[Dienstmededeling] BNB December 2015

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

[Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 19:32

Afbeelding
Afbeelding

De laatste maand van het jaar 2015 is alweer aangebroken en dat betekent een tijd van feestdagen, lekkernijen en het maken van goede voornemens. Tijdens de jaarwisseling wordt dan plechtig beloofd om het nieuwe jaar écht werk te gaan maken van deze goede voornemens, maar hoeveel van jullie doen dit echt?! Wij als BNBteam kunnen alvast verklappen dat we er meestal niks van bakken en na 2 weken die goede voornemens alweer vergeten zijn. :oo Voor de Bokkers die graag wat anders bakken hebben we dit keer niet 1 recept maar een volledig 3 gangen kerstdiner uitgekozen. Eet smakelijk alvast!

Afgelopen maand vroegen wij jullie mee te helpen door de enquête in te vullen, aan de hand van deze resultaten hebben we de BNB vanaf deze maand een nieuwe look gegeven. Ook staan er nieuwe onderdelen in en zijn oude onderdelen verdwenen. We willen iedereen die de enquête ingevuld heeft hartelijk bedanken.

Omdat wij pas in 2016 weer met een nieuwe editie zullen komen willen we in deze BNB van december alvast iedereen goede feestdagen en een fantastisch nieuwjaar wensen. Proost erop met een goed glas champagne, (en voor de Bokkers die niet drinken hebben we hier een champagnekleurig veulen geplaatst ;) ) en tot volgend jaar allemaal!


ps: voor de oplettende Bokkers die het al hebben gezien, wij hebben sinds deze maand een nieuw BNB teamlid, Welkom Sans6! Helaas nemen wij deze editie ook afscheid van een teamlid en dat is Blijheid, we willen haar dan ook heel erg bedanken voor haar inzet de afgelopen tijd.

Dan rest ons nu niks anders meer dan iedereen veel leesplezier te wensen!
Anoli, Banjer, Blijheid, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6, [***] en Paisano


Afbeelding

Topics van de maand
Deze maand hebben we weer een aantal mooie, interessante of leuke topics voor jullie geselecteerd. Benieuwd geworden welke? Dat kan je hier lezen.
Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar bnb@bokt.nl


Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Naast de topics van de maand zijn er natuurlijk ook andere opvallende gebeurtenissen op Bokt. Afgelopen maand waren dat er ook weer genoeg, en we hebben een aantal mooie topics voor jullie. Lees hier verder welke.
Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar bnb@bokt.nl


Afbeelding

Bloemetje van de maand
Zoals iedere maand bieden wij nu ook weer een virtueel bloemetje aan, aan mensen die het op dit moment kunnen gebruiken; even weten dat er aan je gedacht wordt...

Om te beginnen _MelloW_ wiens moeder gediagnosticeerd is met kanker. Haar topic lees je hier. Wij wensen je heel veel sterkte toe.

En ook Stralina kreeg vervelend nieuws. Zij vertelt hier dat haar vader ongeneeslijk ziek is. Natuurlijk wensen we ook jou heel veel sterkte na dit vreselijke bericht.

Dit is het topic van regallie, zij opende dit topic om haar verhaal kwijt te kunnen. Na 8,5 weken zwangerschap kreeg zij te horen dat haar ongeboren kindje niet meer leefde. Heel veel moed en kracht gewenst om met deze gebeurtenis om te kunnen gaan.

Lauraa90 mocht na een jaar blessureleed van haar paard eindelijk weer rijden. Helaas, toen zij ongewild afstapte, kwam ze te hard op haar voeten terecht en zit nu zelf in de lappenmand. Gelukkig weet ze dat er goed voor haar paard gezorgd gaat worden.. Heel veel beterschap!

Dat een kopje koffie zetten soms behoorlijk verkeerd kan aflopen ondervond Nobel01. In haar topic waarschuwt zij iedereen dan ook bij het gebruiken van een vacuüm koffiezetter.
Beterschap voor allebei de meiden met brandwonden!

Afbeelding
Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl


Bokker in de spotlight
Deze maand is Selina bokker in de spotlight!
Selina opende vorig jaar een topic waarin ze aanbood kerstmutsjes op bestaande avatars te plaatsen, speciaal voor de feestdagen {:) Ontzettend veel bokkers maakten gebruik van haar aanbod en uiteindelijk liepen meer dan de 80 bokkers dankzij Selina rond met een vrolijke kerstmuts avatar! Helemaal leuk is dat Selina het ook dit jaar weer aandurft en opnieuw heeft aangeboden kerstavatars te maken voor wie maar wil. In het topic van dit jaar staat de teller alweer boven de 30 aangepaste avatars!
Eervolle vermeldingen gaan naar _l_amanda_l_, Maanlicht, AmkeVK, Shawn en Simoonzel, zij zijn Selina te hulp geschoten en helpen ook volop mee met het uitdelen van kerstmutsjes.
Ontzettend bedankt allemaal, we vinden het heel erg leuk om te zien dat bokt steeds meer in kerstsfeer komt!
Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl


Quotes van de maand
Deze maand hebben jullie weer erg leuke uitspraken gedaan, kijk hier welke we deze maand uitgekozen hebben.
Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar bnb@bokt.nl


Hartekreten
Afbeelding
Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via bnb@bokt.nl


Bokkers in de media
Weinig nieuws omtrent Bokkers deze maand? Betekent geen nieuws, goed nieuws?
Of hebben wij iets compleet over het hoofd gezien, en heb jij wel degelijk op de voorpagina van de Bit/Telegraaf/Viva gestaan?
Laat het ons dan even weten via bnb@bokt.nl!


Kunstwerk van de maand (volgende maand: Huisdieren in de spotlight)
In de afgelopen maand zijn er weer vele mooie topics op [UK] en [FK] bijgekomen. Kiezen was daarom erg lastig, maar na lang beraad zijn we tot de volgende topics gekomen.

Voor UK hebben we gekozen voor het topic van _San87_, waarin ze laat zien wat je allemaal met papier kan doen.

Op FK is het topic van Fem Kunstwerk van de maand geworden. Ze heeft prachtige foto's gemaakt van draagdoeken op een bijzondere locatie.
Heb je een suggestie voor 'Kunstwerk van de maand' of het onderdeel 'Huisdieren in de spotlight' , stuur deze dan naar bnb@bokt.nl


Hoe gaat het met... (volgende maand: Bokker in het buitenland)
Deze maand komt een wel heel bijzonder kleurtje aan het woord. Bokkers van de eerste uren, dagen, jaren zullen deze persoon vast nog herkennen in een ander kleurtje. Nog steeds geen idee wie het is? Lees dan hier verder
Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar bnb@bokt.nl


Afbeelding

... Er een vernieuwde versie van Wist-je-datjes is?
... Er nu ook bokkers Wist-je-datjes kunnen insturen?
... Degene die dat willen, onderaan het e-mail adres kunnen vinden waar ze het heen kunnen sturen :j

Van de teammies en redactieleden...
... [***] voor het eerst sinds jaren een ITP topic heeft geopend? [ITP] Mijn heldin Sanya op de foto
... Anoli een heuse ouderwetse polaroid camera van minimaal 30 jaar oud heeft gekregen?
... Jans inmiddels alweer twee maanden bij http://bol.com werkt tot volle tevredenheid?
... Dreamy 3 uur in de auto heeft gezeten met bokker Detroit, om 2 uurtjes bij [***] & haar pony Sanya te buurten? :D
... Animal drumster is in een meidenrockband genaamd Estrogen?
En dat er afgelopen week een leuk interview met deze band verschenen is in het online magazine LivePodium?
(Hier te lezen: http://www.joomag.com/magazine/mag/0162229001448313537 Pagina 16 & 17)
... Olympia en Martine naar Kensington zijn geweest en nu uitkijken naar de Vrienden van Amstel live samen met Appelflapje.
... pien_2010 al aardig geïntegreerd is in Frankrijk en zelfs al een hele dag op de Kerstmarkt in het dorp heuse crêpes heeft gebakken. Ze hiervoor door een echte crêperie houder een speciale crêpes maken les heeft gehad en zo met het nieuwe crêpes apparaat aangeschaft door de feestcommissie dit een hele dag mocht doen. Na afloop rook ze naar crêpes en suiker, maar leuk was het zeer zeker wel.
... Murthul zin heeft in kerst {:)
... Murosch dit jaar beide kerstdagen mag werken en er voor haar dus weinig kerst te vieren is.
... Banjer op korte termijn een voorste kruisbandcorrectie gaat krijgen


Bokker...
... Pernilla deze maand M&O heeft laten vallen en nu een EM/CM dubbelprofiel doet?
... Maureen95 deze maand helaas haar paard Holly heeft verkocht
... Maureen95 een switch heeft gemaakt van western naar dressuur. Ze rijdt nu een haflinger bij de ze in het voorjaar uit gaan brengen in de sport :D
... Roosje01 een nieuw vriendinnetje heeft een zwerfpoesje genaamd Heidi?
... Nienke555 en Rebecca terror hamsters hebben, en dat ze ook nog bijna dezelfde naam hebben? :)) (Oli en Olly)
... Joaltijd erg blij is met de horse&hunk kalender via bokt?

Heb jij een leuke Wist-Je-Dat over jezelf of over iemand anders? Mail deze dan naar bnb@bokt.nl en wie weet kom jij in het volgende BNB!


HK uitgelicht
Een nieuw onderdeel van de BNB! Benieuwd wat je hier kan lezen? Kijk dan gauw hier.


Recept van de maand
Zoals al vermeld in het voorwoord dit maal een 3 gangen diner! De bijbehorende recepten kan je hier lezen.


Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Ook dit is een nieuw onderdeel, wil jij weten welke Bokkers elkaar hebben ontmoet op Bokt en vervolgens ook vriendinnen in het echte leven werden? Lees dan hier verder.
Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar bnb@bokt.nl.


Doorgeefstokje
Een van de nieuwe onderdelen deze maand is het Doorgeefstokje. In dit onderdeel interviewen we een Bokker, deze Bokker mag de vragen daarna doorgeven aan een andere Bokker. Ladybird beet de spits af!

1. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader )

Ja! maar niet zo zeer als veel roze en zwarte hengsten, maar wel vlechtjes, glitters, Pennyboekjes lezen en denken dat je alles wist en beter wist. ik was echt een wijsneus :') Ik heb niet echt specifieke pennyverhalen geloof ik. In elk geval niet dat ik weet :D vast verdrongen. :=

2. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ehm, ja waar niet van :') geen idee, ik zwerf over heel Bokt, ben altijd heel actief bij topics als 1 april en dat soort bijzondere dingen. Verder ben ik af en toe bij een meeting.

3. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?

Pff, Eigenlijk vind ik het allerbelangrijkste dat ik gelukkig ben. Huisje boompje beestje. Een man waarvan ik zielsveel houd, fijne familie. Een lief klein boerderijtje met wat grond zodat ik paarden aan huis kan, maar eigenlijk vind ik het belangrijkste heel veel liefde en geluk :)

4. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Veel! In de loop van de jaren vele fijne mensen ontmoet, sommigen zijn goede vriendinnen geworden, anderen zijn weer gegaan. Bokt maakt een groot deel uit van mijn sociaal leven en heeft dat zeker verrijkt. Heel veel geleerd over van alles en nog wat hier op bokt, van medisch tot springen, van verzorging tot dressuur. Alles is immers te vinden op bokt :P

Ik vind het mooi om te zien hoe lief en leed met elkaar, blijdschap wanneer er iets moois gebeurd, iemand trouwt, veulentjes die geboren worden, maar verdriet wanneer er iemand of een paard overlijdt, kaartjesacties wanneer mensen ernstig ziek zijn, of medeleven wanneer er een paard overlijdt. Dat vind ik mooi. :)

5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Ik zou graag 5 vragen willen stellen aan: Lieveli

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 19:32

Topics van de maand
Deze maand was het moeilijk kiezen welke topics we Topic van de maand maken, er zijn zoveel leuke, mooie, opvallende, ontroerende topics. Toch is het ons weer gelukt om per tabblad 1 topic te nomineren.

Voor tabblad Informatief hebben we gekozen voor het topic van felicxa, waarin ze informatie vraagt over de draf- en rensport. Het is een topic waar informatie in staat die voor iedereen interessant kan zijn.

Voor tabblad De Kantine hebben we gekozen voor een topic waarin verschillende paarden in de spotlight worden gezet: het liefste paard van Bokt, het vrolijkste paard van Bokt, het ondeugendste paard van Bokt, etc. In dit topic staan alle .....ste paarden van Bokt in een eregallerij.

Voor tabblad Algemeen is de keuze gevallen op een topic waarin Bokkers elkaar hebben geholpen. Elk jaar heeft Q Music een actie, Sint Niek. In dit topic en via whatsapp werden namen en lijstjes doorgegeven en als een Bokker werd genoemd werd alles in het werk gesteld om de gelukkige winnares te bereiken.

Bij de Young Riders is het topic van kyramerelin topic van de maand geworden. In dit topic zet ze Merelin in het zonnetje.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 19:37

Andere opvallende gebeurtenissen op bokt

Bokt is een bewegend platform. Mensen komen, mensen gaan en daarom zal bokt niet stil komen te staan. We hebben weer drie leuke en interessante topics gespot en zetten wij voor jullie op een rijtje :j

Sommige mensen hebben vast wel een oude kerstboom, een neppe boom die eigenlijk niet meer als kerstboom kan dienen. Zou je het een tweede kans kunnen geven? Bokker 8nnemiek heeft hier een prachtige oplossing voor. Een mooie muurdecoratie.

Opvallend was dit topic wel. Er werd een topic geopend met een aanname dat mensen met paarden vaak geld zat hebben. Hieruit ontstond een interessante discussie.

Het is bijna kerst en PostNL denkt uiteraard weer aan de ouderen. Dit evenement werd ook op bokt gedeeld. Het idee is om een kaart te sturen naar een oudere. Zo wordt er toch nog aan ze gedacht :j

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 19:44

Quotes van de maand
Deze maand hebben we ook weer een aantal leuke uitspraken van Bokkers gevonden. We hebben ze hieronder voor jullie verzameld.

Citaat:
Citaat:
Wilde ook nog deze schattige foto delen van mijn poes ;) (Wat een vieze zin eigenlijk :P )


Citaat:
Hele mooie poes, ***** :=


Citaat:
Persoon 1 schreef:
Maar op tafel gaan zitten enz. kan altijd natuurlijk


Persoon 2 schreef:
:')


Persoon 1 schreef:
Aan :x _O-



Citaat:
Ik bewaar heroine voor het kerstfeest van mn werk volgende week :j


Citaat:
Moet je een ei met 2 dooiers als 1 ei tellen of als 2 :+
Ik wil cakejes bakken maar ik heb nu een ei met 2 dooiers _O-

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 19:50

Hoe gaat het met

Bokker Eline!


*Je hebt vroeger veel voor het team betekend. Voor de nieuwere mensen onder ons, wat deed je zoal?
Wat niet? ;)


Ik ben op 1 april 2004 begonnen als moderator op 'Eenmaal Andermaal'. Daarna heb ik veel verschillende fora gemodereerd en was ik ook hoofdmoderator. In 2007 vroeg Bart me om bij Bokt te komen werken als beheerder (of met een mooiere term: community manager). In die rol mocht ik zorgen dat het team op rolletjes liep, me bezighouden met veranderingen voor en achter de schermen en waren er altijd genoeg projecten om op te pakken. De Wiki bijvoorbeeld, maar ook Horse Event, een perskaart regelen voor de Olmpische Spelen in Londen of bijvoorbeeld het jubileummagazine voor 10 jaar Bokt.

* Sta je nog achter je keuze om te stoppen? Waarom?
Ik ben gestopt in 2013, toen ik bijna 7 jaar voor Bokt heb gewerkt. Dat was een lastige beslissing, maar wel één waar ik nog steeds achtersta. Werk-technisch merkte ik dat ik toe was aan wat nieuws. Ervaring opdoen in een wat grotere organisatie, minder thuiswerken. Dat was op dat moment bij Bokt niet mogelijk.

* Hoe gaat het nu met je? En met je nieuwe baan?

Goed! Het heeft na m'n vertrek bij Bokt wel even geduurd voordat ik m'n draai weer kon vinden, maar dat is weer op z'n pootjes terechtgekomen. Ik woon nog steeds in Delft, ik deel een groot huis met m'n vriend en nog drie andere huisgenoten. Paardrijden staat even op een laag pitje, in plaats daarvan ben ik aan het boulderen (=korte klimroutes boven een dikke mat zonder zekeringen). En ik kom net terug van drie weken Thailand, wat echt een prachtig land is waar je heerlijk vakantie kan vieren.

Ik ben in juli begonnen met een nieuwe functie: Projectmanager bij The Ocean Cleanup. Wat een ontzettend gave organisatie is die je misschien wel kent van tv: we zijn bezig met het ontwikkelen van een installatie die plastic uit de oceaan kan vangen. Het eerste project waar ik verantwoordelijk voor was, was een onderzoeksexpeditie om te kijken hoeveel plastic zich precies bevindt op één van de meest vervuilde plekken ter wereld, de 'Mega Expeditie' (voor de liefhebber, een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=PuNXZvdVJg4 )

* Hoe bevalt het leven als grijze bokker?

Als grijze Bokker, tja... Ik merk dat ik vooral een meelezer geworden ben. Ben erg blij met uitgelicht en de topics op FB om zo de mooiste/meest bijzondere topics op Bokt mee te krijgen. Omdat ik zelf niet meer actief rijd, ben ik hier niet meer urenlang te vinden.

* Heb je nog wat geleerd in de tijd dat je voor Bokt gediend hebt? Zoja, wat?

Het zou niet best zijn als ik in 9 jaar op Bokt niets geleerd had ;) Om er drie dingen uit te pikken:
Hoe veel je kunt bereiken met vrijwilligers. Ik heb in m'n jaren bij het team zo veel mensen gezien die zich elke dag weer inzetten, niet om het geld, maar omdat ze het waard vinden.
Hoe groot het bereik is van Bokt, en hoe veel je voor mensen kunt betekenen met 'alleen maar een website'. Er zijn zo veel mooie verhalen op Bokt van mensen die hier hun droompaard vinden, of een beste vriendin of zelfs partner. Ik ga in ieder geval nooit vergeten hoe bijzonder dat is :)
Dat het paardenvirus écht levensgevaarlijk is en zelden overgaat :n

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 19:58

Voor een nieuw onderdeel van het BNB leek het ons leuk om eens een kijkje te gaan nemen in de huiskamertopics. Zo hebben wij een huiskamertopic gevonden die wel een heel bijzonder kleurtje heeft! Lees hier meer over het huiskamertopic met een bijzonder kleurtje.

- Hoe is het topic roze geworden?
Volgens mij is dit met een loterij ofzo gewonnen, in elk geval dankzij bokker Noppert.

- Hoe is dit topic ontstaan?
Het begon in de zomer van 2009, bij ons in kring Uden was er een nieuwe regel dat clubs nog maar 2 wedstrijden per seizoen mochten organiseren. Daardoor werden in de zomer wedstrijden afgelast, en er was veel onduidelijkheid bij enkele ruiters. Een topic met de vraag om meer informatie daarover werd erg gezellig, en daar kwam onze Kring Uden Topic huiskamer uit. CM_ is toen het eerste HKtopic gestart.

- Wie praat het meeste in het HK?
Ik denk eigenlijk Noppert.

- Hoe groot is de groep in het HK?
Volgens mij hebben we 9 vaste leden, waarvan de een meer post dan de andere, en een aantal oud leden dat wel nog meeleest. En dan nog meelezers die we (nog) niet kennen.

- Wie heeft de leukste humor
CM_ :j en dynamite trouwens ook.

- Wie maakt de meeste grappen
Dat zijn denk ik ook die twee hierboven

- Wie kan er goed verhalen vertellen
Frankavdt

- Wie is er altijd te laat met reageren
Niet echt van toepassing, maar CM_ heeft vaak niet veel tijd om te reageren, dus die komt nog wel eens op iets terug dat allang weer vergeten was.

- Wie maakt enorme bijleesposten?
Dat doet eigenlijk bijna niemand meer

- Wie is er het laatste bij gekomen?
Pitbullgup

- Wat wil je nog meer kwijt over het HK?
Gezellige groep dames, allemaal wedstrijdruiters uit voormalige kring Uden. We houden ons bezig met slap gezever, roddels, het weer en onze paarden.


Wij willen de leden van dit HK bedanken voor het meewerken aan dit nieuwe onderdeel, wij wensen jullie nog heel veel roze pagina's toe!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:01

Recept van de maand

Iedere dag bedenken wat je nu weer op tafel moet zetten is soms al een uitdaging, maar met kerst is het helemaal een dingetje;
je wil wel iets bijzonders op tafel zetten, maar ook zelf van de kerst kunnen genieten zonder met het zweet op je voorhoofd en vetvlekken op je foute kersttrui <<) je handen te staan verbranden aan de oven terwijl je saus aan het aanbranden is (Jullie hebben het beeld voor ogen?)

Afbeelding


Dus vandaar deze maand een compleet menu waar je nu alvast rustig voor kunt gaan zitten om je mentaal op voor te bereiden.

Kerstspecial

Voorgerecht

Salade met warme gemarineerde vijgen en blauwe kaas.
Bron: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... lauwe-kaas

Ingrediënten:
6 eetlepels olijfolie
2 eetlepels balsamicoazijn
½ eetlepel vloeibare honing
zout en versgemalen zwarte peper
6 verse vijgen
100 g eikenbladslamelange met rucola
150 g blauwaderkaas (bijv. blue stilton)
Keukenspullen:
ovenschaal
plasticfolie

Bereiden
In kommetje olie, azijn en honing tot dressing kloppen. Op smaak brengen met zout en peper. Vijgen elk in 4 partjes snijden en partjes in dressing leggen. Vijgen ongeveer 5 minuten laten marineren. Af en toe omscheppen. Vijgen uit dressing nemen en op schilkant in ovenschaal leggen; dressing bewaren. Intussen sla over vier bordjes verdelen en kaas erover verbrokkelen. Bordjes en ovenschaal afdekken met plasticfolie en tot gebruik in koelkast bewaren.
Ovengrill voorverwarmen. Ovenschaal met vijgen ca. 3 minuten vlak onder grill schuiven. Warme vijgen over bordjes met sla verdelen. Dressing doorroeren en over salade sprenkelen.

Hoofdgerecht

Gevulde kalkoenfilets
Bron: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... koenfilets

Ingrediënten
4 kipsaucijzen
1 mildzoete appel (bijv. jonagold)
1 stengel bleekselderij
8 blaadjes salie
56 g kidsmix gedroogd fruit abrikoos/rozijn (zakje 6 x 28 g)
4 kalkoenschnitzels
150 g Fiorucci pancetta (pakje 50 g, vleeswaren, langwerpige plakjes)
20 g boter
50 g pecannoten
Keukenspullen
deegroller

Bereiden
Ontvel de saucijzen en doe het vlees in een kom. Schil de appel en snijd het vruchtvlees aan 4 kanten langs het klokhuis eraf. Snijd in zo klein mogelijke blokjes. Snijd de bleekselderij in even kleine blokjes als de appel. Snijd de salie fijn. Meng het worstvlees met de appel, bleekselderij, salie en het gedroogde fruit.
Leg de kalkoenschnitzels tussen 2 vellen vershoudfolie, sla ze iets plat met de deegroller en rol ze uit tot dunne lappen. Verwijder de folie.
Verdeel de worstvulling over de schnitzels en rol deze op. Wikkel de pancetta strak eromheen, laat de zijkanten open. Snijd de rolletjes doormidden.
Verhit de boter in een braadpan of koekenpan en bak de rolletjes op middelhoog vuur rondom bruin. Zet het vuur laag en laat het vlees in 20 min. gaar worden. Hak de pecannoten grof. Snijd de rolletjes schuin door en bestrooi met de pecannoten.

Bereidingstip:
Dit recept kun je tot en met het snijden van de rolletjes 1 dag van tevoren bereiden. Bewaar het vlees afgedekt in de koelkast. Braad op de dag zelf de rolletjes in de pan.


Broccoli met spinazie
Bron: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R7 ... t-spinazie

Ingrediënten:
1 rode peper
500 g broccoli
4 el olijfolie
1 teen knoflook (fijngesneden)
1 zak spinazie (300 g)

Bereiden:
Snijd het steeltje van de peper. Halveer de peper in de lengte en verwijder de zaadlijsten met een scherp mesje. Snijd de peper in dunne reepjes. Snijd roosjes van de broccoli. Kook de broccoli 3 min. en laat uitlekken. Verhit de olie in een wok. Roerbak de broccoli, rode peper en knoflook 3 min. Voeg de spinazie in 2 delen toe en laat slinken. Laat uitlekken en schep in een schaal. Breng op smaak met zout.



Mini aardappel quiches
Bron: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... pelquiches

Ingrediënten
600 g kruimige aardappelen
2 tl gedroogde rozemarijn
3 el zonnebloemolie
100 g ontbijtspek
3 bosuien
75 g Parmezaanse kaas
125 ml slagroom
3 eieren
Keukenspullen
keukenmachine
muffinvorm met 12 holtes

Bereiden
Verwarm de oven voor op 200 °C. Schil de aardappelen en rasp ze in de keukenmachine met een fijne rasp. Doe de aardappel in een kom en meng met de rozemarijn, olie en eventueel zout. Verdeel de aardappel over de holtes van de ingevette vorm. Duw goed aan zodat er bakjes ontstaan. Zet de vorm ca. 15 min. in de oven tot de aardappel goudbruin is. Neem uit de oven.
Snijd het spek in stukjes. Verhit een koekenpan en bak het spek in 4-6 min. krokant. Snijd de bosuitjes in ringetjes. Rasp de kaas. Meng de slagroom, kaas en eieren met een garde.
Verdeel het spek en de bosui over de aardappelbakjes. Schenk het ei-roommengsel erover. Verlaag de oventemperatuur naar 175 °C en bak de quiches in ca. 15 min. gaar. Laat iets afkoelen en haal ze met een lepeltje uit de vorm.


Nagerecht

Aardbeien triffle met witte chocoladeroom
Bron: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R9 ... coladeroom

Ingrediënten:
750 g aardbeien
15 g munt
300 g witte chocolade
250 ml slagroom
500 ml fruityoghurt aardbei/vanille (pak à 1 liter)
375 g koekjes (Pim's, pak à 150 g)
100 ml zoete dessertwijn (bijv. Dourthe Sauternes)
Keukenspullen
hoge glazen schaal (inhoud 2.5 liter)

Bereiden:
Breng een pan met water aan de kook. Snijd ondertussen de aardbeien in plakjes. Haal de blaadjes van de munt en hak de chocolade in stukjes. Hang een iets kleinere kom of pan in de pan met water, die het water niet mag raken. Laat daarin de chocolade smelten (au bain-marie). Doe de slagroom in een kom en klop met een mixer bijna stijf. Spatel de yoghurt en gesmolten chocolade erdoor.
Verdeel 1/3 van de koekjes met de chocoladekant naar onderen over de bodem van de schaal en besprenkel met 1/3 van de wijn. Verdeel 1/3 van de chocoladeroom en vervolgens 1/3 van de aardbeien erover. Maak zo nog 2 lagen met de rest van de koekjes, wijn, chocoladeroom en aardbeien.
Dek de trifle af met vershoudfolie en zet minimaal 1 uur in de koelkast. Garneer de bovenkant van de trifle vlak voor het serveren met de munt.

Variatietip:
In plaats van de fruityoghurt aardbei/vanille kun je ook magere aardbeienyoghurt gebruiken.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:03

Vriendschappen en/of relaties door Bokt

Deze maand een nieuw onderdeel in de BNB: Vriendschappen en relaties in het echte leven, die via Bokt zijn ontstaan. In de eerste editie Jans en Neej, die dankzij Bokt al een paar jaar vriendinnen zijn.

Hanafubuki schreef:
* Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
Via Bokt :)) , we hadden een topic over de studie CMD en daar bleken we, met twee studiejaren verschil, op dezelfde opleiding te zitten. We gingen naar een evenement in Amsterdam (Cut & Paste) met studiegenoten en daar ontmoetten we elkaar voor het eerst. Sindsdien zijn we onafscheidelijk en spreken we elkaar dagelijks!

* Hoe lang zijn jullie al vriendinnen?
We gingen in 2009 naar Cut & Paste, dus meer dan 6 jaar inmiddels :D

* Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
Ja het klikte meteen!

* Hebben jullie elkaar in het echt ontmoet? Hoe ging dat?
Zie hierboven, we gingen naar een designevenement in Amsterdam. Via internet wisten wij dat we beiden zouden gaan, met mensen van onze studiejaren. Daar elkaar opgezocht :D

* Welke interesses delen jullie?
Paarden, lezen, fotografie, honden, koffie, bier. :+

* (Mochten jullie ver uit elkaar wonen) Hoe houden jullie contact?
Dagelijks via de whatsapp, skype en googletalk. En we bellen lekker ouderwets :D

* Hebben jullie misschien een foto van jullie samen?
Toevallig net een nieuwe gemaakt, maar die moet Neej even doorsturen want zij heeft hem en ik niet :')


Neej schreef:
* Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
Via Bokt :D Er was een topic over grafisch vormgeven en ik was nét gestart met de opleiding CMD dus ik heb me daar toen gemeld. Jans zat daar ook in :) Was haar ook wel vaker op bokt tegengekomen (want zoals nu nog steeds komen we per ongeluk steeds in dezelfde topics terecht :') ) en het klikte gewoon :) Toen bleek dat we ook nog eens op dezelfde school zaten moesten we natuurlijk wel een keer meeten :D

* Hoe lang zijn jullie al vriendinnen?
We vieren komende april ons 7 jarig offline-jubileum! Da's eigenlijk ook best al wel lang :P We hebben ook al heel wat meegemaakt samen, van crematies tot trouwdagen tot babies en baby-hondjes :P En ik durf ook wel te zeggen dat Jans heel snel mijn lievste dinnetje geworden is :+:

* Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
Dat Jans minstens net zo knettergek moest zijn als ikzelf :P En dat was ook het geval hahaha!

* Hebben jullie elkaar in het echt ontmoet? Hoe ging dat?
Na ongeveer een half jaar "ik zit vanmiddag in het studielandschap, kom anders even buurten!" wat steeds niet lukte, gingen we in eerste instantie onafhankelijk van elkaar met studiegenoten naar een evenement in Amsterdam. Besloten om dáár dan toch maar eens te gaan meeten en toen hebben we elkaar dus ook voor het eerst echt ontmoet. En sindsdien zijn we ongeveer onafscheidelijk hahahaha!

* Welke interesses delen jullie?
koffie! En design, fotografie, lezen, honden, paarden, bokt.. En op een mooie zomerse middagen een biertje doen op het terras van het biercafé in Houten :D

* (Mochten jullie ver uit elkaar wonen) Hoe houden jullie contact?
Héél ver uit elkaar wonen we gelukkig niet, wel verder dan vroeger aangezien Jans zo nodig moest verhuizen :P We maken veelvuldig gebruik van alle media die er te vinden zijn; via whatsapp, skype en google talk spreken we elkaar dagelijks :) Af en toe ouderwets lekker bellen doen we ook :) Daarnaast proberen we regelmatig af te spreken. Dan gaan we lekker samen Sushi eten, of koffie drinken, of bier, of Guitar Hero spelen met de mannen *\o/*


Afbeelding

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:27

Hij is mooi geworden! :D

En volgens mij zit er bij de quotes eentje van mij :') te fout

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:49

Hij is echt mooi geworden!

Blijheid (bri :)) ), jammer dat je stopt, maar bedankt voor je inzet :)

Roosje01

Berichten: 10726
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:08

Ik sta erin ben ik nu een BBer :o ?

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:16

Oh vet droog, ik sta in de spotlight. Wat leuk zeg! Als je geen leven hebt zoals ik dan is er niks beters dan mutsjes op paarden/mensen/overige wezens te plaatsen :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:29

WAt super leuk gedaan! :D leuk die nieuwe opzet :D

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:32

Hij is weer leuk!!

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:36

Ziet er weer goed uit! +:)+

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:55

Zo het is deze maand behoorlijk uitgebreid, chapeau :D

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:51

Wat leuk om eens wat van Eline te lezen :) Da's alweer even geleden.. Ellende... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:30

Eleionomae schreef:
Blijheid (bri :)) ), jammer dat je stopt, maar bedankt voor je inzet :)


Dankjewel :)
Ik heb het met heel veel plezier gedaan, maar ben momenteel nauwelijks aanwezig op bokt en mis daardoor ook wat er allemaal speelt, en wat we voor de BNB zouden kunnen gebruiken. Tijd om te stoppen dus.
Ik heb er alle vertrouwen in dat de BNB redactie, en natuurlijk Sans6 die er nu nieuw bijkomt, de BNB de komende tijd nóg leuker gaat maken :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:00

Ook namens mij heel erg bedankt voor alles wat je gedaan hebt, Blijheid! En Sans6 natuurlijk heel veel succes toegewenst :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:46

Leuk gedaan zeg!

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:49

Per toeval stuitte ik op deze bnb via google ;-)
En ik schrik me een hoedje, zie mijn naam staan. Maar wat lief jullie bloemetje :-). Vind ik een heel mooi initatief. Alleen nooit verwacht mijn naam daar te zien staan. Bedankt :-). Hij is weer mooi en leuk de bnb!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:35

Wat leuk dat mijn kerstkrans erbij staat :D
Verder een hoop leuke topics en verhalen!

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:40

Het BNB is echt leuk geworden! Leuk om het interview met mijn voorganger Eline te lezen! :wave: Eline!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:56

:wave: Jessica

:D

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [Dienstmededeling] BNB December 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:08

Leuke BNB hebben jullie ervan gemaakt :j