Het is weer een bijzondere maand geweest. Zo hebben we sneeuw mogen aanschouwen, vele ruiten mogen krabben maar ook weer heerlijke activiteiten kunnen ondernemen met de paarden. Ook hebben we deze maand weer wat meer kunnen genieten van de zon. Dat maakt het rijden ook plezieriger.
Helaas was het ook de maand van het tragische ongeluk van de 9-jarige Krissy. Zij overleed op een vreselijke manier te paard. Op Facebook en andere social media waren dan ook veel foto's te vinden met '#rideforkrissy', een prachtig eerbetoon van paardensporters voor paardensporters.
Anoli, Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6, [***] en Paisano

Topics van de maand
Deze maand hebben we weer een aantal spraakmakende topics voor jullie op een rij gezet. Lees lees hier de topics van de maand.
Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Deze maand hebben we weer een aantal zeer bijzondere topics voor jullie op een rij gezet. Nieuwsgierig? lees hier verder!
Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar BNB@bokt.nl

Bloemetje van de maand

Heel voorzichtig komt de lente eraan, en met de lente natuurlijk ook de bloemen.
Hier op Bokt geven we natuurlijk ook maandelijks een paar bloemetjes weg aan bokkers die wel een beetje positiviteit kunnen gebruiken.
Zo hebben we deze maand een virtueel boeketje voor Lente. Zij opende afgelopen augustus dit topic, waarin zij regelmatig vertelde hoe het met "reufje" Cinner ging. Helaas kreeg Cinner gezondheidsklachten en heeft Lente de moeilijke maar dappere beslissing moeten nemen om Cinner in te laten slapen.
Lente, bij deze willen we je heel veel sterkte wensen.
In dit topic vertelt zwaar over een vreselijke gebeurtenis uit haar verleden. Ze vraagt ook om ervaringen m.b.t. aangifte na langere tijd.
Ook zwaar willen we dan ook zeker een bloemetje aanbieden en heel veel kracht toewensen.
Hier lees je het onwerkelijke verhaal van chocobroodje die met de ferry naar haar nieuwe huis in Ierland wilde gaan. De boot kwam in zwaar weer en kantelde, maar gelukkig bleef het bij materiële schade. Voor jou ook een digitaal boeketje!
Alweer bijna een jaar terug opende Hanne_SP een topic waarin ze verslag deed van een SGW wedstrijd met haar paard Shuttling's Pride, waarin ze uiteindelijk viel en daar een nare breuk aan overhield. Nog altijd zelf niet helemaal hersteld moest haar paard in december ook nog eens geopereerd worden. Begin maart meldde Hanne_SP dat zijzelf nog een zware operatie heeft moeten ondergaan, maar ook dat zij 15 februari afscheid heeft moeten nemen van haar paard. Sterkte Hanne_SP!
En in dit enorm heftige topic vertelt Wendy_Komen over het onvoorstelbaar zware bericht dat haar broer onverwachts is overleden. Daar bovenop kreeg ze te horen dat haar schoonmoeder niet al te lang meer heeft.
Zowel Wendy als mariska_28 gecondoleerd met het verlies van Bart en heel, heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Bokker in de spotlight
Deze maand hebben we iemand in de spotlight gezet, die elke week weer een goed gevulde lijst maakt, voor het topic Picture of the week. Dit betreft bokker Agossie. En sinds dit jaar krijgt Agossie nog een steuntje in de rug van bokker JewEmm.
In 2013 werd er een topic geopend door Agossie, picture of the week. Dit viel bij veel bokkers goed in de smaak en bloeide uit tot een prachtig topic. Vele fotografen kwamen langs en gingen iedere week een foto plaatsen. En niet alleen beroepsmatige fotografen kwamen langs, ook beginnende hobby fotografen keken om het hoekje en waren meer dan welkom. En braaf, op zondag, tegenwoordig maandag, plaatste Agossie een lijstje. Het organiseren was wel een klusje. Want er waren wel wat regels en dat werd kieskeurig bijgehouden door Agossie. Ook gingen er vroeger herinneringen de deur uit. Er zat dus behoorlijk wat werk in. Gelukkig wordt ze nu ondersteund door een behulpzame bokker om alsnog het topic goed lopende te houden.
Heb jij een suggestie voor Bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Quotes van de maand
Ook deze maand hebben we weer enkele leuke uitspraken gespot, hieronder hebben we ze verzameld

Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar BNB@bokt.nl
Bokker achter het topic
Deze maand in Bokker achter het topic: Spatter vertelt over Tika, haar muildier

Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl
Hartekreten
Helaas hebben wij deze maand geen hartekreten ontvangen.
Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via BNB@bokt.nl
Bokkers in de media
Deze maand stond bokker Dusteyes met een enorm leuk verhaal in de Veenendaalse Krant. Natuurlijk bereikte dat bericht ook onze nieuwsredactie, en er werd dan ook al melding gemaakt van dit krantenbericht in een nieuwstopic. Toch vonden wij dat deze leuke actie ook hier nog wel eens benoemd mocht worden!
Weet of ben jij een Bokker die ook in de media is benoemd? Stuur dan even een berichtje naar BNB@bokt.nl
Huisdieren in de spotlight (volgende maand: Kunstwerk van de maand)
Deze maand hebben we een leuk interview gehouden met bokker Nimfee. Zij houdt hamsters.
Heb je een suggestie voor 'Kunstwerk van de maand' of het onderdeel 'Huisdieren in de spotlight' , stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Bokker in het buitenland (volgende maand: Hoe gaat het met...)
Deze maand reizen we af naar een prachtig deel van het Verenigd Koninkrijk. Lees je mee?
Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Van de teammies en redactieleden...
... [***] WJD's over hoge scores van Wikimods uit het BNB wil weren?
... Oscar tijdens de teammeet achteraf hoorde dat ze meegedaan had met de paardenrennen en dat ze ook nog gewonnen had?

... Animal en Murosch veeeeel vleesjes lusten met steengrillen

... sjoelen heel erg op kan luchten als je niet zo lekker in je vel zit?
... de Wiki-mods heel goed waren in het kazenspel tijdens de teammeet? Wist je dat ze zonder problemen de maximale 300 punten wisten te behalen?
... Nayomie fijne knuffelsessies met haar kruik heeft?

... Amanda weer haar oude vertrouwde kleurtje heeft

... Banjer en Cinna met de FUN cursus op de hondenschool zijn begonnen?

... Amanda en Jim hun eerste puntjes bij de Wran hebben gereden en zelfs met een bronzen medaille en geel lintje naar huis mochten.
Van bokkers...
... Rebecca bijna 10 jaar geleden op bokt begon als sweetrebecca, ze vreselijke dingen op bokt zette en toen naar takkie_muis is veranderd? Takkie is haar overleden konijn en Muis haar poes van alweer 12. En nu Rebecca, wat zorgde voor een aardige opschudding

... Arianne heel erg fan is van Nick&Simon is?
... Roosje01 weer een nieuwe verzorgpony heeft haflinger sam van bokker Ameaks1?
Heb jij een leuk Wist-Je-Dat over jezelf of over iemand anders? Mail deze dan naar BNB@bokt.nl en wie weet kom jij in het volgende BNB!

Huiskamer in de spotlight
Deze maand hebben wij een bezoekje gebracht aan een 1-aprillers topic. Ben jij al benieuwd wat voor topic het is? Lees hier wat voor een topic het is.
Recept van de maand
Deze maand een lekker recept dat sans6 graag maakt en met jullie wil delen. Hier vind je het recept.
Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
KoudbloedKim en Maarten hebben we deze maand eens ondervraagd. Dit koppel werd bekend doordat Maarten haar ten huwelijk vroeg openbaar op bokt. Lees hier hun verhaal.
Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl.
Doorgeefstokje
In de vorige BNB had Dreamy het stokje, zij gaf hem door aan bokker Punz.
1. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader )
Ja! Heb ooit als een 10-jarige turf, en 2 jaar voordat ik mijn eigen pony kreeg, mezelf bij onze overburen aangeboden als verzorgster van hun níet heel relaxte sportpaard..... want ik had al 2 jaar ervaring en kon dat best natuurlijk! Dat ik zo ongeveer zonder te bukken onder het paard door kon lopen was een irrelevant detail

2 Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Op dit moment ben ik voornamelijk actief binnen het topic "Ervaring Connemara pony's", wat een levendig topic is geworden over dit ras. Connemara's zijn van oorsprong Ierse springpony's/alleskunners, die zowel door kinderen als volwassenen te rijden zijn. In dit topic zitten dan ook best veel volwassenen die voor een deel net als ik met hun ponys tussen de paarden starten. Dat geeft een band en het is leuk om van anderen de verhalen te lezen. Zelf post ik hier enthousiast over de vorderingen van mijn valk ruin Jou-Jou ( fonetisch Zjoe-Zjoe) en mijn jonge schimmelmerrie Punzel.
Verder ben ik bewoonster van het HK topic "Op latere leeftijd ( weer) gaan rijden" .. wat de laatste tijd wel een beetje heel 'slow' loopt... ( dus: dames en heer: actie!!). Daarnaast grasduin ik zo door geheel bokt. Ik ben gek op het "Laatste berichten" stuk op de voorpagina en ik vind het leuk om daar dan in topics aan te haken die ik interessant vind.
3. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou de balans werk/paarden iets anders liggen dan nu. Iets minder werk, iets meer paarden. Daarnaast zou dan mijn talent voor rijden gelijk zijn aan mijn passie. Iets wat in de werkelijkheid helaas niet zo is. Passie genoeg maar het talent valt tegen...helaas. Maar ik oefen stug door, en nu ik een 'vooruitrijdster' heb voor mijn beide ponys (EK19 hier op bokt), die me ook les geeft, komt een en ander wel in een stroomversnelling en lijken mijn doelen ( oa voor mijn 50ste Z zijn, wat wil zeggen: binnen nu en 2 jaar ) ineens een stuk haalbaarder!
Maar eigenlijk zou ik dus niet zo gek veel veranderen aan mijn leven. De balans iets anders, maar verder ben ik eigenlijk heel tevreden met mijn leven zoals het nu is. Zou hooguit dan ook willen regelen dat mijn pony's gegarandeerd geen blessures, nare ziektes of pijn zullen hebben en in goede gezondheid, en in een fijne omgeving met elkaar heel erg oud gaan worden (minstens zo oud als mijn eerste pony, die ik 33 jaar heb mogen hebben)
4. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Ik vind het een heerlijke onstpanning na een drukke, volle werkdag. Ik heb dus weinig met tv kijken oid, daar ben ik toch wat te rusteloos voor. Maar op een avond lekker op bokt rondstruinen (afgewisseld met facebook, apps, mail, google) vind ik echt heerlijk ontspannend.
5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Ruitje
Een dag uit het leven van....
VibriseTeam vertelt door middel van een filmpje hoe haar dag eruit ziet.