardengedeeltes kom ik bijna nooit, dat vind ik niet interessant.

3. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Eigenlijk zoals nu, maar dan zonder tentamenstress en met een kind of 3. Mijn ouders zijn gezond, ik heb een fantastisch vriendje, er valt niet veel bij te wensen. Eerder weg te wensen dus, tentamens domineren nu mijn leven en dat is stom.

4. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Een forum waar ik heel veel leuke mensen heb ontmoet en heb geleerd om meer open minded te zijn. Ik kom er graag, ik vind het ook leuk hoe mijn generatie bokkers steeds volwassener wordt. Hoe we eerst met z'n allen hysterisch reageerden op een nieuwe man maar nu allemaal settelen en kinderen baren.

5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Ik ben heel benieuwd naar Emma's vragen op deze antwoorden. Emmaa_, veel plezier ermee *D


Een dag uit het leven van.....
Altijd al willen weten hoe het leven van een FNRS jurylid eruit ziet? Lees dan hier het verhaal van Bokker Ilja000



Speciaal jubileum!
Wat jullie vast niet ontgaan is, is dat bokt dit jaar 15 jaar bestaat *\o/* En, dat is in alle opzichten te merken. Het logo is bijvoorbeeld helemaal in stijl van het 15 jarige jubileum van bokt. Op 9 januari was het uiteindelijk ook zover dat Bokt écht 15 jaar bestond. Hierover kunnen jullie meer lezen in het een apart gedeelte voor het 15 jarig bestaan in deze BNB.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:47

Topics van de maand
Deze maand zijn er ook weer mooie topic bijgekomen. Hieronder zetten we er enkele in de spotlight.

Op tabblad Informatief: hebben we gekozen voor het topic van darkchrystal, over verschillende manieren van longeren.

Voor De Kantine: is de keuze gevallen op het topic van vjseegers, waarin hij zijn paardenhobby op een leuke manier onder de loep neemt.
[VVDD] Paard - en - gek....

Op tabblad Algemeen: hebben we gekozen voor het topic van MorganeR, waarin de verschillende seksualiteiten op Bokt worden belicht.

Bij de Young Riders: is het topic van spotterick Topic van de maand geworden. In dit topic kan je elke maand 2 foto's van je paard plaatsen om hem/haar het hele jaar door te volgen.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:47

Andere opvallende gebeurtenissen op bokt
Het is jullie vast niet ontgaan, spontane ijzel in het Noordelijk deel van het land. Mensen hebben genoten, want het was winterweer. Ook hebben mensen hier minder plezier van gehad. Het bleef gevaarlijk. Het wintervolle topic heeft daardoor absoluut in de spotlight gestaan.

Soms denk je na over wat je eigenlijk 'vroegah' hebt uitgespookt op bokt. Wat voor posts waren dat vooral dan, zou je denken. Op Forumzaken werd er een topic geopend met de vraag wat jouw meest beschamende post op Bokt is.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:48

Quotes van de maand
Citaat:
Wil mn doos nu toch wel graag, ben zo nieuwsgierig :P


Citaat:
Meestal roep ik dat er iemand belt. En anders kijk ik wie er belt, ken ik diegene niet houd ik het zo kort mogelijk. Ken ik diegene wel probeer ik het nog steeds zo kort mogelijk te houden.
Als er iemand op mijn mobiel belt, neem ik bijna nooit op xD.


Citaat:
Leuke dozen komen weer voorbij :D


Citaat:
Hier helaas nog steeds geen doos :( Het wordt wel steeds spannender met al die leuke dozen hier :D


Citaat:
Glitter op je banketstaaf... :')


Citaat:
Citaat:
_O- _O-

Ik vind een Totishet toch wel de mooiste uitdaging , of een Totimini , Totituiger :=



Als ie nu nog niet gaat dekken, wordt het in 2017 waarschijnlijk Totiburger. :+


Citaat:
Nee, Totilasagne.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:48

Bokker in het buitenland
Deze maand interviewden we voor Bokkers in het Buitenland countrygirl. Countrygirl woont al 8 jaar in het mooie, rustige Portugal.

* Waarom ben je naar Portugal verhuisd?
Vanwege het klimaat, de prachtige natuur, de vriendelijke mensen, geen file's, geen stress.

* Hoe lang woon je al in Portugal?
Ruim 8 jaar.

* Wat vind je van Portugal nu je er woont?
Geweldig land! Lang leve de vrijheid! Portugal heeft nog zoveel mooi bewaarde historie, Lissabon is een gewéldige stad, de prijzen zijn laag, de kustgebieden, dus de stranden en de oceaan adembenemend mooi.

* Ben je ook in Portugal nog met paarden bezig, zoja met welke tak(ken)?
Ja. Heb nog steeds 2 Tennessee Walking Horses, ik mag nog graag buitenritten maken in deze mooie natuur.

* Wat is het grootste verschil met Portugal en Nederland binnen de paardensport?
Niet veel. Vanwege de veelal heuvelachtige gebieden zal hier misschien wat minder gemend worden. Maar op vlakke landstreken gebeurd ook dát volop.

* Wat mis je aan Nederland en wat echt niet?
Hihi.. haring met uitjes & gerookte paling ;-))
In de zomer de frisse groene weilanden, dan is alles hier zo droog dat er geen gras groeit.
Wat ik écht niet mis is de drukte op de wegen, de vele mensen.

* Zou je nog terug willen naar Nederland?
Nee.
Ik zou dit soort uitzichten voor geen geld van de wereld meer willen ruilen ;-))
Als je bovenop een 'monte' (heuvel) woont zoals wij, en je hebt minstens een 70 km. vrij uitzicht... dat is toch onbetaalbaar?

Foto: Extramadura, grensgebied Portugal/Spanje.


Afbeelding

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:48

HK uitgelicht
Deze maand hebben we gekozen voor het Young & Out huiskamertopic. Dit huiskamertopic is voor mensen die uit de kast gekomen zijn of dit nog willen doen en in dit topic steun kunnen vinden. Het topic dat oorspronkelijk op LZP stond kreeg een mooi topic op HK. Wie het gestart heeft, zijn de meningen over verdeeld. Het HK topic is gestart door Dribbel maar het LZP topic, waar het allemaal begon is geopend door StonedRomy. StonedRomy legt uit dat zij in PB een gesprek had met Kaus waaruit dit topic is ontstaan.

Wij hebben deze dames eens flink onder de loep genomen en kwamen tot verschillende conclusies. De groep bestaat uit gemiddeld 10 personen. Mensen zijn in afwisselende periodes actief. Als eerste waren de dames er niet helemaal over uit wie er het meeste kletst in het topic. Uiteindelijk konden ze het er toch over eens worden dat XmissdaphX de grootste kletskous in de groep is. Van humor is in dit HK zeker sprake. Iedereen is in voor een lolletje en de leukste grappen worden toch door Simoonzel gemaakt, aldus grotendeels van de HK groep. Naast leuke grappen kunnen alle HK-leden ook leuke verhalen vertellen. Klinkt dus als een enorm gezellige groep. En bijleesposten zijn vaak niet nodig in deze groep. Toch is niet iedereen even snel met reageren als de rest van de groep. Ankimo en Zozenn zijn de twee achterblijvertjes die vaak later reageren dan de rest van de groep.

Deze groep heeft al bijna 1 deel volgekletst en wij wensen ze alvast veel plezier in deel 2. :D

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:48

Recept van de maand
Deze maand aan mij (RianneH) de eer om het recept van de maand te schrijven én maken :9

Het recept komt van Laura's Bakery, waar nog veel meer lekkers op staat :9 Zij maakt daarin gebruik van een kant en klare quichebodem, maar ik maak hem zelf.

Quichebodem
Bron: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R9 ... oor-quiche

Ingrediënten bodem:
200 g bloem
1 tl zout
100 g koude boter
1 ei
1 el koud water

keukenmachine
aluminium quichevorm (Ø 28 cm)

Bereiding:
1. Zeef de bloem en het zout boven een kom en doe in de keukenmachine. Snijd de boter in stukjes en voeg toe. Maal in 1 min. tot een kruimelig deeg. Laat de motor draaien en voeg het ei en het water toe. Laat draaien tot een samenhangend deeg ontstaat. Voeg indien nodig nog dezelfde hoeveelheid water toe; te droog deeg laat zich slecht uitrollen.

2. Haal het deeg uit de machine en kneed kort met je handen tot een bal. Kneed zo kort mogelijk; door de warmte van je handen kan de boter smelten en wordt de bodem minder knapperig. Wikkel het deeg in vershoudfolie en laat 30 min. in de koelkast rusten.

3. Leg het deeg op een met bloem bestoven werkblad. Bestuif de deegroller met bloem en rol het deeg uit tot een ronde lap van ø 32 cm. Vet de vorm in. Bekleed de quichevorm met het deeg. Prik met een vork gaatjes in de bodem zodat de bodem zo min mogelijk rijst. De quichebodem is nu klaar voor verdere bereiding.

Met deze hoeveelheden heb ik ruim genoeg. Ik gebruik een aardewerken vorm omdat die quichevorm uit elkaar kan en dan in elkaar zakt in mijn oven. Die is wel weer iets dunner, dus denk dat het deeg sneller gaar is én de kan de quiche er makkelijker uithalen. Toch werkt het in mijn schaal ook naar tevredenheid.


Quichevulling

Bron: http://www.laurasbakery.nl/spinazie-feta-quiche
Het is voor 4 personen als een gehele maaltijd

Ingrediënten quichevulling:
500 gram verse spinazie
200 gram feta
80 gram Parmezaanse kaas
80 gram pijnboompitten, geroosterd
5 eieren
200 gram crème fraîche
zout en peper naar smaak

Bereiding:
1. Doe een scheutje olie in een pan en laat de spinazie slinken. Laat de spinazie helemaal uitlekken, knijp of druk eventueel het vocht eruit als het niet goed uitlekt. Snij de spinazie dan wat fijner.

2. In een kom klop je de eieren met de crème fraîche los, voeg de gehakte feta, Parmezaanse kaas, pijnboompitten, spinazie, zout en peper toe. Roer tot een egale massa. Je kunt eventueel wat feta, kaas en pijnboompitten achterhouden om over de quiche te strooien voor hij de oven in gaat.

3. Bekleed de vorm met het deeg en prik wat gaatjes in de bodem. Giet de vulling in de vorm en strooi de laatste feta, Parmezaanse kaas en pijnboompitten over de taart.

4. Bak de quiche in 30-40 minuten gaar op 180 graden. De vulling moet stevig zijn.

En dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

De taart is vrij neutraal van smaak, de feta geeft het wat zoutige smaak, maar ik mis stiekem wat pit. Ik zou hem graag nog eens met blauwe kaas maken, of een andere kaas met iets meer pit, waardoor de smaak wellicht wat spannender wordt ;)

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:49

Vriendschappen en/of relaties door Bokt

Deze maand hebben wij weer een bijzondere vriendschap via BNB@bokt.nl binnengekregen. Namelijk de vriendschap tussen Merle en Pernille.
Hieronder omschrijft Pernille hoe hun vriendschap tot stand is gekomen met als afsluiten een gezellige foto van hen samen!

“Inmiddels alweer 3 jaar geleden zat ik, Pernille (PeerAppel), met wat meiden in het Sims 3 topic. Daar raakte ik aan de praat met Merle (xBeauuu). Na heel wat pb’tjes, wisselden we eind december 2012 nummers uit en begonnen we met appen. Zelf woon ik in Groningen en Merle woont in Limburg, dus natuurlijk ook lekker ver weg van elkaar. Merle kreeg in oktober 2013 de kans om mee te doen aan de MacRider Cup, waarvan de finales in Assen waren. Daar hebben we voor het eerst gemeet en onze ouders bewezen dat we geen vieze oude mannetjes waren. Daardoor kreeg ik toestemming om in de kerstvakantie van dat jaar voor het eerst het hele eind af te reizen naar Limburg! Sindsdien reizen we ongeveer 2 keer per jaar naar elkaar toe en logeren dan een paar dagen bij elkaar. Ondanks de afstand, hebben we nog steeds contact. Ik ben heel blij dat ik Merle heb ontmoet!”

En nog een foto van ons:

Afbeelding

Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:49

Een dag uit het leven van.....

Deze eerste "Een dag uit het leven van..." is geschreven door Ilja000
Ilja jureert FNRS-proeven dressuur t/m F20, aangepaste proeven, vaardigheid, S springen, CBR 1 en 2... Verder heeft zij de MMI instructeursopleiding gedaan en een aantekening aangepast les geven.
Ook houdt zij zich veel bezig met de zitcompetitie.

Toen wij Ilja vroegen of zij deze rubriek wilde aftrappen, reageerde zij direct heel positief en heeft zij een dag als FNRS-jurylid omschreven.

Citaat:
Zaterdag 9 januari heb ik een oliebollen-tournooi in de agenda staan. Het gaat om FNRS springen en oefenparcours op een bedrijf waar ik graag kom.

Aan het begin van de middag pak ik mijn map er nog even bij. Ik jureer regelmatig springwedstrijden, maar lang niet zo vaak als dressuur en een goede voorbereiding is nooit verkeerd. Ik prent de minpunten nog eens goed in mijn hoofd (2 strafpunten voor een balk, 4 strafpunten voor de rest), weet wat ik moet doen als er een ruiter valt, bekijk het parcours nog eens goed... De FNRS heeft een aantal standaardparcoursen voor de bedrijven en het gekozen parcours is mijn favoriet. Het ziet er speels uit in de baan, maar nog belangrijker: de lijnen zijn goed te rijden voor zowel beginnende als gevorderde ruiter.

Een uurtje van te voren ga ik op pad. Ik kom er regelmatig en weet dus de weg. Een half uur voor de eerste start ben ik aanwezig. Ik drink een kopje koffie, klets even bij met de manegehouder, zie een stel enthousiastelingen het parcours verkennen met hun instructeur. Mijn schrijfster ken ik nog van de vorige keer en dat ging prima en was ook nog gezellig.

Iets te laat gaan we naar boven. Daar ligt alles al netjes klaar: een parcourstekening, pennen, protocollen, heerlijke stoelen, theezakjes en ook de microfoon krijg ik er bij. Vandaag ben ik namelijk niet alleen jury, maar ook speaker. Tijdens het verhogen van het parcours leg ik uit waar ik als jury op let. Daarnaast kondig ik natuurlijk alle ruiters aan. Nog tijdens de eerste start komt er een flinke schaal oliebollen. En lekker dat die zijn!

Bij het FNRS springen draait het om het opleiden van de ruiter. De laagste parcours is dan ook 30 cm. En wie wordt uitgebeld mag eigenlijk altijd (onveilige situaties daar gelaten) het parcours afmaken. In de loop van de dag zal dat een enkele keer voorkomen. Ook zal de instructie daar een handje bij helpen. Dat is ook in het kader van opleiden en veiligheid: er staat altijd een instructeur bij het parcours.
Helaas maken we ook een enkele valpartij mee. Gelukkig zijn er geen blessures. Het reglement schrijft voor dat een gevallen ruiter te voet de baan verlaat. Het parcours mag wel over gereden worden, maar dan met minimaal 1 combinatie pauze. Een amazone bedenkt zich tijdens de wachttijd, een ander besluit nog 2 hindernissen te nemen en het dan voor gezien te houden. Met het tijdschema dat dit bedrijf hanteert en het reglement dat daar ruimte voor geeft, is dat allemaal mogelijk.

Precies volgens de starttijd is de laatste start. Daarna helpen alle deelnemers mee met afbouwen van het parcours. Het secretariaat is ondertussen bezig met het voorbereiden van de prijsuitreiking. Er worden heel wat promotiepunten gestempeld in het ruiterpaspoort!

Dat is fijn jureren, bij een bedrijf waar de paarden geschikt zijn voor hun werk en de ruiters goed opgeleid worden. Als jury zie ik het liefst dingen die goed gaan en geef ik hooguit een tip mee waardoor het nog beter zou kunnen. Het parcours is tenslotte geen examen, maar een moment waarop een ruiter aan een onafhankelijk persoon (de jury) laat zien hoe ver hij of zij is in de opleiding tot ruiter. Een enkele keer is er nog wat oefening nodig voordat iemand aan een volgende stap toe is, maar gelukkig rijden de meeste ruiters op het bij hen passende niveau.

Na de prijsuitreiking geniet ik in de kantine samen met de manegehouder en nog wat andere mensen van de laatste oliebollen. Al met al een prima wedstrijd!



Heb jij ook een bijzondere paardenjob of -hobby en denk jij dat het wel heel leuk is om een dag uit je leven in de BNB te beschrijven? Dit mag je in tekst-vorm doen, maar ook met foto's, aan de hand van een filmpje, desnoods als stripverhaal... Hier ben je vrij in.
Stuur dan een mailtje naar bnb@bokt.nl
Wij nemen dan contact met je op!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:49

Speciaal jubileum!

Toen Bokt nog ontstaan was in 2001 kreeg Heike de eer om het eerste topic te openen. Veel informatie bevatte het allemaal nog niet, maar het begin was er. We zouden kunnen stellen dat dit het begin is van het bestaan van Bokt.nl!

Met het jaar groeide Bokt en mensen van verschillende leeftijden kwamen al om het hoekje kijken. In 2002 was Bokt al een klein beetje groter geworden. Naast positiviteit moesten ergernissen ook gedeeld worden. Al waren de titels nog wel wat misleidend :Y)

Op 9 januari 2003 waren er zonder twijfel ook weer topics geopend. Ook bespraken mensen hun financiële situaties. De leden op Bokt werden steeds opener naar hun medegebruikers. In dit topic wilde iemand wel heel graag haar spaarloon want het was me een madam die graag wat uit wilde geven. :j

Op de 9de januari van 2004 wilde iemand zich uitspreken over haar emotionele momenten. Muziek, een foto en de tranen lagen over de wangen. Hiervoor had ze een mooi topic gemaakt.

op 9 januari 2005 was er een heus record aan aantal Bokkers online.

op 9 januari 2006 was het tijd voor wat serieuzere zaken. Bokkers begonnen te praten over het zwanger raken op jonge leeftijd.

Een Bokker nam afscheid van haar geliefde huisdier en schreef op 9 januari 2007 hier een gedicht over.

9 januari 2008 opende een Bokker een topic over goud of de gladiolen. Een mooie benaming voor moeilijke paarden waarin meerdere Bokkers zich herkenden.

Op 9 januari 2009 opende een Bokker een topic over een wel heel bijzondere advertentie. Het onderwerp van de advertentie bleek een actieve zit te hebben... maar dat kon niet helemaal kloppen volgens deze Bokker. Er volgden vele oplossingen voor het mysterie.

2010 was een jaar van sneeuw en gladheid. Dat Bokkers daardoor onderuit gleden is te merken aan het topic wat op 9 januari 2010 werd geopend.

En toen kwam 9 januari 2011... Het jaar waarin Bokt 10 jaar bestond! In een topic op Voorpagina Nieuws nam Bart de Bokkers mee door de 10 jaar van Bokt.

Het topic van 9 januari 2012 dat we hebben uitgekozen is er één om in te lijsten! Met zijn stoere stippen verovert deze kleine man menig merriehart! [ITP] Appaloosa hengst spelen en valk welsh merrietje

9 januari 2013: met het oog op het komende voorjaar, begint het al een beetje te kriebelen... heerlijk lange buitenritten liggen in het verschiet! Maar is de eerste buitenrit na de winter al best wel weer even spannend, hoe pak je dat aan als je paard helemaal nog nooit op buitenrit is geweest?
[BRT] Bos of strand, hoe pak je dat voor het eerst aan?

9 januari 2014: de alom bekende uitspraak: "Typisch Bokt!" (veelal gevolgd door: :roll: ) in een ander jasje: [KH] Het "Bokkers be like"-topic

En dan is het 9 januari 2015: zo net aan het begin van het nieuwe jaar is er een moment waarop men nadenkt over wat er in het nieuwe jaar allemaal anders/beter moet. Zo ook paardrijden. Is het niet hartstikke zielig wat onze paarden allemaal moeten van ons? En de manier waarop we dat van ze vragen? [RT-D] Paardrijden is zielig...

9 januari 2016, nog maar heel recent dus: hier begonnen als Penny en inmiddels mama: kleine bokkers worden groot. Een paard opvoeden is toch nét even anders als een kind opvoeden, maar ook hier draait Bokt haar hand niet voor om: net als bij een "paarden-topic", geeft en vraagt Bokt ook hier graag advies. [LZP] BABO: Bokt´s advies bij opvoeden
Laatst bijgewerkt door Anoli op 15-01-16 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:20

Wat leuk, een bokker die in het mooie Extremadura woont :) mijn ouders wonen in het Spaanse deel ervan. Prachtig, kan me voorstellen dat countrygirl niet meer terug wil.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:33

Wat leuk dat ik in de spotlight sta! :D

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:24

Mooi weer! , heerlijk leesvoer :) (heb mujn eigen quote al ontdekt :+ )

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:25

Die quote van totiburger _/-\o_

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:39

Leuk!!!!
Bedankt!!

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:55

Goh in the spotlight wat grappig :D

Leuke bnb weer

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:04

Leuk overzicht :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:09

Bedankt voor jullie leuke reacties, we vonden het weer erg leuk om de BNB voor jullie in elkaar te zetten :D

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: [Dienstmededeling] BNB Januari 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:13

Geen idee waarom ik in de spotlight sta, maar evengoed leuk :D

ANONIEMPIEE
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:45

hoe kom ik bij de young riders forum? <3 alvast bedankt voor het antwoorden! :P