Nieuw forum, hoe bevalt het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Nieuw forum, hoe bevalt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 17:24

Beste Bokkers,

Het nieuwe forum KG bestaat nu een paar maanden. Daarom is het tijd voor een voorlopige evaluatie. Waarom voorlopig? Omdat we verwachten dat het in het voorjaar aanzienlijk drukker zal worden in verband met alle veulens die geboren gaan worden, en nieuwe dekkingen die plaats gaan vinden. Dan zullen we pas echt kunnen zien hoe het gaat op KG.

Toch willen we jullie alvast vragen wat jullie er tot nu toe van vinden.

- Voldoet KG aan je verwachtingen (voor zover je die had)?
- Wat vind je fijn aan KG?
- Wat kan er beter aan KG?
- Wat vind je van de [KG] Regels en richtlijnen [KG] Kleurengenetica ?
- Heb je verder nog op- of aanmerkingen?

We horen het graag.

troi
Berichten: 17017
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Nieuw forum, hoe bevalt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:04

Ik ben zeer positief!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuw forum, hoe bevalt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:07

Ik vind het erg interessant om allemaal te lezen. Heb niet heel veel kaas gegeten van genetica bij paarden, maar vind de bijdrages van diverse bokkers erg leuk om te lezen :j

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Re: Nieuw forum, hoe bevalt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:22

Het komt voor mij een jaar of 5 te laat (ben ondertussen niet meer zo actief op bokt).

mooney

Berichten: 7785
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Nieuw forum, hoe bevalt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:20

Ik ben over het algemeen heel blij met het subforum, voor mijn gevoel worden gebruikers die met vragen zitten of nog niet zoveel weten nu meer uitgedaagd om dingen te gaan vragen wat betreft kleurgenetica. En ik vind het leuk om daar weer uitleg op proberen te geven. Ook is het mooi overzichtelijk nu, je hoeft niet meer over het hele forum te zoeken naar losse topics.
Wat ook fijn is, is dat de 'kenners' nu ook meer gecentreerd zitten en dat er voor mijn gevoel daarom meer diepgang ontstaat. Heel fijn!

Aan die laagdrempeligheid zit wel een nadeel, wat gelukkig niet al te vaak voorkomt. Maar bij sommige onderwerpen zie je dat nuttige, juiste berichten worden ondergesneeuwd door onjuiste berichten van de massa. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het lopende topic over aalstrepen, waar enkele mensen de genetica proberen uit te leggen en er een legioen aan mensen komt roepen dat hun paard een aalstreep heeft terwijl dit niet zo is (uit onkunde, niet uit onwil).
Bij een subforum als bijvoorbeeld western fokkerij zal iemand met alleen kennis over dressuurhengsten niet zomaar random suggesties gaan doen voor een Quarter hengst. Maar datzelfde principe zie je hier wel gebeuren, alleen dan gaat het over kleurtjes en niet over hengsten.
Nogmaals, het is maar een klein puntje en het is ook denk ik gewoon het aard van een forum. Maar soms is het wel jammer.

Jorex

Berichten: 9971
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Nieuw forum, hoe bevalt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:21

Ik ben ook heel blij met het subforum. Mensen plaatsen hun genetica vragen nu meer overzicthelijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:40

YWC schreef:
Het komt voor mij een jaar of 5 te laat (ben ondertussen niet meer zo actief op bokt).

Idem...

Avelienvd

Berichten: 7224
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Nieuw forum, hoe bevalt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:19

Bevalt mij erg goed, informatief

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Nieuw forum, hoe bevalt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:54

Ik wist helemaal niet van dit subforum af, ik las het net pas, in de BBB. Erg leuk dat het er is! Ik heb me altijd al geïnteresseerd in kleurgenetica. Wat heerlijk dat alles nu op één plek staat! Ik ga meteen even rondkijken :)

XimK
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 03:05

Ik vind het superleuk! Genetica is iets van de weinige dingen dat ik beheers van paardenkennis :')
En het interesseert me ook echt *\o/*