[KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 22:17

KootMiraDrum schreef:
Prachtige combi! V.w.b. halster met halsteralarm, Equ-all heeft veilige halsters.
Kijk maar: http://www.equ-all.nl/

Ik zal er eens naar kijken! Thanx

Edit: ik heb net gekeken maar zie niet direct wat er veiliger is aan deze halsters mbt dragen op stal en vast blijven zitten ?

KootMiraDrum

Berichten: 8327
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:24

Blijft ze ergens achter hangen dan breek de clip af en valt het halster af.

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 22:27

O ok. Ik zag vandaag een halster met klittenband. Mocht ik gaan voor een halsteralarm dan ga ik die gebruiken denk ik

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:30

ajesca123 schreef:
O ok. Ik zag vandaag een halster met klittenband. Mocht ik gaan voor een halsteralarm dan ga ik die gebruiken denk ik

Zorg vooral dat halster dan lekker zacht bij kopstuk en neus is, zo'n alarm is toch wel zwaar aan het halster. Op deze manier voorkom je drukplekken en/of kale plekken.

Wij gebruiken al jaren naar volle tevredenheid halsteralarm.

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 22:33

tienus63 schreef:
ajesca123 schreef:
O ok. Ik zag vandaag een halster met klittenband. Mocht ik gaan voor een halsteralarm dan ga ik die gebruiken denk ik

Zorg vooral dat halster dan lekker zacht bij kopstuk en neus is, zo'n alarm is toch wel zwaar aan het halster. Op deze manier voorkom je drukplekken en/of kale plekken.

Wij gebruiken al jaren naar volle tevredenheid halsteralarm.


Ja inderdaad daar zal ik goed op letten. Ik wil hem dan ook wel alleen omdoen voor de nachten en als we weg zijn. Gelukkig staat ze aan huis en is er eigenlijk altijd wel iemand om haar in de gaten te houden overdag.
Laatst bijgewerkt door ajesca123 op 30-04-16 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:35

Met goed en goed passend halster kan ie gerust 24/7 om blijven.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:42

Mag je inmiddels al aan haar uier zitten TS? Ik heb ook zo'n merrie die me gelijk trapt als ik maar beetje in de buurt zit en ik wil haar ook laten dekken.. zo bang dat het veulen er dan ook niet bij mag..

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:56

Desi_2409 schreef:
Mag je inmiddels al aan haar uier zitten TS? Ik heb ook zo'n merrie die me gelijk trapt als ik maar beetje in de buurt zit en ik wil haar ook laten dekken.. zo bang dat het veulen er dan ook niet bij mag..

Door de geboorte komen er hormonen vrij die er voor zorgen dat de meeste veulens gewoon mogen drinken.
Het enige lastige soms is dat merrie zo graag veulen wil besnuffelen dat ze rondjes gaan draaien achter het veulen en daardoor het veulen niet kan drinken.
Door de druk op uier kan merrie soms denken dat het veulen het vervelende gevoel veroorzaakt, maar zodra ze eenmaal drinken is die druk ook weg.

Maar waarom zou je van tevoren aan het uier van de merrie willen zitten?
Wij melken trouwens onze merries wel een heel klein beetje voor de biest als veulen er is.
En dan geven we het veulen 50-100 ml zodat we zeker weten dat ze wat binnen hebben en het gemakkelijker voor ze wordt om het uier te vinden en te pakken. En dan komt de eerste mest van het veulen er vaak ook wat gemakkelijker en sneller af.
Als nageboorte, mest en veulen goed drinkt, kunnen we weer gerust naar bed.

Normaal gesproken mag ik nog niet naar het uier van de oude merrie kijken, mijn man kan haar normaliter niet eens pakken, maar als veulen moet komen of ze moet gemolken worden, dan mag mijn man dat allemaal doen.
Bij de maidenmare vorig jaar ook geen probleem.
Voor de rest blijven wij er van af.

Silkwood

Berichten: 2543
Geregistreerd: 24-05-14

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:57

Wat een mooie combi,die mogen er beide zeker zijn! <3
Wordt vast een prachtig veulen! Ik volg ook!

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 13:39

tienus63 schreef:
Desi_2409 schreef:
Mag je inmiddels al aan haar uier zitten TS? Ik heb ook zo'n merrie die me gelijk trapt als ik maar beetje in de buurt zit en ik wil haar ook laten dekken.. zo bang dat het veulen er dan ook niet bij mag..

Door de geboorte komen er hormonen vrij die er voor zorgen dat de meeste veulens gewoon mogen drinken.
Het enige lastige soms is dat merrie zo graag veulen wil besnuffelen dat ze rondjes gaan draaien achter het veulen en daardoor het veulen niet kan drinken.
Door de druk op uier kan merrie soms denken dat het veulen het vervelende gevoel veroorzaakt, maar zodra ze eenmaal drinken is die druk ook weg.

Maar waarom zou je van tevoren aan het uier van de merrie willen zitten?
Wij melken trouwens onze merries wel een heel klein beetje voor de biest als veulen er is.
En dan geven we het veulen 50-100 ml zodat we zeker weten dat ze wat binnen hebben en het gemakkelijker voor ze wordt om het uier te vinden en te pakken. En dan komt de eerste mest van het veulen er vaak ook wat gemakkelijker en sneller af.
Als nageboorte, mest en veulen goed drinkt, kunnen we weer gerust naar bed.

Normaal gesproken mag ik nog niet naar het uier van de oude merrie kijken, mijn man kan haar normaliter niet eens pakken, maar als veulen moet komen of ze moet gemolken worden, dan mag mijn man dat allemaal doen.
Bij de maidenmare vorig jaar ook geen probleem.
Voor de rest blijven wij er van af.


Normaal gesproken zeg ik ja je hebt gelijk.
In het geval van mijn merrie en het verhaal van haar moeder die alles incl veulen doodsloeg zodra ze aan het uier wilde komen, heb ik nu de keuze gemaakt om deze merrie wel alvast bekend te maken met aanraking in die omgeving.
Mocht het om wat voor reden dan ook onverhoopt toch nodig zijn om haar te melken dan kan ik er door het oefenen bij zonder al teveel stress.
Nogmaals zou ik dit normaal ook niet noodzakelijk vinden om te oefenen maar bij deze merrie wel.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:41

Ok, logisch! Ik zou dan ook voorbereid willen zijn.
En uier afspuiten met lauw water al geprobeerd?

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 13:51

tienus63 schreef:
Ok, logisch! Ik zou dan ook voorbereid willen zijn.
En uier afspuiten met lauw water al geprobeerd?

Dat gaat gelukkig allemaal prima.
Het is echt een schat van een merrie in de omgang gelukkig en zolang ze geen pijn of angst heeft is ze eigenlijk ook goed benaderbaar.
Het gaat bij haar echt om het moment dat ze pijn heeft of het idee heeft dat iets of iemand haar pijn gaat doen. Dan bevriest ze om binnen een seconde te onploffen.
Als ze dan nu al bekend is met de aanraking dan heb ik die stap al gemaakt.
Maar vooralsnog ga ik er gewoon vanuit dat het alleen oefenen is en uiteindelijk niet nodig gaat zijn.

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 16:48

*\o/* vandaag de camera opgehangen!
Nog wat ruzie met de wifi dus we gaan nog even een versterker halen, maar het beeld en geluid is super!

Uier wordt met de dag meer gevuld en banden al een stuk slapper. Het gaat vast nog een poosje duren maar we zijn er klaar voor :D

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 12:32

Afbeelding

Gister had ze het helemaal gehad.
Ze heeft het grootste deel van de dag gelegen en hooi heeft ze eigenlijk bijna niet aangeraakt. Vandaag is ze gelukkig weer een stuk fitter dus veulentje zal zijn draaidag wel gehad hebben.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:48

Het zal haar in ieder geval goed in de weg gezeten hebben. Fijn dat ze vandaag weer fitter is :) uiertje begint al te komen nu he :)

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 11:22

Mocht er overigens iemand zijn die het leuk vind om op de camera mee te kijken tegen de tijd dat er gewaakt gaat worden dan kan dat. Ik zet de link niet hier online omdat ik wel enigsinds in de hand wil hebben wie er meekijkt. Dus even een pb als je de link wilt. Het gaat overigens via een app dus je hebt wel een telefoon of tablet nodig om die te kunnen downloaden.

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:40

Ja ik :D

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:50

:wave: me me me!

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 13:58

:D ik zal jullie binnenkort een pb sturen!
Op dit moment staat snachts haar staldeur nog open omdat ze uitloop heeft naar de paddock en wei. Zodra de deur snachts dicht gaat kunnen jullie meekijken!

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 13:53

Diep in slaap aan het uitbuiken in de paddock na een ochtend in het lange gras
Afbeelding

zelfs met dikke buik is ze zo mooi!


Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:09

Ze is absoluut mooi! Vanavond maar even spieken op de Ipad ;)

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [KWPN] Mijn grootste trots drachtig van Valdez!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:37

Hihi wat is ze rond! Wordt vast een merrie :D Volgens mij heb jij dat ook, dat je naar je merrie kijkt en denkt: wat is ze toch beeldschoon! En terecht ;)

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 14:38

:j niet schrikken als ze plat ligt hoor, zo slaapt ze meestal.
Vandaar ook dat ik niet zoveel nut zie in die geboortealarmen :')

Mer1980 schreef:
Ze is absoluut mooi! Vanavond maar even spieken op de Ipad ;)

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 14:43

Wings_love schreef:
Hihi wat is ze rond! Wordt vast een merrie :D Volgens mij heb jij dat ook, dat je naar je merrie kijkt en denkt: wat is ze toch beeldschoon! En terecht ;)


Haha ja ik vind haar echt zo goed gelukt <3
Ben ook best heel trots op mijn eerste zelfgefokte meisje :j
Zelf denk ik echt een hengstje! ( stiekem omdat ik geen naam voor een merrie kan bedenken :')
Wat hoop jij bij jou merrie?

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:56

ajesca123 schreef:
Haha ja ik vind haar echt zo goed gelukt <3
Ben ook best heel trots op mijn eerste zelfgefokte meisje :j
Zelf denk ik echt een hengstje! ( stiekem omdat ik geen naam voor een merrie kan bedenken :')
Wat hoop jij bij jou merrie?


Hahaha, dat is een goede reden om op een hengstje te hopen :P En je meisje is zeker weten goed gelukt!
Bij Wings hoop ik niet echt iets, vind het allemaal goed eigenlijk. Maar ik heb heel sterk het idee dat het een merrie wordt.
En dan hoop ik wel stiekem een zwarte met een kol en een snebje :D Vooral het snebje eigenlijk, ik vind dat altijd zo lief <3